Miksi parisuhdetta ei voi hoitaa arjessa ja kotona?
Koska meillä ei miehen kanssa ole koskaan kahdenkeskistä aikaa, korvaani särähtää aina nämä tämänkin palstan jutut siitä, miten tärkeitä esim. kahdenkeskiset lomamatkat ovat, koska lapset voivat paremmin kun vanhemmat hoitavat parisuhdettaan kahdestaan. Toki kivoja varmaan nuo matkat ja muut, mutta ei kai sitä suhdetta voi 51 viikoksi vuodessa unohtaakaan.
Kommentit (50)
mutta itse ainakin jaksan paremmin kun saan ladata välillä akkuja ilman että koko ajan tarvitsee huolehtia muista. Eikä ne iltahetket lasten mentyä nukkumaan ole sama asia, kun aina voi joku herätä, sairastua tms. Meille kyllä riittää ihan yksi iltakin kahdestaan, harvoin ollaan sitä pidempään poissa. Pisin reissu on tainnut olla 3 vrk.
Mutta tosiaan pääasiassa sitä suhdetta hoidetaan ihan tavallisessa arjessa, lasten kanssa (ja heidän nukkuessaan erityisesti ;)
kuulostaa hassulta, kun joku sanoo että vanhemmat ovat parempia vanhempia viikon matkan jälkeen. Ihan niinkuin ihminen nyt matkasta jotenkin muuttuisi.
Mä ainakin tunnustan kaipaavani ihan kaksin oloa mieheni kanssa!! Lapsia 4 kpl , kaksi on teinejä jotka valvovat illalla vielä..kaksi on taaperoita jotka valvovat aamusta aikaisin. Aina on jollain asiaa, isoilla harrastuksia, kuskailuja, ruoan laittoa pienten kanssa puistoilua, miehellä pitkiä päivän töissä. Tulisin hulluksi jos en kertakaikkiaan pääse edes paneskelemaan ruahssa joitain kertoja vuodessa!!!
Aina on kotona vaara että joku tulee, jossei tule niin teinit voi kuulla jne...
Ehkä asia olis eri jos ois vain 1-2 lasta tai että kaikki lapset olis suht samanikäisiä, mutta meillä ainakin nuo pitkät vkl reissut ovat niin kultaakin kalliimpaa..asioita joita myös muistella tässä arjessa kun pinna on kireällä.
t. 4:n äiti
Olin mieheni kanssa kahdestaan kylpylässä viikonlopun. Näin illalla altailla perheen, jossa samanikäiset lapset kun meillä. Tunsin fyysistä ikävää! Tunsin huonoa omaatuntoa kun tiesin että omat lapsemme nauttisivat yhtä paljon! Mies joutuikin sitten lohduttelemaan minua kun nieleskelin kyyneleitä ikävissäni.
Myöhemmin olemme tehneet muutaman yhden vuorokauden reissun kahdestaan. En voisi vieläkään kuvitellakaan olevani viikkoa erossa lapsistani ( 3v ja 5v ). Kuolisin ikävään!
Ehdottomasti mukavimmat reissut on ollut meillä koko perheen voimin tehdyt! Ja uskokaa tai älkää, mieheni on samaa mieltä. Ollaan onnellinen aviopari ja onnellinen perhe. Me emme kaipaa lomaa lapsistamme.
kahden kesken lomalle? Kyllä meidän lapsi viihtyy mummolassa, kun me ollaan miehen kanssa kahdestaan lomalla, mutta käydään myös koko perheen kesken lomilla. Ei näiden tarvitse sulkea itseään pois.
Melkein veikkaan, että siellä mummolassa vasta lomaa onkin :D
no vaikka se estää, että ei ole mahdollisuuksia lomailla kahdestaan, kun kaikilla ei ole niitä mummoloita, jotka hoitaisivat. Nimimerkillä viimeksi lomalla ilman lapsia yli 15 vuotta sitten.
Kannattaa tehdä vaihtareita kaveriperheen kanssa, jos ei ole mummoloita. Verkostoitukaa! Kaverin lapset teille yökylään ja joku yö toisinpäin :) Minä kaipaan mieheni kanssa kahdenkeskistä lomaa. Ehkä siksi, kun olen kotiäiti. Olen tyytyväinen kun lapset saavat välillä olla mummolla tai tädillä jne hoidossa. Oppivat eri tapoja, ettei aina äiti ole hoitamassa.
aikaa. Mutta emme kyllä kutsu sitä parisuhdelomaksi ja välttämättömäksi, että suhde pysyy kasassa.
Kyllä me hoidamme sitä parisuhdetta arjessa koko ajan. Mutta kahden vietämme joskus aikaa ihan muuten vain.
Nuo parisuhdelomat kuulostaa aina sellaisilta, että pareilla menee huonosti ja sitä pitää paikata sillä kerran vuodessa lomalla. Vain sen voimin he tulevat toimeen yhdessä ja muu aika eletään omaa elämää. Sillai siivuelämää. Tämä siivu nyt aikaa lapsille, tämä siivu omaa aikaa ja tämä siivu parisuhdeaikaa.
Me haluamme elää kokonaisvaltaista elämää siivuttamatta.
Mutta moni tän palstan lukijoistakin on kotona 247 eikä käy töissä niin se lähteminen on LUKSUSTA!
Meillä lapset saatetaan jakaa niin että osa menee yhteen paikkaan ja toiset toiseen. Joskus päästään ihan kahdestaan leffaan ja syömään, risteily kahdestaan miehen kanssa on ykkösunelmani! Mutta toteutuu kahden lapsen kanssa, nuorin menee mummolaan tunnelmoimaan siksiajaksi.
Kyllä parisuhde tarttee vähän luksustakin, en sano että homma kuolee muuten kasaan mutta kivempi se on olla vähillä ihan PARINA eikä perheenä -asettaa aina ne lapset ensin.
me käydään kerran vuodessa kahden viikonloppu reissulla. muutoin sitä hoidetaan ihan arjessa.
se voi olla toisen kosketus tai suukko kun pyyhkii lastenjäljiltä ruokapöytää tai tarjoutuu imuroimaan toisenpuolesta koko kodin jne.
eihän varmaan kellään perheellisellä olis edes lastenhoitajia joka kuisille viikoloppu reissuille.
Kylläs e suurin osa tulee ihan arjesta, kunhan sitä muistaa vaan hoitaa arjessa, eikä pidä toista itsestään selvyytenä.
Meille omat kahdenkeskiset hetket ovat tärkeitä. Vietämme joskus viikonlopun kylpylässä, yön hotellissa, käymme Tallinnassa tms. Jo 1-2 päivän irtiotto riittää. Pisimmillään olemme ollet viikon lomalla ilman lapsia ja se oli ihanaa!
Meillä on kolme lasta. Olemme alkaneet seurustella tosi nuorena ja nyt olemme olleet yhdessä 16 vuotta.