Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilves tappoi meiltä kissan Itä-Uudellamaalla

Vierailija
20.03.2009 |

miten nyt? Ollaanko hiljaa, vai tehdäänkö ilmoitus poliisille/metsästysseuralle?

Minulla ei ole

aseenkantolupia, toki olen ampunut järeämilläkin aseilla (haulikko, hirvikivääri).. En vain ole metsästysseuran jäsen

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö poliisin tai metsästäjien sitten ampua joku tämän vuoksi. Ilvekset varmasti vähentää vapaana liikkuvien kissojen kantaa joko syödäkseen ne tai hävittääkseen kilpailijoita reviiriltään. Jos hiuksia aletaan halkomaan, ilvekset kuuluu suomen luontoon, koti-, navetta - tai hylätyt kissat eivät...

Ja en todellakaan ole kissavihaaja. Kolme makaa vieressäni tälläkin hetkellä.

Vierailija
2/32 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se ilves kuuluu luontoon kissa ei. Täällä maalla oppisit hieman todellisuutta. Minä jätin koirille tarkoitetun luupussin ulos kuistille pakkaseen ja yöllä oli käynyt ilves katsomassa saisiko siitä aterian. Ja tämä siis pikkukaupungin keskustassa.

En jättäisi kissaani vahtimatta täällä mihinkään valjaat on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ime tytteli pyllyä. ilves on luonnon eläin ja tappaa sen kissan joka tapauksessa sekin pieni pyllykkä

Vierailija
4/32 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä niin?

Vierailija
5/32 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilves tarvitsee syödä, nyt se oli teidän kisu ruokana.

Että meinasit sitten haulikolla täräyttää ilvestä??? ilveshän on kissaeläin, sillä lienee vähintää yhtä hyvä oikeus kulkea vapaana kuin kissallasi oli...

Vierailija
6/32 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikalle. Piristäisit poliisienkin ankeaa arkea hullun puheillasi.

Ihan oikeesti. Ilvestä ei noin vaan ammuta. Sen kaatamiseen pitää hakea lupa eikä sitä todellakaan myönnetä jonkun katin takia. Missä päin Itä-uuttamaatta toi muuten on tapahtunut ?

Vierailija
7/32 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sullakin järki sanoo että jos kissa on vapaana voi sille sattua mitä vaan.

Jos et ole nähnyt kuin Ilveksen jäljet ei se tee siitä syyllistä.

Kettulle kissat alkaa olla jo luontaista ravintoa joten pitäisin sitä todennäköisempänä saalistajana.

Eikä sinulla ole näköjään käsitystä minkä kokoisesta eläimestä Ilveksestä puhuttaessa on kyse kun olet suurinpiirtein sinkoa hankkimassa sen listimiseksi.

Koko typerän aloituksen ottaen huomioon taitaa kyseessä olla erittäin huono provo.

Sori, repesin nauruun tossa singon kohdalla :D Olet kyllä ihan oikessa!

Vierailija
8/32 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketut eivätkö supit pysty saalistamaan kissoja, nehän ovat pienikokoisia koiraeläimiä. Susi nyt saisikin kissan hengiltä. En myöskään tiedä yhtään tapausta, missä petolintu olisi napannut kissan.

Yleisimmin "luonnossa" kissat kuolevat autojen alle mikä on seurausta kissan omistajan omasta huolimattomuudesta - kissat eivät saa ulkoilla yksin ulkona. Kissa on tehokkain lintujen tappaja paikallisesti, sen saaliksi jää tutkimusten mukaan yli 1000 lintua vuodessa. Siksikin vastuullinen kissanomistaja huolehtii lemmikistään.

Häpeisin ap, jätit kissasi ilman valvontaa ja irti maastoon. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä auto liiskasi sen, joten miksi syytät ilvestä, jos nyt sitten sellaisen jäjjet lähimaastossa näit? Vai näitkö osia raadellusta kissastasi?

Olisit pitänyt kissasi siten kun niitä kuuluukin pitää, valvonnassa. Huolimattomille ihmisille käy juuri noin - lemmikin päivät päättyvät liian varhain.

Turha siitä syyttää muita kuin itseään.

Vierailija
9/32 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen koiranomistaja, enkä ikimaailmassa pystyisi nukkumaan öitäni, jos rakas koiramme olisi teillä tietymättömillä. Sehän voisi jäädä auton alle tai joutua jonkun sekopäisen eläinten vihaajan kynsiin, kuten olen kuullut kissoillekin käyneen. Turha sitten itkeä kissan perään, jos on ihan itse päästänyt sen surman suuhun!

Vierailija
10/32 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Tappara teurastaa sen samperin Ilveksen nääs....

Vierailija
11/32 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa meidän naapurissa

Vierailija
12/32 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opit pitämään kissaa vapaana.

Ja mitä se tähän liittyy että onko sulla aseita tai oletko metsästysseuran jäsen? Vaikka oliskin niin sulta jäis ilves ampumatta, se on arka ja viisas elukka eikä ammuta itteään jollakin AV-mammalla.

Vierailija
13/32 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilves sen sijaan kuuluu. Niele katkeruutesi ja ole hiljaa!

Vierailija
14/32 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten nyt? Ollaanko hiljaa, vai tehdäänkö ilmoitus poliisille/metsästysseuralle?

Minulla ei ole

aseenkantolupia, toki olen ampunut järeämilläkin aseilla (haulikko, hirvikivääri).. En vain ole metsästysseuran jäsen

hengissä 16-v, koska se ulkoilee valjaissa.

Tosin sen taitaa tappaa eläinlääkäri lähikuukausina. Alkaa vanhusta ikä painaa.

Antaa ilvesten olla ilveksiä ja kesykissojen nauttia luonnosta valjaissa, niin ei tarvitse pyssyjä kaapista kaivella.

Vierailija
15/32 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko minä ampua naapurin kissan, kun se aikoinaan tappoi meidän lemmikkikanin...

Vierailija
16/32 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt se pitää tappaa sukupuuttoon että ihmisen tusinakateilta ei lähtisi henki. On se vaan niin surullista, vaikka tietysti kissan menetys ketuttaa henkilökohtaisella tasolla siellä maailman navassa.

Vierailija
17/32 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voit varmasti tietää, siis näittekö sen?

Vierailija
18/32 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se ilves oli. Jäljet ja kaikki täsmäävät!

Vierailija
19/32 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aivan eri laji kuin eurooppalaiset metsäkissat. Jos kissaa pitää vapaana niin silloin on paras varautua siihen että sille voi sattua jotain, jää auton alle tai joku muu elukka tappaa.

Voit ilmoittaa että ilves on tappanut kissasi, mutta eipä siitä mitään seuraa.

Vierailija
20/32 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

peto se on kotikissakin, nyt vain joutui teidän kisu ravintoketjun luonnolliseksi osaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi