Voiko alle kouluikäinen poika laittaa hautajaisiin siistit (uudet) farkut?
Sinisillä farkuilla en kyllä lähtisi itse liikenteeseen pojan kanssa hautajaisiin mutta kaipa ne pakosti menee.
Kommentit (25)
Eli olisihan se noloa, jos hautajaisissa kaikilla muilla on asiaan kuuluvat vaatteet, ja yksi henkilö/perhe loistaa sieltä porukan seasta epäsopivan pukeutumisensa vuoksi.
Tuossa lasten virallisemmin pukemisessa on myös se etu, että kun lapsi pienestä pitäen tottuu siihen ettei häihin/hautajaisiin jne. mennä farkuissa tai muissa tavallisisssa vaatteissa, ei tule murkkuiässä kiistoja pukeutumisesta vaan se kuuluu asiaan. Onhan se vaikea selittää miksi pitää yhtäkkiä 13-v laittaa puku ja kauluspaita, kun vielä 11-v saattoi mennä farkuissa ja siistissä t-paidassa juhliin kun juhliin...
lähtöisin, mutta mua ei henkilökohtaisesti hetkauta yhtään, jos jollain lapsella on tummat farkut hautajaisissa. Jos ne olisi mun hautajaiset,mä haluaisin, että mua muisteltaisiin aidosti eikä vaatetus siihen liity ollenkaan. Siisti täytyy olla ja puhdas, mutta lasten kohdalla etiketti sanana tuntuu vähän vieraalta.
Onhan se vaikea selittää miksi pitää yhtäkkiä 13-v laittaa puku ja kauluspaita, kun vielä 11-v saattoi mennä farkuissa ja siistissä t-paidassa juhliin kun juhliin...
Olen samaa mieltä. Tosiaan kirpparilta löytää varmasti muutamalla eurolla farkkuja siistimmät, tummat housut. Ei voi olla rahasta kiinni!
Pukeutuminen, myös lapsilla, viestii monesta asiasta. Tilaisuutta kunnioitetaan pukeutumalla asiaankuuluvasti. Serkkuni poika, 15 v., tuli häihimme farkuissa ja huppareissa. Joo, en kiinnittänyt asiaan häissäni huomiota, koska päivä ja tilaisuus olivat niin upeita ja monella tavoin kauniita (miljöö oli upea ja monen vieraan asut jopa oma-aloitteisesti teemaan sommiteltuja). Mutta arvatkaapa, miltä tuntuu katsoa valokuvia, joissa kauniisti pukeutuneiden naisten ja puvut päällä olevien miestin keskeltä aina silloin tällöin vilahtaa arkinen hupparikundi? Tuli jälkikäteen jopa hieman paha mieli. Ei niin, että asia olisi tärkeysjärjestyslistalla ensimmäisenä, mutta you get the point.
jos ei ole kyseessä jonkun prätkäjengiläisen ko. varustein koko vierasväen järjestämät klaanihautajaiset.
Tummat suorat housut.