Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Omituisinta, mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

Vierailija
10.03.2009 |

.

Kommentit (676)

Vierailija
121/676 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakas lääkärikaveri tuli kylään kahdeksi viikoksi (asumme ulkomailla). Hän ei käynyt kertaakaan ruokakaupassa eikä laittanut tikkua ristiin tehdäkseen edes itselleen ruokaa.

Ensimmäisen viikon jälkeen aloin hieman ihmetellä ja ärtyä, ja yritin vihjailla: "osta vaan itsellesi ruokaa" kun käytiin ruokakaupassa. Ei ostanut.

Uskomattominta oli, että kun lähdettiin pikku reissulle, ja nimenomaan selitin miten syömiskuviot menee (illaksi pitää kaikkien varata omaa ruokaa!) niin osti vissiin vesipullon. Ja sitten illalla söi taas meidän mukaan tuomia naposteluvihanneksia.

Ei tuossa sitten kuitenkaan kehtaa alkaa tuon suoremmin asiaa selvittelemään, kun ei kerran mene noin suora vihjailu perille niin ei.

Vierailija
122/676 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hulluinta tässä on se, että nämä arvostelijaystävämme asuvat itse alkuperäiskuntoisissa 1970- luvun taloissa. Eipä olisi varaa arvostella, kun asuvat itse kävelevässä aikapommissa...

Missäs päin näitä käveleviä taloja voisi käydä katsomassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/676 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tadin kanssa toissa samassa duunipaikassa, tuli ruokatunti ja sanoin lahtevani varikolle syomaan (evaat jaakaapissa), han sanoi eieiei tule hanen kyydissaan heille syomaan (asui lahistolla), Menin sitten, kun han ei kerjaamista lopeta ennenkuin suostuu. Paastiin sisalle, han rupesi lammittamaan ruokaa itselleen ja tokaisi "niin eiko sulla ole mitaan evaita??"...menin ihan hamilleni ja tokaisin etta no eipa oo ei niin "aijaa no voi kurja, mut ei mulla ole kyl antaa mitaan, sun pitas muistaa ottaa toihin omat evaat" :D voi vittu!!! ja siis kylla, han tiesi et mun evaat on varikolla...biaaatch

Kerran miehen kaveri oli kylassa viettamassa iltaa joka kuluikin sitten hanen eropsrosessinsa puintiin (ihan ok). aamulla sitten herasin ja menin jaakaapille.. TYHJA!!!! siis aivan kaikki oli syoty KAIKKI! no ajattelin et otan pari karkkia olkkarista (kilon paketti), no eipa ollu niitakaan...mina kylla hermostuin et kiitti vaan oikeesti...ja minun olisi kuulemma pitanyt ymmartaa hanta, oli valvonut kokoyon yksin. (kyynel)

Vierailija
124/676 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hänellä on vapaapäivä töistä. Ilahduin että tietysti, kun itsekin halusin juttuseuraa.

Rouva sitten pyyhälsi taksilla pihaan klo 9 aamulla, kainalossa oli mäyräkoirallinen kaljaa josta hän oli matkalla kiskonut jo pari kpl.

Kahvittelu ei jostakin syystä kiinnostanut yhtään, siinä hän istui keittiön pöydän ääressä ja kaatoi olutta naamaansa tasaiseen tahtiin.

Jutut menivät yhä sekavammiksi, hän yritti kokoajan polttaa sisällä tupakkaa, ravasi vessassa, välillä itki ja välillä nauroi.

Kyllästyin ihan totaalisesti siinä vaiheessa kun siitä päkistä oli jäljellä ehkä 3 pulloa ja tilasin hänelle taksin.

Pisti hanttiin kun oli suunnitellut kuulemma lähtevänsä vasta sitten kun miehensä pääsee töistä. Mies olisi voinut sitten hakea hänet, kello neljän jälkeen.

Jestas! Hän oli kännissä kuin käki jo puoleen päivään mennessä, en tosiaan olisi kestänyt enää minuuttiakaan.

Vierailija
125/676 |
13.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kylään. Tehtiin iltapalaa ja sit seuraavana aamuna tarjottiin aamupalaa jne..

No mentiin sitten muutaman muun kaverin kanssa hänen luokse viikonloppuna ja suunnittelimme tekevämme pitsaa. No mulle sanottiin sitten että menemme kaikki yhdessä kauppaan hakemaan tarvikkeita mitä siihen tarvitaan. Oletin tietenkin että pitsatarvikkeet ostetaan ja pistetään lasku moneen osaas josta jokainen maksaa omansa. No yllätyin kun meidän piti myös ostaa hänelle aamupalatarvikkeita!! siis leipää, leikkeleitä, juustoa yms..

Mielestäni tuo oli törkeyden huippu koska hän oli juuri pari päivää sitten olltu meillä ja me tarjottiin hänelle ruuat (tietenkin kun meillä vieraana oli).

oli muutkin kaverit samaa mieltä. Kun tmä kyseinen henkilö käy täälä niin punkkaa vuorollaan meillä kaikilla ja me kaikki tarjotaan hänelle ruuat.

Vierailija
126/676 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku puhui lakanoista että antaa aina vierailleen ne niistä tuli mieleen. Kun ennen vielä kävimme anopin ja apen mökillä joskus yötä niin anoppi saattaoi sanoa että saatte nukkua tuolla makuuhuoneessa. "Mirja ja Pentti" nukkuivat viimeviikonloppuna yhden yön noilla lakanoilla. Aiku kiva nukkua sanoilla lakanoilla jonkun toisen kanssa. Yök. Ei sit viitsinyt yhden yön jäljiltä laittaa pesuun ja antaa meille uusia.

Saman on anoppi tehnyt joskus meillä kun tuli kutsumatta yöksi kun olin laitoksella nuorimmaisen kanssa. Oli ottanut puhtaat lakanat ja jättänyt peittoon ja tyynyyn ne paikoilleen ja vienyt peiton ja tyynyn vaatehuoneeseen.

Vierailija
127/676 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoissa lakanoissa. Esim. minua ei häiritse, etenkään jos on tuttuja. Ainoastaan sitten häiritsisi, jos olisi esim. hirveä helle ja lakanat ihan hikiset, tai olisi jotain menkkatahroja tms. tai jos nukkuja olisi ollut sairas.

Vieraille kyllä laitan puhtaat lakanat aina, kun tiedän että joitakin häiritsee.

joku puhui lakanoista että antaa aina vierailleen ne niistä tuli mieleen. Kun ennen vielä kävimme anopin ja apen mökillä joskus yötä niin anoppi saattaoi sanoa että saatte nukkua tuolla makuuhuoneessa. "Mirja ja Pentti" nukkuivat viimeviikonloppuna yhden yön noilla lakanoilla. Aiku kiva nukkua sanoilla lakanoilla jonkun toisen kanssa. Yök. Ei sit viitsinyt yhden yön jäljiltä laittaa pesuun ja antaa meille uusia.

Saman on anoppi tehnyt joskus meillä kun tuli kutsumatta yöksi kun olin laitoksella nuorimmaisen kanssa. Oli ottanut puhtaat lakanat ja jättänyt peittoon ja tyynyyn ne paikoilleen ja vienyt peiton ja tyynyn vaatehuoneeseen.

Vierailija
128/676 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

He viipyvät joka kerta tuntikausia, iltamyöhälle asti, vaikka seuraavana päivänä olisi työ- ja koulupäivä. Heidän lapset levittävät innoissaan JOKA IKISEN lelulaatikon levälleen (mikä on ihan normaalia, ku tietty erilaiset lelut kiinnostaa), mutta ne myös jää levälleen aina. Ei edes osaa leluista yritetä kantaa takaisin paikoilleen lähtiessä. Kahvit ja mehut tarjoan heille tietysti aina ja tämä kyseinen perhe saa aivan käsittämättömän järkyttävän siivon aikaiseksi kahvipöydässä!!! Ja lisäksi heidän lapset vaeltavat keksit ja pullat käsissään ympäri taloa. Sen verran olen oppinut etten tarjoa heille enää mitään suklaakeksejä...

Täytyy sanoa, että en hirveän mielellään heitä halua meille kylään. Joudun joka kerta siivoamaan heidän jälkiään kauan.. se sotku on oikeasti aivan älytöntä, enkä ole mikään hygieenikko tai tiptop tarkka. Mutta rajansa kaikella..

Vierailija
129/676 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti eivät ole toista kertaa tulleet. Itselleni ei tule mieleen mitään tosi kamalia, mutta joita ihmetystä ja ärsytystä herättäviä.

Eräs kaverini kävi yhteen aikaan aika usein kylässä (opiskeluaikoina),niissä merkeissä että aloittelimme minun luona ja lähdimme baariin. Joskus kahdestaan, joskus muilla kokoonpanoilla. Jos join itse jotain muuta kun siideriä, tarjosin aina, siis kuoharia/viiniä/väkeviä, kun en olisi todellakaan ilennyt juoda yksin. Tämä ystäväni ei tietenkään tarjonnut koskaan minulle mitään. Sillä oli omat väkevät pullossa ja joi yhden toisen yhteisen kaverimme kanssa niitä, ei koskaan tarjonneet muille. Kyseli puhelimessa mitä meinaat juoda. Sanoin sitten joskus että on mulla tuossa hieman vodkaa, ei siis paljoa, muutamaan drinksuun. Tämä tuli sitten mukanaan lantringit. Kieltämättä ihmettelin kun olin sanonut että ei oo oikeesti paljoa. Tuli vaan tosi pöljä olo aina hänen kanssaan kun minä tarjosin, hän ei koskaan!

Mieheni naispuoleinen kaveri tuli käymään meillä. Avasin oven ja tulivat lapsen kanssa sisään, kumpikaan ei sanonut mitään, ei edes terve. Koko vierailun ajan sama, eivät sanoneet minulle sanakaan, vaikka minun kotiini tulivat. Mielestäni oli tosi huonoa käytöstä. Niin kun minä olisin se riesa omassa kodissani!

Vierailija
130/676 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli hirveessä vauvakuumessa ja onnesta sykkyrällä, kun oli eka vauva tulossa. Halusi oila kokoajan tekemässä kaikkea mahdollista meidän lasten kanssa ja kyseli kaikkea jatkuvasti. Kun ilta siinä sitten venähti ja totesin, että pitää alkaa iltapuuhiin, mies ponkaisi innoissaan avuksi :-)

Outoa kyllä, mutta jotenkin niin herttaista. :)

Vierailija
131/676 |
14.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme mieheni kanssa vähän päälle kolmekymppisiä. Olemme harrastaneet paljon tätä että kutsumme mieheni siskoa miehensä kanssa meille syömään, grillaamaan ja muihin illanviettoihin. Ja ei siinä mitään, oikein mukavaa seuraa ovat. Koskaan emme ajatelleetkaan että mitään nyyttäri meininkiä olisi vaan kuten aina muulloinkin juhlia järjestettäessämme on meille päivänselvää että ruoka ja juoma ei lopu kesken.

No tämä sisko onkin ollut meillä tosiaankin usein ja saanut aina varmasti napansa (tai päänsä :)) täyteen, jos niin on halunnut.

Yhdessä ovat miehensä kanssa olleet nyt 8v ja meitä ei ole KERTAAKAAN kutsuttu vastavierailulle. En odotakkaan että heidän tulisi samanlaisia illanviettoja järjestää, mitä me olemme järjestäneet heille, mutta edes kahville kutsua ei ole tullut. En siis todellakaan tiedä millaisessa kodissa tämä näinkin läheinen sukulainen asustaa, mikä sinänsä on minusta aika outoa.

Muutimme uuteen kotiin kuukausi sitten ja tupaantuliaiset on kahden viikon päästä. Nyt miehelläni meni sitten ihan totaalisesti herne nenään tähän yksipuoleisuuteen, ja tätä siskoa ei ole tällä kertaa kutsuttu. Saas nähdä kuinka siitä loukkaannutaan...

Vierailija
132/676 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä nyt on joitakin vuosia, mutta mutta..

Asuimme avomieheni kanssa toisella paikkakunnalla. Kaksi kaveripariskuntaa sitten ehdotti jos he tulisivat perjantaina meille, vietettäisiin iltaa jne. ja he ajaisivat seuraavana päivänä meidän naapuri kaupunkiin katsomaan yhtä autoa. Sopi, kyllä, mutta tein heti selväksi että lauantaina meille on tulossa miehen kaksi kaveripariskuntaa yöksi myös. Sovittiin että he lähtevät sitten siinä n. 4-5 aikaan iltapäivällä.

Ilta meni ihan hyvin, toinen pariskunnista osti myös joitakin naposteltavia ja toinen tyttökaverini auttoikin ruuan kanssa kun taas toinen litki ciidereitäni olkkarissa. Seuraava päivä tuli, tämä pariskunta A(eli juuri se pari joka ei auttanut missään, söi vain ja joi muiden ostamat ruuat ja juomat) lähti katsomaan autoa ja viipyikin reissussa melkein siihen viiteen. Minä, mieheni ja pariskunta B söimme ja siivosimme jälkemme edellisillan jäljiltä tänä aikana. Pariskunta A sitten tuli ja B pariskunta sanoikin melkein heti että eiköhän lähdetä. A pariskunta ilmoitti hiukan lepäilevänsä vielä, kun selvisi että he ovat olleet tutustumassa nähtävyyksiin viereisessä kaupungissa koko päivän.

Kello alkoi tässä vaiheessa olla jo niin paljon, että minun piti alkaa tekemään jonkinlaista ruokaa mieheni kavereille. He tulivat yli 400km päästä meille, joten aika varmana siellä olisi kaamea nälkä väellä. Tein lämpimiä voileipiä pellille odottamaan uuniin laittoa.

Hipsein tämän jälkeen ylös(pelti jäi siis odottamaan että laitan leivät uuniin kunhan uudet vieraat tulevat) laittamaan pyyhkeet+lakanat koneeseen, katsomaan uudet lakanat + pyyhkeet vierashuoneeseen odottamaan ja muutenkin katsomaan että paikat ovat kunnossa. Mieheni tulee yhtäkkiä yläkertaan ja kysyy että oliko ne leivät tarkoitettu nyt syötäviksi ja sanoin että ei. Sanoinkin tytöille että katsoo ettei pojat syö niitä, kun ne on tarkoitettu niille matkalaisille jotka kohta tulevat. Mieheni tähän että siellä tämä pariskunnan A nainen on ne iskenyt uuniin heti kun olen alakerrasta poistunut ja syö niitä miehensä kanssa! Siis olin juuri hänelle sanonut että ne ovat toisille vieraille. Sanoin myös että jääkaapissa on jugurtteja+muuta syötävää, he saavat ottaa sieltä. Tyttökaverini tähän että ei ole nälkä..

Menin alas, siellä tämä pariskunta söi tyytyväisenä leipiä ja minut nähdessään 'Oli sittenkin nälkä, hihi'. Tässä vaiheessa suutuin. Tämä pariskunta oli jo juonut ciiderini + mieheni kaljat edellisiltana ilman lupaa, eläneet kuin siat pellossa jne. Kaikenlisäksi käytin kaikki leipävärkit noihin leipiin kun tämä pariskunta oli ottanut aamulla leipiä yli puolipakettia reissuunsa mukaan..

Tämän jälkeen pariskunnan B mies sanoikin todella tiukasti että nyt hänen autonsa lähtee, että jos kyytiin haluaa (olivat siis yhdellä autolla) niin nyt sitten. Pariskunta A hipsi nolona autoon, B:t pahoitteli. Pariskunnan B:n kyllä kutsuin uudestaan kylään.

Myöhemmin pariskunta A kyllä pyysi ns. anteeksi eli osti meille sen alkon halvimman viinin..

Tuosta ko vierailusta on kyllä vieläkin paska maku, mutta tämän jälkeen olen muutenkin todennut että he tekevät mitä huvittaa. Nykyään jos tulevat kahville ja piparini ei kelpaa niin pokkana mennään kaapeille etsimään 'jotain hyvää', saatetaan syödä minun laktoosittomat jugurtit lupaa kysymättä (vaikka vieressä on tavallista) jne. Nykyään nähdään ehkä 3x vuodessa.

Vierailija
133/676 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihmiset tosi rahvaanomaisia kun näitä juttuja lukee (pakko kyl nauraa joillekin). Ei mitään intimiteetti- tai hygienirajaa!! Hyi helkkari. Kolme poikaanikin käyttäytyvät miljoona kertaa paremmin. Korjaavat itse astiansakin kylässä ja joskus jopa tiskaavat ja auttelevat esim. ulkotöissä. Saati että jutut olis tuota tasoa vieraiden kanssa, tai edes kotona. Kaveriporukassa voi pieruvitsit lentää mutta tuskin menee noin hlökoht tasolle, omien eritteiden kuvailemiseen. YÄK!! Pakko todeta että kyllä on aikuiset ihmiset ÄLLÖTTÄVIÄ!!

Vierailija
134/676 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari joulua sitten kutsuimme erään työkuvioista tutun ihmisen meille joulun viettoon kun hänen sukunsa asui ulkomailla ja hän tunsi olonsa yksinäiseksi. Se oli hänen ensivisiittinsä meille ja ajattelin että hänestä olisi mukavampi olla meillä kuin omassa tosi pienessä asunnossaan joka oli aika pateettinen ja sekainen...no, hän tuli ja saatuaan kengät pois käveli keittiöön ja alkoi järjestää tiskikaappia. Hän oli nimittäin luvannut kiitokseksi kutsusta valmistaa jotain hyvää ruokaa mutta kokkaamisen sijaan siirteli kaikki kupit ja lautaset uusiin asemiin kaapissa. Ruokaakin tuli jossain vaiheessa ja hän tuuppasi sen lapsille sanoen: "SYÖ MITÄ SAAT. Emme ole palatsissa." (verrattuna hänen sotkuiseen kopperoonsa meidänkin tavallinen asuntomme oli kyllä melko palatsi) Kotiuduttuaan hän alkoi piereskellä missä ja milloin sattuu, pyllisti taaksepäin ja antoi tulla. Ja lopunajan hän istui soittelemassa kosketinsoittimia ottamatta mitään kontaktia meihin. Muualla hän oli ollut tosi hauska ja seurallinen tyyppi ja kohteliaskin. Ne olivat kyllä perheemme pisimmät joulunpyhät!! Mutta hänelle kuulemma elämänsä parhaat.

Vierailija
135/676 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin viimeisilläni raskaana (kaksi päivää laskettuun) kun ylläri ylläri :D mieheni sisko pesueineen (kolme lasta) saapui meille pidemmästä matkasta kylään. Tulivat jo aikaisin aamulla ja ponkaisn sängystä ylös kun soittivat miehelleni olevansa kohta perillä. En ollut nukkunut hyvin koko yönä ja olo oli muutenkin tukala viimeisillään ollessani. Kyläilystä sopiessamme sisko selitti että tuo kyllä ilman muuta pesueelleen ruuat mukana että meidän ei tarvitse heitä ruokkia ja en kyllä olisi jaksanutkaan ketään alkaa passaamaan siinä tilassa. Pitsa-ainekset olin varannut sitten päivemmälle varulta kuitenkin. No he tulivat sitten ensimmäisen kerran käymään kotonamme, eivät tuoneet mitään mukanaan, keitti ite kahvit ja tonki kaapista leivät ja juustot ja leikkeleet ja istutti pesueensa pöytään. Totesi sitten vaan syötyään ja juotuaan mahat täyteen että sori me taidettiin nyt syödä kaikki teidän leivät kun "me ei keritty aamulla ollenkaan syödä". No mietin siinä sitten raivosta tikahtuen maha pystyssä että empä tosiaan itsekkään kerinnyt kun te rohmusitte kaiken. Eikä siinä vielä kaikki. Lähdettiin sitten kaupungille kiertelemään (maalta kun tulivat hieman isompaan kaupunkiin) ja minä liitoskivuissani kohteliaisuuttani lähdin mukaan (vaikka viimeisenä olis mieli tehnyt lähtee ruuhka-aikaan kaupungille pyörimään) siellä sitten kierreltiin perheen teini-ikäisen tyttären ehdoilla ja monta tuntia kuuntelin tytön nurinaa ja narinaa siitä miten mikään ei kelpaa ja ravasin kaupasta toiseen hiki valuen etsimässä nirppanokalle kelpaavia vaatteita. Taisi hän loppujen lopuksi löytää jopa vyön ja pari käsikorua ja äitinsä oli antanut hänelle monta sataa euroa ! tuhlattavaksi. Siinä vaan totesin että itse olisin ollut ikionnellinen aikoinani jos oma äitini olisi lyönyt kolmen sadan euron rahatukon käteen ja sanonut että saan ostaa kaikella itselleni vaatteita yms.. no nurina vaan jatkui kun mentiin takaisin meille ja aloin siinä sitten raskaan päivän päätteeksi vielä vääntämään pellillistä pitsaa meille. Tein itse pohjan ja olin ostanut kaikenmaailman täytteet pitsaa varten, limsat sun muut. No kun sain pitsan uunista ja leikattua niin tämän samaisen siskon lapsethan ne hyökkäsi ensimmäisenä lautasineen ottamaan ja sisko perässä ja valtasivat meidän ruokapöydän niin että itse menin olohuoneen sohvalle syömään. Lapset nyrpistelivät naamaansa ja toinen pojista kaapi kaikki kalliit täytteet lautasen reunalle ja söi pelkän pohjan. Ette arvaa miten vitutti Olin kertakaikkiaan niin järkyttyny näitten vieraitten käytöksestä etten saanut sanaa suusta. Myöhemmin illalla sitten itku silmässä kerroin miehelle miten olin pahoittanut mieleni kyseisten vieraiden käytöksestä.. sisko kyllä jotain tokaisi että huomaa kyllä että olet kokki kun veti pitsaa napaansa. Myöhemmin kysyi saako mennä katsomaan minkälaisia vauvan vaatteita meillä on ja meni itekseen tonkimaan vauvan vaatekaapppia mihin olin pessyt ja silittänyt tulevan pienokaisen vaatteet.. lisäksi pojilla oli muuten semmoinen oma pallopeli mukana mitä pelasivat sitten meidän olohuoneessa (mailat joissa tarrapinta ja pallo) sit sitten lätkivät siinä ja siitäkös meidä koira innostui.. taisipa sisko jossain vaiheessa oikaista itsensä pitkäkseen meidän sohvallekin.. että semmosia vieraita. Kerran käytiin heillä kylässä. Saatiin pannussa seisonutta kahvia ja kuvunutta pullaa..

Vierailija
136/676 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla pitkä ja vaikea lukuinen sepostus kun unohdin jakaa tekstin osiin. Sori. :)

Vierailija
137/676 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa viimeksi sanoin että nyt ei käy on hiukan menoa. Soitin sitten noin tunnin kuluttua hänelle, kun jäi yksi asia kertomatta ja hän vastaa vaivaantuneesti puhelimeen "Hei, nyt on hiukan huono hetki puhua, kun juuri syödään" Taustalta kuuluu "Hei, ****** haluutko ketsuppia tähän makaronilaatikkoon" Eli oli mennyt toiselle kaverille syömään :D

pahin mahdollinen loisija. Naisella on itsellä hyvä työpaikka ja rahaa ihan yhtä hyvin kuin mullakin. Silti aina yrittää saada jotain hyötyä. Jos keitän kahvit ja laitan pullaa, pyytää leipää tai ruokaa, kun sattumalta on aina nälkä. Itse ei ole koskaan tarjonnut edes kahvikuppia.

Samoin rakastaa tutkia mun vaatevarastoa ja erit. kenkävarastoa. Lainailee kaikki juhlakengät ("tosi kiva, kun saan sulta lainaan, niin ei tarvi itse ostaa yhden juhlan takia...") ja pyysi jopa sisätossuja lainaan, kun oli työpaikallaan joku urheilupäivä ja hän ei muuten harrasta sisäliikuntaa. Joskus soittaa, että onko mulla vaikka sen tai sen väristä iltalaukkua, kun on joltain muulta kaverilta lainannut jonkun asun. Ei siinä mitään. Juhlavaatteita kannattaisikin lainailla ja kierrättää kaveriporukassa, mutta kun ei toiseen suuntaan saa koskaan mitään, kun ei raski ikinä ostaa.

Vierailun päätteeksi pyytää aina autokyydin, kun omaa autoa ei ole ("auto on niin järjetön ostos, kun se vaan syö rahaa..."). Yleensä matkalla pitää poiketa kaupan kautta. ("nyt kun on autokyyti, niin voisin samalla hakea...")

Vierailija
138/676 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö vielä lisää - ihania ovat ;)

Vierailija
139/676 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin kaverin lapsen hoitajana, no sitten äiti tuli ja olin siinä kylässä vielä. Äiti halusi että olen vielä siellä. He rupesivat sitten syömään pöydän ääressä.

Istuin puolen metrin päässä ja tuntui kyllä aika ikävälle että mulle ei tarjottu ruokaa vaikka olin ollut päivän siinä kiinni, lapsen hoidon takia.

Ja se oli ikävää kun söivät kaikki ihan siinä vieressä..

Itsellenikin on käynyt vastaavalla tavalla parikin kertaa, ja en voi vaan lakata ihmettelemästä että mikä helvetti ihmisiä oikein riivaa.. aivan uskomatonta käytöstä. Ei iänkuuna päivänä tulisi mieleeni olla tarjoamatta vieraalle ruokaa, saatika ihmiselle, joka on ollut hoitamassa lapsiani tms.

Vierailija
140/676 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sllä aikaa kun minä laitoin vierasjoukolle ruokaa, peteja, imetin 4 kk vauvaa ja laitoin esikoisen nukkumaan. Oli juhannus.

Särjetty vessan ovi suutuspäissään (käly). Selvin päin.

Ketju on lukittu.