Siivous-G: Oletko onnellisempi, kun koti on siisti, vai kun se saa olla olematta siisti?
Eli nautitko siitä, että kotonasi on siistiä, ja oletko onnellinen ja tyytyväinen elämääsi kun paikat ovat puhtaita ja tavarat ovat paikallaan?
Vai nautitko siitä, että ei ole pakko siivota, ja oletko onnellinen ja tyytyväinen elämääsi, kun voit viettää aikaa muun kuin siivoamisen parissa, ja antaa villakoirien pyöriä ilman pipon kiristymistä?
Kommentit (28)
pidän siitä, että suurin osa tavaroista on oikealla paikalla, eikä näkyvää likaa ole. Mutta kaikki on suhteellista, ahdistuisin, jos pitäisi aina olla ihan puts plank. Kodin pitää olla kotoisa.
pidän siitä, että suurin osa tavaroista on oikealla paikalla, eikä näkyvää likaa ole. Mutta kaikki on suhteellista, ahdistuisin, jos pitäisi aina olla ihan puts plank. Kodin pitää olla kotoisa.
järjestän jääkaapin (mies paiskoo ruoat sinne miten sattuu), laitan kengät niille kuuluvaan paikkaan. Huuhdon aina paskarannut pois vessasta ja pyyhin näkyvät liat. Mutta siis pölykoiria nyt kertyy nopsaan, pyykkiä ja tiskipöytäkin likaantuu hetkessä. Osa tavaroista saa olla esillä, koska tykkään hommata kotona, en halua vain istua pökkelönä.
Mutta mun "siisti" nyt ei mitään huippusliipattua tarkoita, ihan sellainen perussiisteys riittää. Pölyt olkoon rauhassa hyllyjen päällä ja valkoisia sukkia ei ehkä kannata käyttää jos haluaa niiden aivan valkoisena pysyvän (lemmikkiperhe), mutta kunhan tavarat on kutakuinkin paikallaan, ei isompia tahroja lattioissa ja villakoirat nurkissa ei ole yli nyrkin kokoisia. Tiskipöytä ja wc täytyy olla siistit, niissä oon vähän tarkempi -hygieniakysymys kai.
Olen tosi huonotuulinen silloin kun on sotkuista. Mutta aina ei ehdi siivota ajoissa, sotku vaan kasvaa, ja siivoamaan alkaminen ahdistaa. Ja sit kaikki muukin elämässä ahdistaa.
Mutta sitten kun saan aloitettua, huomaan ettei siihen siivoukseen menekään kuin hetki, päivä alkaa taas paistaa kirkkaana mulle. Rentoudun.
Perusluonteelta mä olen laiska, mutta vuosien kuluessa olen oppinut siivoamaan väsyttämättä itseäni :)
Kun joka päivä tekee jotain, ei tule kauheaa sotkua. Ja on juttuja jotka kannattaa tehdä aina ja heti esim. pedata pedit tai laittaa astiat tiskipöydältä koneeseen.
Meillä on siivouspäiväkin, se on perjantai ja yleensä silloin myös siivotaan, joskus kuitenkin saatan siirtää sen lauantaille ja ihan sen takia että mua ei vaan kiinnosta ruveta moppaamaan lattioita. Ihan hyvin se kestää että ne villakoirat imuroidaan vasta seuraavana päivänä eikä heti.
No, tykkään kuitenkin että on siistiä, koti näyttää paremmalta ja viihdynkin paremmin.
ei ole minulle mitään yhteyttä. Mutta kun koti on siisti - sen hetken kun se on - olen helpottunut ja iloinen. Kaaos hermostuttaa minua. Likaista meillä ei, meidän omasta mielestä ainakaan, ole juuri koskaan.
Onnelliseksi sitten tekee ihan muut asiat.
Tykkään, kun on siistiä. Jos ei aina jaksa siivota, niin kyllä ne villakoirat häiritsee.
Siksi meillä käykin siivooja. On aivan mahtavaa tulla töistä kotiin, kun siivooja on puunannut paikat ja koti tuoksuu puhtaalle:) Itse tykkään kyllä järjestellä paikkoja, esteetikko kun olen, mutta esim. vessoja tai lattioita en ole pessyt pariin vuoteen itse.