Kai olette kaikki osallistuneet JOULUPUU-keräykseen omalla paikkakunnallanne?
Jos ette niin liikettä niveliin! Helppo tapa auttaa ja jakaa joulumieltä. Ja lahja menee ihan suoraan saajalle, kukaan ei taatusti vedä välistä.
Itse hain eilen kaksi kirjekuorta, tänään taidan hakea vielä toiset kaksi.
http://www.jci.fi/fi/projektimme/joulupuu/
Kommentit (27)
ei saa olla käytetty, pitäisi olla vinkkejä ikäluokittain mitä sen ikäiset toivovat lahjaksi mutta mitään euromääräistä rajaa ei tietääkseni ole, voithan tehdä itse vaikka lapaset tai villasukat
olisi tarkoitus käydä lasten kanssa jouluostoksilla ja osallistua samalla tähän.
Meille nämä joulupuu-lahjat on selitetty samalla tavalla kuin muutkin itseostettavat lahjat, eli autetaan joulupukkia, kun joulupukki tuo vain yhden lahjan kullekin ja muut ovat läheisiltä. Ja että näillä lapsilla on niin vähän leluja ennestään ja heidän läheisillään ei ole varaa ostaa heille sillä tavalla lahjoja, joten muut ihmiset auttavat ja näin hekin saavat muunkin lahjan sen joulupukin tuoman lisäksi. Meillä lapset antavat kummeilleenkin joululahjat, joten tämä joulupukin auttaminen on ennestään tuttu käsite.
Meidän lapset sai valita kukin omanikäiselleen lahjat :)
Joulupuuhun on osallistuttu aiempina vuosina joka vuosi.
mitä niissä on ja sosiaalivirastossa he sitten laittavat paketteihin lapsen nimen ja valitsevat kenelle menee mitäkin. Siellä tietänevät kootkin, joten ohjaavat vaatelahjat sopivankokoisille. Isommille lapsille kiva lahja voi myös olla esim. H&M:n lahjakortti.
Itse olen ajatellut asian niin, että lasten valitseman lelun lisäksi annan myös käytännöllisen vaatelahjan, joka on jotain sellaista, jota ei yleensä löydä hyväkuntoisena ja käytettynä halvalla kirpputorilta. Esimerkiksi ei siis leikki-ikäisellä sisä- tai juhlavaatetta, vaan esimerkiksi vedenpitävät rukkaset.
tuo vaate voi olla aika hankala, kun lapset ovat niin eri kokoisia.
Tosin ei ihan pyyteettömästi tällä kertaa, tuli ostettua meidän lapselle lahja, jota en tarkemmin ajatellen haluakaan antaa, joten ajattelin kiikuttaa lahjan tuonne... Se on kyllä sellainen, josta uskon lapsen ilahtuvan. Vähän silti tuntuu hölmöltä.
Osallistuimme lapsen kanssa jo Joulun lapsi -keräykseen, jossa koottiin joulupaketteja Moldovaan ja Romaniaan, Euroopan köyhimmille lapsille.
Käsitin jostain, että lahjat menisivät sosiaalitoimen kautta, joten jos olet siellä asiakkaana, niin voisi varmaan olla mahdollisuus saadakin.
2