Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsuuden traumat nousee pintaan nyt?

Vierailija
30.08.2023 |

Olen 30-vuotias ja huomaan, että murehdin lapsuuden aikaisia traumoja. Miksi ne nousee juuri nyt pintaan...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä pääsee vasta kun ne kohtaa.

Vierailija
2/11 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi samoin, tossa iässä eka kertaa avauduin kokemastani insestistä ja muista traumoista.

Nyt olen 50v ja pikkuhiljaa eheytynyt... Mul autto terapia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asia oli pielessä lapsuudessani. Kun oma äiti ja isäpuoli erosi, en saanut mitään tukea siihen. Vaikka hän ei ollut isäni, oli se silti surullista, kun perhe hajosi. Äitini oli eron jälkeen tosi masentunut ja välillä jouduin huolehtimaan veljestäni. Lapsena en saanut omiin kouluvaikeuksiin apua, pidettiin vain laiskana. Niin paljon ristiriitoja. Olen ajatellut hakeutua myös terapiaan jossain vaiheessa, kun sellaisen hyvän löytäisi.

Vierailija
4/11 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan ensi kertaa pysähtynyt niiden äärelle. Olet tähän asti ehkä vain yrittänyt suoriutua elämässäsi mahdollisimman hyvin ja tuupannut traumat taka-alalle. Olisko nyt hyvä aika käsitellä ne?

Vierailija
5/11 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan ensi kertaa pysähtynyt niiden äärelle. Olet tähän asti ehkä vain yrittänyt suoriutua elämässäsi mahdollisimman hyvin ja tuupannut traumat taka-alalle. Olisko nyt hyvä aika käsitellä ne?

Kyllä olisi. Vointi olisi varmasti parempi kun kävisi ne läpi

Vierailija
6/11 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne puskee läpi silloin kun olet tarpeeksi vahva ne läpikäymään.

Vierailija
7/11 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus kertonut äidilleni miten itse näen trauma asiat. Äitini ei ole samaa mieltä siitä miten olen asiat kokenut. Lisäksi aina arvosteltu varsinkin äidin puolelta. Oma isä jäänyt etäiseksi. Nyt oman lapsen myötä olen alkanut lähentymään oman isän kanssa uudelleen. Myös se on tuntunut välillä ristiriitaiselta, tosi vaikea selittää.

Vierailija
8/11 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tavatonta , että ne tulee myöhemmin jos niille ei ole antanut tilaa

Vierailija
9/11 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä pääsee vasta kun ne kohtaa.

Ja terapiaan tosi kovat jonot

Vierailija
10/11 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni samanlainen tilanne kuin aloittajalla. Uskoisin että nousevat pintaan nyt koska olen alkanut pohtimaan elämääni ja sen suuntaa syvällisemmin ja samalla myös omaa identiteettiä. Psykoterapian olen kokenut hyödylliseksi ja aloin myös kirjoittamaan blogia omista traumoistani jonka olen kokenut puhdistavana elementtinä.

https://mininarsisti.blogspot.com

Tsemppi aloittajalle!

Vierailija
11/11 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna niiden tulla ja käsittele niitä itse ja ehkä terapiassakin. Muista keho-mieli yhteys. Trauma ovat meillä kehossa, ne pitää poistaa myös kehosta, muuten ne nousevat läpi elämän vaivaamaan joskus kovastikin. 

Hanki kirja: Bessel Van Der Kolk - jäljet kehossa 

Tiedän tämän omasta kokemuksesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän