Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua. Sain tietää odottavani KAKSOSIA! Onko mahan kasvu jotain järkyttävää--- :(

Vierailija
10.03.2009 |

Tämä on oikein ihana asia,mutta yhtäkkiä aloin pelätä repeäväni kun katselin mm- youtubesta videonpätkiä kaksosraskauksista. Ja ne mahat, aivan mielettömiä. mietin,että miten minä pienenä ihmisenä pystyn sellaista vatsaa kantamaan,ja eikös siinä ihan repeä nahka koko kehosta!

Asiallista kommenttia kaipaisin, ja varsinkin teiltä joilla on omaa kokemusta tai sivusta seurannutta kokemusta lähipiiristä!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen muuten ja vatsa oli litteä ennen raskautta. Loppuraskaudessa pystyin laskostamaan lasten vaatteita pinoon vatsani päälle (siis seisaallaan ollessani), kun järjestelin vaatekaappia..

Vierailija
2/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähän pääset tosi helpolla :D

Mun tuttu sai kaksi viikkoa sitten tietää, että masussa on kolme hyvinvoivaa vauvaa! Ja tämä ei ole provo! Eipä siinä muuta, mutta kun heillä on 4 lasta jo ennestään :D

Onnea joka tapauksessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiennyt, oli siis eka raskaus. Raskaus meni tosi hyvin, ei kipuja tms. vaikka masu iso olikin. Kun jälkeenpäin katoin kuvista niin olin mä aikamoinen valas =D Pojat synty rv 35+5 ja painoi 2840 ja 2960. Masu olis ollu varmaan jätti iso jos oltas menty loppuun asti. Ruma makkara tuosta masusta jäi ja sektioarpikin navasta alaspäin, mutta kaikin puolin kyl ihan hyvät muistot raskaudesta jäi. Pojat nyt 5v.

Vierailija
4/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä paitsi mulla repesi jo yhdestä pahasti. Ei se katso pelkästään mahan kokoa, myös kudostyyppi vaikuttaa.

Vierailija
5/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikkoraskaus on aina riskiraskaus, ja todennakoisyys erilaisiin komplikaatioihin (aidille ja/tai lapsille) on paljon suurempi kuin yksosraskaudessa. Tsemppia!

Vierailija
6/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän joo, tuo on tyhmä huoli, mutta alkoi hirveästi ahdistaa kun katsoin noita youtube videoita.

Muuten on ihanaa, tiedostan tämän riskiraskaudeksi mutta ollaan tästä oikein onnellisia!

minulla on ennestään yksi lapsi, raskaudesta ei tullut mitään raskausarpia,vauva syntyi 42+1.

toivottavasti tässä menee kaikki hyvin!

Kirjoitelkaa lisääkin kommentteja, kaikki tieto tervetullutta (vaikka kauhuskenaarioista en ilahdu;))

Vierailija
7/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosraskaudessa on tietysti muitakin riskejä, mutta minua ainakin mietitytti vatsan kasvu ja mahdolliset raskausarvet. Sinulla on onneksi jo yksi lapsi, joten vatsasi on kertaalleen jo venynyt. Kannattaa kiinnittää alusta asti huomiota siihen, ettet liho raskauden aikana tolkuttomasti. Tulet kuitenkin olemaan loppuraskaudesta iso, joten ei kannata kerätä ylimääräistä kannettavaa. Toinen, mikä ainakin minua auttoi, oli rasvaus. Paljon rasvaa vatsalle, niin vatsa nahka venyy paremmin.

Vierailija
8/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksoistyttöjen onnellinen äiti.Tytöt ovat nyt 1v3kk.

Olin tosi hoikka ennen raskautta.Painoin vain 48kg ja lihoin 23kg raskauden aikana.Raskaus meni hyvin ja jaksoin kantaa mahani hyvin 39+4 asti.A painoi 3300kg ja B painoi 3420kg.Pituutta oli 50cm molemmilla.

Minun vatsa nahka venyi rajusti mutta on kyllä on jokin verran palauttunut synnytyksen jälkeen..minun mielestä rasvaus ei auttanut yhtään vaikka rasvasin ihan alusta..mutta kun näkee kuinka ihania tyttöjä olen saanut,niin raskausarvet ei haittaa yhtään..se on sen arvoinen kyllä..ja lisäksi mulle on jäänyt sektiosta haavan.

Älä huoli liikaa,kyllä kaikki järjestyy ja luonto hoitaa aina asiansa..mun mielestä..

Onnellista odotusta ja onnea monikkoraskauden johdosta

Vierailija
9/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tammikuussa syntyneet kaksoset. Maha OLI iso, mutta hyvin olen palautunut.

Vierailija
10/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoset ovat upea juttu! Alussa ehkä vähän enemmän työtä, mutta sitten leikki-iässä heistä on valtavasti apua ja seuraa toisilleen. Yksi elämän onnenpotkuja, suorainainen lottopotti.

Minulle ei tullut yhden yhtä raskausarpea. Massu pysyi kohtuukokoisena, eipä juuri sen suurempi kuin yhden vauvan kanssa.Tosin olen koko ikäni liikkunut kovasti, kiinnittänyt huomiota ruokavalioon. Seitsemännelle kuukaudelle saakka tein todella pitkiä kävelylenkkejä ja kävin joogassa. Sitten alkoi väkisinkin vähän jo askel painaa. Viimeisinä päivinä jaksoin kävellä enää n. puolentunnin lenkkejä.

Omat mittani ennen raskautta n. 55 kg ja vajaa 170 cm. Pieni ja siro olen ollut aina ja palasin normaalimittoihin parissa kuukaudessa.

Ruokailu muuttui pienemmiksi annoksiksi ja useammin.

Vielä kerran onnea sinulle! Tervetuloa kaksosten ihanaan, ihmeelliseen maailmaan!

Vierailija
11/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 153 cm pitkä ja muutenkin pienikokoinen. Eivät lapset varmaankaan olisi mahtuneet ,jos olisivat olleet raivotarjonnassa, kun tätä mittaa on näin vähän. Mutta nämä olivakin poikittain :). Syntyivät 37+5 sektiolla, 2560 g ja 2545 g.

Rankkaa näiden kanssa on ollut, nyt kun ikää 7 -v alkaa jo todella helpottamaan. Koulumatkoilla on aina kaveri jne.

Tsemppiä!!

Vierailija
12/12 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä painoakaan tullut kuin 9 kiloa. Se on niin yksilökohtaista, millainen raskausmaha kellekin tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi