Millä hitolla saisi miehen vähän kiinnostumaan itsensä kunnossa pitämisestä?
Ihan hyvä mies noin keskimääräisesti, mutta ihan alkaa ällöttää tuo tyyli, kun se tuntuu menevän koko ajan vain pahemmaksi. Hiukset leikkaamatta, hilseiset ja likaiset. Parta ajamatta, taitaa olla pian viikon sänki. Hampaansa pesee noin kerran viikossa. Syö jotain mikropizzaa tai grillien hampurilaisia aamu- ja iltapalaksi, jos en sille mitään keittämääni puuroa kanna naaman eteen. Tupakoi jatkuvasti, varmaan 1½ askia päivässä. Tekee ruumiillista työtä, mutta kotona vain istuu nojatuolissa telkkarin ääressä. Ei ulkoile ollenkaan, eikä harrasta mitään liikuntaa. Jos jotain positiivista, niin se ei juo ollenkaan...
Sanokaa nyt, onko näin vaimon ominaisuudessa mitään toivoa saada miestään vähän ryhdistäytymään? Muu perhe kyllä ulkoilee ja urheilee, peseytyy asianmukaisesti ja minäkin meikkaan joka päivä, mutta mies vain lojuu ja haisee. Ja se ei ole masentunut, tai sitten se on ollut sitä suunnilleen viimeiset 10 vuotta.
Kommentit (7)
Jos mies on siis joskus ollut normaalin kiinnostunut ulkonäöstään ja terveydestään, et varmaan nainut uuno turhapuroa kuitenkaan?
Kyllä sen omasta halusta pitää lähteä. Todella vaikea taistelu sinulla edessä, mutta ainahan sitä voi yrittää. Mitä mies sanoo, kun otat asian puheeksi?
tai peilin edessä viihtyvä tyyppi, mutta sellainen tavallinen. Että saattoi jopa kerran viikossa olla hetken ulkona ja kävi pesulla muutaman kerran viikossa. Se on pikkuhiljaa pahentanut tapojaan.
Nyt se onneksi meni suihkuun, kun sanoin että voisi jo pikkuhiljaa partansakin ajaa. Kai se tajusi, kun en minä kovin usein hänen ulkonäköönsä puutu.
Yleensä sen kommentit on luokkaa "homot itteänsä peilistä vahtaa kaiken aikaa" tai "mulla on muutakin tekemistä kuin ravata pesulla", ja liikuntaa se ei vain jaksa/viitsi/saa aikaiseksi harrastaa, koska ei sen kuulemma tarvitse kun tekee ruumiillista työtä.
Minulla vain alkaa olla mitta täynnä, enkä tykkää siitä mallistakaan minkä se lapsille antaa. Jos poika saa kotona mallin, että miehet yleensä vain istuvat ja katsovat telkkaria ja polttavat tupakkaa, niin minkälainen siitä kasvaa itsestään..?
ap
palstan mukaan mies EI saa huomautella vaimon ulkonäöstä (esim ylipainosta) millään lailla, ei hyvällä eikä pahalla.
Sovitaan, että miehesi ei ole masentunut, vaikka itsensä/ hygienian laiminlyöminen on kyllä oire. Onko miehesi kovin yksinäinen? Luulisi että ystävät/ työkaverit kuittailisivat epäsiisteydestä, hajusta jne. Itsetunto-ongelmia - ei pidä itsestään?
Ruokaan voit vaikuttaa, jos vain jaksat hänelle kunnon ruokaa tehdä. Oletko kiristänyt hellyydellä tai seksillä? Pitääkö ruumiillinen työ miehesi hyvässä kunnossa kuitenkin? Sori, en taida osata kummemmin auttaa
Suunnilleen kehuskelevat sillä, kenellä on pisimpään taukoa suihkuissa tai hammaslääkärikäynneissä... Oikein perisuomalaista äijäkulttuuria pahimmillaan.
Yksinäinen se ei ole, enemmän sillä on sosiaalista elämää kuin minulla. Itsetunto-ongelmia voi olla, mistä sen tietää. Se on kyllä suorastaan komea mies, kun vähän näkee vaivaa, eli ei sillä mitään syytä ole olla pitämättä itsestään. Melko timmikin se on, iso ja lihaksikas. Mikä on kyllä yllättävää noilla elintavoilla.
Ruokaa laitan vähintään kerran päivässä, useimmiten keitän myös iltapuuron koko perheelle, mutta en mitenkään viitsi tai jaksa kaiken aikaa paimentaa aikuisen miehen syömisiä. Sillä ei vain ole mitään kiinnostusta laittaa itselleen mitään järkevää, tärkeintä on että maistuu hyvälle, ja tuon makuaistiin ilmeisesti iskee valkoinen vehnäjauho ja E621. Hah.
Minä en kerta kaikkiaan ymmärrä mitä tuolle pitäisi tehdä. Seksillä voisi kiristää, jos se olisi sellainen tavallinen mies, jonka joskus tekee mieli seksiäkin, mutta en halua laittaa jalkojani ristiin sen harvan kerran, kun se olisi reisieni väliin tulossa. ;)
ap
Jos mollaa kumppanin läskejä, se on asiatonta, mutta jos huomauttaa hien hajusta tai hilseestä, niin se on ihan ok.
Sillä lihavuus ei haittaa muita, mutta hielle haiseminen haittaa. Hilseestä kannattaa sanoa siksi, että se on ällöttävää ja kaikki eivät huomaa sitä itse ---> voivat olla ihan kiitollisia jos asiasta kohteliaasti mainitsee.
Voisit ostaa miehelle hilseshampoota?:) Ja koita houkutella hänet peseytymään useammin vaikkapa niin että menette saunaan yhdessä tmv.?
Ruumilliista työtä tekeville kuntoilu ei ole ihan yhtä tärkeää vert. toimistossa istuville, MUTTA jos ei työskentele ulkona, niin raitista ilmaa olisi hyvä käydä haukkaamassa päivittäin. Mutta esim. joku postin- tai lehdenjakaja kyllä saa liikuntaa ihan hyvin, ja varsinkin sanomalehtiä kantaessa myös käsivarret saavat liikuntaa.
Minä en saa sitä edes suihkussa käymään ja partaansa ajamaan tänä iltana, ja minua ihan ällöttää että se tulee puhtaisiin lakanoihin nukkumaan tuollaisena.
ap