Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 <3 KESÄKEIJUT VIIKKOON 11 <3 <3

09.03.2009 |

Uutta viikko pinoa kehiin:))

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilenpa miten tämä toimii..

Vierailija
22/34 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tainnut tämän vuoden puolella ehtiä tänne kirjoittelemaan. Kamalasti kiirettä, vaikka pitäis koittaa höllätä. ::)

Meillä kaikki hyvin, vaikkakin olen taas ollut välillä monta päivää pää vessanpöntössä. Syykin sitten selvisi: rautalääkitys. Nyt olen joutunut jättämään lisäraudan pois, kun ei mikään valmiste sovi. Ennen pystyin syömään ihan minkä merkkistä vaan, mutta nyt sitten välitön paha olo.

Selkä kremppaa aina välillä, mutta olen löytänyt avun joogasta. Se tuntuu parantavan tasapainon niin, ettei selkä enää rasitu. Kävelylenkit on kutistuneet korttelin ympäri, koska töpötän niin hitaasti eteenpäin. Näinkin pitkillä jaloilla se näyttää vähintäänkin hullulta. ;)

Käytiin viime viikonloppuna ostamassa nyytille vaunut ja kaukalo. Tosin ensin ajattelin, että on turhan aikaista, mutta sitten tajusin, että eihän tässä enää kovin kauaa ole äippäloman alkuun. Myös sukulaiset on alkanut raahata meille kaikkea vauvakamaa vaatteista pottaan. :D

Sokerirasitukseen joudun huhtikuun alussa. Toivottavasti siinä kaikki kohdallaan. Tosin ruokavalio on raskauden myötä muuttunut terveellisemmäksi muutoinkin - ei tee enää mieli kamalasti herkkuja. Paino on noussut alusta 3,4kg, mikä tietysti on hyvä, kun sitä jo alkujaankin oli ihan riittävästi.

Meidän nyytti ei ole suostunut kertomaan, kumpi hän on. Mies toivoo tyttöä. Mäkin olen alkanut uskoa, että tyttö sieltä tulossa on. Potkuja satelee etenkin alavatsaan, mikä tietysti aiheuttaa vessassa ramppaamista enemmän kuin tarpeeksi.

Nyt takaisin töiden pariin.

Divinity ja nyytti rv 24+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/34 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, meidän immeiset on kanssa vähän aktivoituneet:) Painostuksesta ollut siis apua;))

Meevi: Minä kanssa katon kaiken maailman synnytysohjelmia...tähän asti on mennyt ihan hyvin, paitsi itken joka kerta kun katon niitä. En tiiä et onko vaan hormonien heittelyä ja odotusta, että sais omankin pienen jo syliin....

Vai onko sitä et synnytys alkaa muuttuu konkreettisemmaksi ja se lähenee. Mua ei kylläkään pelota synnytys (ei ainakaan vielä:)!!

Tervehdys PLUULLE, kiva et kävit moikkailemassa ja kertomassa edes pikaseen kuulumiset:))

Kiva myös myy09 et kävit kirjottelemassa...=) Pitkästi tai lyhyesti, niin musta on ainakin kiva lueskella kaikkien kuulumisia...!!!:) Ja valittaa saa tarpeen mukaan;) Must tuntuu et mä vaan höpisen tääl ihan turhanpäiväsiä löpytyksiä niin ettei kukaan niitä jaksa edes lukea, heh;) Hyppää sitten yli, jos ei jaksa...

m_maitoparta: Ok, eli Tammisaareen käy tienne:) Mä haluisin kyllä kanssa tietää et miten päin tyyppi masussa köllöttelee...täytynee mainita asiasta seuraavaksi neuvolassa, jos osais vähän valasta mua!!:)

Niin ja hyvä et löysit mammauikkarit...mäkin olen suunnitellut hankkivani...vaan enpä tiedä....saisinkohan aikaseksi lähdettyä uimahalliin......?????Jaa-a....

Moikka tonttiskin pitkästä aikaa:)) Kiva oli lueskella teidänkin kuulumisia:))

tr02: Mietin tossa aikasemmin itekseni tota, et josko vauva nyrkkeilee myöskin....kun tuntuu välillä, et potkii niin nopeesti eripaikkoihin, mutta jos sil onkin kunnon harjotukset menoillaan ja potkii+ nyrkkeilee samanaikasesti;)

Otahan Rainy nyt sitten rauhallisesti, jotta ei sinne vuodelepoon tarvii jäädä!!!

TERVETULOA sinniäinen!!!:) Kyllähän tänne joukkoon mahtuu!!:) Milloin sulla on La? Mistäpäin olet?!

Moi Divinitylle myöskin:) Kiva kuulla sieltä myös kuulumisia...

Voi olipa paljon uusia juttuja ja kuulumisia, ihanaa:))

Täällä jatkuu hommat samaan malliin...sairaslomalla...ihanan helppoa, kivut aika hyvin kurissa, silti pystyy normaaleja kotihommia tehdä. Sokerirasitukseen meen nyt sitten ensi viikolla, vaihdoin sen ajan ensi viikkoon, kun on helpompi mennä sinne kun ei töihin tarvii sitten höösätä!!

Mutta nyt oikein ihanaa ja aurinkoista viikonloppua teille kaikille ja paljon potkuja masuasukilta;)

Anneh ja pieni 24+5 <3

24/34 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/34 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kanssa jäänyt nyt tämä kirjottelu vähemmälle, käynyt kyllä aktiivisesti lukemassa muiden juttuja mut oma kirjottelu ollut vähän hitaampaa. On taas vaihteenvuoksi iskenut flunssa päälle, niin tuntuu ettei tuolla päässä edes liiku mikään kun on niin tukkonen olo ja päänsärky tulee helposti.

On ollut mukava lukea, mitä hankintoja ihmiset on jo tehnyt. Me ei pahemmin vielä olla osteltu, sillä esikoiselta oikeastaan kaikki tulee. Meillä on kanssa se gragon logigo s turvakaukalo, ja oon ollut siihen erittäin tyytyväinen. Meillä itsellä on kauhean matala auto (joku madallatussarja, joku sporttipohja) ja tuntu sillon esikoisen kohdalla aina tosi inhottavalta kipeällä selällä yrittää saada remmejä kiinni. Niin päädyttiin sit telakkamalliin, ja on ollut hintansa arvoinen. Välinnä jotain pieniä punaisia vaatehankintoja oon tehnyt, vaikka 100 prosenttisen varma en maha-asukin sukupuolesta voikaan olla.

Miten teillä muilla vauvan sykkeet ja sukupuoliveikkaukset on mennyt. Kovasti siis meille tyttöä epäillään mutta sykkeet on aina neuvolassa jotain 140, niin kun olivat aina esikoisestakin, ja hän paljastui pojaksi. Itsellä oli kans tänään taas neuvola, tuntuvat jotenkin rutiinitoimenpiteeltä. Verenpaineet on pysynyt hyvänä ja pissa on puhdas. Hemppa mulla oli jopa 145, mitä terkkari kovasti ihmetteli. En syö edes mitään lisärautaa, mut se on pysynyt noin korkeena kokoajan.

Muuten oma vointi on hyvä, mutta selkään meinaa välillä pakottaa. Samalla vähän pakottaa reisiä, mutta neuvolassa epäilivät et se johtuu siitä häntäluun kivusta. On kuitenkaan osaa sanoa, että maha supistaisi kovaksi, joten tuskin ne oikeita supistuksia on. Tuntuu typerältä odottaa toista, ja silti sanoa etten tiedä mikä kunnon supistus on. Nyt välinnä kovasti itse jo odottaa kesäkuuta, raskaus on ihanaa aikaa, mutta kokoajan tuntuu että on jotain stressiä ja vaivoja. Vaikka todellisuudessa tää raskaus on mennyt sinänsä tosi hyvin. On vaan jotenkin vaikea suhtautua taas omaan pyöristyneeseen olomuotoon. Esikoista odottaessani mulla maha kasva suoraan eteen ja takaata ei nähnyt mitään, nyt maha on pyöristynyt paljon enemmän lantiolle. Tuntuu, että muutenkin maha on jo valtavan kokoinen. Mies onneksi jaksaa kehua ja tykkää uusista muodoista, mutta itse tuntee itsensä lähinnä valaaksi =)

Miten teillä muilla on lääkärineuvoloita. Meillä ei ole ku viikolla 12, ja seuraava on vasta viikolla 35. Mietin kovasti pitäiskö pyytää extra käyntiä, että tarkistaisivat kohdunsuun tilanteen, ettei nämä tuntemukset (supistukset?) saakaan mitään siellä aikaa. Ja ultriakin tarjotaan vain jo käytetyt kaksi, tylsää.

Anteeksi oma valitus, jaksamisia kaikille. Mies tulee jo kohta töistä kotiiin ja pääsen lähtemään kampaajalle, jee! Pariin viikkoon ei ole tehnyt mieli ottaa pipoa pois, ku hiukset on kasvanut niin yli mallista =)

Hanna 26+0

Vierailija
26/34 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aikamme on 16.6..viikkoja kasassa nyt siis 26+1! Esikoisemme on 6-vuotta! Keski-suomen suunnalta ollaan!Sairaslomalle jouduin, joten sain aikaiseksi vihdoin itsekkin kirjoitettua tänne..kun levossa täytynee olla, niin jotain on kuitenkin kehiteltävä! :)

Onko kukaan kuullut parvorokosta?

Minä en moisesta ollut edes kuullut, mutta sellainen iski meidän perheeseen ja mikä pahinta sain tartunnan myös itse! Muuten viaton tauti, mutta erittäin vaarallinen sikiölle!!!! Viimeisin polireissu sai jo mielemme paremmaksi ja pelkomme hälventymäään, kun näyttää siltä ettei vauva ole onneksi saanut tartuntaa!On täällä monet yöt valvottu ja pelosta itketty, mutta nyt siis tilanne hyvä ja parempi mieli! Vauva oli kaikinpuolin terve ja painoarvikin jo 900g tässä vaiheessa, joten ihan reippaan kokoinen jötkäle :D

Vierailija
27/34 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kesävauvan odottajat,

Rohkenin minäkin toisen uuden joukkoonne uskaltautuneen innostuksen kantamoisena lähteä kirjoittelemaan. Odotan esikoistamme, laskettu aika on 11.6. On ollut tosi mukavaa lukea kuulumisianne ja tuntemuksianne, eräänkin kerran kun olen saanut huokaista: aivan, just noin mullakin on ollut, tai tuota olen miettinyt. Esimerkiksi kun tuntuu että vauva potkii välillä vaan alas, tai toisena hetkenä menee pitkin masua minkä kerkeää etten saa mitään tolkkua, että joko sen tulisi asettua...:)

Luin vähän katellisena, että on monella jo vaunut kotona ihasteltavana: me vasta laitettiin tilaukseen, ja siinä saattaa mennä 6-8 viikkoa, ei millään malttaisi odottaa! Olisi ihanaa saada konkreettisesti näkymään kotona, että meitä on pian kolme, ja pesänrakennusvietti on nyt vallannut niin, että melkein jo ahistaa, kun se ei vielä nyt niin näy. No, olemme saaneet vaatteita ja muuta hoitotarviketta, että ne olen innoissani järjestänyt omalle hyllylleen kaappiin. Nyt on vaan jotenkin vallannut se tunne, että kaiken pitäisi jo olla enemmänkin valmista.

Olo on minulla oikein hyvä, muutamia viikkoja sitten olin 3 päivää sairaslomalla, kun liian kovasta menostani tai kasvupyrähdyksestä johtuen supisteli niin kovin. Nyt: ei kerrassaan mitään vaivoja, alaselkäkivutkin aamuöiltä ovat kaikonneet, olen liki kummissani, että viimeisen kolmanneksen kynnyksellä voi vaan porskuttaa tässä menemään:) Koitan ottaa siitä kaikki irti, kun ei tiedä mihin vielä voi joutuakaan;)

Niin, siis Helsingistä kirjoittelen.

Kivaa lukea juttujanne, ja toivon, että tänne pääsee näin loppumetreilläkin mukaan!

Viikonloppua ja aurinkoa toivottaen,

Emmariina ja pikkainen 27+1

:)

Vierailija
28/34 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva potkii vimmatusti ja yrittää punkee peppuansa ulos masusta.

sf-mitta on 24cm, tosin lääkäri otti aika "napakan" mitan. Maanantaina on uusi lääkäri kun oli mahatautia ja paino laski jonkin verran. Tahtovat nyt olla tarkkoja ja hyvä niin. Omasta toivomuksesta pääsen nyt toivottavasti vauvan painon/koon kehityksen seurantaan.

Nyt on kaikki vauvan vaatteet plus muut härpäkkeet kaivettu säkeistä esille ja pesty kaappiin odottelemaan käyttäjäänsä.. Ukko edelleen pyörittelee silmiänsä ja pitää mua hulluna siivousintoilijana. Vielä pitäisi hankkia muutama tuttipullo ja tutti varmuuden vuoksi. Vanhat tuttipullot on kadonnut jonnekin tämän 4,5 vuoden aikana.

mutta nyt takaisin 3 viikkoisten kissavauvojen kimppuun.

rv 28+1

Vierailija
29/34 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muutamaan viikkoon muistanut taas käydä täällä sivustolla, mutta äsken tuli mieleen, että pitääpä käydä katsomassa mitä muille kesäkeijuille kuuluu.

Itselle kuuluu edelleen tosi hyvää. Kunto on hyvä vaikka maha kasvaa kovaa vauhtia. Edelleen harrastanut viikoittain mm. Bodybalancea, jotta pysyisi paikat hyvässä kunnossa. Suosittelen lämpimästi kaikille, tekee tosi hyvää!

Töissä olen jaksanut myös tosi hyvin, tosin teen toimistotyötä, joten se ei ole mitenkään kovin raskasta. :) Tietysti Johdon assistenttina joutuu paljon toimimaan jatkuvan kiireen ja stressin alla, mutta olen jo niin tottunut hommaan, ettei se vaikuta muhun oikeestaan mitenkään. Enää 2 viikko töitä jäljelllä, ja sitten jäänkin ensin kuukauden kesälomalle ja kesälomalta suoraan äitiyslomalle. Joten enää jäljellä pieni rutistus töissä ja sitten alkaa piiiiiiiitkä loma... ;)

Ensi viikolla olis taas neuvola, joten sitä odotellessa.

Hyviä vointeja kaikille!

Terveisin

Fanny81 + salamatkustaja (rv 27+4)

Vierailija
30/34 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hip hei! Käytiin tänään vaunuostoksilla..onhan nuita tullutkin jo vertailtua katseltua kaikkialla! Päädyin sitten Emmaljungan city crosseihin kantokopalla!

Esikoisen vaunut oli niin huonot käytössä,ettähalusin ehdottomasti uudet, kun kovia ollaan liikkumaan ja lenkkeilemään!Edelliset oli briot, joissa oli erillinen vaunukoppa..vaununa ihan jees, mutta ratasosa todella huono..ja sehän se pitemmässä käytössä on! Itse pidän ehdottamasti parempana valintana kunnon rattaita johon saa vauva ajaksi kantokopan! En tiedä miten muilla!?

Vauva on TODELLA kova pyörimään ja potkimaan! Polilla käydessäkin lääkäri tuumasi että ompa erityisen aktiivinen tämä vauva. Ja pahoitteli moneen otteeseen kun joutui ultakapulallaan painamaan niin kovaa, jotta saa vauvan tarkastettua edes jotenkin! Minä keskityin vain puremaan hammasta ettei luuni katkea :D Vauva on muutenkin tosi terävä reagoimaan kaikkeen, kuten herätyskelloon ja siihen kun isi alkaa vatsaa vasten jutustelemaan :) Alkaa mahdoton tsempalo!! Esikoiseen kun vertaa, niin ihan erilainen tapaus..puhuttukin että tästä täytyy tulla ihan "kauhea" :D, kun esikoinen on aina ollut kiltti ja rauhallinen.

Voi että tulisi jo kevät ja kukat, niin tietäisi että kohta saa pienen syliin!

Hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Mukavaa kun muitakin uusia täällä!!

Vierailija
31/34 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... uusi keiju!

Nyt menee hermot, kolmatta kertaa tässä kirjoita, aina kun lähetän ei tule perille! Jos tämä ei tule niin sitten annan jo periksi!

Eli olen myös käynyt täällä lukemassa viestejänne, mutta en ole saanut aikaiseksi mitään kirjoittaa, johtuneeko siitä, että on jo neljäs lapsi tulossa, joten touhua ja tohinaa riittää!

Olen 33 v ja asumme pirkanmaalla, synnytyssairaala Tays. Meillä on 98 syntynyt tyttö, ja pojat 01 ja 06. Niin ja laskettu aika uudella tulokkaalla on 6.6!

Alkaa olemaan jo aika raskas olo tässä vaiheessa, nyt on selkä alkanut vaivaamaan, niinkuin muissakin raskauksissa jossain vaiheessa ja öisin lonkat, ei voi samalla kyljellä kauaa olla kun täytyy puolta vaihtaa. Ja ihmiset ihmettelevät vatsan suurta kokoa, käyrien yläpuolella siis mennään.

Viimeksi kävin jokunen viikko sitten 4D ultrassa, ihan ekaa kertaa ikinä ja oli kyllä mielestäni hintansa väärti. Katsoi tosi tarkkaan kaikki rakenteet ja olihan se ihana nähdä vauva niin konkreettisesti. Suosittelen kaikille!

Itselläni seuraavan kerran lääkäri 26.3, koska lähden pienelle reissulle seuraavana päivänä ja vaikka kyseinen lentoyhtiö ei vaadi lentolupaa lääkäriltä, käyn kuitenkin näyttäytymässä, ettei ole mitään estettä reissuun. Lento kyllä kestää vain reilun tunnin ja on muutenkin vain parin yön juttu, mutta kivaa päästä pariksi päiväksi tästä arjen pyörityksestä!

Moni teistä on ilmeisesti jo laittanut tarvikkeita ja vaatteitakin jo kuntoon. Itsestä tuntuu ajatus vielä niin kaukaiselta, ei vaan jaksa nyt tällä hetkellä mitään... ehkä sitten toukokuussa saisi jotain laitettua...

Onko teistä monikin käynyt sokerirasitus kokeissa? Olin aivan äimistynyt kun neuvolasta olisi sinne laitettu, kieltäydyin kyllä koska mitään oireita ei kuitenkaan ole ollut, mutta onko se tosiaan nykyään jo ihan kaikille toimenpiteenä?? Koskaan aiemmissa raskauksissa ei nimittäin ole puhettakaan ole siitä ollut...

Hyvää viikolopun jatkoa kaikille keijuille!

Pioni75 vko 28 tasan

Vierailija
32/34 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo ollu ainootakaan lääkärin tapaamista tämän raskauden puitteissa, paitsi se käyntini yksityisellä rakenneultrassa. Mahtaako olla kovinkin tavallista..? Viikkoja lähemmäs 30, en oikein oo enää itekää perillä onks viikot 28 vai 29 vai jotain väliltä ;o)

-tonttis ja papu-

Vierailija
33/34 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi tarjolla vielä yksi kesämamma, jos vaan sekaan mahtuu. 28+6 menossa, jonkin sorttinen paniikki alkaa ilmeisesti iskeä... :)

Vierailija
34/34 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa taas kun kerran netti toimii, luulisin että nyt se toimii paremmin kun aikoihin, perjantaina kävi elisalta korjaaja-ukkeli katsomassa meidän linjoja ja niinhän siinä oli käynyt että orava oli käynyt rouskimassa johtoa naapurin pellolla =) mukavaa tää maalla asuminen, varsinkin kun tota linjaa ei varmaan juuri muut käytä, ollaan siis tosi syvällä =).

Uusia oli paljon tullut, tervetuloa vaan munkin puolesta.

Emmariina77:llä on sama la kun allekirjoittaneella ja myös Hilehileellä, kiva että on samalle päivälle osuvia.

tonttikselle piti sanoa että mun mielestä on aika erikoista ettet pääse neuvolan kautta lääkärille, kun ensimmäistä odotin niin sillon oli kolme lääkäriä, eka alkuraskaudessa, toinen n.26vkolla ja viimeinen oli sit varmaan paria viikkoa ennen kun tyttö synty. Tällä kertaa neuvolantäti oli sitä mieltä että kaks kertaa riittää kun eka raskaus mennyt hyvin.

Kannattaa varmaan kysellä tota neuvolassa, mä en varmaan suostuis tohon ettei lääkäri ollenkaan katto, onhan se nyt kiva tietää jos esim. kohdunsuulla on jotain tapahtunut.

Pioni75 kyseli sokerirasituksista, mun käsittääkseni siihen laitetaan kaikki joiden painoindeksi on yli 25, eli lievä ylipaino on jo sellainen josta laittavat. Mä oon menossa aamulla sokerirasitukseen, en sitä nyt niin pahana pidä ja onhan siitä se hyöty että jos on arvot kohollaan niin voi sitten hieman tarkkailla syömisiään eikä välttämättä vauva kasva ihan mahdottomaksi.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille.

Ruu 27+3