Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaala-sarjasta! Mitä mieltä olette sairaalan henkilökunnasta? Tai mitä muita ihmetyksen aiheita?

Vierailija
10.12.2008 |

Minusta:

- kätilö Eva-Maria vaikuttaa välillä vähän tiukkikselta ja jotenkin on tunne, että saattaa olla kameroiden sammuttua aika ikävä/ilkeä työkaveri.

- Huomasitteko että jossain kohtaa sairaanhoitajakin puhui umpisuolesta vaikka, umpilisäkettä tarkoitettiin. Eipä ihme että maallikotkin luulevat usein että heiltä on leikattu umpisuoli, jos ammattilainenkaan ei kiinnitä käsitteisiin huomiota.

- Muiskauttiko se lastenkirurgi Satu-Liisa eilisen (ti 9.12)jakson lonkkaluksaatio(?)vauvalle suukon otsalle. Jos näin oli, onko teidän mielestänne ammatillista käyttytymistä? Minusta ei.

Muita mielipiteitä kyseisestä sarjasta, henkilökunnasta? Tai oletteko mahdollisesti jopa olleet sarjan henkilöiden hoidossa?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaa ihmettelin, että työajallaka se Mikko puolisoaan kuskaa siellä paikasta toiseen?

Ensiavussa varmaan on ajoittain kiirettä, mutta sarjan välityksellä ainakin sydän- ja syöpäosastolla on rauhallista ja ei ole kiire.

Olen ennenkin miettinyt kuinka kiire sairaanhoitajilla oikeesti on? Onko se opittu valitusmalli. On niitä kiireisiä aloja muitakin.

Vierailija
22/85 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten aamupesut kaikille potskuille, suihku kerta vkon jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaisen näköinen ainakin.

Juuri tuota samaa vauvan navan sitomisjuttua mietin minäkin. Ja kuinka siinä jotenkin kävi ilmi tämän kätilön tiukkapipoisuus ja joustamattomuus. Saattaisi tosiaan jollekin äidille tokaista jotain ikävästi kun kameroita ei ole.

Vierailija
24/85 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tänään ihan apeina, kun sarja jää tauolle...

Minusta jokainen sarjan henkilö on hyvin työnsä hoitava ja ammattitaitoinen henkilö!

Vierailija
25/85 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli todella ammattitaitoinen, selkeä, rauhallinen ja rohkaiseva. Silloin kun tarvitaan sisua niin ei siinä lepertelyt ja mussuttelut auta. Se lapsi on punnattava ulos, oli äidin mieliala ja uuupumus mikä tahansa - ja mahdollisimman pian, jotta vauva pääsee ahdingostaan äkkiä. On varmaan persoonakysymyskin, ei kaikki tykkää kaikista mutta itse kyllä arvostan just tuollaista tyyliä. En sietäisi jotain elämyskokemusdiipadaapaa tippaakaan.

Vierailija
26/85 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki välity kameroiden läpi. Hän on lämmin ja empaattinen ja silti hyvin ammatillinen. Empaattisuus ei pidä mielestäni olla mitään lässytystä vaan kuuntelevaa, rauhallista läsnäoloa.

Vierailija
27/85 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin, että joku hoitsu.

Likaisen näköinen ainakin.

Vierailija
28/85 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ensiapuun tullaan poistattamaan tikit? Onko se normaalia, vai tuliko tämä henkilökuntaan kuuluva ikään kuin jonon ohi?

Mikon vaimo useasti vauvan kanssa ensiavussa, linssilude?

Anssi on kyllä ihana, mies oikeassa hommassa.

Vierailija
29/85 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadakseen itsensä + kaksi riekkuvaa lastaaan ohjelmaan mukaan ;-)

Vierailija
30/85 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä nelosen editointi/leikkauspöydällä saadaan Mengelekin näyttämään Gandhilta ja toisinpäin.

Vierailija
31/85 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälleen kerran ihmisten taipumus ajatella jokaisesta ja kaikesta negativisia asioita.

Ihan alkuu joku halusi sarjan henkilölitä tunnustusta alansa kiirellisyydessä: johan siitä puhui se, joka nyt odottaa vauvaa: että ei tahdo aina jaksaa kiireen takiaja usein tulee mieleen lopettaa hommat kokonaan. Samoin se Johanna sanoi jossain jaksossa samaa, että on kiire, mutta se ei hommiin saa vaikuttaa.

En mä ainakaan katsoisi koko sarjaa, jos siinä koko ajan hehkutettaisiin kiirettä, kiirettä ja verta ja oksennusta ja vanhusten joka-aamuisia pesuja: ketä kiinnostaa? Kiire se on jokaisella alalla, mutta jotenkin tuntuu, että sairaanhoitajilla ja muilla on vain oikeus siitä valittaa.

Ja mua ärsyttää mysö se, että sh:t koko ajan korostaa olevansa korkeampia kuin lähihoitajat: kollegoita yhtä kaikki, kun suurinpiirteinsamalla alalla ovat. Tarviiko sitä koko ajan korostaa olevansa enemmän kuin joku toinen, eikö sen jokainen tiedä muutenkin?

Itse katsoin myös sen jakson, jossa Eva-Maria opasti uutta muualta kätilö tullutta ja sivusivat sitä napanuoran sitomista. Ei todellakaan ollut joustamattomuutta tai töykeyttä, vaan asiallisesti totesi, että meillä tehdään näin. Toinen oli tottunut tekemään eri tavalla, koska aiemmassa sairaalassa KAIKKI teki sen toimenpiteen sen sairaalan vaatimalla tavalla. That's it.

Aivan samalla tavalla itse VOISIN ihmetellä Eva-Marin joustamattomuutta, kun tukevat jokaiselle vastasyntyneelle lapselle sen tunnusriipuksen kaulaan: ei muissa sairaaloissa (tai ainakaan kaikissa) noin tehdä, mutta kun tuolla tehdään, sekö on joustamattomuutta??

Talossa talon tavalla.

Ihan kivanoloinen kätilö on.

Sami on lupsakan oloinen lääkäri, tykkään. Puhelee kyllä välillä turhankin leppoisasti ja lässyttämällä, mua varmaan alkaisi pidemmän päälle naurattaa :)

Satu-Liisa: symppis lääkäri, ja mun lapseni ovat kaikki niin suloisia, että varmaan lääkärikin on sitä mieltä ;) Saa pussailla ja kultamussutella, se ei ole minulta pois eikä lasta kuluta!

Mikko: asiansa osaava tyyppi

Anssi: sama kuin Mikko

Vierailija
32/85 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuisille ihmisille pitää lässyttää? Esimerkiksi: "Noooniiiiin, katsotaanpas nyt sinne korvaan" oikein imelästi, kuin pienelle lapselle puhuisi.

Minusta sellainen on hirveän vastenmielistä.

Vierailija
33/85 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

satu-liisa on hyvä teini-ikäisten kanssa, mutta vauvojen kanssa imelyys menee jo yli.

Vierailija
34/85 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eva-Marian vastaus huono uudelle ihmiselle napanuoran sitomisesta. Nykyaikana ei pitäisi enää kuulla:"koska meillä tehdään näin", tyylisiä kommentteja. Tekemiset pitää pystyä perustelemaan!

Vierailija
35/85 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

76 on kotiäitinä olevan ekonomi, joka ei itse henk. koht. voi sietää sairaalaa työympäristönä. (Haaveilin lapsena ja isompanakin lääkärin ammatista, mutta kun kävin yhden kunnan tarjoaman kaksiviikkoa kestäneen "tonnityön" tk:ssa, huomasin, että minusta ei siihen ympäristöön ole).

Mutta siitä huolimatta minusta lääkäri saa pusutella mun lapsia, jos niin haluaa :D

Vierailija
36/85 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ja aito sarja jota on kiva katsoa!!!

Vierailija
37/85 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi tehty kameroille se ohjelma. Itse hoitoalalla ja voin sanoa että ei siellä noin iloista menoa ole paitsi kahvitauoilla.. Kiire ei tunnu myöskään näkyvän mikä on ihan arkipäivää hoitoalalla..

Vierailija
38/85 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työstä on saatu aika leppoisan oloista. Kiire ei välity katsojille, vaikka se on arkea lähes joka paikassa.

Vierailija
39/85 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minunkin mielestä sarja on hyvä ja siitä oppii, mutta täällä on hyvä ihmetellä.

Ja ainakin joihin asioihin voi saada selityksen ja erilaisen näkökulman.

t. ap

Vierailija
40/85 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se ensihoitaja, olikohan Mikko hänen nimensä, on mielestäni kyllä töykeä. En haluaisi hänen hoiviin joutua.