Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten parissa työskentelevät, millaiset vanhemmat ärsyttävät teitä?

Vierailija
19.03.2009 |

Itseäni ärsyttää välillä:

-Vanhemmat, jotka eivät tuo lapselleen lisää vaippoja, vaikka lapsen lokerossa on iso lappu: Vaipat vähissä ja tuosta myös mainitaan vähintään neljä kertaa hakijalle, että vaipat on loppu, voitteko tuoda lisää??!!

-Vanhemmat, jotka eivät tuo sään mukaisia vaatteita lapsilleen vaan lapsella on -20 asteen pakkasessa saappaat, välikausihaalari ja -hanskat. Yritä siinä sitten etsiä lapselle sopivia kamppeita päikkärin varavaatteista. Eikä auta sanominen eikä muukaan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jos lapsi on oven takana 6.15 ja haetaanklo 16.30 jlk. melkein joka päivä niin joku aikataulussa mättää.. (ja autolla mennään ja tullaan Helsingissä)

- jos äiti on vauvan kanssa kotona ja lapsi haetaan melkein tyhjältä pihalta joka päivä klo 17-17.30 niin onko pakko?

- isä tuo ja hakee töihin mennessä, vaikka äiti kotona, kävelymatkan päässä

- jos äiti käy aikuiskoulutuksessa ja hakee joka päivä klo 17.jälkeen, myös perjantaisin..

Säälittää vaan lapset....

kuinka voit olla varma kaikkien vanhempien aikatauluista?

eivät hae lapsiaan kotiin klo 16 mennessä vaikka itse ovat kotona/päässeet koulusta tai töistä.

Huom. yksittäiset menot ei haittaa mutta säälttää jos lapset säännöllisesti istuvat jossain lumikasassa odottamassa hakijaa kun kaverit on jo lähteneet kotiin.

Tuo, että isä vie ja hakee lapen vaikka äiti on kotona vauvan kanssa kävelymatkan päässä.

En ymmärrä mitä järkeä on, että äiti laittaa itsensä inhimillisen näköiseksi, pukee ulos vauvan, itsensä ja päiväkotilapsen ja sitten kävellään päiväkotiin ja illalla sama toisinpäin, ja samaan aikaan isä ajaa autolla töihin siitä samaisen päiväkodin ohitse.

Mitä järkeä tuossa on?

Ja aikuiskoulutuskeskuksessa opiskelevalla on varmaan koulutehtäviä. Jospa hän haluaa tehdä ne rauhassa, jotta kotona oloaika on lapsen aikaa.

Toisekseen, jos hoitoaika on merkitty klo 17 asti joka pv. niin silloin lapsi myös on hoidossa joka pv sinne asti, olkoot mikä kotiinpääsy aika tahansa. Se on varmaan selkeämpää lapsellekin.

Vierailija
22/30 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teillä on noin sairas kiire päiväkodissa, että lasten kanssa tai lapsille ei ehditä jutella lainkaan, niin sitähän vanhemmat eivät varmaan arvaa. Osa etsisi varmaan muun paikan, jos tietäisi tason.

Ok, nuo saagat ymmärrän, mutta aika kovalta vaikuttaa asenteesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle omat lapseni ovat tärkeimpiä.

Olen sanonut tytön kohdalla, että on nirso. Jos ei syö niin sitten ei syö. Olkoot nälissään.

Kerran olen myöhästynyt lapsen hausta. Nukuin yövuoron jälkeen pommiin ja hain lapsen 15 minuuttia liian myöhässä.

Olen maininnut, että jos aamulla on 20 astetta pakkasta ja matkassa on villapuku ja toppapuku ja kaapista löytyy kurahousut niitä kaikkia ei tarvitse laittaa illalla kun lapsi valuu hikeä. Muutaman kerran lapsi on itkenyt tuskissaan lämpimällä ilmalla kun sille oli tungettu villavaatteet, toppapuku ja kurapuku.

Ja lopuksi annoin negatiivista palautetta aika reilusti hoitajalle epäasiallisesta käytöksestä ja ammattitaidottomuudesta.

Vierailija
24/30 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA tällaiset aloitukset kyllä ainakin minun silmissäni vähentävät perhepäivähoitajien? arvoa.

Äärettömän epäprofessionaalista tulla tänne tällaista jauhamaan.

Vierailija
25/30 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko todella tuota mieltä???

Eihän lapsen päiväkotipäivän pituudella väliä, kunhan av-mamman ei tarvitse naamaansa kammata joka päivä ja onhan siitä hoidostakin maksettu klo 17 asti...

Vierailija
26/30 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA tällaiset aloitukset kyllä ainakin minun silmissäni vähentävät perhepäivähoitajien? arvoa.

musta tää on hyvä paikka purkaa anonyymisti.

T. pedantti akateeminen äiti, joka hakee lapset ajoissa ja huolehtii heistä muutenkin

Vierailija
27/30 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MISSÄ kohtaa aloituksessa puhuttiin perhepäivähoitajista? Aloittaja mainitsee mm. lapsen lokerossa olevan vaippalapun, ei kai kenelläkään ole kotonaan lokeroita hoitolapsille, vaan niitä löytyy päiväkodeista?

Ja vastaajistakin suurin osa puhui ihan selkeästi päiväkodista, ei tämä mikään pp-hoitajien valitusketju ollut. Miksi sallit päiväkodin työntekijältä tällaista jauhantaa, muttet pph:lta?

T: pph, joka ei ole vastannut tähän ketjuun ennen tätä viestiä

Vierailija
28/30 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä järkeä on, että äiti laittaa itsensä inhimillisen näköiseksi, pukee ulos vauvan, itsensä ja päiväkotilapsen ja sitten kävellään päiväkotiin ja illalla sama toisinpäin, ja samaan aikaan isä ajaa autolla töihin siitä samaisen päiväkodin ohitse.

Mitä järkeä tuossa on?

.

Vaikkapa se, ettei lapsen hoitopäivä olisi niin pitkä. Ja tuo toinen juttu, että lapselle on selkeämpää että hänet haetaan joka pv vasta klo 17, myös perjantaina, että olisi lapselle selkeämpää??? Luulenpa ettei lapsi mitenkään sekaisin menisi jos pääsisi hoidosta kotiin jo vaikka klo 16, kun muitakin lapsia haetaan.

Eikö kuitenkin kannattaisi ajatella LAPSEN parasta eikä vanhemman mukavuutta ensin?

Vierailija
29/30 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo 10-15% vanhemmista on ärsyttänyt pääasiassa näistä syistä:

-lapsella on todella huonot vaatteet (liian pienet/ihan liian isot, ikivanha toppapuku, joka ei pidä lämpimänä, ei vaihtovaatteita lainkaan) ja itse kuljetaan todella laittautuneena ja merkkivaatteissa.

-lapsi tuodaan hoitoon tuliterällä autolla, jossa lapsi istuu pelkällä koroketyynyllä (lapsi 2v). Mainitsin asiasta hyvinkin asiallisesti, kerroin vaaroista ja mistä tässä lähellä saa ostettua oikeanlaisia istuimia. Sain valtaisan haukkuryöpyn, kun puutun asioihin, jotka eivät minulle kuulu. Ja tämän lapsen hoitomatka oli n. 8km suuntaansa, ettei mikään pikkumatka edes..

-lapsi tuodaan ihan selvästi sairaana (kuume, ripulointi) hoitoon, TOISTUVASTI. Ja kun haetutan lapsen kesken päivän kotiin em syistä, niin lapsi seisoo vanhempiensa kanssa seuraavana aamuna oven takana.

-yksi perhe oli sellainen, joka ei KOSKAAN ilmoittanut hoitoaikojaan. Kun kysyin, niin vastaus oli, että ei tiedetä vielä (siis edes seuraavan päivän tuloa/hakua). Lapsi saatettiin tuoda aivan yhtä hyvin 6.45 tai 11.00 ja haettiin 14 ja 18.30 välillä. Aamulla äiti ei tiennyt, moneltako hakee, "kun ei tiedä, kuinka kiirettä töissä on". Kun sitten istutin vanhemmat meille kahvipöytään ja kerroin, että tällainen ei kertakaikkiaan enää onnistu, niin he olivat ihan äimänä asiasta tyyliin "no mutta täällä kotonahan sinä jokatapauksessa olet, eipä olla ajateltukaan,että sulla on erikseen työaika. Ja että maksetaanhan sulle joka tunnista. ". JOO, mutta eipä makseta siitä, jos herään 6 aikaan odottamaan, tuleekohan lapsi aikaisin tai voishan mulla olla vaikka OMIA menoja, joita ei voi suunnitella, jos ei tiedä loppuuko TYÖT klo 16 vai 18.30.

Tällaisia siis. Ja uskallan näistä anonyymisti täällä kirjoittaa, kun kukaan ei tiedä edes, miltä paikkakunnalta olen. Ainoa, joka voi tunnistaa, on tuon 2-v lapsen vanhemmat, joille jurputin siitä turvaistuimesta. KOskapa TOIVON, ettei heidänlaisiaan ole montaa.

Ja alaa en vaihda, koska rakastan tätä työtä ja koen olevani LAPSILLE se todella hyvä hoitaja. Ja sehän mun työni on, ei vanhempien palvominen :)

t. Se yks pph, joka vastasi aiemmin

Vierailija
30/30 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisopiskelu on usein suureksi osaksi työssäoppimista, jolloin aikuisopiskelijalla on työssäoppimispaikan työajat. Aikuisopiskelijan aikataulut eivät siis välttämättä ole yhtään joustavammat kuin normaalissa päivätyössä käyvän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän