Miksi pieni lapsi on syy ettei perheenne matkustele? Minusta se on tekosyy.
Ulkomaille menoon ei ole mitään esteitä oikeasti mutta kauheasti aina keksitään tekosyitä ettei me voida kun on pieni vauva. itse matkustelin yh:na vauvan kanssa vain 3 kk ikäisenä.
Kommentit (120)
Oikeasti, miksi joku matkustelu, joka on nykyaikana lähinnä idioottia puuhaa mm. ilmastonmuutosta ajatellen, on joku sivistyksen mitta??
Aivan ihmeelliseksi tämä homma menny nykyään. Kaikki matkustelee, ja kun me ei niin johan on kumma (ei siis lennetä, matkustetaan kyllä kotimaassa).
Jonain kertana vielä sanon suoraan jollekin että jos onko kaikkien nyt pakko lentää ja saastuttaa lisää?
- rajuja ruoka-aineallergioita
- toisella käytösongelmia (riehuu kun hullu yms. yms.) ja rutiineista poikkeaminen ja uudet ympäristöt aiheuttaa takuuvarmasti ongelmia (puhumattakaan tuntikausien lstumisesta lentokoneessa tuntemattomien ihmisten lähellä).
- ja viihdytään Suomessa. Nuorena kiertelin maailmalla kaikki lomat yms vapaat, niin enää ei kiinnosta ja mies matkustaa töissä kuulema ihan tarpeeksi, niin lomalla on mielummin kotona/mökillä.
Ajatella, kaikkien elämä ei olekaan ihan samanlaista!
että saastuttaako meidän perhe, joka lentää kerran vuodessa etelä-eurooppaan, enemmän kuin vaikka sellainen perhe, joka ajaa joka viikonloppu talvella jonnekin mummolaan ja kesällä mökille autolla.
vuoden ajan. Eli todennäköisesti vastaus on kyllä.
että saastuttaako meidän perhe, joka lentää kerran vuodessa etelä-eurooppaan, enemmän kuin vaikka sellainen perhe, joka ajaa joka viikonloppu talvella jonnekin mummolaan ja kesällä mökille autolla.
Vähän ehkä liioittelua sulta tuo joka viikonloppu??
Ja mistä sä tiedän, millä me matkustetaan. Junatki kato on keksitty... =)
Ja nää meidän tuntemat ihmiset, jotka siis matkustelee ulkomailla, ajaa vielä saman verran täällä Suomessa autolla kun me. Että nih!
Ja siis lapsia on jo 4kpl ja joo ulkomailla olen ollut lasten kanssa ja tiedän mitä se on. Lapset jotka ovat jo 5v ja eteen päin, he jo nauttivat matkasta, uimiseta ym. MUTTA pienet vauvat = vauvojen RÄÄKKÄÄMISTÄ, kuumuutta ja hikeä, lentomatkat monella itkuiset, korviin ottaa. Mutta siis lähinnä se kuumuus. Toki vauvan kanssa voisin minäkin lähteä vaikka Norjaan talvella tai keväällä, ei siinä mitään jos ottaa "loman" lastentahtisesti. Mutta aurinkomatkoille, minä en koskaan vie lapsiani, sitten ovat tervetulleita kun alkaa jo ikää olemaan.
Mutta siis jos itse haluan mennä lomalle ulkomaille aurinkoon, niin on se yksin lähdettävä. Että saa sitä oikein lomaa. Mutta lomamatkat on meillä vähissä kun ei pienempiä voi viikoksi hoitoon jättää, toki voi sitten yksin matkustaa lomalle
.
Kenenkään vauvaperheen on turha sanoa, että kun meidän pikku Leevi niin nauttii näistä matkoista (ja ikää 3kk). Kärsimystä se on olla lentokoneessa paikoillaan kaikkine hankaluuksineen, ehkä pahin on kuitenkin se aurinko (hiekkarannat on aivan pannassa vauvan kanssa) ei sinne saa vaunuja yms) JOs olet valmis olemaan hotellihuoneessa 24h vauvan kanssa niin mikä ettei lähde vain =D lomaa kai sekin on.
Siinä ei lapsen etua ajatella ollenkaan vaan ainoastaa omaa napaa ja omia haluja. 3 vuoden jälkeen on lapsen hyvä lähteä ulkomaille, jos jakaa vain olla silmäkovana.
ja vauva parjasi hienosti lapi kuuman hellekesan.
Ei Suomi ja suomalainen ilmasto ole taydellisyyden huipentuma, on muitakin maita, joissa vauvat ja lapset ovat terveita ja hyvinvoivia.
Sen sijaan en matkustaisi Suomeen talviaikaan ja pistaisi vauvaa yksin pakkaseen nukkumaan.
Esimerkiksi jos koti on Keski-Euroopassa, junalla paasee helposti maasta toiseen. Luxemburgista on hyvat ja lyhyet junayhteydet naapurimaihin ja seikkailuahan se on lasten kanssa matkustaa. Vahan niin kuin junalla Helsingista Tampereelle.
Hieman suhteellisuudentajua suomalaiset lahiomammat, kiitos.
Lisäksi muutama syy:
1. Lapseni oli vielä sairaalassa 3kk vanhana ja hänellä oli äärimmäisen heikko vastustuskyky.
2. Jäin työttömäksi ennen lapsen syntymää (määräaikainen sopimus) eikä työstä saatu äitiyspäiväraha ollut kovin kummoinen. Mies oli opiskelija.
Nyt, kun lapsi on jo toisella kymmenellä, niin edelleenkään emme matkustele. Syynä on se, ettei ole varaa (olen opiskelija), maksamme kahta vuokraa (mies on toisessa kaupungissa töissä), ei ole aikaa ja mikä ehkä suurin syy: ei huvita.
Siinä ei lapsen etua ajatella ollenkaan vaan ainoastaa omaa napaa ja omia haluja. 3 vuoden jälkeen on lapsen hyvä lähteä ulkomaille, jos jakaa vain olla silmäkovana.
ja jos maa on turvalllinen ja vaarallisista taudeista vapaa, matkustetaan yhdessä. Eikö se ole parempi nähdä isää iltaisin hotellissa ja viettää hauskaa aikaa yhdessä, kuin ikävissään odottaa viikko kotona :)
Miehen työpaikka on todella perhemyönteinen ja matkoilla meidän vauva on kaikkien maskotti :)
Varsinkaan pienen lapsen kanssa
mua ei vois vähempää kiinnostaa matkustelu. Inhoan pakkaamista, inhoan hotellissa tms. "asumista" jne.
Olen koti-ihminen.
Esimerkiksi jos koti on Keski-Euroopassa, junalla paasee helposti maasta toiseen. Luxemburgista on hyvat ja lyhyet junayhteydet naapurimaihin ja seikkailuahan se on lasten kanssa matkustaa. Vahan niin kuin junalla Helsingista Tampereelle.
Hieman suhteellisuudentajua suomalaiset lahiomammat, kiitos.
Kyllä tää kuule lähti ihan ulkomaanmatkoista liikkeelle, ja Suomessa se tarkoittaa pääsääntöisesti sitä, että lentokoneella lennetään useampi tunti.
Lähetän täältä nuo suhteellisuudentajut takaisin!
Mä en henkolökohtasesti näe yhtään rentouttavaa ja hauskaa kohtaa ulkomaanmatkassa lasten kanssa. Esikoisen ollessa vauva käytiin autolla sukuloimassa Ruotsissa ja lapsi huusi lähes koko automatkan 12h. Nukku 15-30min pätkiä ja voin kertoa että hauskuus oli kaukana. Toinen Ruotsin reissu tehtiin laivalla Tukholmaan esikoisen ollessa 2-v eikä lapsi nukkunut yöllä eikä päivällä. Oli hyvin rentouttavaa nukkua laivan niin leveässä sängyssä pyörivän lapsen kanssa.
Toisen lapsen synnyttyä en ole edes harkinnut matkustelua koska lapset ovat huonoja nukkumaan. Lisäksi toisella lapsella on paljon ruoka-aineallergioita. En ole myöskään valmis jättämään 3- ja1-v hoitoon kuin max yhdeksi yöksi joten ulkomaanmatkailut ovat siirtyneet aikaan jolloin lapset ovat isompia.
Miksi ylipäänsä pitäisi matkustaa ulkomaille? Ymmärrän kyllä että jotkut pitävät matkustelusta, mutta jos pelkkä matkan suunnittelu nostattaa stressin niin pidän parempana vaihtoehtona jäädä kotiin. Ainakin meidän lapset ovat tyytyväisimpiä kun ollaan kotona tutussa paikassa. Nukkuvat ja syövät hyvin joten olen itsekin tyytyväisempi.
Sitä riskiä en uskalla ottaa että joutuisin mm. onnettomuuten ja vauva ties minne. Matkustan vain silloin jos saan toisen aikuisen matkaseurauksi ja kun vauva osaa jo syö hyvin korviketta ja kiinteitä eli en vielä 3kk:n ikäisen kanssa lähtenyt mutta 7kk:n ikäisen kanssa jo olin reissussa.
eikö muita lapsia saa yhtään ajatella? Viimeksi kun olimme alle kolmevuotiaan kanssa matkalla, muut lapset olivat 6v,9v,11v ja 15v. Kai tuonikäisille saa sentään näyttää jo muutakin maailmaa kuin kotinurkkia, jos siihen on rahallisesti mahdollisuus.
mä vaan en näe mitään järkeä roudata vauvaa ulkomaille. Kun meidän vauva vähän kasvoi niin ollaan reissattu ja hyvin tuo on mukana kulkenut, nykyään tuo on reipas 4-vuotias joka tykkää ihan hulluna laivoista, lentokoneista ja hotellihuonesta :D
kun ei riitä rahat.