Ostatko ruokaa tavallista enemmän kotiin, ettei tarvitse mennä kovilla pakkasilla heti kauppaan?
Kommentit (62)
Ei.
Kauppaan 300m, en jäädy kuoliaaksi kauppareissulla.
Ostan aina kun käyn niin paljon kuin suinkin hirviän. Viimeksi joku 5 kassia.
Käyn niin harvoin kaupassa kun olen muiden kyytien varassa, että ihan jees jos selviän vaikka kuukauden käymättä.
No tuota, olen minä ennekin pärjännyt pakkasilla, käynyt jopa ulkoilemassa, käynyt töissä ja kaupassakin. Ei tämä nyt mikään luonnonoikku Suomen talvessa ole.
Apua tätä pullamössösakkia. Mitä väliä jollain pakkasella? Hirveä hössötys ja varautuminen ihan tavalliseen talvi-ilmaan.
En.
Tilaan ihan normaalisti viikon lastin ja haen noutopisteestä
En, kun ostan muutenkin aina viikon ruoat kerralla.
Mä tilaan aina kolmen viikon välein tarvikkeet kotiin.
Sitten ei tarvitse rampata kaupassa. Kätevää.
Esim lasken että teen kanapullia ja kanakastiketta x keraa johon menee x grammaa kanajauhelihaa/-tms, tilaan sen määrän kanajuttuja. sama, perunaa menee x määrä, spagettia joo kilo riittää muutamaksi viikoski, pussi kaks jauhoi...
Välillä 200euron lasti, välillä enenmmän, kuten nyt jouluksi.
Ei tartte ravata kaupassa.
Meen kauppaan silloin kun sille on tarvetta, satoi tai paistoi, oli hirmu helle tai älyttömän kova pakkanen.
Muutaman kerran oon siirtänyt kauppaan menoa kun oli hiivatin moinen myrsky.
Mulla on pakkasessa jne. sen verran syötävää että en kuole nälkään jos muutamiin päiviin ei syystä tai toisesta pääsisi kauppaa. Silloin syödään sitä mitä talosta löytyy.
Kyllä, koska käyn tyypillisesti kaupassa kaksi kertaa viikossa ja autolla. 30 asteen pakkasilla ei kannata rääkätä autoa turhaan, jos ei ole pakko. Eikä nuo sähköbussitkaan silloin välttämättä kulje, että julkisilla luotettavasti pääsisi. Maanantaina pitää olla liikkeellä muutenkin, joten käyn silloin koko viikon ruokaostokset.
Kävelymatkan päässä on pari kallista lähikauppaa toki, mutta normaaleja ruoka-ostoksia en niistä hinnan takia käy. Mutta jotain yksittäistä täydennystä voi hakea, kovillakin pakkasilla.
Ostan normaalistikin arkiviikoksi ruuat kerralla ja sitten viikonlopuksi erikseen.
En. Autolla pääsee lämpimästä tallista lämpimään talliin. Ei paljon pakkaset hetkauta.
Vierailija kirjoitti:
No tuota, olen minä ennekin pärjännyt pakkasilla, käynyt jopa ulkoilemassa, käynyt töissä ja kaupassakin. Ei tämä nyt mikään luonnonoikku Suomen talvessa ole.
Just näin 👍
Anna kun arvaan, että asut jossain etelässä jonne luvattu korkeintaan 20 astetta?
Tänne on luvattu noin 35 astetta ja siihen on jo totuttu. Perus talvi.
Käyn aina kaupassa kerran viikossa.
Kuinka vieraantunut ihminen voi olla talvesta?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin näyttää iltapäivälehtien pelottelu toimivan.😂
Suomi on ohi
2 vastasi kyllä ja sinä naureskelet. Mistä tiedät heidän olosuhteistaan edes.
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, että asut jossain etelässä jonne luvattu korkeintaan 20 astetta?
Tänne on luvattu noin 35 astetta ja siihen on jo totuttu. Perus talvi.
Etelässä 20 asteen pakkanen vastaa sisämaan 35 asteen pakkasta. Mereltä tulee sen verran häijysti etelässä.
Kyllä mutta enemmän kiinnostaa minkä raflaavan nimityksen iltapäivälehdet keksivät tälle. Ja kuinka paljon sähkön kulutuksesta jaksetaan vouhkata.
Kyllä.