Käyn suihkussa joka toinen päivä, ystäväni ihmetteli?!
Jotenkin tuli keskusteluissa esille, että käyn pesulla joka toinen päivä. Ystävästäni se on todella outoa, hänen mielestään suihkussa täytyy käydä vähintään kerran päivässä, mieluiten kaksi kertaa päivässä.
Minusta se on turhaa, mitä mieltä?
Kommentit (59)
koska iho kuivuu liikaa muuten.
Itse käyn päivittäin.
koska haluan ärsyttää teitä nipottajia hajullani. Hahahahahaa. Kostan kaikki tupakan-, hajuveden-, huuhteluaineen- ym. hajun.
Meillä on puulämmitys, joten joka päivä taloa lämmittäessä, käydään mieheni kanssa saunassa. Jos ei peseydytä, tuntuu, ettei olisi käyny pesulla viikkoon.
niin sitten kai täytyy käydä joka päivä suihkussa.
Itse käyn noin joka toinen päivä, ja aina urheilun (hikoilun) jälkeen. Jos kävisin päivittäin atooppinen ihoni villiintyisi täysin.
myös ihmettelen, jos ei joka päivä peseydy. yök.
Kyllä mäkin välillä käyn vain joka toinen päivä..jos en oon mitenkään erityisesti likaantunut, ja varsinkin siis talvella.. Ja voihan kainalot pestä lavuaarissa ja alapesun suorittaa ilman suihkussa käyntiäkin. Ei oo tervettä hinkata itteään kokoaikaa, iho kuivuu varsinkin jos on vähänkään herkkäihoinen. Ei se silti tarkota että ois likanen ja että haisis :D
En tarvi kokosuihkua sen useammin, kun en hikoile enkä ole likaisessa työssä.
Ei kannata olla hinkkaamassa koko ajan. Iho kuivuu vaan. Hiustenkin on hyvä antaa rasvottua välillä vähän. Voihan tuota tehdä muita, pienempiä pesuja huolehtiakseen hygieniasta.
jotenkin suttuinen olo, jos en käy jokapäivä. Meillä lapsikin käy päivittäin.
Kyllähän periaatteessa joka toinenkin päivä riittää, jos pesee kuitenkin intiimit paikat...
jos ei hikoile on jotain tosi pahasti vialla ja tod.näk. kuolema kolkuttaa ovella. Näihin "minä en hikoile"-tyyppeihin törmää päivittäin julkisilla paikoilla: haju on sen mukainen.... Just olin postissa ja viereen tuli asioimaan ihan siistin näköinen mies, todennäköisesti tavallinen työssäkäyvä, ns. normaali tyyppi. Haistoi kuitenkin välittömästi, että peseytyy liian harvoin eikä pese vaatteitakaan ihan niin usein kun pitäis. Tosi yököttävää siis.
En ehkä olekaan ihan terve, mutta tällainen olen ollut koko aikuisikäni. Ei tule hiki saunassa, urheillessa eikä edes synnytyksissä. Silti kyllä pesen kainalot ja intiimialueet päivittäin, ja vaatteetkin vaihdan joka päivä, mutta suihkussa en joka päivä käy.
Minä olen myös näitä n. joka toinen tai kolmas päivä suihkussa kävijöitä. Hiusten pesu on vielä harvinaisempaa: joskus on mennyt kolmisenkin viikkoa pesemättä. Vaan ei hiuksista huomaa, että olisivat likaiset, ei päänahka kutise, hiukset rasvoitu tai haise pahalle. Ihokin pysyy hyvässä kunnossa, ei tarvitse rasvojen kanssa löträtä, ei kutise eikä kuiva.
En kyllä kehtaisi kertoa kellekään, joka minut tuntee. Ihmisillä on niin hassuja ennakkoluuloja. Eiköhän minua pidetä tällaisen kerran päivässä suihkuttelijana ja hiuksetkin näyttävät aina puhtailta, vastapestyiltä.
Mun ihonihan varmaan hilseilisi pois. Omaan siis erittäin kuivan ihon.
Käyn suihkussa kerran viikossa, tosin kainaloni ja alapääni pesen joka päivä, nekun voi hoitaa ilman että koko akka kastuu. Sehän on ihanaa jos teidän ihot kestää jakuvaa pesua omani ei todellakaan kestä.
-kuivakorppu
50 vuotta sitten käytiiin pesulla ja saunassa kerran viikossa. Keskiajalla käytiin pesulla kerran kuussa...
Tänä päivänä pesulla pitäisi käydä kerran päivässä.
mutta tääkään asia ei oo jokaiselle ihan niin yksinkertainen.
Mulla on todella kuiva iho, ja se ei tahdo kestää päivittäistä suihkua. Mutta hiukset taas ovat todella rasvoittuvat. Jos olen illalla pessyt, niin aamulla ovat jo ihan rasvaiset, joten käynkin suihkussa aina aamuisin, ettei tarvi ihmisten ilmoilla rasvalettinä kulkea. Jos en ole aamulla käynyt suihkussa, niin ihmisten ilmoille ei ole mitään asiaa. Mutta iho nauttisi harvemmasta suihkusta...
Eikö saisi enää haista ihan normaalille?
Ja joillakin voi vaatteet haista, vaikka käyvät kuitenkin pesulla 2x päivässä.
Itse pesen hiukset joka toinen päivä, jolloin käyn suihkussa. Mutta käsiä, naamaa, alapäätä ja varpaita pesen useammin.
puhtautta oli se, että päälläsi oli puhtaanvalkoinen paita päällä.
Jos paita likaantui se vaihdettiin heti puhtaasaeen. Muuten käytiin pesulla joskus...
1700 luvun puolella käytetiin runsaasti hajuvesiä jotta lianhaju peittyisi kun ei ollut muodikasta peseytyä ollenkaan. että silleen..
Siis vaikka paita olisi pesusta otettu, huonolaatuinen vaate saattaa alkaa haista hielle puolessa päivässä, vaikka saman ihmisen kainalot ei laadukkaamman vaatteen kanssa haisisi parissa päivässä. Itse ainakin huomaan eron selvästi joidenkin paitojen kohdalla.
Ei mullakaan iho kestäisi jokapäiväistä suihkuttelua, vaikka siitä nauttisinkin. Kyllä alapesu ja kainalopesu riittää. Hiukset pesen suihkun yhteydessä joka toinen päivä. Taaperoakin pitää olla talvisin rasvaamassa jatkuvasti, vaikka alusta asti ollaan yritetty pitää rasvaukset minimissä, ja suihkussa tai kylvyssä käy noin kolme kertaa viikossa. Vaippaa kun vielä käyttää, pestään toki kakkapylly aina ja muutenkin pylly joka ilta. Ja tietysti kädet ennen ruokailua, pottailun jälkeen jne.