G: Omituisinta, mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Kommentit (676)
ja eräät kaupassa kieltäytyvät ostamasta mitään niin en minäkään alkaisi heille pihvejä lahjoitella...ärsyttää moiset loiset!
Yrittäisin luovia tilanteesta sujuvasti. En itse pihvin lisäksi edes jaksaisi kahta makkaraa vaan varmasti "lahjoittaisin" omani. Jos käytös olisi ylitökeröä, välttelisin näitä ihmisiä jatkossa. En vaan kehtaisi mässyttää sitä makkaraa siinä kun vieraat ovat (omasta syystään) nälissään.
ja eräät kaupassa kieltäytyvät ostamasta mitään niin en minäkään alkaisi heille pihvejä lahjoitella...ärsyttää moiset loiset!
Yrittäisin luovia tilanteesta sujuvasti. En itse pihvin lisäksi edes jaksaisi kahta makkaraa vaan varmasti "lahjoittaisin" omani. Jos käytös olisi ylitökeröä, välttelisin näitä ihmisiä jatkossa. En vaan kehtaisi mässyttää sitä makkaraa siinä kun vieraat ovat (omasta syystään) nälissään.
ja tehtiinkin niin. Kaupassa mieheni sanoi tälle kyseiselle pariskunnalle että voimme maksaa heidän osuutensa ruoista kokonaan tai voivat maksaa "sitten joskus" (sanoi sen silloin kun kolmas pariskunta ei ollut paikalla kuulemassa). Ehdottomasti, jyrkästi kieltäytyivät laihikseensa vedoten... Onhan se kumma jos aikuiset ihmiset ei pysy päätöksessään vaan vaihtavat mieltään kuin tuuliviiri. Jos on tarjottu, se on otettu. Omaa tyhmyyttään jäivät nälkäiseksi.
tv.
ja tehtiinkin niin. Kaupassa mieheni sanoi tälle kyseiselle pariskunnalle että voimme maksaa heidän osuutensa ruoista kokonaan tai voivat maksaa "sitten joskus" (sanoi sen silloin kun kolmas pariskunta ei ollut paikalla kuulemassa). Ehdottomasti, jyrkästi kieltäytyivät laihikseensa vedoten... Onhan se kumma jos aikuiset ihmiset ei pysy päätöksessään vaan vaihtavat mieltään kuin tuuliviiri. Jos on tarjottu, se on otettu. Omaa tyhmyyttään jäivät nälkäiseksi. tv.
Mä olisin kaiken varalta kyllä ostanut edes extra paketin makkaraa tms.
Molempien käytös oli mielestäni huonoa, niiden,joiden piti osallistua kustannuksiinkin - mutta myös teidän, kun kehtasitte (ite en kehtaisi - antaisin tuossa tilanteessa kaikesta huolimatta osan omastani). Tuotakaan tilannetta ei olisi meillä tullut, olisin kaikesta huolimatta ostanut varapaketin makkaraa tms..
ja tehtiinkin niin. Kaupassa mieheni sanoi tälle kyseiselle pariskunnalle että voimme maksaa heidän osuutensa ruoista kokonaan tai voivat maksaa "sitten joskus" (sanoi sen silloin kun kolmas pariskunta ei ollut paikalla kuulemassa). Ehdottomasti, jyrkästi kieltäytyivät laihikseensa vedoten... Onhan se kumma jos aikuiset ihmiset ei pysy päätöksessään vaan vaihtavat mieltään kuin tuuliviiri. Jos on tarjottu, se on otettu. Omaa tyhmyyttään jäivät nälkäiseksi. tv.
Mä olisin kaiken varalta kyllä ostanut edes extra paketin makkaraa tms.
Molempien käytös oli mielestäni huonoa, niiden,joiden piti osallistua kustannuksiinkin - mutta myös teidän, kun kehtasitte (ite en kehtaisi - antaisin tuossa tilanteessa kaikesta huolimatta osan omastani). Tuotakaan tilannetta ei olisi meillä tullut, olisin kaikesta huolimatta ostanut varapaketin makkaraa tms..
Kuten aiemmassa viestissäni kerroin, pihvejä oli 1 per pää ja makkaroita 2 per pää. Eli kyllä niitä olisi riittänyt heillekin antaa. Mutta ihan periaatteesta kieltäydyttiin. Varsinkin kun siellä kaupassa niin mainostivat sitä laihistaan, siihen vedoten ehdottomasti kieltäytyivät "nyt kun tää laihdutuskuuri on niin hyvin alkanut".
Eikä todellakaan ilmoita tulostaan. Takki, kengät ym. kamat jää tuulikaapin lattialle myttyyn. Yleensä tullessaan virtsaa pihalle (asiasta on huomautettu, mutta menee kuuroille korville.) Kaksivuotiaalle hän syöttää karkkia päivittäin kysymättä lupaa ja kielloista huolimatta. Kahvi pitäisi olla jo valmiina kun hän tulee (edelleenkään ei ilmoita tulostaan) ja haukut tulee jos ei ole kahvileipää tai on vääränlaista. Sauna tuntuu olevan yleisessä käytössä, eli sinne hän painelee mitään kysymättä ja muutaman kerran on käynyt niinkin, että olemme itse olleet menossa saunomaan kun hän kiilaa ohi ja sanoo käyvänsä vain nopeasti. Samoin luonnollisesti jääkaapista otetaan evästä mitään kysymättä ja moititaan jos kaapin sisältö ei miellytä. Jos sitten sattuu niin, ettemme ole kotona kun hän tulee käymään, hän loukkaantuu. Ja onpa kerran käynyt niinkin, että oltiin lenkillä kun hän soitti ja kertoi olevansa meidän pihalla odottamassa. No hänpä nokkelana poikana kävi autolla hakemassa meiltä avaimet kotiimme, meni saunaan ja makasi sohvalla kun tultiin lenkiltä. Siinä taisi olla suurimmat omituisuudet. Ja tämä siis toistuu lähes päivittäin!
Tämä nyt on oikeasti aika lievää noihin kammottavimpiin verrattuna, mutta kerran teki mieli nakata ukon sisko niskaperseotteella pihalle. Tuli käymään jonkun työkaverinsa kanssa, joka eteisessä alkoi sitten riisumaan kenkiään (kuten normaalit ihmiset yleensä) niin tämä sisko sitten lompostelee kengät jalassa sisälle ja huutaa perässään, että ei täällä tarvitse kenkiä riisua. Olin vähän, että häh, kyllä muuten mielellään tarvitsee. Vielä kun heillä kyläillessä kengät pitää jättää jo pihalle ja jos hän muualla vierailee, niin todellakin aina riisuu kenkänsä ja vielä jos kelit sallii, niin kuistilla/terassilla tms.
Mutta tämä taisikin olla ihan mielenilmaus minua vastaan, kun emme oikein väleissä ole. Mies on hieman tossu parikymmentä vuotta vanhemman siskonsa käskyttämisen alla ja minä taas en ihan kaikkea purematta niele ja olen opettanut miestäkin, että voi sanoa ei täysin järjettömille juoksutuksille - esimerkkinä nyt vaikka puhelinsoitot kuuden-seitsemän aikaan aamulla lähtemään sinne tai tänne tai tekemään sitä ja tätä ilman mitään ennakkosopimista ja sitten vielä kehtaa huutaa ja raivota, jos ei viidessä minuutissa ole lähtövalmiina.
Miehen puolen suku oli kutsuttu meille joulun viettoon. Olimme varatuneet itse tietysti kustantamaan ruuat yms. Miehen isä tarjotui tuomaan juotavat (viinit yms.), ja se oli ok, olihan meillä kuitenki kaikki ruoka ostettavana ja laitettavana.
Miehen veli vaimoineen toi (kysymättä!) aattona mukanaan pussillisen juustoja (tietysti Stockmannilta). Näistä sitten veloittivat kaikilta perheiltä osuuden. Kaiken lisäksi ei edes ehditty syödä niitä juustoja kun lähtivät ajoissa kotiin, juustot mukanaan.
Ehkä pikkuisen pyöriteltiin anoppipuolen kanssa silmiämme :P
Mieheni kaverit makaavat sohvalla televisiota katsoen ja raapivat muniaan samalla.
Eli käsi housuun vaan suoraan. Ei oikein tee itsellä mieli silloin olla samassa tilassa ko. henkilöiden kanssa.
kaverini kävi meillä juuri kun olimme muuttaneet uuteen asuntoon. Istui kahvipöytään ja alkoi silmäillä ympärilleen. Sitten se alkoi: "Miksi tuommoinen ikkuna on pitänyt tuohon kohtaan laittaa? Aika omituinen." "Jotenkin vähän huonosti käytetty neliöt. Onkohan tässä taas suunnittelija miettinyt oikein mitään?" jne... :-O Kierteli ja kaarteli ympäriinsä täällä kahvikupposen jälkeen eikä löytänyt mitään positiivista. Jokaisella toki saa olla oma mielipide, mutta onko pakko tulla haukkumaan toisen koti kun toinen on itse ihan innoissaan, miten ihanan asunnon sai hommattua :-O Itsellään varsinkaan kun ei ole mikään häävi asunto, muttei mun tulis mielenkään mennä sinne arvostelemaan hänen kotiaan...
Sain kutsun grillibileisiin, mutta en tajunnut, että mukaan olisi pitänyt ottaa omat grillattavat. Vein muita tuliaisia kyllä, mutta en varsinaista grillattavaa. En saanut siis mitään syödäkseni, ja vietin n. klo 14-23 ilman mitään ruokaa, kun muut söivät omia grillattaviaan. Pyysin sitten lopulta että liikenisikö minulle vaikka makkara, ja yhden sain... En vaan voi ymmärtää, meillä istuu usein ihmisiä kestittävänä ja varmaan syyllistyn pikemminkin vieraiden ylensyöttämiseen..
Sain kutsun grillibileisiin, mutta en tajunnut, että mukaan olisi pitänyt ottaa omat grillattavat. Vein muita tuliaisia kyllä, mutta en varsinaista grillattavaa. En saanut siis mitään syödäkseni, ja vietin n. klo 14-23 ilman mitään ruokaa, kun muut söivät omia grillattaviaan. Pyysin sitten lopulta että liikenisikö minulle vaikka makkara, ja yhden sain... En vaan voi ymmärtää, meillä istuu usein ihmisiä kestittävänä ja varmaan syyllistyn pikemminkin vieraiden ylensyöttämiseen..
opiskeluaikoina sain kutsun luokkakaverin luokse illanistujaisiin, kertoi että syödään jotain pientä, karjalanpiirakoita ja sipsiä jne. Ei kuitenkaan kertonut että minun itseni olisi pitänyt nuo eväät tuoda. Oli tosi nolo tilanne kun menin vain juomat mukana kaverin luo ja siellä porukka katsoo mua kulmien alta, että ai muidenko eväitä ajattelit tulla tänne syömään. Sen jälkeen olen aina varmistanut että pitääkö illanistujaisiin itsellä tuoda jotain vai tarjoaako isäntäväki. Tietysti esim. häissä ja ristiäisissä odotan isäntäväen tarjoavan jotain.
Mutta 30+ vakavaraisten kesken tuntuu ihan hullulta.. Etenkin kun meillä ollessa on kyllä herkut maistuneet.. ;)
opiskeluaikoina sain kutsun luokkakaverin luokse illanistujaisiin, kertoi että syödään jotain pientä, karjalanpiirakoita ja sipsiä jne. Ei kuitenkaan kertonut että minun itseni olisi pitänyt nuo eväät tuoda. Oli tosi nolo tilanne kun menin vain juomat mukana kaverin luo ja siellä porukka katsoo mua kulmien alta, että ai muidenko eväitä ajattelit tulla tänne syömään. Sen jälkeen olen aina varmistanut että pitääkö illanistujaisiin itsellä tuoda jotain vai tarjoaako isäntäväki. Tietysti esim. häissä ja ristiäisissä odotan isäntäväen tarjoavan jotain.
Kyllä minusta oletuksena on että isäntäväki jo logistisistakin syistä hankkii tarjottavat. Opiskelijat ovat asia erikseen, opiskeluaikoina oli nyyttäreitä tai kauppalasku jaettiin syöjien kesken. Ehkä joillekin on jäänyt tapa päälle vaikka rahasta ei olisikaan kiinni se vieraiden syöttäminen.
että tarkoittaako tää nyt sitä että kutsuja tarjoaa kaikille eväät vai tarkoittaako sitä että jokainen maksaa itse. Mutta kuten tästäkin ketjusta on selvinnyt, jotkut kutsuu ihmisiä grillaamaan, mutta eivät sano suoraan että tuotte sitten omat grillattavat mukana. Meidän perhe toisinaan kutsuu ihmisiä syömään, toisinaan taas vietetään iltaa sillä tavalla että jokainen tuo omat eväät mukana. Mutta joka kerta tehdään selväksi kummasta kyse. Pari päivää ennen sovittua aikaa vielä varmistelen että varmasti ihmiset tietää kummasta on kyse. Tapoja kun on niin erilaisia. Joillekin on itsestäänselvää että kutsuja tarjoaa, toisista taas on itsestäänselvää että jokainen maksaa itse.
Opiskeluaikoina ehkä voi varmistaakin
Mutta 30+ vakavaraisten kesken tuntuu ihan hullulta.. Etenkin kun meillä ollessa on kyllä herkut maistuneet.. ;)Sain kutsun grillibileisiin, mutta en tajunnut, että mukaan olisi pitänyt ottaa omat grillattavat. Vein muita tuliaisia kyllä, mutta en varsinaista grillattavaa. En saanut siis mitään syödäkseni, ja vietin n. klo 14-23 ilman mitään ruokaa, kun muut söivät omia grillattaviaan. Pyysin sitten lopulta että liikenisikö minulle vaikka makkara, ja yhden sain... En vaan voi ymmärtää, meillä istuu usein ihmisiä kestittävänä ja varmaan syyllistyn pikemminkin vieraiden ylensyöttämiseen..
mutta jos joku olisi erehtynyt, kuten minä, niin antaisin kuitenkin tuolle "mokanneelle" ihmiselle ruokaa enkä rankaisisi nälässäpitämisellä tuntikausia... T. se yhden makkaran pyynnöstä saanut ja samoja henkilöitä itse aiemmin kestinnyt
että tarkoittaako tää nyt sitä että kutsuja tarjoaa kaikille eväät vai tarkoittaako sitä että jokainen maksaa itse. Mutta kuten tästäkin ketjusta on selvinnyt, jotkut kutsuu ihmisiä grillaamaan, mutta eivät sano suoraan että tuotte sitten omat grillattavat mukana. Meidän perhe toisinaan kutsuu ihmisiä syömään, toisinaan taas vietetään iltaa sillä tavalla että jokainen tuo omat eväät mukana. Mutta joka kerta tehdään selväksi kummasta kyse. Pari päivää ennen sovittua aikaa vielä varmistelen että varmasti ihmiset tietää kummasta on kyse. Tapoja kun on niin erilaisia. Joillekin on itsestäänselvää että kutsuja tarjoaa, toisista taas on itsestäänselvää että jokainen maksaa itse.
Opiskeluaikoina ehkä voi varmistaakin Mutta 30+ vakavaraisten kesken tuntuu ihan hullulta.. Etenkin kun meillä ollessa on kyllä herkut maistuneet.. ;)
Häntä ei saa ulos millään, vaikka suoraan sanoisi, että nyt on aika lähteä kotiin. Hänen vierailunsa saattaa kestää vaikka koko viikonlopun, vaikka tarkoitus oli tulla kahville pe iltana. Ja hän ei asu niin kaukana, että kyse olisi siitä. Jos on seuraavana päivänä töitä ja hänelle sanoo vaikkapa klo 23 (kun hän on tullut vaikkapa klo 17 kylään), että nyt pitäisi kyllä meidän mennä mukkumaan, kun on työpäiväkin huomenna, niin hän sanoo, että ei se häntä haittaa! Menkää vaan, hän voi katsoa tv:tä!
Hän oli kerran ehdottanut toiselle ystävällemme, että tulisi viikonloppuna käymään. Ystäväni sanoi, ettei se käy, koska hänen avoliittonsa on päättymässä ja mies muuttaa tuona viikonloppuna pois. ELi viikonloppu oli tarkoitus käyttää suhteen setvimiseen ja miehen muuttoon ja tavaroiden jakoon jne. Tämä tyyppi sanoi siitäkin, että ei häntä haittaa! Hän oli siis tulossa kylään, vaikka toisilla ero päällä!
illanvietosta ystäväporukan kanssa nyyttäriperiaatteella. Yhden pariskunnan piti tuoda patonkia ja juustoja. He olivat sitten leiponeet itse sämpylöitä ja onnistuneet jotenkin pilaamaan ne täysin. Sämpylät olivat aivan kivikovia ja täysin syömäkelvottomia. "Juustoja" osioon toivat yhden rasian pirkka sulatejuustoa.
Silloin opin, että emäntänä ei voi aina luottaa siihen nyyttäriperiaatteeseenkaan...
Nyyttärit kaveripariskuntien kanssa mökillä pe-su, josta 20km lähimmälle kioskille, joka auki klo 12-20... Oli sovittu, että he kaksi tuovat koko porukalle viikonlopuksi (12hlö) perunat, salaattitarpeet, lisäksi niin paljon juomavettä kuin pystyvät (ei vesijohtovettä eikä kaivoa!). Tuli 2kg perunoita, 3l limsaa, 2 salaattinippua, 500g tomaattia, 1 kurkku ja 1l vettä... Eli sinne kioskille sitten kaahattiin jo laauantaina klo 12 kun kaikki heidän vastuullaan ollut oli jo syöty pe-illallisella :D Heillä olikin sitten rahat niin loppu, eivät voineet osallistua kioski-ostoksiin enää. Olisi ollut kiva tietää etukäteen, että he ovat täysin rahattomia.