Vähän hygieniasta
Ensiksikin toivon että keskustelu säilyy asiallisena vaikka alapäässä liikutaankiin. Olen noin nelikymppinen mies, seksikumppaneita ollut elämänaikana ehkä 15-20. Aika (lue:liian) usein olen törmännyt siihen ongelmaan että menen aivan siistin naisen kanssa sänkyyn, hommassa ei mitään vikaa tai epämiellyttävää - mutta kun siirrytään asentoon "takaapäin" lehahtaa sellaiset hajut nenään että fiilikset ja kaikki muukin lerpahtaa siihen paikaan, ja meinaa oksennus tulla - siis oikeasti.
Olen keskustellut täsätä asiasta muutamankin miespuolisen ystäväni kanssa - ja kaikilla sama kokemus.
Kysymykseni liittyy lähinnä taitoon pestä alapää - en oikein usko että ongelma muusta johtuu. Kun itse käyn suihkussa niin pesen kyllä pyllyvakoni ihan kunnolla saippualla, ihan niin että sormet kuuraavat koko alueen puhtaaksi.
Ryhdyin mielenkiinnosta seuraamaan kuntosalilla sitä miten ihmiset tässä suhteessa toimivat (miesten puolella siis - en ole vielä päässyt naisten puolelle suihkuun) - hämmästykseni oli melkoinen kun huomasin että aika harva itseasiassa kädellään pesee pyllyvakoa.
Eli nyt sitten kysysisin miten siellä naisten puolella on - onko tässä oikeasti ihan tällaista pesemistaidon puutetta?
Kommentit (17)
Keskitytään ihan liikaa siihen pillun pesemiseen, mutta persvako jää pelkän paperin jäljiltä haisevaksi.
3-kymppinen mies
vaikeahan tässä on pysytellä vakavana kysymyksesi äärellä mutta yritän. Siis, vaikka olisi oikeaoppisesti kuuraten pessyt takapuolensa päivällä tai vaikka ennen baariin lähtöä, niin ellei kunnon pesumahdollisuutta ole niin kyllä kai ne paikat siinä illan kuluessa jo ehtivät tunkkaantua...
Ehkäpä muuten pitäisi tasapuolisuuden vuoksi kuunnella kokemuksia niiltä, jotka nuuskisivat sinun takapuoltasi illan päätteeksi. Mitenköhän siis oman pyrstösi laita on, tiedätkö?
Ehdotan, että jos asia häiritsee niin alat intiimeihin hommiin vasta kun olet tutustunut naiseen sen verran, että voit vaikka ehdottaa yhteistä suihkua ennen seksiä. Se voisi toimia myös esileikkinä.
Tsemppiä!
ongemaan voi törmätä vaikka olisi käynyt saunomassa ennen ja pesty huolellisesti, eli mahtaako johtua siitä että takaapäin vedeltäessä pesä pääsee hengittämään eikä tuoksu ole aina se ruusuisin ?
Ei se haise, jos pesty on.
Harmi, ettei Suomessa ole kulttuuriin tarttunut alapääpesu kultturia. Etelä-euroopan naiset ovat niin siistejä ja tuoksuvia, että ihan kielen kärjellä on mukava pettureikää tökkiä! Samoiten oli kerran yksi kiinalainen nainen, joka oli ruusuöljyllä sivellyt itsensä. Huh huh, on tyyliä.
Mutta heti kun Suomi muijaan taas tarttui, niin haju oli kuin kaatopaikalta:(
Itseni pesen huolella, olen niin karvainen, että kikkareita kyllä muutoin tarttuisi:D
Ei ku oikeesi saippualla ei voi pestä "sieltä" kun tulee hiivatulehdus. Pyllyn puolen tietty voi pestä, mut ei sitten etupuolta. Hiivatulehdus on vihoviiminen vaiva mitä haluaa, hirvee tuska.
Itseni pesen huolella, olen niin karvainen, että kikkareita kyllä muutoin tarttuisi:D
vastustus mitä tulee takaliston säännölliseen pesuun. Itse olen aina raikas nainen. Huuhtaisen etu- ja takapään asioinnin jälkeen. Pelkkä paperilla pyyhkäisy jättää aina hajuja. Niin, ja se normaalifloora EI kärsi, jos pimpan huuhtaisee pissan jälkeen vedellä - ei siis hankaa saippualla. Järki käteen. Peffan voi huuhtaista sitten enemmän huolella, ja käyttää vaikka mietoa pesuainetta.
Naiset ja miehet, kiinnittäkää huomiota hygieniaan! Seksin kannalta on ihanaa, kun tietää että itse ja kumppani on aina puhdas. Itse en missään nimessä suostu harrastamaan seksiä, saati suuseksiä, haisevan tyypin kanssa.
Jos olette kauhean huolissanne hiiva- ym. tulehduksista pesemisen takia, niin yhtä huolissaan, ja enemmän huolissaan, kannattaa olla jos harrastaa seksiä törkypesän kanssa. Siitäpä vasta pöpöt tykkää:
Ja oli aika karmeaa. Lopetin sen mahd. nopeasti. Itse pesen aina ulostamisen jälkeen vedellä p-reikäni, myös sisäpuolelta.
ole koko alakertaa suihkulla jynssätä joka vessakäynnin jälkeen. Riittää kun ennnen seksiä käy kunnolla suihkussa, eikä sitten enää sen jälkeen pasko tai käy kusella ennen seksiä. Kyllä sitä silloin on puhtaampi, puhdas myös muualta kuin jalkovälistä ja munista.
joo asiaa hykynaiset hygienia kunniaan,
Sami 37
Pesulle naiset enenkun bailaamaan menette.Kokemusta ilkeistä hajuista..............
jos pelkäätte hiivatulehdusta, kannattaa käyttää pesuainetta, jossa on myös genitaalialueille sopiva ph-arvo. Esim. lactoline.
Olen ollut huomaavinani, ettei naisen jalkoväli ihan hetkessä ala pahalta haista. Pyyhkimätön perse nyt tietenkin haisee paskalta, mutta noin muutoin minua ei ollenkaan kuvottanut työntää naamaa seurustelukumppanieni jalkoväliin, kunhan se on ollut pesty kuluneen päivän tai vuorokauden aikana.
Kaiketi ihmisten herkkyys hajujen suhteen vaihtelee, ja epäilemättä on myös ihmisiä, jotka eivät ole tarkkoja hygieniastaan.
Ei vaatine suuria huuhdella vedellä alapesusuihkulla aina veskissä käynnin jälkeen. Siis sen isomman asian;) Itse huuhtelen joka kerta, en todellakaan halua mitään kikkareita ja hajuja jättää takalistooni. Tietty suihkussa käydessä aina pestään ne molemmat puolet. Eihän sitä koskaan tiedä milloin sitä saa...
Itse kyllä lopettaisin seksin siihen jos vastapuolena olisi hajupommi. Yökkks. Siellähän muhii kaikenlaiset pöpötkin.
Taitaa kyllä sitten taas puoliintua meijän isännältä seksin saaminen kun kerta pitää ruveta aina suihkussakin juoksemaan että voi seksiä harrastaa... ja kohtahan se on täällä muiden joukossa valittamassa kun seksiä ei ole kuin pari kertaa vuodessa :)
No, en mäkään nyt mikään hyperlikainen nainen ole - mutta jos näihin naisiin, jotka tähän on vastanneet, vertaa, niin olenpa sittenkin. Meillä ei esimerkiksi kotona kylppärissä ole edes käsisuihkua, ja vaikka olisikin, niin kun pönttö ja lavuaari ovat reilun metrin päässä toisistaan, ei tuosta taitaisi juuri silti hyötyä olla. Toisekseen, jos mä käyn päivän aikana kymmenen kertaa vessassa, oli hätä kumpaa tahansa, niin yhdeksällä niistä kerroista mulla on jompi kumpi tai molemmat lapsista mukana. Rupea siinä nyt sitten vielä jonkun hemmetin bideen kanssa lutraamaan. Käyn kyllä päivittäin suihkussa, ihan kunnolla pesulla, mutta sori vaan armas mieheni, en voi sille mitään, että saatan välillä vähän tuoksahtaa, kun olen koko päivän retuuttanut lapsiamme alas kolmannen kerroksen asunnostamme, sitten ylös, leikittänyt heitä, laittanut ruokaa, siivonnut, imettänyt, ja mitä tähän mun normaaliin arkeeni kuuluukaan.
Ja ainakin meillä seksi on sen verran harvoin suunniteltua, että ennen sitä edes voisi joka kerta painua pesulle, ja jostain syystä seksiä myös on niin harvoin, että kun sitä on tarjolla, en todellakaan lähde touhua keskeyttämään siksi että "sori kulta, mä käväsen tossa äkkiä suihkussa". No, onneksi ei tuo mieskään aina ruusuilta tuoksu :)
Muuten, ainakin naisten osalta ei ehkä kannata luottaa tuollaiseen pukuhuone-selvitykseen siinä suhteessa, miten tarkkaan naiset pesevät alapäätään ja takalistoaan. Itse harrastin monta vuotta kilpauintia, ja tuona aikana huomasin moneenkin kertaan, että ainakin siellä uimahallin suihkuhuoneissa on valtavasti naisia, jotka eivät kehtaa pestä intiimejä paikkojaan kunnolla kun "kaikki katsoo". Osa ei edes ota uimapukua pois suihkussa käydessään, eivätkä mene saunaan samasta syystä. Monetkin ajattelevat, että pesevät sitten kotona. Jotkut ystäväni eivät kuntosalilla edes käy suihkussa, vaan menevät hikisinä kotiin pesulle.
monet ystävättärestäni ihmettelevät, että minulla bidee-suihku on päällä kunkin wc-käynnin yhteydessä (siis itse toimituksen jälkeen). Alapääpesuainetta käytän sitten aamuin illoin ja tietenkin aina ennen (suunniteltua!) hyökkäystä mieheni kimppuun. Spontaanin halun yllättäessä saattaa jäädä tarkempi pesu väliin, kun himo johdattaa muuanne.
Tuolla vessassakäynnin bide-suihku-huipennuksella ei mitään kikkareita, hiutaleita, hikeä tai hajuja taida olla miehelle nuuhkittavaksi jäljellä. Pelkällä paperipyyhkinnällä jää rippeet aina muhimaan karvoihin ja ihoon.
Mutta kysäisenpä myöhemmin illalla mieheltä, kunhan tuo kipuaa tänne luokseni, miltä tuoksun tai haisen. Kerron sitten.