Kaunis nainen, millaista erityiskohtelua saat ulkonäködi vuoksi
Kommentit (242)
Kauniita naisia petetään siinä missä muitakin, riippuu täysin miehestä, millainen mies osuu kohdalle. Julkkiksissakin on paljon esimerkkejä. Mick Jagger juoksi jatkuvasti vieraissa, vaikka rinnalla oli huippumalli Jerry Hall. Luulen, että miehen asema ja ammatti vaikuttaa tähän paljon enemmän kuin naisen ulkonäkö. Vähänkin tunnetuille, etenkin muusikoille on takuulla enemmän tarjokkaita kuin varastomies tai insinööri Perus-Pertille.
Minä en ole mikään erityisen kaunis ja silti nämä ovien aukomiset ja suojatien eteen pysähtymiset yms. ovat ihan tuttuja asioita minullekin. Olen ajatellut niiden kuuluvan peruskohteliaisuuteen.
Olen silti joskus huomannut miehissä tietynlaisen "terästäytymisen". Esim. vasta kävin lääkärissä ja lääkäri sattui olemaan nuori miespuolinen henkilö. Lääkäri tuli ovelle vastaan ja nähtyään minut selkä jotenkin suoreni. Vaikea selittää ja kuulostaa urpolta, mutta jotain hätkähdyksen ja ryhdin oikaisun välimaastosta. Ja en siis ole mikään hätkähdyttävän kaunis, ihan tavis. Onko muut huomanneet vastaavaa?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 12:20"]No, miehet suhtautuu holhoavasti, töissä joku aina tarjoutuu tekemään hommat mun puolesta ja vielä kehuu päälle. Vitun ärsyttävää, yleensä kieltäydyn avusta. Joskus bussikuski on päästänyt matkustamaan ilmaiseksi. Silloin tällöin tarjotaan drinkkejä.
[/quote] sinuna en valittaisi
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:24"]Minä en ole mikään erityisen kaunis ja silti nämä ovien aukomiset ja suojatien eteen pysähtymiset yms. ovat ihan tuttuja asioita minullekin. Olen ajatellut niiden kuuluvan peruskohteliaisuuteen.
Olen silti joskus huomannut miehissä tietynlaisen "terästäytymisen". Esim. vasta kävin lääkärissä ja lääkäri sattui olemaan nuori miespuolinen henkilö. Lääkäri tuli ovelle vastaan ja nähtyään minut selkä jotenkin suoreni. Vaikea selittää ja kuulostaa urpolta, mutta jotain hätkähdyksen ja ryhdin oikaisun välimaastosta. Ja en siis ole mikään hätkähdyttävän kaunis, ihan tavis. Onko muut huomanneet vastaavaa?
[/quote]
No voi jösses, antakaa minun nyt kaikki kestää :D Jos autoilija pysähtyy ennen suojatietä se tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että hän osaa liikennesäännöt ja noudattaa niitä niin kuin normaali ihminen tekee.
Ei kai KUKAAN ihan tosissaan ylpisty siitä, että autoilija noudattaa Suomen lakia? :`D
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:24"]Minä en ole mikään erityisen kaunis ja silti nämä ovien aukomiset ja suojatien eteen pysähtymiset yms. ovat ihan tuttuja asioita minullekin. Olen ajatellut niiden kuuluvan peruskohteliaisuuteen.
[/quote]
No voi jösses, antakaa minun nyt kaikki kestää :D Jos autoilija pysähtyy ennen suojatietä se tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että hän osaa liikennesäännöt ja noudattaa niitä niin kuin normaali ihminen tekee.
Ei kai KUKAAN ihan tosissaan ylpisty siitä, että autoilija noudattaa Suomen lakia? :`D
[/quote]
No niinhän sanoinkin, että kuuluu normaaliin kanssakäymiseen.
-se, jota lainasit
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 17:59"]Mua on monta kertaa kehuttu kauniiksi, mutta en kyllä koe mitään erityiskohtelua koskaan saaneeni. Joskus autot päästävät suojatien yli, joskus joku ukko rupeaa junassa juttelemaan ja joku saattaa joskus ovenkin avata. Mutta tätähän tapahtuu kaikille, eikä ole mitenkään ulkonäöstä riippuva asia. Ihan peruskohteliaisuutta. Samalla tavalla päästän itsekin ihmisiä tien yli ja joskus edelleni jonossa ulkonäöstä riippumatta ja saatan koiranomistajalle kehua junassa, että ompa kaunis koira :)
Kaipa ne, jotka ovat tietoisia ulkonäöstään, kuvittelevat muiden ihmisten käytöksen liittyvän aina siihen ulkonäköön, vaikka esim. itseäni ei muiden ihmisten ulkonäkö kiinnosta lähes ollenkaan. Enemmän omaan suhtautumiseeni vaikuttaa esim. toisten ihmisten ystävällisyys ja hyväntahtoisuus.
[/quote]
Autot pääsätää suojatien yli? :'DDD Ihanko oikeasti saat kiksit siitä että ihmiset noudattavat liikennesääntöjä? :DD MYÖTÄHÄPEÄ...
Olisi hauskaa jos näkyisi kuvat tähän ketjuun vastanneista :D
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:30"]Mulle availlaan ovia, päästetään jonossa ohi, miesten käytös on holhoavaa, laukkuja/kasseja tarjoudutaan kantamaan tai nostamaan ja naiset suhtautuvat välillä aika vihamielisesti, vaikka en ole edes kaunis. :D Luulen tämän johtuvan ihan siitä, että suurimmalla osalla miehistä on vielä käytöstavat kohdillaan ja naiset pitävät toisiaan jotenkin kilpailijoina.
[/quote] jep, kyllä nuo vaan kuuluu ihan perus käytöstapoihin, ihan kuin itekkin pidän kelle tahansa ovea auki vaikka nuori nainen olenkin.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:41"]
Autot pääsätää suojatien yli? :'DDD Ihanko oikeasti saat kiksit siitä että ihmiset noudattavat liikennesääntöjä? :DD MYÖTÄHÄPEÄ...
[/quote]
Opettele lukemaan. Nimenomaanhan tuossa viestissä sanottiin, että se on peruskohteliaisutta eikä ulkonäöstä riippuvaa. Ei siitä kovin moni kiksejä saa.
Kaikki hyvännäköiset postatkaapa kuvaa itsestänne. Lyökää jotain linkkiä? Ei tarttee nimeä tai mitään julkaista, mutta joku kokovartalokuva kasvoineen tai pelkkä kasvokuva nii nähdään vähä mekin kuinka kaunis ruudun takana on! :)
Minustakin autoilijan pysähtyminen suojatielle kuuluu asiaan, mutta silti pakko sanoa että miehet pysähtyvät huomattavasti useammin kuin naiset. En ole ylpistynyt asiasta enkä saa liikennesääntöjen noudattamisesta kiksejä.
Oven avaamisessa ei ole mitään ihmeellistä. Minullekin avataan, vaikka olen tavis ja iäkkäälle äidilleni. Etenkin vanhemmille miehille tuo tapa on tullut jo äidinmaidossa. Kerran bussiin tuli joukko teinejä, bussikuski opetti pojille käytöstapoja ja sanoi naiset ensin autoon.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:24"]
Minä en ole mikään erityisen kaunis ja silti nämä ovien aukomiset ja suojatien eteen pysähtymiset yms. ovat ihan tuttuja asioita minullekin. Olen ajatellut niiden kuuluvan peruskohteliaisuuteen. Olen silti joskus huomannut miehissä tietynlaisen "terästäytymisen". Esim. vasta kävin lääkärissä ja lääkäri sattui olemaan nuori miespuolinen henkilö. Lääkäri tuli ovelle vastaan ja nähtyään minut selkä jotenkin suoreni. Vaikea selittää ja kuulostaa urpolta, mutta jotain hätkähdyksen ja ryhdin oikaisun välimaastosta. Ja en siis ole mikään hätkähdyttävän kaunis, ihan tavis. Onko muut huomanneet vastaavaa?
[/quote]
Kuulostaa tutulta. Minä olen aina pitänyt itseäni todella taviksena ja ehkä jopa jotenkin rumana, mutta nyt viime vuosina olen kokenut miesten osalta tuota samaa, jota oivallisesti kutsuit "terästäytymiseksi". Monesti miehet ovat sitten vielä jotenkin tosi jännittyneitä ja hämillään, ja minä ihan hoomoilasena, että mitä ihmettä. Olen aina ollut kasvoiltani ns. lapsenpyöreä, mutta nyt 38-vuotiaana ylimääräinen rasva on sulanut pois ja olen hoikimmillani, yleensä myös luullaan n. 7-8 vuotta nuoremmaksi. En tiedä, voiko pelkällä painon laskulla olla tällainen vaikutus, vai ihmettä.
Miehet auttavat töissä kaikissa asioissa aina. Ei ole sellaista tilannetta tai miespuolisen työkaverin omaa kiirettä, etteikö auttaisi ja tekisi mun hommaa ensin. Saan automaatin omaisesti hyvää palautetta vaikka omasta mielestäni suoritukseni olisi keskinkertainen.
Ihmiset muistavat minut, hakeutuvat seuraani ja kuuntelevat mitä sanon.
Osa miehistä vilkuilee ja osa tuijottaa suoraan, osa ehdottelee kaikenlaista.
Miespuoliset työkaverit muistavat synttärini. Saan tosi kivoja lahjoja pyytämättä.
Onko tämä sitten kivaa? On ja ei.
Naisten mielestä olen tietenkin hirveä bitch, ääliö jne. Joka tapauksessa näen heti naisesta nanosekunnissa "vihaako" hän minua automaattisesti.
Mä en ole kohdannut ikävää käytöstä muiden naisten taholta kuin ihan muutaman kerran. Mutta eräskin heistä muuttui ihan toisenlaiseksi sen jälkeen, kun oli laihduttanut ym. ja oli tyytyväinen itseensä.
Se mua aina nuorempana nauratti, kun lapsettomat vanhemmat naiset sekä sellaiset, joilla oli vain poikia, sanoivat, että jos olisivat saaneet tyttären, olisivat toivoneet, että se olisi ollut mun kaltainen. Tätä tapahtui siis usein. Yksi tällaisista palkkasi mut. Kuulun muös niihin, jotka ovat saaneet kaikki hakemansa työpaikat.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 17:09"]
Jäi sivuja selatessa vähän wtf-meininki, oliko kaikki ne naiset provoja vai vain harhaluulojen vallassa, jotka pitivät "normaalina" ja kaikkien naisten kokemana käytöksenä, että miehet auttavat ja laukovat kohteliaisuuksia. Suomessa? Suomalaiset miehet? Eh??? Mutta niinhän se on kuin moni jo sanoikin, kauniit tottuvat erityiskäytökseen muilta ihmisiltä - nuorina ;) - ja kuvittelevat sen olevan täysin tavallista.
[/quote]
Olisi aika vaikea ymmärtää, että miten ei olisi normaalia jos itse pitää itseään ihan tavallisennäköisenä ja silti saa kuulla miespuolisilta kehuja kauneudesta - oli kyseessä kaverit, miehet deittielämässä tai sitten esim. työpaikoilla miehet.
Olen aina olettanut, että miehille se "kuuluu" asiaan kehua naista kuin naista ulkonäöstä?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 17:09"]
Jäi sivuja selatessa vähän wtf-meininki, oliko kaikki ne naiset provoja vai vain harhaluulojen vallassa, jotka pitivät "normaalina" ja kaikkien naisten kokemana käytöksenä, että miehet auttavat ja laukovat kohteliaisuuksia. Suomessa? Suomalaiset miehet? Eh??? Mutta niinhän se on kuin moni jo sanoikin, kauniit tottuvat erityiskäytökseen muilta ihmisiltä - nuorina ;) - ja kuvittelevat sen olevan täysin tavallista.
[/quote]
Olisi aika vaikea ymmärtää, että miten ei olisi normaalia jos itse pitää itseään ihan tavallisennäköisenä ja silti saa kuulla miespuolisilta kehuja kauneudesta - oli kyseessä kaverit, miehet deittielämässä tai sitten esim. työpaikoilla miehet.
Olen aina olettanut, että miehille se "kuuluu" asiaan kehua naista kuin naista ulkonäöstä?
[/quote]
:'DD ei kuulu asiaan.
Mua on monta kertaa kehuttu kauniiksi, mutta en kyllä koe mitään erityiskohtelua koskaan saaneeni. Joskus autot päästävät suojatien yli, joskus joku ukko rupeaa junassa juttelemaan ja joku saattaa joskus ovenkin avata. Mutta tätähän tapahtuu kaikille, eikä ole mitenkään ulkonäöstä riippuva asia. Ihan peruskohteliaisuutta. Samalla tavalla päästän itsekin ihmisiä tien yli ja joskus edelleni jonossa ulkonäöstä riippumatta ja saatan koiranomistajalle kehua junassa, että ompa kaunis koira :)
Kaipa ne, jotka ovat tietoisia ulkonäöstään, kuvittelevat muiden ihmisten käytöksen liittyvän aina siihen ulkonäköön, vaikka esim. itseäni ei muiden ihmisten ulkonäkö kiinnosta lähes ollenkaan. Enemmän omaan suhtautumiseeni vaikuttaa esim. toisten ihmisten ystävällisyys ja hyväntahtoisuus.
Tarjotaan matkoja, mutta toki miehen seuralaisena odotetaan matkustavan. Flirttaillaan, myös tuntemattomat. Katseet seuraa aina ja joka paikassa. Itse en edes tuijotuksia huomaa mutta kaverit kertoo.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 13:23"]Suhtautuvatko vanhemmat naiset kauniisiin nuoriin naisiin negatiivisesti? Johtuuko heidän ilkeys siis kateudesta? Minkälaisia kokemuksia?
[/quote] Itse ihailen kauniita, nuoria, itsevarmoja naisia, koska he muistuttavat minua nuoruudestani ja tulee hyvä mieli. Olin nuorempana kaunis ja haluttu, mutta itsetunto on vasta nyt keski-ikäisenä loksahtanut kohdilleen eli en aiemmin ollut täysin sinut itseni kanssa. Kauneudesta ei elämässäni ole ollut juuri hyötyä tai haittaakaan. Ja se kateus! Syö vain energiaa, en ole koskaan ymmärtänyt kateellisten panettelunhimoa. Naisten kannattaisi tukea toisiaan kaikessa, empatiaa kehiin, siskot!