Miten pitkään teidän lapset hoitaneet asiansa potalla?
Kommentit (14)
Pöntönsupistajalla on meilläkin menty. Jotenkin järjen vastaista roudata sitä skeidaa paikasta toiseen.
Helpompaa myös oli kun aikuiset käy pöntöllä niin lapsiakin heti kiinnostaa että mikä juttu tää on.
1,5 vuotiaasta pöntöllä.
lapsi nyt 1v 11kk ja käy kakat ja pissat hoitamassa useaan kertaan päivässä pöntöllä pienenninrenkaan kanssa. Onnistuu myös ilman pienennintä, ja kiipeää tarvittaessa pöntälle ilman jakkaraakin... aika akrobaatti :) On kyllä aika pitkä, n 90cm.
Pöntön ollessa varattu (meillä muitakin lapsia ja vain 2 vessaa) käy myös potalla. Vanhemmatkin siirtyneet pöntölle joskus 2+ vuotiaina
ja muuten käydään pöntöllä, poika nyt 3v, mutta viime kesästä ollaan menty näin.
Aika vähän kävi potalla, halusi heti siirtyä pöntölle.
itse olen 3,5-vuotiaan lapsen äitipuoli ja lapsi käy edelleen potalla. Olen koittanut miehelle sanoa josko olisi aika siirtyä pöntölle, mutta hänen mielestään liian aikaista enkä tiedä kuulemma asioista yhtään mitään, olenhan itse lapseton!!!
terkuin Ap
Huvittaa moiset pohinnat ylleesä.Meillä on seitsemän lasta ja kaik oppi käymään potalla ennemmin kun oppivat kävelemään, eikä kukaan tarvinnut vaippaa enää puolentoista ikäisenä,Oppivat potalle kait siksi helposti,koska me vanhemmatkin käytimme ja käytämme edelleenkin pottaa, lapset samoin, vaikka nuorinkin on jo 13v.Näin siksi,että meillä ei ole sisävessaa.
Tyttö ja poika, kumpikaan ei oo koskaan käyttänyt pottaa. Molemmilla sellanen on ollut ja olen yrittänyt heitä sen käyttöön opettaa, mutta ne on vaan hetken istuneet siinä joutilaana ja nousseet pois. Molemmat ovat oma toimisesti ilmaisseet halunsa pöntölle, sinne ne ovat oppineet tarpeensa tekemään. Eli voisin melkein väittää että pottaa meillä ei ole ikinä ollut käytössä, vain koristeena. Alle parivuotiaana ollaan jo selvitty ilman päivävaippoja molempien kohdalla. Kumpaakaan en muuten ole mitenkään patistellut pöntälle, ne vaan on itse asian hogannut.
Pelkää edelleen, että putoaa pönttöön =) Nyt on onneksi sen supistajan avulla alkanut pissat tekemään, mutta kakat tulee vielä pottaan.
Jos lapsi ei ole valmis niin ei mihinkään vaiheeseen siirrytä. :D
Toinen on mikä kannattaa ottaa huomioon että miehelle saattaa olla jotenkin tärkeää että nyt meneillään oleva vaihe kelpaa. Lapsen kasvamisessa on joskus hankalia vaiheita eikä sitten halua aloittaa heti uutta, siis esim. päiväkuiva, vaatteiden pukeminen, yönukkumiset, syömiset..
Ei sillä ole väliä käykö lapsi vielä potalla, toiset on vaipoissa eikä sekään ole paha! Minua jokseenkin oksettaa se että kisataan lapsien valmiuksilla.
Saattaa olla että mies on valmis opettamaan pöntölle kesällä? Tai lapsi sanoo huomenna haluavansa kokeilla pönttöä.
Tärkeintä on että lapselle ei morkata pottaa vaikka sinulla olisi kiire siitä päästä eroon.
Meidän 2v1kk 98cm. Käy sekä potalla että pienennin renkaan kanssa pöntöllä.
lapsi nyt 1v 11kk ja käy kakat ja pissat hoitamassa useaan kertaan päivässä pöntöllä pienenninrenkaan kanssa. Onnistuu myös ilman pienennintä, ja kiipeää tarvittaessa pöntälle ilman jakkaraakin... aika akrobaatti :) On kyllä aika pitkä, n 90cm.
Pöntön ollessa varattu (meillä muitakin lapsia ja vain 2 vessaa) käy myös potalla. Vanhemmatkin siirtyneet pöntölle joskus 2+ vuotiaina
itse olen 3,5-vuotiaan lapsen äitipuoli ja lapsi käy edelleen potalla. Olen koittanut miehelle sanoa josko olisi aika siirtyä pöntölle, mutta hänen mielestään liian aikaista enkä tiedä kuulemma asioista yhtään mitään, olenhan itse lapseton!!!
terkuin Ap
Pojalle oli ihan sama missä käy... Sen verta laihakin oli että ihan hyvä että kävi kauemmin potalla, eipähän tippunut pyttyyn :D
Supistaja on maailman huonoin keksintö.... Ei toiminut ainakaan meillä ja pojan kanssa.... Tyttö ei sit koskaan supistajaa tarvinnutkaan kun kerran tarmokkaasti siinä pytyllä pysyi nuoresta iästä huolimatta :)
muistuttaa pottaa.
Äijät kun on vähän yksinkertaisia niin varmaan luulee että lapsen pitää siinä reunalla keikkua.
Näytäppä netistä kuinka hauskoja ja tukevia supistajia on myynnissä kaikkilla mahdollisilla kuoseilla. Ja jos lapsi ei ole vielä valmis pöntölle niin sitten supistajat sivuun ja vanhalla mallilla tovin. Ei lasten kanssa ole pakko saattaa loppuun sitä mitä aloitetaan takapakkiakin saa ottaa.
Meillä supistajassa oli parasta se ettei lapsi päässyt viilettämään siitä mihinkään, kun taas potalta lähti aina harhailemaan lelujen perässä.
supistusrenkaalla ja jakkaralla homma hoidettu lapsen ollessa 2v. nyt ei edes supparia ja lapsi 3v.