Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~*~HEINÄHATUT JA VIIKKO 11~*~*~

09.03.2009 |

Uusi pino uuteen viikkoon!

Pikainen viesti tässä kesken johtoryhmän :) Vauva potkii niin, että maha hytkyy, ihanaa! Oma olo on nyt loistava, tulen myöhemmin kirjoittamaan lisää kuulumisia!

Nasqu ja poju rv 21+3 ja tyttö 06/06

Kommentit (36)

21/36 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku yleensä ne ruukataan laittaa.JOTEN...

-johanna & lottismöhkis 23+1 (???)

Vierailija
22/36 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia ei ole paljon tullut kirjoiteltua, tuntuu välillä että aika menee hitaasti, toisinaan kamalalla vauhdilla! Kotona työttömänä, kävinhän haastattelussakin, mutta arvata saatttaa mikä oli tulos kun kerroin et äippäloma alkaa silloin ja silloin...Joo, kiitos, tämä olikin tässä ! Ei raskaana olevia syrjitä..ei juu :D

Viime neuvola oli tuossa pari viikkoa sitten, äänet kuului hyvin, ja hemogl. 149. Seuraava neuvola onkin 1,5 vkon päästä, ja siitä pari päivää niin neuvola lääkäri.

Vaunuja tekis mieli mennä jo ostamaan, kun hyvä tarjous oli..joku "järki" vaan välillä kummittelee et onko vielä liian aikaista??? Miten muut, joko joku ostanut? Olen katsellut Emman vaunuja..emmaljungiin ei kyl varaa!

Terkuin Taateliz ja asukki 24+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae tukea viimeistään 2 kuukautta ennen laskettua synnytysaikaa.

Näin lukee Kelan sivuilla.

Meidän ei tarvitse vaunuja ostaa, kun kerittiin ne jo viime kerralla hankkia, joten odottavat vaan kellarissa että joku täyttää kumit ja pyyhkii pölyt :P

Olen tässä miettinyt vauvan ammetta, pitäisi olla sellainen että itse pystyy seisomaan ja amme on jossain telineessä, onko semmoisia edes olemassa? :D Meillä kun ei wc/saunassa ole oikein paikkaa mihin ammeen laittaisi ja itse pystyisi fiksusti siinä vieressä olemaan, tai sitten täytyy istua lattialla. Olen myös ajatellut etten hanki hoitopöytää vaan hoidan vaipanvaihdot lattialla, sängyllä ja jos pesukoneen päälle saisi jonkinlaisen alustan, niin siinä.

-Puunukke ja skloddi aka salamatkustaja 23+5

http://groups.yahoo.com/group/heinahatut2009/

Vierailija
24/36 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerkesin viedä kelan laput jo viime viikolla.. 09 pakkaus olis kiva saada jos siinä' on vaan kestovaippoja..mut tuurilla mennään!

Puunukke: On niitä telineitä (cam-ammeteline ainakin yksi "merkki")

Itse ostin käytetyn pelkän telineen 10€, amme sitten vaan.

Taateliz + 24+1

Vierailija
25/36 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota mun kirjoittamaa viestiä ei näy ja muistankin että joku jossaan vaiheessa kertoi että kun alkaa uusi sivu niin sen sivun ensimmäistä viestiä ei näy ennenkuin siihen kirjoitetaan vielä yksi viesti....

olipas monimutkaisesti selitetty, mutta kohta selviää näkyykö näin myös tuo toinen viesti heti

Jeevi :)

Vierailija
26/36 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni muukin on tuntenut itsensä väsyneeksi ja ihan sama täällä! Viikon olen nyt päivittäin ottanut rautatablettejakin yhden. Mutta väsymys kestää vaan koko päivän. Tänään on ensimmäinen päivä pitkästä aikaa kun on suht pirteä ja löytyy jopa hivenen työmotivaatiotakin, mut taitaa johtua siitä että alkaa tänään talviloma :)

Kesälomaa aloin miettimään uudelleen että jos pitäisinkin vasta äitiysloman päätteeksi vaikka alunperin suunnittelin sen toukokuuksi.

Kai sen toukokuun jaksaa vielä töissä olla niin on sitten kivempi kun vuoden päästä äitiysloma jatkuu pidemmälle tai jos jää hoitovapaalle niin saa sen sitten rahana.

Tuota mitä vuoden päästä sitten teen en ole yhtään miettinyt enkä aio vielä miettiäkään.

Kelan paperit laitoin eteenpäin eilen, mutta en ota äitiyspakkausta niin ei merkitystä milloin paperit laittaa. (viitaten tuohon että minkä vuoden pakkauksen saa...)

Tykkään kyllä tuosta beigestä pakkauksesta, mutta kuten jo aikasemminkin on tullut sanottua vanha 2006 pakkauksen "tavarat" on vielä hyvässä kunnossa säilyneet.

Hepeliini meinaa tehdä itse kastemekon, hienoa. Mun äiti on joskus tehnyt ensimmäiselle lapsenlapselleen kastemekon virkaten ja sitä ollaan sitten käytetty mun siskon kolme lasta ja oma esikoinen. Ja tulevalle vauvalle tietenkin myös aiotaan käyttää. On tosi nätti kastemekko ja on myös kiva kun suvun lapset voi kastaa samassa kastemekossa ja toivottavasti säilyy ja on käytössä vielä jälkipolvillakin :)

Jeevi rv 23+4 (jos viikot oikein muistissa)

Vierailija
27/36 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa saa aikaiseksi itekin kirjoitella jotain, aktiivisesti olen lueskellut juttuja ja ihanaa luke kuulumisia ja vertailla omaan oloon.

Täälläkin kova vilske masussa ja potkut on voimistuneet jo tosi paljon viikon aikana. Nyt maha värähtelee jo päältä päin ja mieskin on liikkeet tuntenut. On se vaan ihmeellistä... : )

Rakenneultrassakin käytiin lähes 3 viikkoa sitten ja kaikki kunnossa. Koko vastas viikkoja tismalleen ja saatiin selville myös sukupuoli. Mut sitä yritetään pitää muilta salassa.. saas nähä milloin lipsahtaa jollekin..

Äitiyspakkausjuttuja itekin miettinyt paljon, et tuleeko uusi vaiko viime vuotinen. Niin kuin sillä jotain merkitystä olisi, mutta uusimman haluaisin kuitenkin, vaikkei tietoa millainen se on. Kela-paperit on jo täytettynä, mut taidan pantata vielä vähän aikaa niiden lähettämistä, kun on kuitenkin vielä hyvin aikaa.

Töitä olisi vielä helatorstaille asti, sit pidän pari viikkoa lomaa ja äippäloma alkaa virallisesti 8.6. Töissä vähän stressaa sijaiskuviot kun ei tahdo löytyä sopivaa tilalle.. No, eihän se mun päänvaiva ole mut mietityttää silti...

Oikein hyviä vointeja kaikille heinäkuisille!

t. Suzan 22+4

Vierailija
28/36 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankaran flunssan kourista, heipat vaan kaikille! Tyttö tais selvitä tästä taudista mein perheessä helpoimmalla. Mulla menny kaks yötä ihan hyväntekeväisyyteen, jäseniä särkee, päätä särkee, poskionteloita särkee ja vali vali vali! Mies myös kipeenä =( Mun vanhemmat lupas tänään lähtee ip:llä ulkoilemaan tytön kanssa, niin saadaan miehen kanssa molemmat vaan levätä. Jospa tää tästä kohta helpottaa.

Heh, ei tainnu eilen kukaan uskaltaa kirjoittaa. Kun oli perjantain 13. pv.

Eipä tännekään kummempia. Masu kasvaa ja liikkeet voimistuu, kuten Suzankin kirjoitteli. Ihanaa kun maha muljuilee ja liikkeet tuntee päällepäin. Pahin pelko on onneks väistynyt ja nyt uskaltaa jo vähän nauttia tästä raskaudesta. Silti ajatuksissa siintää seuraava etappi, et tulis nyt se 24viikkoo täyteen! Niin se vaan on, et niistä keskenmenoista jää tuonne takaraivoon sellanen ikävä muisto, joka seuraa sit perässä varmaan synnytykseen asti....Tai näin ainakin itellä.

Hmm, tulipahan vähän alakuloinen viesti tällä kertaa. Mut laitetaan se tän "räkäpäisyyden" piikkiin. Aurinkoista viikonlopun jatkoa kaikille =)

Hepe ja möttönen rv 22+4

Vierailija
29/36 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on siis mun päivän teema..masentaa ihan hulluna, kaikki. Luin kelan sivuilta että kaikkiin mahd. tukiin katotaanki 2007 vuoden tulot eikä 2008 niinku olin luullu ja opiskelin vielä tuolloin niin en saa juuri mitään. Lisäksi vaivaa hirveä matkakuume ja lennotkin olis halpoja, mut ei tällä selällä mihinkää lennetä. Sitten masentaa vielä tämä olomuoto ku oon tämmönen finninaamainen plösö nykyään, enkä osaa nauttia uudesta ulkomuodostani ollenkaa. Tai on tää maha ja tissit ihan kivat mutta tää loppu vois mennä vaihtoon.

Lisäksi oon hommannu itteni kiipeliin ku lupasin järkätä spa-kutsut huomenna ja yleensä laitan kaiken viimeisen päälle hyvin ja nyt jaksoin hädin tuskin käydä ostamassa dominoja kahvin kans. Paistais edes aurinko niin olis joku syy piristyä, yritin leikkiä aurinkoa alkuviikosta ja sisustin olohuoneen kirkkaan keltaisella ja ostin kukkia, mutta eipä auta. Plaah.. Kiitos ja hei, jatkan masentumista!

Weera rv 22+0

Vierailija
30/36 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli äitiyslomaa edeltävien 6 kk tulot ovat 20% suuremmat (kk-tasolla) kuin vuoden 2007 tulot, voit hakea tukia niiden perusteella (kannattaa ainakin yrittää, Kela maksaa tuen sen mukaan kumpi edullisempi. voit myös itse testata Kelan laskurilla kumman mukaan tuet tulee). Itsellänihän on tuo tilanne myös, että 2007 tulot tämän hetkisiä tuloja huomattavasti pienemmät, koska olin hyvän osan vuodesta 2007 äitiyslomalla... joten saan tuen 6 kk tulojen perusteella.

Palaillaan... tässä kaikenlaista hösseliä asunnon sisustuksen kanssa. Ei jaksa kirjoitella hirveästi, mutta heiniksien kuulumisia olen kyllä lueskellut. Ensi viikolla neuvola Kela paperien merkeissä... eli aika pitkällä jo ollaan. :o)

Vierailija
31/36 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ollu tästä vuodesta suurimman osan sairaslomalla, joten ansiot ei päätä huimaa. Voi että ku harmittaa!!

Vierailija
32/36 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en oo muistanu ikuisuuksiin kirjoitella kuulumisia, joten hoidetaanpa homma nyt pois alta!

Neuvolassa ei kummempia, hemppa 120 vielä ei rautaa tartte syödä, onneks.

Painoa on tullu nyt 3kg, mikä on hyvä juttu mun historialla..

Beibi pötköttää paljon istuallaan, potkut tuntuu vaan alhaalla, syke huitelee jossain 150 kieppeillä, eli oiskos tääkin tyttö?

Sokerit vainoo mua sen verran, et nyt mittaan 4pv kotona niitä omatoimisesti ja sen jälkeen jos homma ookoo niin kukaan ei mainitse mulle enää asiasta mitään. Tai näin ainakin luvattiin....

Ainoo vaan et neuvolan täti sanoi paastoarvosta joka ei saa ylittää 7, mut muista ei olekkaan mitään hajua.

Joten eikös meissä ollut ainakin muutama raskaus diabeteksesta kärsivä??

Millaset luvut ennen ruokailua/ruuan jälkeen on sallituissa rajoissa?

Mua kiinnostaa itteäni asia jo näin etukäteen, kun nää mun testiarvot puretaan vasta kuun viimenen päivä ja siihen on aikaa...

esimerkkinä tää päivä tähän mennessä:

Paasto 4,3 Aamupalan jälk. 5,4

Paasto 4,3 Aterian jälk 6,5

Ok?

Masusta, siellä myllätään villisti! Monella muullakin näkyi olevan vilkas asukas ja niin täälläkin. Esikoisesta en muista lainkaan tällästä mylläystä joten liekkö tuleva sisarus jotenkin villimpää sorttia...

Vaunuista, tällä hetkellä tuplien osto on jäissä, koska koirasta tuli ikäviä uutisia lomareissun aikana ja voi olla ettei koiraa enää ole heinäkuussa.

Ja jos ei ole koiraa, ei meidän perhe juurikaan lenkkeile, mälsää mutta totta, joten silloin ostan vain seisomalaudan Brioihin ja that´s it.

Onko kellään kokemusta jos kilttiäkin kiltimpi koira sokeutuu, niin miten pärjää lasten kanssa? Tuo mun koiruus on tosiaankin kiltti, mutta stressi herkkä ja vaakakupissa on paljon pohdittavaa mikäli toukokuussa (silloin ne silmät tutkitaan) lääkäri kertoo sokeutumisen olevan edessä suht pian.

Huh, itkettää pelkkä ajatus että karvakaverille tuleva kesä ois viimeinen.. =(

Mutta nyt tämä tästä ja sohvalle äkkiä kun esikoinenkin tuntuu nukkuvan!

T Helga rv 23+6 (kai?)

Vierailija
33/36 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helga kyseli kotiseurannan arvoista.

Tavoite ennen ateriaa alle 5,5, mmol/l ja 1 tunti aterian jälkeen alle 7,8 mmol/l.

Tampereella on sellainen käytäntö, että jos narahtaa sokerirasituskokeesta, niin joutuu 6 vrk:n kotiseurantaan, ja arvot mitataan yhteensä 4 kertaa päivä. Jos kotiarvoissa on kaksi ylittymää, joutuu mittaamaan uudet 6 vrk. Jos vielä sinäkin aikana narahtaa, saa lähetteen Taysiin. Itsellä kävi hyvin, arvot olivat ok. Ainakin toistaiseksi.:) Toivottavasti sinulle myös.

Onhan se hyvä mittailla, ettei tuli vauva olisi syntyessään suuri tai saisi yllättäviä kehityshäiriöitä tai lapsuusajan diabetestä.

Vierailija
34/36 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin suuri kiitos, että laitoit noista arvoista juttua!!!

Nimittäin oma neukkatäti on vähä "höppänä", ja mua jäi hieman epäilyttään, et mahtoikohan tulla nyt oikeet ohjeistukset...

Nimittäin sain käskyn mitata tosiaan ennen ruokailua ja HETI ruokailun jälkeen.. Ei puhettakaan et odottaisin tunnin?? Noo tääkin taitaa olla paikkakuntakohtaista, et miten missäkin hoidetaan asiat, mut on silti hölmöä et joka kunnassa tuntuu olevan ihan eri käsitykset miten asiasta!

Nii ja siks oon kieltäytyny sokerirasituksesta, kun multa ei saa verta plus päälle piikkikammo... kerran sen rumban olen tehny esikoista odottaessa ja päätin jo sen jälkeen, että ei enää ikinä ellei ilmene pakottavaa tarvetta.

Mulla kummittelee taustalla "vaan" äidiä ja ukin aikuisiän diabetes ja oma pieni ylipaino. (Esikoinen painoi syntyessään rv37 3400g)

Ja tietenkin järki päässä tätä tehdään, jos kerrankin pissasta löytyy sokeria, taikka nää omat testaukset paljastaa sokereiden olevan mitä sattuu niin sit arvioidaan tilanne uudelleen!

Koska mulla ei oo mitään halua alkaa puskemaan jotain 4kg jössikkää tuolta persauksesta ulos... *kääk*!

Vierailija
35/36 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli torstaina neuvola. Hb oli 136, kohdunpohjan korkeus 20cm ja paino tippunut 6.8kg. Mulla tippui edellisessä raskaudessa paino kaiken kaikkiaan 20kg eli samaa tahtia taitaa mennä nyttenkin.

Sokeriarvoista: Mä mittaan sokereita 2 päivänä viikossa neljä kertaa päivässä. Paastosokerin on oltava alle 5.5 ja tunti ruokailun jälkeen alle 7.8.

Niina rv 22+4

Vierailija
36/36 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt mä oon jo 100% varma et täti on antanu mulle ihan pilipali ohjeet!!!

Huomenna puhelin käteen ja ihmettelmään asiaa..... Se on ihan saletisti käsittäny ite ne ohjeet jotenkin väärin, koska muutamat keneltä oon saanu vinkkiä miten heillä on tehty tää sokerijuttu niin kaikille on sanottu et pitää odottaa se TUNTI aterian jälkeen ja mitata vasta sitten!

NiinaR: Kiitos sullekkin infosta!!

Jos selviää et täti neuvoi mua väärin.... Mä varmaan sanon muutaman pienen kommentin asiaan, koska se tietää tän mun piikkikammoni ja nyt oon tikannu sormee tuskanhiki otsalla jo 8krt tälle ehtoolle..... *Voi helevetin helevetti!!*

T Helga, joka pihisee kiukkua....