Jokainen äiti haluaa tytön!
Tykkäätte varmaan pojistannekin, ei kai niitä voi poiskaan antaa. Mutta silti olette kateellisia tyttöjen äideille!
Kommentit (87)
Ajatelle ap, että sä et oo sitä pystynyt sun miehellesi antamaan. Varmaan sun miehes tykkää teidän tytöistä, kun ei niitä voi poiskaan antaa, mutta varmasti suree kun ei ole poikaa saanut.
Meillä isä rakastaa poikaansa ja tytärtään, meillä ei vaan tykätä, vaan rakastetaan.
kun nainen saa orgasmin niin tulee poika (naisen emättimen ph muuttuu orgasmin saamisen seurauksena poika siittiöitä suosivaksi)ja kun harrastaa usein seksiä niin sperman laatu huononee ja tulee tyttö. No, jokainen voi itse päätellä onko siinä vanhassa sanonnassa (hyvä rakastaja saa tyttöjä)mitään perää? Määrä korvaa laadun?!
Terv. kolmen pojan laatutietoinen äiti :)
on kiva harrastaa seksiä.
On seksi toki muutenkin mukavaa!
Näitä samoja avauksia kun on täällä joka päivä. Eikö voitaisi olla vain onnellisia ja kiitollisia elävistä lapsistamme sukupuoleen katsomatta? Ja varsinkin toisten äitien sielunelämän arvioiminen on aika moukkamaista.
t. Kahden lapsen onnellinen äiti
Näitä samoja avauksia kun on täällä joka päivä. Eikö voitaisi olla vain onnellisia ja kiitollisia elävistä lapsistamme sukupuoleen katsomatta? Ja varsinkin toisten äitien sielunelämän arvioiminen on aika moukkamaista.
t. Kahden lapsen onnellinen äiti
Ihan samaa nauroin minäkin. Mulla täällä ihana shoppailu kaveri ja se on kyllä 5v. poika, joka on rakastanut aina kaupoissa käymistä.
Poikien kanssa saa parhaat naurut.
Nyt nähnyt tyttöjen elämää ja ne vaan nyhrää ja jotenkin passiivisia verrattuna toimelijaisiin ja nauravaisiin poikiin.
Pojissa on elämää.
Omia lapsiani rakastan ja muiden lapset on muiden lapsia.
isät jättävät perheensä harvemmin jos siinä on poika/poikia. Näin olen huomannut myös omassa tuttavapiirissäni, harvassa ovat ne yh- äidit jolla poika. Melkein kaikilla yh- äideillä on yksi tyttö. Mistäköhän sekin johtuu? No, meillä hyvin jauhot pussissa, kun on kolme poikaa ja perheelleen omistaunutnut mies.
niin ei se ollutkaan jotain niiiin ihanaa.
Tyttö ottaa oman tilansa ja määrää hiljaisella tahdonvoimalla kaikkea hänelle suotuisaksi. Poikien kanssa mennään rintarinnan ja veistellään huumoria.
Pojat osoittavat rakkauttaan äitiinsä avoimemmin.
ole ollut toivetta vauvan sukupuolesta. Emme myöskään ole sitä etukäteen selvittäneet, vaan asia on selvinnyt vauvan synnyttyä. Minulle on siis ollut herttaisen yhdentekevää, kumpa sieltä syntyy. Ja meillä lapset myös pitävät kaikenlaisia vaatteita (ainoastaan mekkoja ja hameita ei pojille laiteta, mutta v.punaista kyllä) ja kaikki ovat mukana niin leipomisessa kuin halkohommissakin.
Lapset järjestyksessä poika-poika-tyttö-kaksostytöt-poika-tyttö-tyttö
Lapset järjestyksessä poika-poika-tyttö-kaksostytöt-poika-tyttö-tyttö
Jotenkin tuntui helpommalta ja samalla yös oma lapsuuden tilanne (kaksi tyttöä) tuntui ainoalta oikealta. Esikoinen oli tyttö ja toinen poika. Pojan jälkeen olenkin toivonut vain poikia. Oma tyttäreni ei ole koskaan ollut sitä mitä ajattelin että pieni tyttö on. Hiuksia ei ole saanut laittaa ja voimakkaalla tahdollaan tyttö hyvin pienestä ilmaissut mitä vaatetta päälleen pistää ja mistä tavaroista tykkää. Omia haaveitani tytön äitinä olosta en juuri ole päässyt toteuttamaan tyttöni kanssa. Tyttö ei myösään osoita spontaanisti hellyytä eikä ota hellyyttä herkästi vastaan.
Onneksi poikani on toista maata. Hänen hiuksia saa leikata mieleisekseni ja hän pukee päälleen niitä vaatteita joita hänelle tykkään ostaa. Hän on myös hellä ja viihtyy hyvin sylissä ja sanoo usein tykkäävänsä jne. Usein tuntuu että pojan kanssa on enemmän yhteistä kuin tytön kanssa.
Tykkäätte varmaan pojistannekin, ei kai niitä voi poiskaan antaa. Mutta silti olette kateellisia tyttöjen äideille!
Siis omia lapsia poiskaan antaa!!!!!!!! Voi elämä! Olen niin kovalla tuskalla kaksi poikaani saanut, ja he ovat ihme kyllä terveitä, niin ei tulisi mieleenikään tarvitsisin jotain muuta elämääni vain sukupuolen takia.
Lapseni ovat lapsiani, vaikka kaksineuvoisina!!!!!!!!
Mä teen kotitöitä lasten kanssa ja valmennan heitä harrastuksissa, riippumatta sukupuolesta tai heidän halustaan. Meillä ei kyllä kukaan pojistakaan harrasta mitään jääkiekkoa tai autourheilua...
Ei tulisi mieleenkään shoppailla kenenkään kanssa, se on ihan vaan minun oma juttuni. Samoin meikkailu, pukeutuminen ja kuukautiset ja whatever.
Ylipäänsä minua ei kovastikaan kiinnosta TEHDÄ mitään lasten kanssa, minua kiinnostaa KESKUSTELLA heidän kanssaan.
t. se jolle tyttö ei ole big deal
Minulla on tyttö, mutta ei se ole minulle mikään big deal. En kaipaa barbileikkejä ja pukeutumisvänkyröintiä.
Onneksi minulla on myös neljä poikaa. Nautin suunnattomasti siitä että minulla on ympärilläni niin paljon komeita nuoria miehiä jotka rakastavat ja palvelevat minua ;DMutta muutaman vuoden kuluttua sä valitat, kun pojat ei halua tehdä mitään sun kanssa. Tytön kanssa sulla taas on paljon yhteistä. Voitte vaikka shoppailla yhdessä yms.
Tämä yhteiskuntamme perustuu äitien sukupolvelta toiselle siirtämään tietoon, taitoon, perintöön. Toimintamallit ja traditiot perheissä ja suvuissa siirtyvät naisilta naisille. Miehet pomoilevat töissään, mutta oikea elämä on naisten valtakuntaa. Siksi naisten on tärkeä saada tytär jatkamaan tätä vuosisatojen jatkumoa. Ne, joilla on tytär, eivät lainkaan voi ymmärtää sitä ahdistusta, jonka "pelkkien" poikien äiti kokee, kun ei voikaan viedä kaikkea perimätietoaan eteenpäin.
Minulla on kolme ihanaa poikaa, joista olen erittäin ylpeä ja onnellinen. SIlti suurin haaveeni on aina ollut ja tulee olemaan oma tytär, jota en siis tule saamaan. Tuntuu siltä, että kaikki loppuu tähän. Miniät jatkavat omien äitiensä juttuja ja mä tulen vain olemaan se anoppi. Joo, kärjistystä ja toki poikkeuksiakin on, mutta minä olen tosiaan sitä mieltä, että vaikka sukupuolella sinänsä ei ole yhtään mitään väliä, niin jokainen äiti toivoo tytärtä.
on niin ihmeellinen, että se pitäisi säästää jälkipolville? Oletko aivan varma, ettei poikasi ole kiinnostunut niistä? (pojathan pitävät leipomisesta, ruuan laitosta, kättetöistä, sisustamisesta..)
Tämä yhteiskuntamme perustuu äitien sukupolvelta toiselle siirtämään tietoon, taitoon, perintöön. Toimintamallit ja traditiot perheissä ja suvuissa siirtyvät naisilta naisille. Miehet pomoilevat töissään, mutta oikea elämä on naisten valtakuntaa. Siksi naisten on tärkeä saada tytär jatkamaan tätä vuosisatojen jatkumoa. Ne, joilla on tytär, eivät lainkaan voi ymmärtää sitä ahdistusta, jonka "pelkkien" poikien äiti kokee, kun ei voikaan viedä kaikkea perimätietoaan eteenpäin.
Minulla on kolme ihanaa poikaa, joista olen erittäin ylpeä ja onnellinen. SIlti suurin haaveeni on aina ollut ja tulee olemaan oma tytär, jota en siis tule saamaan. Tuntuu siltä, että kaikki loppuu tähän. Miniät jatkavat omien äitiensä juttuja ja mä tulen vain olemaan se anoppi. Joo, kärjistystä ja toki poikkeuksiakin on, mutta minä olen tosiaan sitä mieltä, että vaikka sukupuolella sinänsä ei ole yhtään mitään väliä, niin jokainen äiti toivoo tytärtä.
Mä en kyllä todellakaan halua siirtää jotain "suvun toimintamalleja ja traditioita". Ne ovat ihan perseestä. Sen sijaan haluan muuttaa sen että naiset pyörittävät oikeaa elämää ja miehet pomoilevat töissä. Haluan ehdottomasti antaa juuri pojilleni tiedon siitä miten kotia pyöritetään. Ja nimen omaan niin että he saavat sen tiedon itse löytää ja etsiä. En siirrä heille mitään valmista mutta annan heille vastuuta perheen pyörityksestä, tyyli on vapaa!
Tämä maailma vaan toimii niin, että naisten ehdoilla mennään. Naiset sisustavat, luovat joulun, pitävät yhteyttä sukuun ja ystäviin, hoitavat lapsia, osallistuvat koulumaailmaan ja harrastuksiin jne ihan eri lailla kuin miehet. Naiset ovat yhteisöllisiä, juttelevat ja komminikoivat asioista (kuten me täällä), miehet eivät useinkaan koe tarvetta pähkäillä syntyjä syviä kenenkään kanssa. Äiti-tytär-suhde on toki vaikea, mutta myös antoisa. Joo, toki äiti-poika -suhdekin on antoisa ja upea, mutta ihan eri tavalla.
Musta on esim hupaisaa huomata, että äitini puoleisilla naisserkuilla, on kotona samat jipot kuin minulla, samat sanonnat jne. Eipä se varmaan tietenkään ketään haittaa, että ne jutut jatkuvat nyt vaan siellä puolella, kun mulla ja siskollani on pelkkiä poikia :)
Esikoista odottaessani toivoin tyttöä kyllä, mutta lapsi paljastui pojaksi ja nyt jos tulisi toinen toivoisin myös että olisi poika.
Tämä maailma vaan toimii niin, että naisten ehdoilla mennään. Naiset sisustavat, luovat joulun, pitävät yhteyttä sukuun ja ystäviin, hoitavat lapsia, osallistuvat koulumaailmaan ja harrastuksiin jne ihan eri lailla kuin miehet. Naiset ovat yhteisöllisiä, juttelevat ja komminikoivat asioista (kuten me täällä),
Kyllä minun mieheni ainakin tekee tuota kaikkea paljon mieluummin ja enemmän kuin minä.
Ja voin myöntää että varmasti harmittaisi jos ne yhteiset "tyttöjen jutut" olisivat jääneet kokonaan kokematta. Tytön kanssa meillä on enemmän yhteistä ajanvietettä kuin pojan, joka tykkää raisummasta menosta, on kiinnostunut autoista jne. asioista, jotka minulle eivät niin läheisiä. Toki rakastan poikaani ihan yhtä lailla, siitä ei ole kyse.
Tunnen myös pari äitiä, joilla pelkkiä poikia ja ihan itse sanovat että haluaisivat vielä tytön. Pelkkien tyttöjen äidit harvemmin sanovat toivovansa poikaa, mutta tunnen kyllä pari perhettä, joissa mies toivoisi vielä poikaa tyttöjen jälkeen.