Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Shampanjaa ristiäsiin!

Vierailija
10.03.2009 |

Meillä kyllä skoolataan aidolla shampanjalla ristiäisissä. Ihan papin läsnäollessa, kun lapsi on kotona kastettu ja kun isä kutsuu vieraat kahvipöytään. Pappi on kyllä äidin serkku eikä mikään pahin tiukkapipo. Hui, vähän me ollaan hirveitä (ja alkoholisteja tietysti myös).

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja totta, skumppa ei tosiaankaan ole samppanjaa.

Vierailija
22/34 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei se samppanja-alueen maaperä nyt niin erilaista ole, aluetta on sitä paitsi koko ajan pikkuhiljaa laajennettu.

Kukas se tyhmä tässä onkaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattanee ottaa selvää ennen Alkoon ryntäämistä.

Vierailija
24/34 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoon juhlaan. Meillä skoolattiin myös ekan lapsen ristiäisissä. Toisissa se jäi, kun mies vietiin ambulanssilla sairaalaan ja minä autolla perässä. Onneksi poika ehti saada kuitenkin nimen :)

Vierailija
25/34 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että halutaanko shampanjaa. Sanottiin, että joo, ja sitten hän toi espanjalaista cavaa... Ei nyt mitään sit sanottu, koska se lasillinen kuului hintaan, mutta silti luulisi että tarjoilija ei puhu shampanjasta jos tarkoittaa cavaa... Vaikka ei niissä mun mielestä maullisesti kamalasti eroa ole, moni kuohari on parempaa kuin shampanja. Ja shampanjahan on myös vain kuohuviiniä, mutta shampanjaksi saa sanoa vain champagnen alueelta tulevia kuohuviinejä.

Vierailija
26/34 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla taa palsta on hauska. On tosiaan muitakin tapoja kayttaa alkoholia kuin latrays ja absolutismi

Miksi ristiaisissa ei voi juoda shampanjaa?

Tyton ristiaisissa ensin kilistettiin shampanjalla ja sen jalkeen oli ruuan kanssa viinia. Itsekin join lasin shampanjaa ja taisin viela juoda yhden lasin viiniakin, VAIKKA imetin.

Mukavat ristiaiset oli.

Mut lapsi on varmaan nyt pilalla :-)

Vierailija
27/34 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä on niin suomalaista!! Shampanjan tarjoilu on läträystä... Ja kotikaljaa - miten junttia!!!

Meillä tarjottiin ristiäisissä kahvia, teetä, mehua ja kotikaljaa. Meillä ei kyllä muutenkaan läträtä alkojen kanssa, koskaan.

Vierailija
28/34 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 osui naulan kantaan ja palautti hetkiseksi uskoni ihmiskuntaan.

Vierailija
29/34 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kystään samppanjan tarjoamisesta, niin miten sä vedät boolin siihen mukaan??? Ihmeellistä.

Vierailija
30/34 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä seurakuntasalissa. Ilman lupaa.

Vierailija
31/34 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On upeeta ja mahtavaa mennä Ruotsin-risteilylle, kun hytissä odottaa pullo kuohuviiniä.

Ja perinteisesti kun suomalaiset jotan keksii, niin sitä on sitten kaikkialla, kuten kuohuviiniä ristiäisissä. vrt 80-luvulla oli muotia kansitakki ja purjehduskengät ja kaikilla vähänkin itseään kunniottavalla jupilla nämä löytyi.

Siitä vaan mun puolestani.

Meillä tulee olemaan toukokuun juhlissa raparperisimaa, meistä SE on hienoa.

Vierailija
32/34 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai että oikein raparperismaa, no mutta sehän hauskaa :D

Vierailija
33/34 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä vaan ole koskaan ollut risteilyllä hytissä kuohuviiniä :) Ei sinänsä että se mitään ihmeellistä olisi, itse tykkään kuohuviinistä joten sitä tulee juotua aika usein.

Ja kansitakkia ja purjehduskenkiä ei ole koskaan ollut meillä (=minä, mies, meidän vanhemmat). Vanhempiemme syistä en tiedä, minä ja mies vaan pidämme niitä rumina. Eikä salihousuja tai nykyisin legginssejä tai crockseja, ja samasta syystä ;)

Raparperisima kuulostaa kyllä hyvältä! Itsekö teette?

On upeeta ja mahtavaa mennä Ruotsin-risteilylle, kun hytissä odottaa pullo kuohuviiniä.

Ja perinteisesti kun suomalaiset jotan keksii, niin sitä on sitten kaikkialla, kuten kuohuviiniä ristiäisissä. vrt 80-luvulla oli muotia kansitakki ja purjehduskengät ja kaikilla vähänkin itseään kunniottavalla jupilla nämä löytyi.

Siitä vaan mun puolestani.

Meillä tulee olemaan toukokuun juhlissa raparperisimaa, meistä SE on hienoa.

Vierailija
34/34 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä miusta se samppanja ja kuohuviinitkin ovat niin hyviä, että tulee tarjottua ja juotua niitä sen vuoksi. Sitä mä en jaksa miettiä, onko se jonkun mielestä hienoa tai trendikästä, ihan höpönpöppöötä sellaiset jutut. raparperisima kuulostaa hyvältä, kotikalja taas ei; eli jokainen tyylillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän