Se ei ole äiti eikä mikään, joka hoidattaa vanhemmat lapsensa päiväkodissa vauvalomalla.
.
Kommentit (104)
Todellakin, kommenttia tuohon kysymykseen olisi kiva kuulla vai meneekö siitä luu kurkkuun? Joka kerta kun sen mainitsee miten homma toimii muualla maailmassa niin kukaan ei sano enää mitään..
Tosi hyvä argumentti.. kun ei ole Suomen kanssa mitään tekemistä! Ja silti kehtaat väittää kaikki muu kuin kotihoito on väärin? Ja että lapset saavat päiväkotihoidosta ties mitä traumoja ja ongelmia kehitykseensä? Aika suppea näkökanta siis, jos muualla maailmassa lapset kasvavat kieroon, kun eivät saa olla kotona äidin kanssa siihen asti kun menevät kouluun!
Vain Suomessa virikehoito on tuomittavaa? Muualla lapsille järjestetään vaikka mitä noin 3 v ylöspäin ja kaikki on tyytyväisiä.
Eikö täällä väitetty, että ne vauriot kyllä sitten näkyvät kouluiässä jo, eikä 30 vuoden kuluttua...
kun mummolat niin kaukana ihmisiltä ja ollaa aivan yksin lasten kanssa neljän seinän sisällä, ei ketään tukiihmistä ympärillä niin kyllä ymmärtää miksi laitetaan isommat lapset/lapsi hoitoon
ja kun omalla pihalla ei ole ketään muita lapsia kun ovat kaikki hoidossa kun on jouduttu lähtemään töihin niin ei ole lapselle leikkikaveria se päiväkoti on sitten myös tavallaan äidille se tukiverkko että jaksaa kotona
Tuolla on lahden takana EU:llinen kiintymyssuhteiltaan vakasti häiriintyneitä ihmisiä! : o
Ja jos kouluiässä tosiaan alkaa ne vauriot näkymään, siellä on pikku kouluampujia odottamassa aika joukko! Kaikkihan on vain virikehoitoäitien syytä, turha syyttää nettiä, yhteisöllisyyden puutetta, kilpailuhenkeä, kapitalismia, itsekeskeistä yksilöllisyyttä, koulujen rahapulaa ...Jos kaikki lapset hoidettaisin kotona 6 v asti koko EU:ssa ilman mitään virikehoitoja, ei tulis kouluampujiakaan. Eiks nih?
voi tietää tuloksia suuntaan tai toiseen. Aika merkillinen tuo tulkíntasi.
96
Tosi hyvä argumentti.. kun ei ole Suomen kanssa mitään tekemistä! Ja silti kehtaat väittää kaikki muu kuin kotihoito on väärin? Ja että lapset saavat päiväkotihoidosta ties mitä traumoja ja ongelmia kehitykseensä? Aika suppea näkökanta siis, jos muualla maailmassa lapset kasvavat kieroon, kun eivät saa olla kotona äidin kanssa siihen asti kun menevät kouluun!
te tiedätte että se on kaikkein paras systeemi? Tuskin kukaan tietää mikä on kaikille parasta, jokaisella vain on oma mielipiteensä.
96
Vain Suomessa virikehoito on tuomittavaa? Muualla lapsille järjestetään vaikka mitä noin 3 v ylöspäin ja kaikki on tyytyväisiä.
Eikö täällä väitetty, että ne vauriot kyllä sitten näkyvät kouluiässä jo, eikä 30 vuoden kuluttua...
Esim. oppilaanohjaus on ihan hukanteillä verrattuna vaikka USAan
Naurattaa nää suomalaisten jutut kyllä välillä... Perspektiivi niiiiiiiiiin hukassa, että huhhuh. : D
terapialla hoitaa vauvan takia laiminlyötyjä ja oikeasti pahoinpideltyjä lapsia.
No, onneksi av-mammat ei koskaan pääse päättämään mistään päivähoito-oikeuksista, koska kotiäideillä ei ole mitään arvoa oikeassa elämässä.
Eihän kotiäidit tajua mistään muusta kuin paskavaipoista ja porkkanamössöistä, jos niistäkään.
Ja kuinka paljon arvioisit tällaisia vauvan takia laiminlyötyjä ja pahoinpideltyjä lapsia todellisuudessa olevan, jos subjektiivinen päivähoito-oikeus poistettaisiin?
No, onneksi te avohoitopotilaat saisitte varmaankin lapsenne hoitoon.
Turhan hoidon hinta pitäisi nostaa reaalikuluja vastaavalle tasolle niin ehkä asiaa tulisi mietittyä toisenkin kerran.
meillä lapsia 5 ja vauva nyt vuoden.
muut kotona kun isoveikka koulussa ja toinen poika eskarissa.
minusta on tosi törkeetä viedä lapset hoitoon jos itse on äippälomalla.
sillon puuttuu korvien välistä kyllä jotain.miksi tehdä lapsia jos ne täytyy työntää kunnan järjestämään hoitopaikkaan.
ihme jos tarhat ovat täynnä kun nää avuttomat älypäät työntää lapsensa tarhaan ja hoitavat vauvaa mukamas väsyneenä kotona.
toista se oli ennen oli 12 lasta ja lehmät hoidettavana ja ei ollu tarhoja tai kunnan järjestämiä hoitopaikkoja.kyllä sitä vaan pärjättiin.ja kaikille tiedoksi ikää mulla on 27v et en ole mikään 50 ikäpolvessa vaikka vanhasta ajasta puhunkin.
lapset olen tehnyt ja itse ne myös hoidan.
meillä lapsia 5 ja vauva nyt vuoden.
muut kotona kun isoveikka koulussa ja toinen poika eskarissa.
minusta on tosi törkeetä viedä lapset hoitoon jos itse on äippälomalla.
sillon puuttuu korvien välistä kyllä jotain.miksi tehdä lapsia jos ne täytyy työntää kunnan järjestämään hoitopaikkaan.
ihme jos tarhat ovat täynnä kun nää avuttomat älypäät työntää lapsensa tarhaan ja hoitavat vauvaa mukamas väsyneenä kotona.
toista se oli ennen oli 12 lasta ja lehmät hoidettavana ja ei ollu tarhoja tai kunnan järjestämiä hoitopaikkoja.kyllä sitä vaan pärjättiin.ja kaikille tiedoksi ikää mulla on 27v et en ole mikään 50 ikäpolvessa vaikka vanhasta ajasta puhunkin.
lapset olen tehnyt ja itse ne myös hoidan.
kyllä niitä "kiinteitä kaverisuhteita" ehtii muodostaa myöhemminkin, koulussa ja muussa elämässä!
Isompi lopetti hoidossa kun vauva syntyi. Minusta ihan normaalia. Alkuun kaipaili kavereitaan, mutta kaveruussuhteita hoidetaan puistoilemalla ja kyläilemällä.
Puoli vuotta pelkästään kotona olemisen jlk aloitti kerhon 2X vko, 3t kerrallaan.
Ja hyvin menee, vaikka joskus väsyttääkin. Onneksi on arjen hyvin kanssani jakava mies.
ollut tämän päivän hesarissakin juttua, kun lapsille aiheutuu stressiä ja rauhattomuutta isoista pk ryhmistä. Koulujen erityisopetuksen lisääntymisellä epäillään olevan yhteys päiväkoteihin. Eli kotiäideillä jotka laittaa hoitoon sen isomman alle 3vuotiaan lapsen on varmaan aika painavat syyt. Kuka haluaisi lapsestaan ylivilkasta ja tulevaisuudessa masentuneisuudesta kärsivää? Masentuneiden ja huumeäitien lapsille päivähoito on oikea ratkaisu.
Onpa hyvä tietää, että kaikki, joilla on esikoinen hoidossa ovat vähän hulluja ja niitä kannataa hiukan pelätä
terapialla hoitaa vauvan takia laiminlyötyjä ja oikeasti pahoinpideltyjä lapsia.
No, onneksi av-mammat ei koskaan pääse päättämään mistään päivähoito-oikeuksista, koska kotiäideillä ei ole mitään arvoa oikeassa elämässä.
Eihän kotiäidit tajua mistään muusta kuin paskavaipoista ja porkkanamössöistä, jos niistäkään.
Silti minulla sattuu olemaan kolme ihanaa ja kaikin puolin hyvin toimivaa lasta.
Onneksi ap ei päätä näistä elämän asioista! :D
niin pitkään kuin oli mahdollista. Isommat meni vain eskariin ja nuorin meni hoitoon 5 vuotiaana.
Hyvin ovat saaneet kavereita ja pärjänneet koulussa. Erityislisänä vielä voi mainita, että vielä murkkunakin heillä on läheiset välit vanhempiinsa kun ovat viettäneet aikaa meidän kanssa niin paljon.
taalla yksi kaksi lasta synnyttanyt nainen, mutta ap:n mukaan "ei-aiti". Kivittakaa vaan !!!!