Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään rupsahtamista - en voi hankkia lapsia!

Vierailija
06.03.2009 |

Pelkään lapsen hankkimisen ja synnyttämisen aiheuttamia muutoksia vartalossa. Tämän takia ajattelen välillä etten voi hankkia lapsia. Luulen etten kestäisi jos muuttuisin sellaiseksi etten pitäisi enää itsestäni.

Eniten pelkään vammautumista synnytyksessä, pidätyskyvyn menettämistä ja paikkojen löystymistä mitä minun pitäisi sitten hävetä seksissä.

En ajattele muista ihmisistä näin. Arvostan naisia, olivatpa he synnyttäneet tai ei. Oma äitinikin on synnyttänyt viisi lasta.

En ole edes mikään teini, vaan kohta 28 v. nainen.

Mikä minussa on vialla kun ajattelen näin?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Ensinnäkin, sussa ei ole vikaa kun ajattelet noin. Ei kukaan voi sulle sanoa, mitä saat pelätä ja mitä et. Lapsen hankkiminen on niin iso muutos elämään, että kyllä sitä saa ja voi miettiä ihan kaikilta kanteilta.

Sitävastoin, mun mielestä sun pelkosi on ihan turha. Mulla eka raskaus toi 14 lisäkiloa, synnytys kesti pari päivää, paikat leikattiin ja ommeltiin, oli pidätysvaikeuksia pari, kolme kuukautta synnytyksen jälkeen, mut eipä se ny hirveesti haitannut, näin jälkikäteen ajateltuna. Sittemmin olen ollut timmimmässä kunnossa kuin ikinä ja paino tippu ihan ittestään ku muisti vaan olla liikkeessä, mikä samalla piti masennuksenkin poissa.

En ole mikään himoliikkuja, mutta nytkin, 32v., raskaana kahdeksannella kuulla ja puoltoistavuotiaan taaperon työssäkäyvänä äitinä löydän kyllä aikaa omalle liikunnalle pari, kolme kertaa viikossa ja mies samoin. Lisäpointseina tulee tietty kaikki leikeissä ja päikkärikävelyillä kulutettu energia.

Mut mitä äitiyteen muuten tulee, se antaa niin paljon ja itsekin on paljon rennompi nykyään ja myös onnellisempi. Seksikin tuntuu sen vuoksi ihanalta. Mun ei tosin ole ikinä tarvinnut mieheni kanssa miettiä, että seksissä pitäisi hävetä.

Ulkonäköpaineiden suhteen siis: ota iisisti. Vaikka vartalo muuttuisikin, mitä sitten? Se muuttuu joka tapauksessa. Ja jos haluat olla kunnossa lastenhankkimisen jälkeenkin, mikä on ihan suositeltavaa niin kauan kun ei ota pakkomiellettä, se on hyvin pitkälti susta itsestäsi ja omista valinnoistasi kiinni, ihan niinkuin tähänkin asti. Paitsi että kannustimet ovat vähän vielä kovempia: lapsesi tarvitsee terveen ja hyvinvoivan äidin!

Mitä lapsen hankkimiseen tulee, suosittelen tietenkin lämpimästi, mutta jos olet noin epävarma suhteestasi ja omasta itsestäsi, ehkä nämä asiat kannattaa setviä perinpohjin ennen kuin lapsen hankkiminen on ajankohtaista. Aloita vaikka uusi harrastus, joka auttaisi sinua rentoutumaan ja löytämään itsevarmuutesi. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän