Kaunis nainen, millaista erityiskohtelua saat ulkonäködi vuoksi
Kommentit (242)
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:24"]
Minä en ole mikään erityisen kaunis ja silti nämä ovien aukomiset ja suojatien eteen pysähtymiset yms. ovat ihan tuttuja asioita minullekin. Olen ajatellut niiden kuuluvan peruskohteliaisuuteen. Olen silti joskus huomannut miehissä tietynlaisen "terästäytymisen". Esim. vasta kävin lääkärissä ja lääkäri sattui olemaan nuori miespuolinen henkilö. Lääkäri tuli ovelle vastaan ja nähtyään minut selkä jotenkin suoreni. Vaikea selittää ja kuulostaa urpolta, mutta jotain hätkähdyksen ja ryhdin oikaisun välimaastosta. Ja en siis ole mikään hätkähdyttävän kaunis, ihan tavis. Onko muut huomanneet vastaavaa?
[/quote]
Olen! :D Joskus kans nuorehko mieslääkäri oli hieman erikoinen, tai siis aistin hänessä jotain jännää hänen nähtyään minut ensin kunnolla. Kyllä sen aistii koska mies on kiinnostunut edes jollain asteella.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:24"]Minä en ole mikään erityisen kaunis ja silti nämä ovien aukomiset ja suojatien eteen pysähtymiset yms. ovat ihan tuttuja asioita minullekin. Olen ajatellut niiden kuuluvan peruskohteliaisuuteen. Olen silti joskus huomannut miehissä tietynlaisen "terästäytymisen". Esim. vasta kävin lääkärissä ja lääkäri sattui olemaan nuori miespuolinen henkilö. Lääkäri tuli ovelle vastaan ja nähtyään minut selkä jotenkin suoreni. Vaikea selittää ja kuulostaa urpolta, mutta jotain hätkähdyksen ja ryhdin oikaisun välimaastosta. Ja en siis ole mikään hätkähdyttävän kaunis, ihan tavis. Onko muut huomanneet vastaavaa? [/quote] No voi jösses, antakaa minun nyt kaikki kestää :D Jos autoilija pysähtyy ennen suojatietä se tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että hän osaa liikennesäännöt ja noudattaa niitä niin kuin normaali ihminen tekee. Ei kai KUKAAN ihan tosissaan ylpisty siitä, että autoilija noudattaa Suomen lakia? :`D
[/quote]
ei autoilijat aina pysähdy vaikka olisi tilaisuuskin.. Sillä on jostain syystä merkitystä kuka jonottaa suojatiellä. T. Havainnon tehnyt.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 14:36"]
Oikealla tavalla kaunis nainen saa ainakin miehen helposti ja on varaa valita. Seuraa riittäisi varattunakin. Tämä siis keskustelusta ja parista kauniista tutusta päätellen. Itse en ole kummoisen näköinen, niin saa ihan yksikseen olla suhteiden osalta.
[/quote]
Niillä naisilla on varmaan riittävä luonne vielä. Minä taasen tunnen taas pari kaunista naista, jotka ei saa miestä (pysyvää suhdetta tapailun sijaan) millään, vaikka ottajia ja huomiota periaatteessa on koko ajan joka suunnasta. Että ei se pelkkä ulkokuori suhteeseen riitä...
[/quote]
Miten aika usein jotkut kauniit naiset ovat päästään aivan pimeitä, jolloin miehet juoksevat naisen kiinni ensin ulkomuodon takia ja lopulta havaittuaan päänsisuksen sekavuuden, ja pakenevat vielä lujempaa..
Ihmiset antavat mennä minun ensin (ovista, kaupan kassalla, tien yli, bussissa istumaan..), kehuvat ja pyytävät ulos.. En mä nyt tiedä saadaanko me kauniit mitenkään kamalan erikoista kohtelua, mielestäni jokainen nainen ansaitsisi tällaista, kuten myös jokainen mies ansaitsisi arvostusta ja kunnioitusta j huomionosoituksia - kaikki me ollaan vaan ihmisiä.
On silti tosi loukkaavaa kun monet naiset mulkoilee ja sulkee ulkopuolelle kun on vähän nätimpi ja miehet lirkuttelee vaikken itse edes varattuna naisena todellakaan lirkuttele takaisin tai yritä hyötyä omasta ulkonäöstäni. Monet myös kuvittelevat että minussa on vain ulkonäköni ja vaikka olen opiskellut paljon ja oman alani ammattilainen nyt, niin siltikin eräs nainen nykyisessä työssäni aloittaessani oli tokaissut kahvipöydässä että kenenköhän reittä pitkin tuokin tänne muka pääsi. Justiinsa joo.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 04:17"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:24"]Minä en ole mikään erityisen kaunis ja silti nämä ovien aukomiset ja suojatien eteen pysähtymiset yms. ovat ihan tuttuja asioita minullekin. Olen ajatellut niiden kuuluvan peruskohteliaisuuteen. Olen silti joskus huomannut miehissä tietynlaisen "terästäytymisen". Esim. vasta kävin lääkärissä ja lääkäri sattui olemaan nuori miespuolinen henkilö. Lääkäri tuli ovelle vastaan ja nähtyään minut selkä jotenkin suoreni. Vaikea selittää ja kuulostaa urpolta, mutta jotain hätkähdyksen ja ryhdin oikaisun välimaastosta. Ja en siis ole mikään hätkähdyttävän kaunis, ihan tavis. Onko muut huomanneet vastaavaa? [/quote] No voi jösses, antakaa minun nyt kaikki kestää :D Jos autoilija pysähtyy ennen suojatietä se tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että hän osaa liikennesäännöt ja noudattaa niitä niin kuin normaali ihminen tekee. Ei kai KUKAAN ihan tosissaan ylpisty siitä, että autoilija noudattaa Suomen lakia? :`D
[/quote]
ei autoilijat aina pysähdy vaikka olisi tilaisuuskin.. Sillä on jostain syystä merkitystä kuka jonottaa suojatiellä. T. Havainnon tehnyt.
[/quote]
:D Minua myötänolottaa.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 05:31"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 04:17"]
[/quote]
[/quote]
:D Minua myötänolottaa.
[/quote]
Siinäs myötänolotat. Jostain syystä hitaasti kulkeva vanhus saa todella harvoin autoilijoilta tilaa suojatiellä. Senjälkeen näin miten nuori blondi muija seisoi odottamassa vuoroaan niin kas kuka ekana hidasti. Eli siis ei koske mua toi hidastelu ja pysäyttely, vaan yleinen havainto. Pelle.
Kauniille tiedoksi: ei, kaikki naiset eivät saa näitä "peruskohteliaita" oven avauksia, baarissa tarjoamisia, laukkujen kantamisia ym. Itse olen rumahko, en päitä kääntävän ruma, mutta täysin ilmaa erityisesti miehille ja usein myös naisille.
Minuakin suoraan sanottuna vituttaa kauniiden ihmisten "se on vain asenteesta kiinni" -löpinä. Oikeasti, jos maailmankuva on muotoutunut sellaiseksi, että pidetään peruskohteliaana sitä kun saa huomiota lähes missä tahansa milloin tahansa, niin ette vain todellakaan kykene ymmärtämään ruman tai huomaamattoman elämää.
Minua ei ole isketty ikinä missään. Olen ollut myös asiakaspalvelutyössä kaksi vuotta, koskaan ei kukaan asiakas yrittänyt iskeä, vaikka ko. paikassa asiakaskunta koostui enimmäkseen nuorista miehistä ja vielä vakioasiakkaitakin oli monet eli naamat tulivat tutuiksi. Kauniita työkavereitani kyllä iskettiin, me vähemmän kauniit saimme vain tehdä työtämme.
Miksei rumuus-keskusteluissa kukaan tule inttämään kuvia todisteeksi rumasta naamasta ja sen aiheuttamista seurauksista? Kauneutta koskevissa keskusteluissa heti ollaan keräämässä todisteita, että miten syynä on pakko olla väärintulkitseminen, paljastava pukeutuminen, ja niin edelleen.
Te itse näytätte täällä toteen sen millaisia toiset naiset ovat hyvännäköisiä naisia kohtaan...
No niin, ei varmaan kannata luulla itsestään liikoja eli että miehet nyt automaattisesti olisivat sulaa vahaa edessänne juuri ulkonäön takia.
Nätit naiset tulkitsevat asioita pärstänsä kautta. Eli näin: Tuo avasi minulle oven varmasti siksi että olen niin kaunis.
Mistä tiedän? Siitä että sorrun siihen itsekin.
Uskokaa tai älkää, ei maailma pyöri meidän kaunottarien ympärillä.
Ja kauneuskin on katsojan silmissä. Toiset tykkää äideistä, toiset tyttäristä.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 09:41"]No niin, ei varmaan kannata luulla itsestään liikoja eli että miehet nyt automaattisesti olisivat sulaa vahaa edessänne juuri ulkonäön takia.
Nätit naiset tulkitsevat asioita pärstänsä kautta. Eli näin: Tuo avasi minulle oven varmasti siksi että olen niin kaunis.
Mistä tiedän? Siitä että sorrun siihen itsekin.
Uskokaa tai älkää, ei maailma pyöri meidän kaunottarien ympärillä.
Ja kauneuskin on katsojan silmissä. Toiset tykkää äideistä, toiset tyttäristä.
[/quote]
Juuri näin. Olen nätti nainen, nuorena ns. hyvännäköinen ja sain kiusallisen paljon huomiota miehiltä. Koin sen monesti ahdistavanakin koska olin ujo. Nyt olen nelikymppinen enkä enää tietenkään saa samalla tavalla jotain vihellyksiä perääni kuin nuorena. Mutta miesten kanssa tulen erinomaisesti edelleen toimeen eikä se nyt enää voi johtua pelkästä ulkonäöstä vaikka nätti olen vieläkin. Kyllä sillä iloisella ja mutkattomalla asenteellakin on väliä. Ja tuo ovienavaus on sika hassu vertaus, kyllä olen omat poikanikin opettanut avaamaan ovet lähimmäisilleen, ei vain kauniille naisille:)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 09:41"]
No niin, ei varmaan kannata luulla itsestään liikoja eli että miehet nyt automaattisesti olisivat sulaa vahaa edessänne juuri ulkonäön takia. Nätit naiset tulkitsevat asioita pärstänsä kautta. Eli näin: Tuo avasi minulle oven varmasti siksi että olen niin kaunis. Mistä tiedän? Siitä että sorrun siihen itsekin. Uskokaa tai älkää, ei maailma pyöri meidän kaunottarien ympärillä. Ja kauneuskin on katsojan silmissä. Toiset tykkää äideistä, toiset tyttäristä.
[/quote]
Selaa koko keskustelu läpi, ole hyvä. Ei tässä kauneuden avulla saatavissa eduissa ole kyse vain ovien avaamisesta vaan esim. työpaikkojen saamisesta. Ei ihan pikkujuttuja ;)
Kauneus on kuitenkin katsojan silmissä. Väitän, että moni taviksenkin näköinen mielletään kauniiksi, kun hänen käytöksensä on itsevarmaa ja hän on ystävällinen ja iloinen.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 09:40"]Miksei rumuus-keskusteluissa kukaan tule inttämään kuvia todisteeksi rumasta naamasta ja sen aiheuttamista seurauksista? Kauneutta koskevissa keskusteluissa heti ollaan keräämässä todisteita, että miten syynä on pakko olla väärintulkitseminen, paljastava pukeutuminen, ja niin edelleen.
Te itse näytätte täällä toteen sen millaisia toiset naiset ovat hyvännäköisiä naisia kohtaan...
[/quote]
Itseasiassa on rumuuskeskusteluissakin pyydetty näitä kuvia mut eipä oo näkyny. Niinkuin ei täälläkään. Menee jo maku tällaisiin keskusteluihin jos ei nähdä edes yhdestä hlö:stä kuvaa
Vai että menee maku keskustelusta ilman kuvaa. :D Mitä lisäarvoa se kuva toisi? Haluatko vaan todisteen siitä, että joku hyvää kohtelua saanut on oikeasti kaunis?
Kuten jo sanoin, niin kyllä rumuuskeskusteluissakin se kuva olisi jännä. Keskustelu muuttuisi astetta mielenkiintoisemmaksi, kuten varmasti tässäkin. Vitut "todisteista".
Kuvasta seuraisi tasan se, että mammat yrittäisivät kilvan etsiä vikoja ulkonäöstä. Klassisen kaunis olisi ihan tavallisen näköinen, symmetriset ja virheettömät kasvot tylsät jne. Tai ehkä kasvot olisivat ihan nätit, mutta kroppa ei ihan huippumallitasoa.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 09:40"]Miksei rumuus-keskusteluissa kukaan tule inttämään kuvia todisteeksi rumasta naamasta ja sen aiheuttamista seurauksista? Kauneutta koskevissa keskusteluissa heti ollaan keräämässä todisteita, että miten syynä on pakko olla väärintulkitseminen, paljastava pukeutuminen, ja niin edelleen.
[/quote]
Itseasiassa on rumuuskeskusteluissakin pyydetty näitä kuvia mut eipä oo näkyny. Niinkuin ei täälläkään. Menee jo maku tällaisiin keskusteluihin jos ei nähdä edes yhdestä hlö:stä kuvaa
[/quote]
Mikä sua vaivaa? Vaikka sinä kokisit hyväksi ideaksi kuvan lisäämisen vauva.fi palstalle, muiden pilkattavaksi ja raadeltavaksi niin lupaan ettei sitå kukaan täyspäinen tee! Itse kirjotin tähän ketjuun ja en IKINÄ haluaisi mun henkilökohtaisia, kaunistelemattomia tunteita tunnustaa omikseni oikein kuvan kera. Tää on anonyymi palsta ihan syystä pälli. Hyvä jos meni maku, nyt sun ei tarvi jankuttaa niitä "todisteitasi". Ja ei se sun mielipide toisen kauneudesta tai rumuudesta nollaisi sen ihmisen kokemuksia, joten sillä ei olisi muutenkaan mitään hyötyä minkä kuvan muodostaisit tästä henkilöstä. Mutta mulla on vahva tunne, ettet ole nainen vaan teini-ikäinen poika. Sen verran älyvapaita ideoita.
t. ruma nainen
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 09:34"]Niitä kuvia nyt.
[/quote] Laita itse oma kuva, nimi ja sosturvatunnus.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 15:14"]
Hohhoijaa. Tää keskustelu on _täysin_ hedelmätön, koska kauniit naiset ottavat monia asioita "itsestäänselvyytenä ja normaalina", ei erikoiskohteluna. He eivät vain yksinkertaisesti ole nähneet sitä samaa puolta esim. ihan super-mukavassa-ja-hymyilevässä mieskollegassa, joka tiuskii/ignooraa/kohtelee kuin ilmaa/on kärsimätön ja töykeä sille rumalle naiselle. Kaunis työkaveri ajattelee työkaverinsa olevan vain mukava ja aurinkoinen tyyppi kaikille.
Minä olen hätkähdyttävän ruma, siskoni harvinaisen, häkellyttävän kaunis. Ihan kouluajoista ne siskoni mielestä "kivat tyypit" ovat muille, rumille tytöille olleet julmia. Siskoni silmissä maailma on kiva paikka, jossa ihmiset haluavat hyvää ja ovat avuliaita ja kohteliaita luonteeltaan. Tässä esimerkkejä, miten meidän näkökulmat eroavat toisisyaan:
-riitelimme viime kuussa siitä, onko baareissa "naamaraja" englannissa ja suomessa. Kaikki lähti siitä, kun en pässyt baariin sisään missä vietettiin kaverini synttäreitä (tämä tapahtui englannissa). Olin kuulemna liian hunmalassa (olin selvin päin, ihan perus mekko ja korkkarit). Jäätyäni väittämään vastaan poke heitti "Look, its not going to happen and we both know why." Lähdin sitten pois. Myös Suomessa minua on yksin sisään pyrkiessäni käännytetty pois "ollaan täynnä", mutta parin minuutin päästä ystävieni ilmestyttyä paikalle niin päästänkin maagisesti sisään.
-Siskoni ei ikinä osaisi pelätä tuntemattomien julmia kommentteja. Hän ei suostu uskomaan, kun kerron mitä mulle on kuittailtu baarissa (viime pikkujouluissa jätkä tuli mun luo: On varmaan tuskallista kun on noin kauniita kavereita, sillä olet rumin muija tässä baarissa. Sitten käveli pois) tai minkälaista kommenttia teinit heittävät.
-Siskoni uskoo, että se miksi häntä palvelevat miehet niin hyvin ja ensimmäisenä, miksi hän saa aina tsemppaavaa ja kivaa kohtelua jne. johtuu hänen positiivisesta asenteestaan. Mun pitäis ottaa siitä kuulemma mallia. Mikä onkin tietty helpompaa silloin kun päätä ei ole hakattu yläasteella kaiteeseen koska "se (mun naama) ei voi tästä enää paheta."
-Siskollani ei ole hajuakaan niistä lukuisista kommenteista mitä sain kouluaikoinani, kavereiltani ja poikaystävältä (!!) siitä miten outoa/rankkaa/väärin se on, että mun näkösellä on sellanen sisko. Ihmiset myös säälivät mua siitä tai olettavat minun vihaavan tai olevan kateellinen siskolleni tästä.
-Kun ei tiedä miltä tuntuu, kun valokuvaaja pyytää klubilla pois kuvasta etten "pilaa kuvaa", kun limainen äijä tulee wingmaninä pitämään sinut erossa ystävästäsi jotta kaverisia päästään pokaamaan, kun ihastukset ovat kommentoineet "olisit täydellinen, sulla on kiva luonne" eli jos en olis ruma niin kelpaisin, kun miehet ei vaan yksinkertaisesti kysy ulos jne. Sitä on vaikea ymmärtää. Mua ei ole pyydetty kahville, treffeille, numeroa, ei mitään. Ikinä. Yksi suhde on ollut, minä jahtasin.
Muuttaison
sen miltä näyttäisin jos voisin. Valitettavasti en voi. Sille on syynsä, miksi saduissakin pahat siskopuolet olivat aina rumia tai miksi noita-akat on rumia. Samoin sille on syynsä, miksi rumista vaimoista vitsaiu tai sääliminen on vanhempaa kuin raamatunajat. Ei se johdu nyky-yhteiskunnastamme, se johtuu siitö, että rumista ihmisistä ei pidetä ja heihin liitetään negatiivisia piirteitä. Tästä johtuen jauneusleikkaukset ja kosmetiikkabisnes on miljardibisnestä. Kaikkein helpoiten kuitenkin kauniin ihmisen tunnistaa siitä, että hänen mielestään vain asenteella on väliä. Kauniit ihmiset ovat aina menestyneet omasta mielestään "kovalla työllä, asenteella" whaever, eikä ulkonäkö ole auttanut mitenkään.
Kauniilla on kivempaa ja elämä helpompaa. Oikeasti rumilla naisilla elämä on todella vaikeaa, jos ei pysty kasvattamaan paksua nahkaa ja tyytymään vähempään. Kauniit naiset ovat maapallon etuoikeutetuin ryhmä (länsinaissa). Kyllä, vihaan ulkonäköäni, mutta en pysty sitä muuttamaan. Siispä rämmin eteenpäin sillä mitä on.
The end.
[/quote]
Kuullostaa kauhealta tuo mitä kerrot! :(
Saanen ihan kärkeen kysyä, mikä sinusta tekee niin ruman? Mikä on lannistanut sinut niin, että uskot tuon rumuusmääritelmän noin ja pidät sitä ikään kuin itseisarvona? Voisin kuitenkin väittää, että sinä olet hyvännäköinen, ellet jopa kaunis, mutta et vain jotenkin tiedosta sitä? miten pukeudut?
Ihmettelen näitä kommentteja täällä, että kauniit ihmiset saavat aina aukottomasti hyvää kohtelua. Ei pidä paikkaansa ainakaan mun kohdalla; toisten naisten osalta tuleva kylmä kohtelu on sellaista kyytiä, että lumikuningatarkin menisi hypotermiaan. Olen tullut suljetuksi ulos porukoista, saanut pataani henkisesti, eksieni nykyiset naiset vainoavat ja stalkkaavat minua netissä ja haukkuvat kuinka ruma olen ihan kuin minulla olisi heidän osaltaan mitään merkitystä, naiset arvottavat mut automaattisesti tyhmäksi saappaaksi ennen kuin olen ehtinyt edes lausua heille esittelyssä nimeäni. Jos kohtelun perusteella arvioidaan ulkonäkö, niin tämän perusteella on vaikeaa päätellä olenko mä tosi ruma vai ihan sika kaunis. Olen huomannut että sillä on enemmän merkitystä missä ja miten itsensä kantaa ja miten kohtelee toisia (käytöksen kultainen aapinen on poikaa), joskin toisten käytökseen ei voi vaikuttaa eikä siitä ole vastuussa, joten omaan reaktioonsa ja suhtautumiseensa voi vaikuttaa. Joskus joidenkin ihmisten kanssa ei vain toimi ja todella moni tiuskii päin naamaa sanoen kaikkea ikävää, ja kauhulla odotan aikaa kun alan vanheta ja rypyt valtaavat kasvoni, saan lisärenkaan että millaiseksi tämä meininki sitten muuttu. Nyt ei ole aikoihin kukaan haukkunut minua ulkonäöltäni, mutta nuorempana sain niin kauheaa ryöpytystä että oksat pois. Olin 150 senttinen, painoin 39 kiloa koska olin heiveröistekoinen. Minulla olivat pitkät paksut hiukset, hyvät vaatteet ja meikkasin huolellisesti. Silti alituisesti kuulin olevani ruma, enkä vieläkään käsitä mihin se haukkuminen lopulta perustui, koska olen kuvissa katsottuna tytöistä kaikkein hoikin ja sievin. Kerrankin katsoin vanhaa kuvaa itsestäni ja kysyin että kuka tuo kaunis tyttö on. En ollut muistanut, että näytin siltä, koska ruumiinkuvanhäiriö oli merkinnyt muistoihini että näytän ihan toisenlaiselta. Vaikka olenkin joidenkin mielestä ruma, niin se ei silti oikeuta kohtelemaan mua epäinhimillisesti niin kuin olisin syyllistynyt rikokseen.
Olen myös törmännyt ihmisiin, jotka mustaavat tai vähättelevät toisten kohtaamia sosiaalisia ongelmia, kuten juuri edellä kuvattuja "sulle mukava, mutta ei mulle.". Väistämättä se on totta, että toisia kohdellaan automaattisesti paremmin kuin toisia, koska ihmiset katsovat ulkonäköä - halusimme tai emme. Mutta pohjimmiltaan ihmiset suhtautuvat toisiin ihmisiin ihan eri tavalla kuin toisiin, koska kemiat vain menevät niin, mutta en silti allekirjoita sitä, että siskosi kaltaiset ihmiset tekevät tuota mitä tekevät vain oman kokemansa perusteella. He tekevät tuota tyhmyyttään. Mä olen saanut monelta ihmiseltä hienoa kohtelua, mutta olen aina tajunnut tarkkailla tilannetta ikään kuin ulkopuolelta ja seurannut miten samat ihmiset kohtelevat toisia. Pisteeni monen jätkän ja miksei muijankin kohdalla laskevat, jos huomaan heidän haistattelevan tai kohtelevan epäkunnioittavasti muita tai lähimmäisiäni. Mm. pikkuveljeni on ollut hyvä poikaystävämittari. Ne, jotka kohtelivat veljeäni kuin retardia, joutuivat listaltani pihalle armotta, vaikka olivat mukavia mua kohtaan. Se ei vain riitä, koska kokonaisuus ratkaisee.
Olen samasta teemasta taistellut nykyisen mieheni kanssa. Hänen kaverinsa kohtelevat häntä hyvin, joten hänestä ne ovat mahtityyppejä. Minua kohtaan nämä ihmiset ovat melkein jopa inhottavia, mutta koska mieheni ei näe sitä, hän ei uskonut alkuun mitä kerroin. Lopulta kun sanoin että seuraa ihmisten reaktioita ikään kuin ulkopuolelta niin saatat havaita jotain. Kas kun kerrankin tuli tilanne, jolloin yksi muija aika räikeästi varjeli poikaystäväänsä minulta mustasukkaisesti, niin miehelleni alkoi valjeta mistä olin hänelle puhunut.
Taistelemme edelleen yhdestä hänen naispuolisesta kaveristaan, onko se kaveri mukava vai ei. Ylipäätään olemme taistelleet ihmistuntemuksen saralla todella paljon, ja voisin väittää, että siinä missä olen kyyninen ihmisten suhteen, olen myös tavattoman herkkä. Siis herkempi kuin mieheni ja hän ei saa myönnettyä sitä. Näen monesti ihmisten motiivien läpi ja tunnistan muutenkin erilaisia vivahteita ihmisistä. Samasta syystä ärsyynnyn aivan valtavan paljon, kun mieheni kehuu jotakuta aivan selkeästi itsekästä tai inhottavaa ihmistä niin kuin kyseessä olisi uudelleen syntynyt Jeesus ja vielä inhottavampaa on, kun hän myöhemmin melkein itkee saatuaan samalta naamalta takkiinsa. Tämä yksi kaverinainen on hänestä todella mukava, mutta itse en jaksa sitä hippiä hetkeäkään. Se nainen tarinoi kaiken aikaa muiden päälle, puhuu puhumistaan eikä ole väliä onko juttu edes totta. Kerrankin sain hänet menemään aivan puhuin esittämällä tarkempia kysymyksiä, josta tajusin (ja varmasti tajusi muutkin kuulijat), että nainen valehtelee. Miehelleni tämä nainen esittäytyy mukavana, vastaanottavaisena ja hellanduudelina millä on sosiaaliset taidot kohdallaan. Silläkään ei ole miehelleni merkitystä, että sama nainen on melkein estänyt mut facebookissa eli hän on blokannut multa uutisvirtansa ja suurimman osan tiedoistaan, vaikka miehelleni ja muulle kaveriporukalle tiedot näkyvät.
En siis omalla kohdallani allekirjoita ulkonäön merkitystä liian pitkälle. Sillä on enemmän merkitystä, miten itsensä kantaa. Ei himin villeläkään ole suorin selkä, mutta selkärankaa senkin edestä.
Musta on vain todella surullista, että nuori nainen kärsii siitä että ei ole kaunis.:( En jaksa uskoa, että joku voisi olla muka niin ruma. Ei taatusti ole, mutta toisaalta olen muutenkin sellainen joka näkee kauneutta kaikkialla.