Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TAMMIVAUVAT09 VKO 11***

09.03.2009 |

.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkuyö sujuu kivasti, mut sit aamuyö on yhtä heräilyä ja tänään kakkavaipan vaihtoon noustiin ennen kasia, plääh.. mut hyvä et tuli, oli siitä jo päiviä aikaa ja ilmavaivoja pukkasi.. ja se haju, huhhuh :)

Se on kun on tuo esikoinen, niin on pakko heräillä aamusella.. oli se kyl helppoo, kun oli vaan yksi lapsi.. sai nukkua pitkään ja oli vaan yksi paapottava.. no riippuen lapsesta tämäkin!! Eli en sitten tolla halua pahoittaa teidän mieltä joilla eka lapsonen, kun olin kyl tosi poikki esikoisen jälkeen.. et ei se sen helpompaa oo...... nyt vaan tuntuu siltä..!

Meillä ristiäiset huhtikuun 4. Siltäosin järjestelyt vauhdissa, mut tarjottavat ois vaiheessa ja se nimikin vie hukassa ;)

Huomenna pitäis mennä kampaajalle ja mua pelottaa, miten mun hiusten käy, kun on mennyt tosi huonoon kuntoo nyt jo synnytyksen jälkeen.. No ristiäisissä sit kaljuna, jos ne palaa =D

Nyt poitsu vihdoin nukkuu, niin pakko mennä laittaan tiskit ja pyykit, ja ruokaakin.. Vaikkakin ois ihana ja pakkokin huilata, mut ei pysty :(

Emmuli ja Mauno 3 vko + 2 pvä

Vierailija
22/80 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meki ostettii esikon vanha jumppamatto takasi kavereilta. Hyvi säilyny, vähä värit haalistunu. Hiukan vauva jaksaa niistä kiinnostua ja katella mut enempi se taitaa olla esikoiselle vielä ;) se makaa selällää siäl alla, huitoo niit lelui ja "kitisee"... eli meil on ajoittain toinenki vauva ;)

Pakko sanoo tost autojutust viä, et mul oli ennen tota Volvoo Peugeot 307sw ja se oli kyl todella tilava jaloil ja istuimil (ainaki kahel lasteistuimel samaa aikaa). Sen saa 7-paikkaseks halutessaa ja kaveri oli kokeillu omallaan ni sano, et suht hyvi niihi viimesiinki mahtu aikune istumaa. En ois siitä halunnu luopuakkaa, mut vaik oli -04 malline ni ei ois enä menny katsastuksesta läpi ilman isompaa remppaa joten vaihtoon meni. Ja isäntä ei suostu enää sellasta meille ottamaa ku ehdotin samanlaista uudempaa...

Kuka sano siitä tiheästä imusta? Voiko "pullolapsilleki" tulla se? Ku mä ajattelin viime viikol et mikä tota jätkää vaivaa ku se söis koko ajan... Et puolentoista tunnin välein se huusi ja mikää muu ku maito ei auttanu. Nyt mennää taas normi 3h väleil.

Hän nukku 11-14 ulko, söi ja haettii esikoine hoidost. Kävin samal reissul tilaamas uudet tapetit (ihanaa, saan ne ristiäisiks paikalleenki!) ja kotiin ku tultii ni siirsin kaukalost vaunuihi ja edellee kuorsaa siäl :) Jaksaa sit olla koko illan hereil et jaksaa yön nukkua ;) (äitin toivomus)

Nyt vanhempi lapsistani on kuulema keittäny mulle kahvia ja tehny ruokaa omassa pikku keittiössää, pitänee siis siirtyä syömään :)

Mallu taas...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tänään ollu taas tankkauspäivä. Neitikäinen ei ees ulkopäikkäreitä alkanu nukkumaan, eikä kyllä sisälläkään. Kätisee sitten aina jos ei tissi ole suussa.. Rasittavaa!

Mulla on aina ollu suht hyvät ja asialliset välit anopin kans. Mutta nyt kun Aino on syntyny, niin se puuttuu ja arvostelee vähän turhan paljon. Selostaa miten hän on toiminu ja mulla pitäis tehä sitten samoin. Sitten sen, ettei Aino syö tuttia on anopille muodostunu jonkulaiseksi kynnyskysymykseksi. Kokoajan jankkaa että "kyllä sitä tuttia pitäis syödä" ja "ei itkis vauva niin paljon jos söis tuttia" ja kyllä sen tutin syöminen pitää opettaa yms.. Yks päivä käväsin siellä ja puolen tunnin aikana ehti kolmesti tutista jankata. Ja kun tämä on joka kerta kokoajan. Yölläkin pitäisi vauvalle antaa tuttia jos herää. Mies viikonloppuna ärähti kun taas alko jankkaamaan, niin pari päivää oli jankkaamatta, mutta eilen alotti sen taas. Mainitsi vielä siitäkin että kun mies ärähti. Sitten nuista kestoista sanoi aikasemmin, ettei kannata niitä käyttää kun vauvan pylly punottaa. Siis ihan vähän punotti ja ei kyllä sen jälkeen ole punottanu. Sitten kun Aino kätisee hänen sylissään, niin anoppi hyvin teatraalisesti sitten höpöttää että pitää antaa ruokaa että kun on niin nälkä. Ihan niinku pitäisin lastani nälässä. Oikeesti nyt on alkanu tosi paljon ärsyttämään koko ihminen!

No joo.. Anteeksi vuodatus, mutta pakko johonkin purkaa eikä miehelle kehtaa kovin urputtaa...

Neiti hermostuu, niin pitää alkaa sen kanssa touhuamaan ja vaippaa vaihtaa että jos se helpottas..

Mukavaa illan jatkoa!

Hömppä ja Aino 6vk 1pv

Vierailija
24/80 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas yö.. Pojulla vatsaa väänteli kun menin eilen syömään täytettyjä paprikoita jossa mausteinen täyte. Nyt on selkeästi huomaa, että suklaa, paprika ja mausteet on niitä pahimpia.

Poju syö edelleen 2-3h välein ja jos annan pullosta niin 90ml. Maitoa tulee ja oon vähän pakastanut. Yöt nukkuu hyvin eli syö ja nukahtaa ja yöunet on ainakin 12h. En koe olevani väsyny vaikka näitä heräilyjä tuleekin. Oon aina ollu vähäunista tyyppiä.

Hymyjä on näkynyt, muttei voi sanoa, että kamalasti hymyillään. Ehkä hymy päivässä. Tai sitten me ei tunnisteta sitä hymyä:).

Meillä opittiin viime viikolla syömään tuttia. Ostin niitä pehmeitä tutteja niin johan alkoi kelpaamaan..Anoppi se senkin sitten neuvo :). Mulla se on niiiiiin rasittava anoppi, ettei mitään rajaa. Aivan hirveän negatiivinen ym ym.. No, ihana siinä mielessä, että katsoo vauvaa kun on tarvis ja on kokemusta niin ei huoleta jättää.. Oma äiti asuu vähän kauempana niin ei niin hetkessä ole apuna ja hän on nyt sairastunut rintasyöpään ja hoidot on kesken niin ei siksikään ole apuna. Varmasti rasittava anoppi hänkin:).

Meillä on ne ristiäis/häät lauantaina ja sakkia tulee vain noin 20, kummit, mummit, papat (minulla ei ole sisaruksia ja mummot ja papat on eronneet ja niiden uudet puolisot tulee, saa nähdä miten osaavat käyttäytyä esim. oma äitini ja isä saman pöydä äärellä:)).. Paikallisessa hotellissa on ruokailu, joten kaikki on valmiina eikä kenenkään tarvi leipoa mitään eikä tarvi sakkia kutsua omaan kotiin. Kuohuvaa, pihviruoka, täytekakku jne.. Varattiin sali jossa on yksityistilaisuus ja sitten meille on huone varattu jossa on "jatkot" ja siitä voi sitten siirtyä baareilemaan. Kossun kans en rupea kauheasti laträämään ettei kankkunen iske. Join nimittäin yhden lonkeron viikonloppuna ja voi kamala kun nousi nuppiin ja yöllä mikä olo, aamulla pää kipeä. Miten te muut, maistuuko saunakalja tms?

Huomenna meillä on neuvola, minun jälkitarkastus on ens viikolla. Täällähän oli muitakin sektiomammoja vai oliko..? Miten teillä tämä liikkuminen/nostelu, joko elätte entiseen tapaa? Minä oon kyllä vähän liiankin aikaisin eläny. Mitä luulette millon vois aloittaa tuon lentopallon? Meillä olis tämän kuun lopussa umpihanki turnee, voinkohan jo siihen osallistua? Kesällä olis sitten suopotkupalloa ja kai sitä nyt sitä saa mennä pelaan...? Kun oli suositusta niiden vatsalihasten kans ettei isommin saa treenata puolen vuoteen..

Esikoisella on paha uhma. Tuntuu välillä, ettei ole keinoja!!! Hermoja koettelee ja välillä hirvittää tämä meidän ilmapiiri kotona.. Vauvalle esikoinen ei ole sanonu tai tehny mitään pahaa. On innoissaan omasta kullasta..

No, nyt sanon heippa.

Emu ja poju perjantaina 2kk!!!

Vierailija
25/80 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitän Basilikan. ;-)

3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa

Ahava 29v p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)

Amelie p01/09, Oulu

Basilika5 33v, lapset t-4/03, t-4/05, p-4/05, p-1/09 Etelä-Suomi

Curious 34 v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi

Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa

Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa

Emu82, 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Jadmiras 20v, t01/09, Karkkila

Jaffa76 32 v, tytöt -02, -05 ja 01/09, Helsinki

JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t 01/09, Kanta-Häme

KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi

Katjalah 33v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09 Pirkanmaa

Kotiäityli 37v, t(08/99), t(05/02), t(02/09), Espoo

Lila82 26v, t01/09, Uusimaa

Lootuskukkanen 28v. p04/05, p02/07, t01/09, Espoo

Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi

mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa

MiaMik, 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa

MinnaJ 31v. p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää

minnikki, 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta

Miuwau, 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi

Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi

Ronjakasperi, 33v, t01/09, Oulu

Vierailija
26/80 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee tänään sitten pappi kyläilemään. Olen onneksi jo parantunut ja esikoinenkin toistaiseksi terveenä :) Kohta pitäisi lähteä talsimaan kirkkoherranvirastoon hakemaan ristiäispaikan avaimia. Toivottavasti tiet on aurattu kun matkaa on 2km ja ei ole kivaa työntää vaunuja ja vetää pulkkaa kauheassa hangessa. Kevättä odotellessa, saa sitten sen seisomalaudankin hommattua esikoiselle :)

Anopista olitte höpötelleet. Mulla on aivan ihanan kamala anoppi tai miten sen nyt sanoisi :D Siis tosi ihana lapsille, sellainen kiltti ja rauhallinen joka aina ensin ajattelee lapsiaan ja lapsenlapsiaan ja sitten vasta itseään. Mutta on kyllä sellainen megahössö ettei mitään rajaa. Mutta olen jo niin tottunut siihen tämän minun ja miehen 7,5 vuoden seurustelun aikana että hyvin me pärjätään keskenämme ;) Mutta siis tosiaan pakko kehua anoppia kun hän haluaa aina auttaa ja soittelee monta kertaa viikossa saako viedä Idaa ulos jotta me saadaan levätä jne. Tuosta tuttiasiasta pakko sanoa sen verran että kun anoppi tuli sairaalaan katsomaan Idaa aikoinaan niin hän oli ihan kauhuissaan kun vauvalla oli tutti suussa, ilmaa siitä vaan tulee massuun ja sellaista hoki. Sitten kun kotiuduttiin niin hän tunki itse koko ajan Idalle tuttia suuhun? Nyt taas sanoi tästä pikkukakkosesta että hyvä kun ei huoli tuttia? Mä kun sitä yritän koko ajan tunkea suuhun, mutta eipä tuo tajua :) Mä vähän loukkaannuin anopille aikoinaan siitäkin kun Ida syntyi ja anoppi tokaisi että hän on sitten imettänyt molempia poikia vuoden ikäisiksi, eli vinkvink munkin pitäisi siihen pystyä jne. Onneksi meillä ei ole kummankaan kanssa ollut ongelmia imetykseen liittyen, muuten olisin kyllä tuotakin vollottanut :)

"Saunakaljasta" Emu kyseli. Kaljaa en voi sietää, mutta siideriä join yhden lasillisen pari viikkoa sitten saunan jälkeen ja hyi että se maistui pahalta ;) 3,5 vuoteen en ole edes viihteellä käynyt ja tosi huonosti muutenkaan pystynyt mitään alkoholia juomaan, Jotenkin Idan odotuksen jälkeen ei ole mikään mennyt kurkusta alas vaikken ikinä kuppiin olekaan sylkenyt ;)

Lentopalloa alan minäkin pelaamaan ensi viikon sunnuntaina. Otan siis hieman varaslähdön ja menen ennen jälkitarkastusta. Myöskin sulkkista mennään varmaan ihan lähipäivinä miehen kanssa pelaamaan :) Kokeilin eilen Lillille tuttipullosta antaa tisumaitoa. Aika huonosti meni. Ensin sylki maitoa ja kakoi vaan tuttipulloa pois suusta. Yhtäkkiä alkoikin imemään ihan oikein, mutta nopeasti se tyssäsikin sitten. 30ml meni ja varmaan puolet valui suusta pois. Kuitenkin oli kauhea nälkä ja veti ahnaasti tissiä perään. Miehellä mahtaa olla kivaa pari kertaa viikossa kun käyn pelaamassa lenttistä ;) Nooh, onneksi nuo vauvat ei kuole nälkään reilussa 1,5 tunnissa!

MiaMik ja tytöt 6vkoa+&2v5kk

Vierailija
27/80 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ristiäiset mielessä, pappi tulee meillekin tänään käymään. Vähän pitäisi koittaa raivailla paikkoja, ettei kompastu leluihin. Nuo kaksi keskimmäistä terminaattoria ovat sekoittaneet koko talon legoillaan, autoillaan ja nukeillaan. Se nimi, joka piti niin päättäväisesti lyödä lukkoon viime lauantaina, niinpä... no edelleen se on karkuteillä. Miten ihmeessä yhdestä nimestä voi olla näin vaikea päättää!

Esikoinen hieman vastustellen lähti kouluun tänään. Todella harvinaista häneltä, monenanakaan aamuna ei ole kouluunlähtö vastenmielistä ollut näiden vuosien aikana. Syynä oli se, että isäntä ja veljensä korjasivat eilen pihaan levinneen moottorikelkan ja sillä pitäisi pojan päästä ajelemaan tuonne naapurin pelloille. Mutta kun sanottiin, että jos ei mennä kouluun niin sitten ei ajella kelkallakaan. Itseänikin hieman kiinnostaisi lähteä kruisailemaan ennen lumien sulamista... Jospa tuota jossain vaiheessa saisi aikaiseksi vetää haalarit niskaan ja sysätä ipanat miehen hoiviin ja käväistä "lenkillä". Hiihtämäänkin olisi kiva ehtiä, mutta vielä sekin ihan aikomisen tasolla.

Jotain piti kommentoida... mutta maitoaivo ei muistanut avata vastausta uuteen ikkunaan, joten en pääse tarkistamaan asioita.. eli palaillaan joskus jos asia vielä mieleen tulee. Huomenna meillä on nuorimman kanssa neuvola ja samalla mulla jälkitarkastus.

Katjalah+terminaattori nro4 7vko3pv

Vierailija
28/80 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saunakaljasta" voisin heti tähän alkuun, että saunaahan meillä ei tässä kerrostaloasunnossa ole, mutta perjantai-iltana tai lauantai iltana saatan yhden tai kaksi kaljaa ottaa, sekun ei itselläni nouse päähänkään. Siideriä taas en itse voi sietää lainkaan. :)

Voin tähän nyt paljastaa itsestäni, että ennen raskautta olin aika kova juomaan, joka viikonloppu baareissa jne..Enään ei kyllä tee edes mieli lähteä niin useasti, ehkä just juhlapäivinä, kuten vappu, juhannus, uusivuosi, yksi paikallinen kesäfestari jne. Ja tosiaan niissäkään en juo enään, kun lapsi hieman kasvaa ja alkaa ymmärtämään asioista jotain, mielummin vietän ne sitten lapseni kanssa. :) Enkä halua lapselle sellaisia muistoja mistään vapusta esim, että äiti se vaan ryyppäsi ja minä olin mummilla.

Ärsyttää yksi kaveri, joka on mun ikäinen ja sillä on 4v muksu, niin tän kaverin oli pakko jopa jouluaattona lähteä ryyppäämään ja laittaa lapsi äidilleen hoitoon..sääliksi vain käy..:/ Mun mielestä joulu on perhejuhla, joka vietetään läheisien kanssa, just niinku lasten jne, eikä mikään ryyppyjuhla! Tosin tää kaveri laittaa muksunsa ihan joka ikinen vkl äidilleen, että pääsee itse ryyppäämään uuden miehensä kanssa...:(

Meillä mentiin eilen yöunille klo 21.30 ja ekan kerran herättiin syömään 02.30. :) Sitten klo 03 nukkumaan ja 06 taas syömään. Lopullisesti sitten herättiin 08.30. Että ihan mukavat yöunet taas.

Miehen naispuolinen työkaveri kertoi just eilen, että hänen 8kk ikäinen poika nukkuu yön aikana vain ja ainoastaan yhden tunnin. Hällä kuulemma niin pahoja mahavaivoja, ettei yksikään aine ole vielä auttanut. Ja kyllä oli väsyneen näköinenkin se nainen..:/

Olen todellakin onnellinen, että meillä on tuo disflatyl auttanut, neiti nukkuu päivisinkin nyt paljon paremmin, eikä enään itkeskele hereillä ollessaan kovinkaan paljoa. :)

Joku siitä hymystä puhui, että kun hymyilee vaan kerran päivässä. Viikko tai vähän reilu sitten, kun meidän neiti alkoi ekan kerran hymyillä, niin se hymy tosiaan tuli vain kerran päivässä ja silloinkin vain, jos oikein kovasti kutitteli poskesta tai leuasta. :D Mutta nyt jo hymyilee melkein koko ajan. Aina aamuisin on ihana herätä neidin kanssa, kun ihan ekana se väläyttää oikein leveän hymyn. :)) Eikä sille tarvi kun vähän jotain jonkun höpöttää, niin alkaa hymyilemään tai nauramaan. :) Ja itsekseenkin aika usein naureskelee tuolla sängyssään ennen kuin alkaa nukkumaan. :)

Onpas kiva joo, jälkitarkastus huomenna ja siellä on aina niin hiton kovakourainen mieslääkäri..Mutta vieläkin odotan vastausta siihen, että mitä siellä tehdään ja tungetaanko tonne alapäähän jotain? Niinkuin esim se ihme levitin systeemi? :D

Joo, minäpä lopettelen nyt. Mukavaa keskiviikkoa kaikille. :)

Jadmiras ja Oona 1kk3vko (viikon päästä jo 2kk, äkkiä se aika vaan menee:))

Vierailija
29/80 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu taas alkanut vauhdikkaasti, ei oikein mitään ole ehtinyt no kahvin juomaan ja keittiön siivoamaan.

Onneksi kakkonen on toipilaana kotona, niin viihdyttää kolmosta. aika kivasti jaksaa isoveikka pikkuveikan kanssa leikkiä.

Eikkulili kyseli *tietääkö kukaan, saako jalustallista turvakaukaloa asettaa auton keskipaikalle, siis siihen missä kohdalla lattialla on sellainen korotus? *

niin 2/2009 vauva lehdessä oli kirjoitus juuri näistä, " Taakse ja Keskelle, paras paikka kuljettaa lasta on takapenkin keskipaikalla jos siinä on kolmipistevyöt. Keskipaikalla vauva on parhaassa suojassa sivukolareilta.

Minäkin ajattelin tuon jalustallisen turvakaukalon laittaa siihen jos vain mahtuu, meillä kun "takaluukkuun" missä kolmonen istuu täytyy kulkea juuri takapenkin kautta, penkit taitetaan alas mutta voi olla etteivät mahdu kaatumaan jos jalusta on keskellä...en vielä ole saanut aikaiseksi sovittaa...meillä on muuten autona Wolkkarin touran 7-paikkainen, ja ihan kivasti mahdutaan, jos pidemmälle mennään niin suksiboksi täytyy ottaa kyllä.

Mies tässä katseli netistä Ruotsissa myytäviä autoja...voipi olla että meillä on auton vaihto viikot edessä.

Tänään olisi hammaslääkäri, ihan kamalaa kun siitäkin saa jo kiksejä... yleensä olen sitä mieltä että mieluummin synnyttämään kuin hammaslääkäriin :D

Mutta ajattelin samalla reisulla käydä lanka kaupassa, kun täältäkin löytyi sellainen ihanuus joka myy merinolankoja niin ei tarvitse netistä tilata. Rutun villapöksyt kun alkavat kohta käymään nafteiksi niin täytyy kutoa parit lisää... ettei sitten tule paniikkia... kolmoselle olen tehnyt hahtuvasta mutta eipä suostu niitä pitämään kun kutisevat... muutamat on huopasestakin, ne pehmenee kyllä käytössä, mutta sellaisia 68 - 70 kokoisia housuja uupuu (hyvä syy mennä lankakauppaan).

Hei siitä sauna oluesta.... vanha kansa sanoo että olut nostattaa maitoa. Minä melkein kyllä otan mielummin alkoholittoman oluen tai sitten ihan ykköstä, perhekaljakin on ihan hyvää.

Sidukan pitää olla kuivaa ja tosi kylmää ja mielummin kesäpäivänä terassilla.... ;)

Kesää odotellessa

JB72 & Ruttu 5vk 1päivä

Vierailija
30/80 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottakoon ensimmäiseksi että esikoinen kysyi minulta äsken "jaa tuleeko se keltainen pappi kylään"? :D Siis mikä keltainen kysyn minä?

Mulla alkoi äsken maito valumaan rinnoista kun luin Jadmiraksen tytön hymyilystä :) Meillä neiti on hymyillyt 3-viikkoisesta, aluksi vain minulle ja miehelle. Nyt jo muillekin ja varsinkin isosisko saa sellaisia hymyjä että. Jos Lilli herää ja Ida kiipeää katsomaan pikkusiskoa pinnikseen niin johan on suupielet korvissa molemmilla. Lillipä se jo välillä jopa hörähtää nauruun, ensin hymyilee kovasti ja kun vähän ite hörähtää nauruun niin Lilli tekee perässä. Kovasti myös neiti jokeltelee. Välillä näyttää siltä kuin ei mitään tulisi suusta vaikka on kovasti asiaa, mutta sitten sieltä alkaa tulla. Ensin tulee sellainen virkayskäisy ja sitten jotain öyöy :)

Lillistä on tullut muutenkin paljon tyytyväisempi vauva. Missä on se kärttyinen, kanniskeltava neiti? Masuvaivat on jo selvästi vähentyneet, olen jopa juonut taas limua ja syönyt ruisleipää. Välillä jos kakkaa ei ole tullut iltaan mennessä niin vähän kitisee. Muuten on niin tyytyväinen että. Viihtyy tosi hyvin jo sitterissäkin ja usein nukahtaakin siihen :)

Nyt yritän nauttia kupin teetä ja syödä vähän omenapiirakkaa kun molemmat neidit vielä nukkuu.

Vierailija
31/80 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä kans pappia ootellaa, pitäs iha näinä aikoina tulla. Nimeksi taitaa sitte tulla se ensiksi mietitty vaikka se toinenki kiva ois. Toivottavasti ei haittaa ku isännän allekirjotus siitä lapusta puuttuu ja sitä ei tähän hätään saa, kai sen voi sunnuntainaki sit laittaa.

Saunaolutta mä en ota ku en kaljasta muutenkaa tosiaa välitä, haiseeki pahal :) Siiderii menee joskus 1 pullo jos ollaa jonneki lähös mut seki tökkii sen jälkee. Mieluummin otan Smirnoffia ja ravintolassa sit iha kossulinjoilla.

Anopit on tällä viikoa näemmä aiheena ;) Vaik niist taitais riittää juttua pidemmäksiki. Mä tuun toimeen omani kans ja aina tuo lapsia kattoo ku pyytää jollei töissä oo. Mut siin on kyl niin pal kummallisii piirtei, et ihmettelen miten siltä on voinu noinki järkevä lapsi tulla ku mun mies :) Neuvoi siltä joskus ohimennen tulee, lähinnä miten pitäis tehä eikä niinku me tehää.

Ja esikoisen ollessa pieni ja hoidossa siellä ni laitin vähä lapulle ruoka- ja nukkuma-aikoi (millo maitoo, millo mitäki sosetta) ni se heitti heti sen lapun roskii ja sano, et kyl hän osaa lapsii kasvattaa... Emmä sitä epäilekkää, mut haluan et meiä lapsil pätee ne samat jutut muuallaki ku koton. Esim. kun kotona mentii sillo 20.00 sänkyy ni siäl valvotettii ain 22.00-23.00 ja kiva oli tuoda se sitte kotiin kiukuttelemaa seuraavan päivän...

Meiä äiti on mukava :) onha silläki ärsyttävyytensä, mut sil voi niist sanoo. Se auttaa meit ain tarvittaes iha mite vaa ja mun miehestä se tykkäää yli kaiken. Ostelee lapsil (joskus turhanki paljo) kaikkee sekä meil.

Nyt lahottu latva iha täysi ku keskityin nii noihi äitisii... höh! Ehkä palailen myöhemmin jos jotai jäi... Ai nii. "Hehkutin" tos viime viikol ku mul alko taas kuukautiset, mut millon nää mahtais loppuu?? Yleens mul on kestäny 4 päivää ja nyt vuotaa jo seittemättä :( masentavaa!!!

Muhkeita mukeloita kaikille mameille,

Marlene ja ulkona kuorsaava Touhotin 6vk3pv

Vierailija
32/80 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadmiras: Jälkitarkastuksessa lääkäri tutkii alapään se laittaa sinne sellasen systeemin, en osaa selittää onko se se levitin. Ja sit painelee mahaa...

Mulla oli kanssa mieslääkäri ja se ei ollu mukavaa, siis se et se teki kaikki tutkimukset niin pikana etten oikeen ite meinannut pysyy mukana, ja sit tietty se huvittava et kysy multa ehkäsystä: Vähän vaikee kysyy lääkäriltä neuvoo kun eihän niillä miehillä oo omakohtaista kokemusta asiasta.... Otin nyt sit ne cerazette minipillerit vaik en niinkään imetä mut lypsään :) en oo kyl saanut viel aikaseksi hakea niitä....

Meillä neiti taitaa nukkua parhaiten sitterissä keskellä kaikkee hulinaa :) nyttenkin tuossa nukkuu eikä haittaa lainkaan ku meteli on sit aika kova ku pojat leikkii melkeen korvan juuressa.

Ei nyt syömään

T:Lootuskukkanen ja Aada n. 7viikkoa

Vierailija
33/80 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopeista ollu puhetta ja mulla on vissiinkin täysi vastakohta miamikin anopin kans. Paha sanoa näin toisesta, mut totta on että mun anoppi ajattelee ensin itseään ja sitten lapsiaan ja lapsenlapsiaan. Kateellisena luen kun miamikin anoppi oikein pyytää että saisi lapsenlapsen viedä ulos että äiti saa levätä. Eipä tapahdu meillä tämmöistä vaikka asuu n.2km:n päässä meistä. Vauvankin on tainnut nähdä viimeksi 2,5:n viikon vanhana. On meillä ihan asialliset välit koska itse lasken paljon toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mieheni ei myöskään tule kovin hyvin juttuun äitinsä kanssa ja anoppi saa tästä kyllä syyttää ihan itseään. Enempää en ala tässä selvittelemään, mutta olispa tosiaan ihanaa jos olis vähän toisenlainen anoppi. Vaikkapa sellainen kuin oma äitini. On aivan ihana ihminen ja aina olisi auttamassa eikä ainakaan itseään ensimmäisenä ajattele. Meidän tyttö saakin toiseksi nimekseen hänen etunimensä. Haluan jotain pysyvää muistoa tyttööni niin ihanasta ihmisestä ja olkoon samalla pieni kunnianosoitus äidilleni.

OIuesta tykkään minäkin, mutta nyt kun vauva on pieni otan mieluummin alkoholitonta olutta. Olen minä pari kertaa saunan päälle sen keskarin juonut, mutta en oikein tykkää kun sekin 1 tölkki meinaa päähän kihahtaa. Viihteellä käydään tosi harvoin ja enpä edes muista milloin olen ollut baarissa otingilla. Varmaan 5 vuotta sitten! Eipä kyllä tee sinne mielikään eipä silti. Mieluummin otan kotona sohvan nurkassa muutaman kuin lähden tuonne yöelämään. Melko kotihiiri on siis minustakin tullut lasten myötä.

Mitenhän kummassa saisin tuon vauvan aiemmin yöunille!!?

Aina menee tuonne 22.30-23.30 ennenkuin jää lopullisesti nukkumaan. Illallakin nukahti ihan reporankana 20.00 ja tunnin päästä jo kiekaisi eikä jäänyt tissittelyn jälkeenkään enää nukkumaan. Rasittavaa vaan kun usein se onsitten kantelua sylissä kun neiti ei muuten viihdy. Kyllähän tätä jaksaisi, (ja tietysti on pakko jaksaakin) jos tietäisi että se tästä muuttuu vaikkapa kolmeen ikäkuukauteen mennessä. En vaan keksi miten ne unet saisi aikaistettua. Ei varmaan mitenkään..hänhän on vauva ;)

Nyt pitää mennä ruoan laittoon..

miuwau ja typy 5vko

Vierailija
34/80 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin osallistun nyt tähän anoppikeskusteluun. :) Minulla on mukava anoppi, lukuunottamatta hirveää hössötystä. Koko ajan kantaa jostain kirpparilta tai kaupasta "ihania" paitoja ja housuja. Ei tässä mitään, mut oon sanonu joka kerran jälkeen, että kiitos, kiitos, mut me ei niin tykätä pittää paitoja ja housuja kuin bodyja ja sukkiksii. Meidän poju on nimensä mukaan oikea kuuma-Kalle ja jos sille lykkää bodyn ja sukkiksien päälle jotain lissää, niin se on kohta ihan hikinen ja kärtty. Meillä onkin jotain parikymmentä kappaletta enintään kerran pidettyjä paitoja ja housuja. Kovasti on anoppi ja varsinkin appiukko tarjoamassa apuaan, että saadaan levätä. Ja ei oikeastaan olla ku muutamia kertoja tehty ruokaa tässä vauvan syntymän jälkeen, ku ne on aina kuskaamassa meille ruokaa ja ku appiukko tuo työpaikaltaankin aina ylijääneitä ruokia. Ja tämä ei haittaa, mukavaa ku saa valmiit ruoat nokan etteen. :)

Ku mennään anoppilaan en saa itse edes pitää Kallea sylissä, ku siellä on appiukko ekana ovella oottamassa,että "hän ottaaa Kallen". Imettäiskin varmaan jos pystyis. Ja minusta on jotenkin hassua, ku appiukko on niin mukana tässä vauva-arjessa. Joka päivä soittaa ja kysyy,että miten mennee. Sillon ku mulla oli rintatulehdus, niin appiukko oli googlettanu mulle hoito-ohjeita. :DD

Minä otin siiderii aika reippaasti ennen raskautta. Melkein joka viikonloppu viihteellä oltiin. Nyt ku kohta vuosi tipatonta takana, niin oon aatellu ehkä jäädäkkin tälle tipattomalle. Ku en IKINÄ halua hoitaa Kallea yhtään huppelissa ja minulla kihahtaa päähän jo se ykskin siideri, niin en halua edes saunasiideriä ottaa. Olen löytänyt korvaukseksi sauna-cocis lightin. :D Ja imettäessä muutenkin säätöä, jos haluais edes sen saunasiiderin ottaa.

Meillä on farmari volkswagen passat ja meidän pieni perhe mahtuu siihen hyvin. Mut miehellä on kyllä autokuume ja hän haluais toyota corollan, mut minä sannoin, että pittää olla farmari! :) Nyt katsellaan kesään, että miten autokuumeelle käy. Mut ku miehen autokuume vähän laski, niin hänelle tuli talokuume. Talopaketteja nyt katselee netistä joka ilta. :D

Nyt en viitsi enempää turista romaania tänne. Jatkan vaavin unirytmistä toisella kertaa.

Amelie ja Kalle

Vierailija
35/80 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tein aivan huippuihanan makusta intialaista tulista currykanaa ruoaksi ja söin valtavan annoksen ja vasta sitten tajusin, että perkele, nyt tietty poika saa vatsanväänteitä =(. No katsotaan ja toivotaan ettei saa!! Poika nukkuu ulkona (nukkuu vain ja ainoastaan ulkona vaunuissa) ja esikoinen katsoo uutta Barbie-elokuvaansa jonka kävi eilen iskän kanssa ostamassa.

Siellä keskusteluissa pari kirjotteli lentopallon alottamista. Mä en henk.koht. uskalla vielä alottaa, se on niin hyppimistä ja sitä nimenomaan pitäisi useampi kuukausi välttää. Itse asiassa lentopallo kuuluu just sarjaan "urheilu, joka ei ole maailman paras valinta lantionpohjalihaksille". No sitä koko ikäni harrastaneena sit tulevaisuudessa todennäköisesti kärsin virtsaamisvaivoista =).

Meillä on volvo v70 ja tykätään ihan megana. Tilava ja hyvä ja turvallinen!

Ja anoppikeskusteluakin oli. Mulla on megahuippu anoppi. Ymmärtää huumoria, hoitaa luotettavasti lapsia, hälle voi sanoa asioista ja anopin kanssa on mukava kesällä mökillä tyhjentää viinipullo ja parantaa maailmaa =). Oma äiti on kanssa loistotyyppi. Eli mulla ja miehellä on käyny tuuri anoppien suhteen. Miehen sisko onki sit ihan päinvastainen ku äitinsä eli ei olla ku pakolliset tekemisissä eli lasten synttäreillä käydään puolin ja toisin. Mun äiti ja anoppi on molemmat työelämässä ja pitkiä päiviä tekee ja molemmat mökkeilee ympäri vuoden viikonloput joten heidän aloitteestaan esikoinen ei juuri koskaan oo hoidossa, mutta jos soitetaan ja pyydetään hoitoapua niin aina kyllä järjestävät niin, että hoitavat. Harvoinpa me kuitenkaan hoitoapua tarvitaan.

Kyllä mä aina viikonloppuisin saunaoluen juon, välillä kaksikin. Välillä olut on kolmosolut ja välillä ykkösolut. Molemmat hyviä =). Baarielämää on silloin ennen lapsia vietetty enemmän ku tarpeeksi ja viime vuosina ne voikin laskea yhden käden sormilla! Meillä on iso kaveriporukka ja kaikilla lapsia niin aina vuorotellen jonkun luona järjestetään illanistujaisia ilman lapsia ja ne on paljon mukavampia ku ravintoloissa istumiset.

Vauva nukkuu hyvin. Päiväunia joko kahdet 3 tai 4 tunnin unet tai sitten kolmet vähän lyhyemmät. Yöunille käy siinä 21 aikaan ja aamulla klo 8 herää. Yöllä syö n.3 kertaa mutta sit ne aamuyön örinät pitää jonkin verran sekä vauvaa, mua, että miestä hereillä... Korvatulpat on loistava keksintö!!

Juu, eilen oli jälkitarkastus ja kaikki ok. Mua ahdistaa ehkäisyasia. Kierukka oli aikaisemmin käytössä ja vaikka ne pirun langat katkaistiin tosi lyhyiksi niin mies väitti niiden tuntuvan. Eli ei sitä. Kondomit unohtuu. Pillereitä oon syönyt ja ne on mulla aina sellasta tähtitaivasta eli siellä täällä laattaa on unohtuneita pillereitä. *huokaus*. Kai se on ne kapselit ihon alle.

Jaha, lähenpä puuhastelemaan pyykkivuoren kanssa!

-Pantsa

Vierailija
36/80 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vaan. Meillä ollaan nyt sitten kakkalakossa. Nyt on menossa jo 11. kakaton päivä. Tähän mennessä vatsa ei ole tyttöä vaivannut, mutta tänään ja eilen selkeästi on. Äheltää ja parahtaa välillä itkuun. Tänään ei ole nukkunutkaan kuin max 15 min pätkissä. Nyt nukkuu kyllä kantoliinassa, johon ihme kyllä sain vauvan laitettua valjaineen päivineen. Mä annoin tänään aamulla luumuvettä ja iltapäivällä uudelleen, mutta mitään ei ole tullut :-/ Kävin ostamassa mallasuutettakin, jospa sitä kokeilis aamulla. Oisko kellaan vinkkiä tilanteeseen? Tytöllä on ollut pienen ikänsä laiska suoli, mutta näin pitkään ei kyllä vielä olla ennen menty.

Anopeista oli puhetta. Mulla on kyllä ihana anoppi. Ottaa Helmiä usein kylään ja yökyläänkin, että saadaan levätä. Nytkin on Helmin kanssa uimassa, tosin mies on mukana. Loppuviikkoina raskausaikanakin saattoi tulla ykskaks hakemaan Helmiä pihalle. Omat vanhemmat kun asuvat kaukana, niin kiva kun anoppi on tuollainen aktiivinen tapaus.

Mulle maistuu kyllä siideri ja perhekaljaakin olen ihan maidonnousua ajatellen maistellut. Viinistä tykkään erityisesti, mutta alkoholittomat viinit on kyllä aika karseita. Maistuvat ihan hiivalle. Aika minimiin kyllä jäänyt viime aikoina tuo juominen ja muutenkin viihteellä käyminen. Pikkujouluissa -07 oon kai viimeksi juonut vähän enemmän ja silloinkin tuli niin armoton krapula, ettei ihan heti maistu uudelleen.

Meillä on miehellä krooninen autokuume. Meillä on Volvo V40 ja sillä kyllä pärjätään. Ei sinne toki meidän perheen lisäksi sitten enää oikein muita mahdu, mutta me mahdutaan ihan hyvin. Lisäksi miehellä on projekti nimeltä Mustang -67. Joten laittakoon sen projektin kuntoon ennen kuin aletaan ostella uusia. Eikä mies kuitenkaan Volvosta luopuisikaan, kun on sen itse Saksasta hakenut muutama vuosi sitten.

Meillä on ristiäiset vasta pääsiäisenä. Onneksi, kun nimi on vielä hakusessa.

Ja valjaista päästään toivottavasti ens tiistaina. Joko Jaffan tytöltä on lasta poistettu?

Jepsis ja tytöt 6vk ja 2v

Vierailija
37/80 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro äkkiä, millainen/minkä merkkinen on mainitsemasi "pehmeä tutti"?? * tahtoo kans kokeiluun *

Ei pysty enempää kirjoitteleen, lueskellu kyllä olen täällä taustalla..

38/80 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka ihmeessä tuo eilinen viesti tuli kuitenkin läpi, nimittäin aivan tuskassa yritin sitä vaikka kuinka kauan muttei onnistunut?!

*minnikki:* Olisko pehmeä tutti sama kuin luonnonkuminen? Itse ostin juuri tänään luonnonkumitutit kun ei nuo silikoniset kelpaa, antaisin yöllä oikein mielellään tutin ettei tarttis tunnin välein syöttää. Kerran vauva nimittäin vahingossa tyytyi tuttiin ja meni vielä reipas tunti ennenkuin kaipasi tissiä. Sen puolesta saisi syödä sitä tuttia, vaikka muutenpa se nyt on aivan sama mulle.

*Hömpän* anoppimietteitä lukiessa tuli kyllä mieleen kun oma anoppini hoki esikoista kannellessaan että "ei sua saa vielä nostaa pystyyn" kun hänen oma äitinsä eka vierailulla kysyi, että "saako lapsia nykyään jo nostaa noin aikaisin pystyyn kun ennen sanottiin että ei ennen neljän kk:den ikää ja poikalapsia vielä myöhemmin...?" Enpä tiedä miten silloin hoideltiin röyhtäytykset ym. mutta kiitos tämän kahden sukupolven anoppiviisauden minä en ikinä saanut esim. syödä tai käydä vessassa rauhassa anoppilassa kun vauva alkoi tietysti heti parkua kun anoppi laski vauvan vaakatasoon sylissään.

Minä varasin vauvalle lääkäriajan, kun tänään vaippaa vaihtaessa huomasin että kivespussissa oli noin pikkusormeni kynnen kokoinen nestepatti :( Soittelin ympäri ämpäri ennenkuin löysin edes jonkun joka tiesi asiasta jotain ja lastenlääkärille ei tietenkään saanut aikaa tähän hätään joten nyt yleisläkärille käydään ensin näyttämässä. Ei nimittäin tulisi mieleenkään viedä vauvaa paikallisen arvauskeskuksen armoille tällaisessa asiassa kun (muuten miespuolinen) sairaanhoitaja arveli jo että voi joutua punkteraamaan =O Vesikivekset pojalla on, mutta ei niihin pitänyt minusta liittyä mitään nestepatteja.

Nyt pitäisi saada vauva ulkoa hereille ettei mene koko yötä valvoessa...

Papista ei muuten ole vielä kuulunut yhtään mitään ja ristäiset pitäis olla su!

eikkuli ja poitsu 5vk

Vierailija
39/80 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minnikki: eli ihan ainu luonnonkuminen.meidän kylästä ei löytyny tämän ikäisille luonnonkumista tuttia, mutta lähikaupungin sittarista löyty.

Vierailija
40/80 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähimmässä cittarissa ei ollut ainuttakaan luonnonkumista tuttia!! Ja silikoniset ei vaan kelpaa (ahkeraan olen kyllä yrittänyt, lähes joka päivä).. Autossa joskus kelpaa (paremminkin kyllä "pureskelee", kuin imee)!

Nyt katselen netistä sellaisia ihan kokonaan luonnonkumisia tutteja, varmaan kohta klikkaan "tilaa", jotta saadaan testattua sellaista! * Hevillä en luovuta.. *