Taas... Mitä tarjottavaa synttäreille?
Lapsen synttärit joihin tulossa sukulaisia. Tarjolla on täytekakkua, suolaista piirakkaa, keksejä, suklaapirakkaa... Mutta mitä muuta? Jotain simppeliä... :)
Kommentit (9)
tai laita haku täältä vanhoista vastauksista...
Olisin kiitollinen jos joku viitsisi vielä vastata tähän ainaiseen kysymykseen... :) -ap
Pikkupizzat. Jotain muuta suolaista kuin pelkkä suolainen piirakka, meillä loppuneet suolaiset herkut synttäreillä kesken.
Itse ajattelin että kannattaako olla montaa suolaista... Mutta olisiko sitten esim. pasteijat hyvä vaihtoehto piirakan lisäksi? -ap
Niitä voit tehdä omalla täytteellä kun ostat valmista lehtitaikinaa ja täytät jollain hyvällä täytteellä :)
Itsekin ajattelin että pasteijat ois aika helppo ja näppärä tehdä, minä kun en mikään jauhopeukalo ole... -ap
Jos ostat valmiin lehtitaikinan riittää että osaat kaulia sen ja pilkkoa sen vaikka neliön muotoisiksi osiksi.
Täytteeksi käy vaikka kypsennettynä jauheliha-paprika-riisi, kinkku-muna tai tonnikala-tomaatti-juusto.
Täytettä vaan reipas ruokalusikallinen ja taita taikina kolmioksi ja reunat umpeen.
Helppoa :)
nakkipiiraat on myös lastenjuhlissa suosittuja: nakin ympärille rullaksi suolaiselle sopiva taikina ja uuniin kypsenemään. :)
Tai ainakin meillä on aina suolaset nopeesti hävinneet pöydästä.
- suolaset muffinit ( googlella löytyy ohjeita) on tosi helppo tehdä.
- suolanen piirakka. ostaa vaan sen valmiin taikinapohjan ja sen päälle mitä vaan keksii ja munamaito
Ongelma vaan on se että meidän uunipellit on niin kieroja ettei niillä sais tasaista pohjaa... :/ pitää hankkia uusia, mutta ei nyt näille synttäreille ehdi...