Mitä huonoja puolia on dinkkuilussa? Onko mitään?
Nyt olisi vähän niin kuin ajankohtaista päättää, mitä elämällään tekee. Tällä hetkellä eniten kiinnostaisi ns. DINK-elämäntapa (double income, no kids) eli kahden aikuisen suhde ilman lapsiperhe-elämän kimurantteja kuvioita. Tiettävästi parisuhdetyytyväisyys, elintaso ja monet muut asiat vat tässä ryhmässä huippuluokkaa. Tuntuu, että sellainen sopisi minulle ihan hyvin: arvostan vapautta ja nautiskelua, vanhemmuuteen suhtaudun epäillen.
Kaipaisin kokemuksia entisiltä tai nykyisiltä dinkuilta: onko tällaisessa DINK-elämäntavassa joitakin huonoja puolia? Miksi kaikki ihmiset eivät elä sellaista kymmeniä vuosia tai jopa lopun elämäänsä?
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 13:35"]
Itse olen perheellinen ja kaipaan välillä dinkkuiluaikaa, huoletonta ja taloudellisesti vapaampaa. Suurimman osan ajasta olen onnellinen ja tyytyväinen elämääni. Älä ymmärrä väärin. :) Jos sinua mietityttää se, että haluatko luopua dinkkuilusta. Älä luovu. Tarpeeksi moni tuttu luopunut sosiaalisen paineen alla ja nyt koettavat pitää kiinni dinkkuelämän rippeistä lapsiperheenä eli lapsi todella paljon hoidossa. Jos haluat lapsia, niin kyllä sä itse sen tiedät.
[/quote]Ketjussa on paljon muitakin hyviä vastauksia, mutta tämä jotenkin kolahti. Kiitos.
Yllättävän vähän mitään huonoja puolia keksittiin. selvästikään ei lapsia kannata hankkia, jos ei ole ihan varma, että haluaa vaihtaa lapsiperhe-elämään. -ap
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:12"]
OINK OINK
[/quote]
One income, no kids? :D -ap
Mies voi saada pidempään lapsia kuin nainen. Täytyy olla luottavainen suhteen kestoon, jos ei ihan varma ole, että haluaa jäädä lapsettomaksi. Rahaa ei kannata ajatella, on elämässä muutakin...
Kuulostat todella rasittavalta sönkkääjältä, joten suosittelen sulle lapsettomuutta. Luultavasti pääset myös vanhaksi piiaksi.
Lasten hankkimisen todennäköisyys kasvaa suhteen pitkittyessä. Tämä johtuu monesta tekijästä: juuri mikään ehkäisy ei ole sataprosenttisen täysin luotettava, äkillinen mielenhäiriö ("vauvakuume") voi sotkea hetkeksi harkintakyvyn, sosiaaliset paineet voivat kasvaa liian suuriksi. Raskaaksihan ei tarvitse tulla kuin kerran, ja sen jälkeen elämäntapa on mennyttä. Vaikka eläisit 20 vuotta onnellisesti dinkkuna, yksi hormonipuuskassa tehty harkitsematon teko voi tehdä sinusta vanhemman lopuksi ikääsi.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:19"]
Kuulostat todella rasittavalta sönkkääjältä, joten suosittelen sulle lapsettomuutta. Luultavasti pääset myös vanhaksi piiaksi.
[/quote]
:D
Aurinkoista viikonloppua sinullekin! -ap
Dinkkuilu. Voi lol, mikä keksitty termi :D
Ei saa lastenlapsia. Myös se mietityttää, minkälainen vanhuus tulee olemaan.
Luulin, että täällä puhutaan sinkkuilusta, mutta otsikkoon livahtanut kirjoitusvirhe.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:24"]
Ei saa lastenlapsia. Myös se mietityttää, minkälainen vanhuus tulee olemaan.
[/quote]
Niin, biologisia lastenlapsia ei saa. Mutta epäilemättä tulevaisuudessakin on lapsia, jotka voisivat haluta itselleen varamamman tai -papan. Ja vanhuus nyt on epävarma ihan riippumatta siitä, minkälaista elämää elää.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 14:01"]Miksi tätä kysytään VAUVApalstalla? [/quote] Koska tämä on AIHE VAPAA!
[/quote]
turha on hurmosmammalle mitään selittää: kun se näkee sanan vauva, sumenee viimeinenkin järjenhäiven.