Jatkuva päänsärky, en jaksa elää !
Voiko johtua jäykistä niskoista ? Lääkäri sanoi niin. Olen yrittänyt venytellä ja hieroa niskoja ja niska ja hartia lihakset on ihan rennot, eikä niissä ole kipua.
Mikä tähän voisi auttaa ? Muu kuin särkylääkkeet.
Aamulla ei ole kipua ja se alkaa n. kolmen tunnin kuluttua ja jatkuu pahentuen iltaan asti. Lisäksi on kuvottava olo ja nukuttaa. En pysy hereillä. En ole työkykyinen.
Pitäisi koti ja lapset hoitaa. Ei vaan jaksa enää.
Kommentit (16)
mulla johtui päänsäryt silmälasien tarpeesta. Kuulostaisi siltä, koska yön silmät saavat "levätä" ja säryt alkavat sitten kun olet hetken ollut hereillä.
...Ja kysymys; paljonko vettä juot päivässä...? Nestehukka aiheuttaa päänsärkyä, moni juo liian vähän _vettä_ päivän mittaan. Itse ainakin huomaan, että jos ei vettä tule juoduksi (ja varsinkin jos suolaista on syönyt...) niin pää tulee kipeäksi. Kun juo litran vettä, päänsärky häviää:) Ja sama juttu jos ei saa raitista ilmaa, puolen tunnin lenkki pihalla auttaa myös pää kipuun.
Mulle vaivaan auttoi osteopaatti - sitä ennen olin kärsinyt vaivasta vuosikausia ja yrittänyt hierontaa ja fysikaalisia hoitoja.
1) Tarkista työpisteesi ergonomia, tosi tärkeä että saat mahdollisen syyn poistettua etkä vain hetkittäistä helpotusta
2) Mene osteopaatille
että toinen puoli päästä on täysin kivuton ja toista puolta särkee kovaa. Kipu pahenee liikkuessa ja aistit herkistyvät, erityisesti haju ja kuulo. Itselläni yleensä vasenta puolta särkee 80% kaikista kohtauksista, mutta ne 20%, jotka tuntuvat oikealla puolella ovat paljon pahempia kohtauksia.
Jos särkysi on migreeniä eikä se katkea, käy terveyskekuksessa piikillä. Se auttaa.
Jos särky on oikeasti kunnon särkyä, silloin ei kukaan nyrpistä nenäänsä särkylääkkeille. Nehän parhaassa tapauksessa parantavat koko säryn, ja huonoimmassakin tapauksessa vievät sen hetkeksi pois.
Luomu-urpo??
että toinen puoli päästä on täysin kivuton ja toista puolta särkee kovaa. Kipu pahenee liikkuessa ja aistit herkistyvät, erityisesti haju ja kuulo. Itselläni yleensä vasenta puolta särkee 80% kaikista kohtauksista, mutta ne 20%, jotka tuntuvat oikealla puolella ovat paljon pahempia kohtauksia.
Jos särkysi on migreeniä eikä se katkea, käy terveyskekuksessa piikillä. Se auttaa.
on toispuoleista, mutta molemmille puolille kyllä sattuu, toista vaan enemmän.
Näöntarkastus voisi olla erittäin hyvä idea!
itselläni kaksi kertaa elämässäni on ollut tollainen päänsärkyjakso. Ensimmäisellä kerralla tilanteen pelasti hammaslääkäri! Hän huomasi että narskutan hampaitani nukkuessani ja sain purentakiskon. Särky hävisi kuin taikaiskusta.
Muutama vuosi sen jälkeen minut pelasti sitten silmälääkäri. Hajataitto oli pahentunut ja sain silmälasit. Nyt ei ole mitään kipuja.
Näkö on ihan hyvä, mutta säryn aikana on näkö häiriöitä.
Kipu on niin voimakasta, että tulee tuskan hiki. Ulkoilen päivittäin useamman kerran koiraa ulkoiluttaessa. Ulkoillessa kipu ei ole niin voimakasta.
Vettä juon ainakin litran päivässä ja lisäksi teetä ja maitoa.
Ap.
http://www.bluefit.com/page2070.html Ja hierojalle menet kans, otet sinne ainakin 10kerran sarjan.
Turha vinkua, jos on hartiat jumissa, kun siihen voi itse vaikuttaa.
Väärä purentakin voi olla syy ja se yöllinen hampaiden narskutus. Minun ystävälläni helpotti se purentakisko päänsärkyyn ja huimaukseen =)
Itselläni ainakin migreenikipu on voimakkaampaa kuin jännityspäänsärky ja tuntuu pahiten ohimoilla.
Ulkoilu ja jumppa varmaan auttaisivat myös jos ei ole niin paha kipu, että jumppaaminen tuntuu kamalalta.
Kannattaa mennä lääkäriin ja vaatia että asia selvitetään kunnolla, jos ei ala kipu mennä ohi!