Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TAMMIVAUVAT09 VKO 11***

09.03.2009 |

.

Kommentit (80)

Vierailija
2/80 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa

Ahava 29v p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)

Amelie p01/09, Oulu

Curious 34 v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi

Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa

Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa

Emu82, 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Jadmiras 19v, t01/09, Karkkila

Jaffa76 32 v, tytöt -02, -05 ja 01/09, Helsinki

JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t 01/09, Kanta-Häme

KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi

Katjalah 33v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09 Pirkanmaa

Kotiäityli 37v, t(08/99), t(05/02), t(02/09), Espoo

Lila82 26v, t01/09, Uusimaa

Lootuskukkanen 28v. p04/05, p02/07, t01/09, Espoo

Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi

mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa

MiaMik, 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa

MinnaJ 31v. p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää

minnikki, 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta

Miuwau, 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi

Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi

Ronjakasperi, 33v, t01/09, Oulu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä sitten kävi, että minä olen nyt vuorostani vatsataudissa :/ Olo on aika heikko kun koko viikonlopun on vatsaa kouristellut ja ruokahalut ihan nollissa. Tänään sitten hanat aukesivat. Olisi voinut kyllä mennä jo viikonloppuna tämäkin tauti ohi, kiva hoitaa lapsia tässä kunnossa. Toivottavasti ei esikoinen saa tätä tautia silleen että on juuri sunnuntaina kipeä, koska meillä on silloin ne ristiäiset!

Nyt ei oikein muuta jaksa kirjoitella, taidan mennä sohvalle vällyjen alle potemaan tautia.

MiaMik ja Lilli 6 vkoa

Vierailija
4/80 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa

Ahava 29v p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)

Amelie p01/09, Oulu

Curious 34 v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi

Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa

Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa

Emu82, 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Jadmiras 20v, t01/09, Karkkila

Jaffa76 32 v, tytöt -02, -05 ja 01/09, Helsinki

JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t 01/09, Kanta-Häme

KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi

Katjalah 33v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09 Pirkanmaa

Kotiäityli 37v, t(08/99), t(05/02), t(02/09), Espoo

Lila82 26v, t01/09, Uusimaa

Lootuskukkanen 28v. p04/05, p02/07, t01/09, Espoo

Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi

mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa

MiaMik, 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa

MinnaJ 31v. p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää

minnikki, 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta

Miuwau, 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi

Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi

Ronjakasperi, 33v, t01/09, Oulu

Vierailija
5/80 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsen viettelen tänään synttäreitäni, kakunkin suunnittelin itselleni tekeväni. :D

Neidillä on mennyt vuorokaudenajat jotenkin ihan sekaisin, nukkuu täydellisen pitkiä unia päivällä, joiden välissä ei kauaa jaksa hereillä olla, yöllä sitten nukkuu vain parin tunnin pätkiä ja valvoo välissä vähintään sen 2h kerralla. Aiemmin neiti huusi koliikki-itkua illalla, nyt aamulla....

Tosin tämä aamuna ainakin vielä neiti on tosi iloinen, naureskelee ja hymyilee vaan koko ajan. :)

Minä taidan mennä nyt tekemään jotain sapuskaa, vielä kun neitikin on hyväntuulinen.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille. :)

Jadmiras ja Oona 7vko1pv

Vierailija
6/80 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Hyvää syntymäpäivää Jadmiras!* ja *pikaista paranemista MiaMikille*

Lauantaina oli ristiäiset ja Aino on nyt virallisesti Aino :) Neiti käyttäyty hyvin eikä edes pahasti kätissy. Pikku tirsoja veteli juhlimisen ohessa, muuten pysy virkkuna hereillä. Juhlia jatkoikin sitten kolmeen asti, vaikka kotona ei jatkoseuraa tahtonu löytyä... Mies juotti yhden-kahden aikoihin maitoa pullosta, ku minä en jaksanu enää imettää ja valvoa. Toi sitten neitikäisen mulle kun ei pullolle ja miehen syliin nukahtanu. Jossain välissä sitten tissille nukahti, mutta minä taisin nukahtaa ensin...

Muutenkin nyt on illalla pitäny antaa lisämaitoa, kun roikkuu niin tiiviisti tissillä ilta kuudesta puoleen yöhön, että ei varmaan sitten enää loppuillasta omaa riitä tarpeeksi. Olen sitten aamulla aina pumppaillu illaksi maitoa että on mistä antaa. Mies eilen opetti mulla miten tuttipullosta syötetään :D

Mitenkähän tuon seksin laita on? Eilen himot vei vallan ja kokeiltiin petipuuhia. Se vaan että mulla pelotti tosi paljon ja jännitin, niin ei tahtonu tulla mitään. Pelkäsin että epparin kohta repeää ja käy kipeää. Mut ei kai enää mahdollista? Vai onko? Kondimi oli käytössä ja liukkaria pistettiin ihan reilusti... No joo... Pitää vissiin oottaa vielä sinne jälkitarkastukseen että saa sitten ihan lääkärin luvan... ;)

Meillä on neitillä tullu semmonen ominaisuus, että huutaa tissi suussa pää punasena. Tämä on yleensä sillon ku on väsyny, mut ei mun mielestä enää kovin nälkänenkään ole. Jonku aikaa karjuu ja sitten taas vähän aikaa luputtaa tissiä, kunnes uus huutopuuska iskee.

Pitää alkaa pukemaan tytärtä pihaunille. Mukavaa viikonalkua kaikille!

Hömppä ja Aino 6vk

Vierailija
7/80 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää synttäriä Jadmiras, sekä paranemisia MiaMikille ja muille sairastaville. Itellä alkaa onneks flunssa jo helpottaa, yskä vaa jäljel.

Viikonloppu sit meni nii et hurahti taas. Mihin lie lauantaiki kokonaa kadonnu :) Siis eile illal aloin ihmettelee et mihi se koko lauantai käytettii ku nii äkkii oli ohi jo, tylsää!

Me alettii puuhailemaa uude auton ostoo mulle. Viime kesänä ostin uudehkon Volvo v50:n, mut se osottautuu nyt kyl iha liia ahtaaks :( Tykkään siitä kyl lujasti ja sellasta kaua kattelin... vaa minkäs teet. Pikkufarkku on pikkunen, ei siitä mihinkää pääse. Isännäl taas on Vito joten hankala on koko perheen silläkää ajella. Yleens ku mennää koko perhee voimin jonneki, ni isäntä ajaa ja sil raukal on polvet iha ympäri rattii ja suussa melkee ku ei voi laittaa penkkii taaksemmas, esikoisen jalat siel sojottaa. Vaan mitä sitä sitte ostais? Mitä menopelei teil on ja miten niihin mahtuu?? Tos mun autos on myös ihan liian pieni takakoppa. Jos vaunut laittaa ni ei sitte muuta enää mahdukkaa :( Haluisin ehkä isomman Volvon, mut mies iski silmänsä johonki katumaasturi Mersuun eile... Emmä oo iha varma haluunko sellasta...

Aamul jo reippailtii poikien kaa ja vietii esikoine kävelte hoitoo. On se mukava ku hän jaksaa kävel jo noinki pitkän matkan, edestakasi tulee joku 5km. Jos Touhotin syö viä sopivasti ni taidan lähtee kävellen hakemaanki sitä siältä...

Viikonloppuna opeteltii isomman kans hiuka pyöräilemää ja se suju iha hyvi. Sitte piti hakee isi ja Touhokin lenkille, et neki näkee ku hän osaa... vaa kiukuttelemiseks meni sitte loppupeleis ja mä kannon sen pyörän kotii. Olkoo nyt autotallis taas hetken aikaa. Ärsyttävää uhmaa ku mikään ei oo kiva eikä hyvä ja kaikkee tarvii protestoida ja kiukutel :( aika usein se saa mut tuntemaan itteni maailmaan huonoimmaksi ihmiseksi ja ennen kaikkee äitiks ;(

Lörpöti lörpöti... mä aina vien palstatilaa jaarituksillani jotka ei varmana ketää jaksa ees kiinnostaa, ei ees liity vauvaan mitenkää. Nooh, jättäkää välii ja hypätkää seuraavaan :)

Muksaa viikonalkua,

Marlene ja nukkuva Touhotin 6vk

ps. Onkos Kimmi siirtyny eri pinoon ku ei oo pitkää aikaa kuulunu?

Vierailija
8/80 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Jadmirakselle! minä luulin, että oon "ryhmän" kuopus, mut en sitte ookkaan. :) Ku oon 21v ja täytän ens kuussa 22v. (ikäkriisin paikka kohta) :D

Täällä on nyt sitte vauvakin kröhäinen. Iskältään sai taudin. Toivottavasti ei nouse kuume, ei oo noussu miehellekkään. Vaan kurkkukipua ja nuhaa hänellä, Kallella vain sellaista kröhää kurkussa ja vähän ehkä niistämisen tarvetta ois. Pitää käyä ostaan sellanen pikkuniistäjä. Pinnasängyn (jossa muuten nukkui ilman äp-laatikkoa viime yön) päätyä nostettiin kirjoilla vähä koholleen(mm.molempien Raamatut otettiin tähän hyötykäyttöön yöllä sopivasti siitä yöpöydältä. :D ). Imee tissiä silti normaalisti, että ei kai tässä oo mitään hätää. Ajattelin käyä jotain kuumelääkettä ostaan hätävaraksi lääkekaappiin.

Oon muuten huomannu, että ku oli se rintatulehus vasemmassa rinnassa, niin siitä ei varmaan tuu niin paljo nyt maitoa ku tavallisesti, ku Kalle haluaa sen tissin jälkeen tosi nopeaa uudelleen tissiä, jolloin annan sitte "tervettä" tissiä ja sitte on tyytyväinen. Toivottavasti palautuu normaaliksi jossain vaiheessa.

Kakkaa ei näy eikä kuulu (niin siis Kallella)...no kuuluu kyllä pierujen muodossa, mut tänään ajattelin kokeilla luumua sitte. Kuumemittarikikkaa kokeiltiin, mut ei siitä ollu mitään apua. Jumpattu on joka päivä. Viime viikon tiistaina poju kakkinu viimeksi. Ei hirveästi häntä vielä haittaa, yöllä pari kertaa heräsin siihen, että "itkahti" ja sitte tuli pieru. Cuplatonia oon öisin antanu, jotta ei yöllä jää kiertään mahaa pierut.

Odotusaikana vannoin, että musta ei tuu sellaista äitiä, joka höpöttää vaan vauvansa kakka-pissajuttuja, mut kummasti huomaa, että puheenaiheet ja ajatukset on aikalailla siellä vauva-akselilla. Ja kaikista kivointa jutella sellaisten ihmisten kaa, jotka itsekkin elää tälläistä vaihetta.

Juu, nyt meikkaileen, että kehtaa lähteä kauppaan....

Amelie ja Kalle

Vierailija
9/80 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marlenekos se pohti auton vaihtoa.Meillä on myös edessä auton vaihto..nyt kun ajellaan volvo s40:llä niin seon auttamatta liian pieni 5henkiselle perheelle. Me ollaan ajateltu vaihtaa volvo v70:seen. On tilava auto ja volvosta on jo muutenkin vain positiivista kokemusta. Viimeistään kesällä vaihdetaan.

Meidän vauveli se antoi yks yö nukkua ihan 5h putkeen. oli kyllä ihanaa. Nyt on muutenkin ollut jotenkin rauhallisempi vauva kun lopetin jekovitit ja cuplatonit. Tiedä sitten kummassa oli syy. Deetippoja aloitin antamaan niiden jekovittien sijaan. Niitä annoin aikoinaan esikoisellekin kun jekovitit kävi mahaan.

Vauvalle on jo nimi ollut valmiina pitkään ja ristiäiset on 4.4. Ihan pienimuotoiset pidetään. Molempien perheet ja miehen mummo tulee ja that`s it. Tarjoilut on vielä vähän auki, mut enpä meinaa stressiä niistä ottaa. Kakun teen tietty ja sit jotain suolasta pitää vielä keksiä. Onhan tässä vielä aikaa onneks miettiä.

Joo mutta nyt ruoan laittoon.

zau!

miuwau ja typy huomenna 5vko

Vierailija
10/80 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauvathan ovat syntyneet samana päivänä!

Mullakin on synttärit ensiviikolla ja ikää tulee niin ettei enää tahdo muistaakaan... 23v täytän ties monennenko kerran. Alkaa vaan uhkaavasti saada esikoinen (12v) äitiä iässä kiinni! Omia synttäreitä en aio viettää, mutta sunnuntaina syödään kakkua, kun on ne ristiäiset.

Olisiin ollut valmis vain ilmottamaan lapsen väestörekisteriin, mutta miehen suku tuskin hyväksyisi asiaa (ei edes mies...). Meilläkin ristiäiset vain minimimiehityksellä, kummit, meidän perhe ja miehen äiti sekä minun vanhemmat. Ei kutsuta edes sisaruksia - miehellä noita on neljä siskoa ja kaksi veljeä, joten jo lähipiirin perheistä tulisi melkoinen lössi (itselläni tosin elosssa vain yksi veli).

Nyt ei kerkiä kirjoitella enempää, ruoka kiehuu pian yli!

Vierailija
11/80 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eletään niin kiireistä lapsiperheen arkea, ettei kerkeä aikaa täällä koneella viettämään... Meidän poikakin on jo reilut 5vko (torstaina jo 6vkoa) ja kasvaa kohisten. Meillä mennään vallan imetyksellä ja mulla tulee maitoa niin paljon että voisin puolet kylän vauvoista imettää.Olen jo alkanut harkita maidon luovutusta, sillä poika ei jaksa millään syödä niin paljon kun maitoa tulee, pakastaminen tuntuu turhalta ja viemäriin kaataminen haaskaukselta... Pikkumies on ollut nyt muutaman päivän flunssassa ja ääni painuksissa.

Mulla on tullut nyt se joka raskauden jälkeinen vauvan menettämisen pelko eli pelkään, että vauvalle käy jotain ja menetän hänet. tiedän että se on ns.turhaa, mutta se liittyy mulla jotenkin vissiin hormooneihin ja helpottaa ajan kuluessa. Aika pöhköä...!

Mutta nyt kutsuhuuto taas kuuluu, joten vauvan tuoksuista arkea kaikille!!

basilika5 ja poju 5vkoa+4päivää

p.s. mut saa lisä kanssa tuonne listaan eli basilika5 33v, lapset t-4/03, t-4/05, p-4/05, p-1/09 Etelä-Suomi

Vierailija
12/80 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas palstatilaa viemässä heti aamusta.

Piti vain sanoa, ettet Basilika ole ainoa, jolla on tuo raskauden jälkeinen menettömisen pelko... Itseeni tuo iski ensimmäisen kerran kakkosen synnyttyä. Silloin se tosin oli hieman aiheellistakin ensi hetkien ajan, mutta ikäväkseni jäi päälle ja varmaan vielä vauvan ollessa puolivuotias rymysin vähän väliä tarkistamaan, hengittääkö hän. Silloin pelot laukaisi keskosuus, kakkoseni on syntynyt rv31+1. Ja vaikka nämä seuraavat ovat syntyneet rv37+3 ja viimeisin rv37+0 niin heidänkin kohdallaan sama jännitys on jossain vaiheessa hiipinyt päälle. Vaikka mitään todellista syytä ei ole! Kai siihen riittää se, että on kerran nähnyt pikkuruisen lapsensa kytkettynä piuhoihin ja hengityskoneeseen.

Mxaidon luovuttamista suosittelen lämpimästi, jos jolla kulla siihen mahdollisuus on, itse konkreettisesti olen nähnyt, miten suuri apu luovutetusta maidosta on. Ja luovutin aikanaan kakkoselta ylijääneet maidot sairaalaan käytettäväksi muilla keskosilla. Myöhemmin ei ole ollut mahista luovuttaa, maito riittää kyllä omille, muttei jää yli.

Meillä onneksi autoa ei tarvitse vaihtaa, päinvastoin vielä olisi vapaita istuimia... ja vajaalla autolla ajeleminenhan on epäekologista, joten vielä pari ipanaa sopisi sinne. Meidän sänky vain alkaa käydä ahtaaksi - nytkin tässä maatessani seuranani on läppärin lisäksi kolme nuorempaa lapsukaista. Luultavasti myös 12v esikoinen tulee tuohon hetkeksi ennen kouluun lähtöä.

Katjalah+pikku-ukkeli 7vko2pv

Vierailija
13/80 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva Katjalah kun sä olet täällä aamuna ensimmäisenä ettei mun tarvitse aina aloitella päivän turinoita :)

Saas nähdä jatkuuko täällä tauti vielä. Ikinä ei ole näin kauan mulla vatsatauti kestänyt! Olo on kyllä tosi heikko. Onneksi yön sain nukuttua hyvin, Lilli heräsi vain klo 4 ja 6.30 syömään, klo 22 oltiin jo täydessä unessa. En meinannut kyllä mitenkään jaksaa nostaa vauvaa viereeni syömään, mutta kyllähän siitäkin selvittiin.

Mullakin tulee maitoa vaikka naapurin lapsille. Edes vatsatauti ei ole vaikuttanut ;) Minä kun elättelin toivoa että nyt maidontulo sentäs tasaantuu pienestä nestehukasta. Mutta ei siis mitään vaikutusta. Luovutin esikoisen aikoihin sen 4kk maitoa mitä taysiin saa luovuttaa ja nyt kyllä harmittaa kun ei riitä rahkeet siihen. Pumpata kyllä ehtisin, mutta lähdeppä sitten ma,ke ja pe-aamuisin raijaamaan kahta lasta aamulla ysin aikaan bussipysäkille 10min päähän tiellä jossa harvoin on edes puoliltapäivin aurattu. Jos tultaisiin kotiovelta hakemaan niin olisin jo ajat sitten ryhtynyt luovuttamaan :)

Meillä on Hondan accordin farmari ja olen jo pienessä päässäni tuumaillut että kuinkas se kolmas lapsi sinne mahtuukaan ;) Mellä on vauvalla se jalustallinen turvakaukalo ja se vie kyllä tosi paljon tilaa siellä, ahdasta siis tulisi olemaan.

Jadmirakselle myöhästyneet synttärionnittelut!

Nyt taidan juoda kupin teetä ja toivoa että se pysyisi sisällä!

MiaMik ja Lilli 6vkoa1pv

Vierailija
14/80 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista koska olisin kirjoittanut tänne :)

Lauantaina meillä oli ristiäiset ja tytöstä tuli siis Aada Matilda : ) tyttö oli tosi kiltisti koko päivän, nukkui vaan koko kasteen, ei edes herännyt kun kaste annettiin :) Sunnuntaian oli sit ihan sylikissa kun oli koko päivän ollut sylissä lauantaina.

Tyttö on kyl usein niin tyytyväinen, tissiä ei suostu enään ottamaan lainkaan eli pullosta syödään :( Disflatyliä en anna enään ollenkaan.Tyttö paukuttelee muutenkin niin kamalasti :) ja kakka tulee monesti päivässä.

Monella ollut puhe autosta ja sen koosta meillä toyota rav ja sinne mahtuu just ja just lapset takapenkille ku kaikilla istuimet....

eipä mulla nyt muuta ollut tai siis pää ei toimi...

T:Lootuskukkanen ja Aada

Vierailija
15/80 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos kaikille synttärionnitteluista. :)

Mulla oli kanssa toi menettämisen pelko parit ekaa viikkoa vaan. Koko ajan tuli mieleen, että mitäs jos kaadun vauva sylissä, tai tiputan sen vahingossa, tai mitä jos se lopettaa hengittämisen kesken unien jne. Mutta tuo vaihe meni jo onneksi ohi. Tiedä sitten mistä edes johtui..

Disflatyliä aloin nyt neidille antamaan, kun ei reloista, eikä cuplatonista ainakaan ollut mitään hyötyä..

Lauantai sunnuntai välisen yön neiti oli ensimmäistä kertaa yökylässä mun äidillä, kun olimme mieheni kanssa juhlistamassa mun synttäreitä. Tosin itse taisin ottaa pikkusen liikaa, koska muisti meni ja aamulla krapula..Onneksi neiti kotiutuessaan nukkuikin 5h putkeen, niin sain itsekin nukkua rapulan pois. :)

Mutta siinä taisi kyllä olla tarpeeksi nyt muutamaksi kuukaudeksi.

Meidän neitistä on tullut ihan outo, sitä ei meinaa enään millään saada omaan sänkyynsä nukkumaan, miljoona kertaa saa olla tuttia laittamassa suuhun. Rattaisiin kyllä nukahtaa heti.

Autoista teillä oli puhetta, itselläni ei korttia ole, mutta mies meni juuri autokouluun ja hänen äitinsä lupautui hälle sitten kahden tonnin auton ostamaan. Tosin tuolla hinnalla tuskin mitään kovin tilaihmettä saa..

Kaikki muuten aina puhuu, että miten kannattaisi nauttia vauva-ajasta, kun se on niin helppoa jne. Mä taas odotan kuin kuuta nousevaa, että tää vuosi menis nopeasti ja neiti olis jo vuoden ikäinen. Tai sen verran vanha, että osais kävellä itte..Tuntuu, että meillä ei muuta kuin itketä vaan, vaikka aamulla onkin vastassa se maailman suloisin hymynaama, mutta muuten..Ja tää kanniskelu on tosi rankkaa, vielä kun sitä saa nykysin tehdä yölläkin..Ja miehestä ei tietenkään mitään apua, "mä käyn töissä, sä oot äitiyslomalla". Neiti kun ei viihdy hetkeäkään yksin sitterissä, lattialla tai missään muuallakaan hereillä ollessaan. Kantoliinasta on kyllä ollut tosi suuri apu, itseltä jäis ilman sitä syömättä ja siivoamatta.

Ja se on kumma, kun neiti nukahtaa melkein heti kantoliinassa, mutta samantien kun yritän sen saada siitä omaan sänkyynsä, alkaa kauhea huuto...Ei sitä ihan koko aikaa siin' liinassakaan viitteis pitää, kun itse pitäs päästä suihkuun ja olishan se päivälläkin ihan kiva välillä ottaa pienet torkut..

Tuntuu vaan, että kaikki olis niin paljon helpopaa, kun neiti osais itse liikkua ja tehdä enemmän asioita itse..

Joo valivali, nyt yritän saada neitin nukkumaan.

Mukavaa tiistaiaamua kaikille. :)

Jadmiras ja Oona (huomenna) 1kk3vko

Vierailija
16/80 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkitarkastuksesta mun piti kysyä, että mitä siellä tehdään? Siis että tunkeeko ne tonne alapäähän jotain vai mitä hä? :D

Vierailija
17/80 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraita olisi tulossa tuossa puolenpäivän aikaan, vähän tarvitsisi tehdä jalanjakoa jotta pääsisivät edes eteistä pidemmälle. Mä en käsitä miten muksut voivat saada noin kamalan kaaoksen aikaiseksi, onneksi nyt ovat vihdoin ja viimein oppineet tulemaan kodinhoitohuoneen kautta sisälle, siellä kun on tilat kuivata märkiä pihavaatteita ja kenkiä...ja ihme ja kumma eilen ne olivat ihan oikeasti menneet paikoilleen ja olivat aamulla kuivat. 10+ pistettä :D

Kakkonen oksenteli aamulla ja nyt valitteli päätään, äänikin oli sellainen räkäinen taitaa ressukalla olla kuumetta. Katsotaan nyt sitten tarttuuko meihin muihin, toivottavasti ei.

Meidän pikku neiti hymyili eilen, siis sellainen ihan oikea hymy ei mikään vatsan väänne. Tyttö on ihana kun ottaa katsekontaktin ja räväytti hymyn päälle...olen aivan haltioissani ja isosisko joka sattui myös tämän ihanuuden näkemään.

Mukavaa talvipäivää kaikille

JB72 ja Ruuth Anna Amelie

Vierailija
18/80 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksikätisenä pikaisesti kirjoittelen,kun vauvaa samalla imetän.

HUOM! Kaikki,jotka syötätte vauvaa pullosta,paljonko vauva syö kerraallaan noin suunnilleen??Mulla olisi huomenna ja torstai-iltana semmoista menoa,ettei vauvaa voi ottaa mukaan enkä ihan salamana pääse kotiinkaan,joshätä tulee.Eli tarkoitus olisi joko lypsää omaa maitoa pulloon tai sitten antaa vauvalle hätätilanteesssa tuttelia,kun vaan tietäisi paljonko antaa...Ja meidän neidillä siis ikää 5 vkoa.

Arki täällä rullaa välillä väsyneemmissä merkeissä välillä taas pirteämmissä,äidillä siis.Ja tänään tuntuisi olevan taas se pirteämpi päivä,kun yöllä sai paremmin nukuttua.Tyttö nukahti heti uudelleeen syöttöjen jälkeen,välillä kun saattaa yhden syöttövälinkin kitistä yöllä.Ja koska eilen oli vauvan kylpyilta,hän nukkui ekan pätkän lähes 6h heräämättä,luxusta.Tosin itse ei tule mentyä nukkumaan klo 20-21,kuten vauva.Sillä silloin alkaa oikeastaan ekan kerran päivässä mun "oma aika",kun saa rauhassa ja hiljaisuudessa olla,muun perheen jo nukkuessa...

Ei mutta,nyt täytyy lopetella.Vauva haluaa seurustella ja ruokakauppaankin täytyy ehtiä ennen eskarilaisen hakua eskarista klo 13.

T:kotiäityli + tyttönen 5 vkoa2pvää

Vierailija
19/80 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla turistaa sihe mallii, et sapuskaa kohta ja ulos :)

Meil menee maitoo pullosta. Täl hetkel 100ml kolmen tunnin välein ja pari viikkoa sitte meni 80ml kolmen tunnin välein. Nukkumaa mennes iltasin tankkaa hiuka reilummin.

Kiitos autohöpinöistä, laittakaahan vaa lisää niitä. Ettei tuu ostettua sikaa säkissä :) Kiva kuulla äiti-ihmisiltä, et mite se ahtautumine sinne sujuu ja miten riittää tila. Mäki oon ajatellu sitä V70 mut mies taitaa olla enempi sen maasturi Mersun kannalla... katotaa mihi päädytää.

Ristiäiset ois nyt sunnuntaina. Noin 30 ihmistä tulossa. Kummit ja mummit ensi, myöhemmin loput halukkaat rääppimää tarjoilui :)

Kaameesti tullu lunta koko yön. Onneks anoppi tuli Touhon kanssa ni sain roudattuu esikon hoitoo ilma kauheeta touhuumista :)

Nyt pitää mennä, komennus kuuluu.

Mukavaa päivän jatkoa, pysykää terveinä ja virkeinä!

Marlene ja Touhotin 6vk 2pv

20/80 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sunnuntaina myöskin ne ristiäiset, kämppä on taas kuin kaaoksen jäljiltä ja nimikin vielä hakusassa. Että kiire tulee kaikin puolin...

Vauva ei edelleenkään juuri pitkiä pätkiä nuku, paitsi näin aamupäivästä 2,5-3h päikkärit vaunuissa ulkona. En vain tahdo osata pukea kun aina meinaa olla liian paljon päällä... Mahavaivoja on, taidan kuitenkin nyt alkaa kokeilla sitä Disflatyliä kun noista reloista ei ole ollut liiemmin apua. Viime vkon vyöhyketerapiasta oli 3 yöksi apua, mutta 3-5h unipätkät ovat historiaa. Viime yönä nukutin vauvaa mahallaan aamuyöstä kun alkoi huutaa mahaansa, nukahti sitten siihen 1,5 tunniksi ja välillä paukutteli ja röyhtäili, joten taitaa tämä vauva olla vuorostaan mahallanukkuja. Sitä maksimipuklua vaan pelkään mihin vauva voisi tukehtua... Esikoinen nukkui vain mahallaan, tyttö ei ollenkaan ja tästä ei siis oikein vielä tiedä...

Kovasti meillä kasvetaan. Kotipuntarin mukaan painoa oli jo massiiviset 5,8kg viikonloppuna!!! Viikon päästä on 6vk neuvola ja siellä sitten myös pituus mitataan. Osa 62cm bodyistakin on saanut viikata jo takaisin naftaliiniin... Maitoa siis ainakin näyttäisi riittävän. *Hömppäkös* se kyseli maidon riittämisestä.Voi olla että vauvallasi on *tiheän imun kausi,* se on yleensä siinä 6 viikon tienoilla jolloin vauva voi muutaman päivän haluta imeä jatkuvasti. Se ei ole vaarallista eikä maito meinaa loppua, vaan vauva "tilaa" lisää - kysyntä lisää tuotantoa parin päivän viiveellä. Joten ei välttämättä kannata turvautua pulloon siinä vaiheessa. Näin minulle siis on kerrottu. Itse en ole ollut maidon riittävyydestä huolissani, olikohan siinä äp:n imetysoppaassa missä luki että jos vauva on kasvanut hyvin ensimmäisen kuukauden rintamaidolla, niin se riittää jatkossakin koska oleellista lisäystä maitomäärään ei kuitenkaan tule.

Tilasin muuten 3kpl niitä Bumgeniuksia, ovat varmaan vasta ensi viikolla perillä. Suorastaan jänskättää, ovatko tosiaan niin hyviä kun olette kehuneet :)

Jälkitarkastus minulla olisi 2.4. mutta en vielä ole oikein päättänyt, että menisinkö sittenkin yksityiselle. Suorastaan kiusallista kun neuvolalääkäri on nuori mies (tosin ihan mukava). Mulla loppui jälkivuotokin kai viimein, kun eilen eikä tänään ole mitään tullut enää. 4,5 viikkoa sitä kesti tälläkin kertaa, vaikka viimeiset 3 viikkoa noin suunnilleen vain tiputtelua... Peittoja on heiluteltu kyllä jo, mulla ei vaan haluja meinaa olla - miehellä kyllä senkin edestä. Enpä olisi uskonut että näin päin kääntyy! Limakalvot ovat kyllä tosi kuivat ettei senkään puolesta oikein houkuttele ylimääräinen touhu kuten liukkarien kanssa värkkääminen. Samoin iho, hiukset, silmät kaikki, kuivaa aivan valtavasti. Että tosi kuiva tyyppi olen kaikin puolin... Joku ehkäisykin pitäisi kai miettiä, kun sellaista ei ole tähän asti käytetty ollenkaan.. no eipä noita kertoja kovin montaa ole kyllä ollut, mutta kuitenkin,muttei tässä huvita hankkiutua raskaaksi kun en tiedä vielä haluanko enempää lapsia.

Noista autoista muuten kun puhuitte, niin *tietääkö kukaan, saako jalustallista turvakaukaloa asettaa auton keskipaikalle, siis siihen missä kohdalla lattialla on sellainen korotus? * En löydä mistään ohjekirjaa ja meillä tuo autoon ahtautuminen on järjestyskysymys tällä hetkellä. Meillä on vw caddy, kolme istuinta mahtuu takapenkille mutta meidän tapauksessa istuimet on vähän epäsopivia vierekkäin. Haaveillaan caddyn uudesta perhemallista, joka on vähän pitempi ja leveämpi, mutta se tulee kysymykseen sitten jos meille tulee neljäskin ipana, vaikka tosin nykyiseenkin saisi vielä kaksi paikkaa laitettua vähällä vaivalla mutta sitten menisi nykyinen luksustavaratila tosi pieneksi. Minusta tuo caddy on ollut siitä mukava auto, että esim. fordin "tila"malli on jotenkin ihan puhelinkopin näköinen, tämä kuitenkin näyttää vielä ihan autolta vaikka korkeutta onkin enemmän.

No nyt vauva viimein heräsi, tällä kerralla meni näköjään 3,5 tuntia. Saisi kyllä nukkua yöllä tällaisia pätkiä... Vaikka yleensä en ehdi tässä juuri mitään tehdä kun ollaan isompien kanssa ulkona ja nyt vein esikoisen kerhoon. vauva onneksi on vähän jo kiinnostunut lattialla "jumppa"matolla leluje tuijottelusta joten esim. pyykit ehtii joskus viikata siinä samalla. Ja meilläkin hymyillään jo niin makeasti :)

*Onko muuten kenenkään vauvalle tullut Rota-rokotteesta jotain oireita? * Meillä se olisi ensi viikolla ja vähän hirvittää kun on muutenkin noita mahavaivoja...

No, saa nähdä tuleeko koko teksti kun tuli taas näin pitkä romaani. Mutta nyt tissibaaria avaamaan...

t. eikkuli ja poitsu huomenna 5vk