Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤NELIAPILOIDEN MAALISKUU¤¤¤¤¤¤

04.03.2009 |

¤¤¤¤Neliapilat¤¤¤¤

Apilan löytäneet:

19.12.08 (41+5) Menninkäinen.....................TYTTÖ 4260g 51cm

13.01.09 (39+6) minnikki, p03, t04, p07......TYTTÖ 4560g 52cm

18.01.09 (37+0) Katjalah, p97, p02, t05......POIKA 3100g 47 cm

Pellossa pyörivät:

12.02.09.....Oliviaana.............38v.....p96, p98, t03.....................Keski-Suomi

14.02.09.....Helmikukka75......33v.....t97,p00,p07.......................Pohjois-Savo, KYS

06.04.09.....Adelia...................33v.... p00, t02, p04.....................Hki/Nkl

10.04.09.....-Mani-...................26v.....p02, p05, p07....................Pirkanmaa

23.05.09.....Korasa..................29v.....t10/00, t05/04, p07/07......K-S KS

30.05.09.....Heltsu-tytöt............28v.....t 06/04, t 10/05, t 02/07....Päijät-Hämeen ks

01.06.09.....Tonttis...................31v.....t12/01, t06/04, t09/07.......K-S KS

02.07.09.....Miksuliinu..............32v.... p10/00,t03/02, 08/t07......K-S KS

18.07.09.....Joma_...................25v.....t02, p04, t07......................Oulun läänin etelä-osa/OAS

31.07.09.....Sani-74..................34v.....t01,t03, t07........................Pohjanmaa/Seks

11.08.09.....Nelkku....................28v.....p99, t01,p03......................K-S KS

25.08.09.....Maalaisomppu ..... 32v.....p99, p02, t04.....................K-S KS

25.08.09.....Maantiekiitäjä........ 37v.....p03, p04, t07 ....................K-S KS

XX.09.09.....KK82.................... .27v.....t 02/04, t 12/05, p 08/08..Seks

24.9.09........ Amalia-joel........... 33v.....t07/07,08/08,p12.v...........

06.06.09......Pioni75..................33v....t-98,p-01,p-06.................Tays...

? Tarald...................32v....t02/02, t03/04 ,t11/07.....Jorvi.

26.2.09........Zeldatar................. ? p 4/00, t 1/02, t 3/07.......Nkl.

[http://http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=f...|http://http://www.va…]

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs lomalta palattiin perjantai yönä, mukavaa oli reissussa ja paljon nähtiin mm. gibraltarilla käytiin ja rondassa. majapaikka meillä oli esteponassa. kelit oli mahtavat aurinko paistoi ja rusketusta saatiin pintaan=) masunkin kanssa kaikki meni hyvin ja mitään ongelmia ei ollut. kaikki pysyttiin myös terveenä. suosittelen kaikille irtiottoa!

zeldatar:oikein paljon onnea pojasta!

mulla ois huomenna 4d ultra, ja aion kysyä kumpi tulee. jänskättää=)

nelkku rv 19+5

Vierailija
22/29 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin vähän tokkuraista sellaista... Meillä pojilla ollut vuoroöinä flunssaa kuumeen kera, sekä pikkuneidillä jo pidempään räkäistä yskää ja hammaskitinöitä yötolkulla... Onneksi mummi taas riensi apuun ja vei vanhimman ja nuorimman yökylään kilsan päähän! Sen lisäksi oma yököttävä olo on ilmeisesti saavuttanut kliimaksin, viime ja edellisviikolla kun makailin aamusta iltaan pimeässä huoneessa vällyn alla, aina kun mahdollista, jo pelkästään ruokakaupassa käynti saati sitten ruoanlaitto tuntuivat ylivoimaisilta asioilta... Ulkona olisi ihana ilma, mutta kun ei pysty, kun koko ajan pyörii mahassa ja päässä! Isännälle jo sanoin, että oli mikä oli, enempää lapsia en kyllä kanna enää ikinä, piuhat poikki jo synnärillä!!!! Ei tainnut tuntea yhtään sääliä....

Niin, laivallakin tuli käytyä, ja täytyy myöntää, että taisi olla elämäni paras laivamatka; Kuin ihmeen kaupalla ( ehkä pelkällä tahdonvoimalla ? ) sain pidettyä pahan olon kurissa, ruoka maistui, ei krabbista aamulla!!! Isäntä tosin söi seisovassa pöydässä itsensä sellaiseen kuntoon ( amatööri ! ), että alkoi oksentamaan jo kymmeneltä illalla ja jatkoi sitä kolmeen yöllä. Sanoinkin, etten ikinä olisi uskonut, kuinka myötötuntoinen mies mulla on; noin vaan otti pahoinvoinnin itselleen, että raskaana oleva saisi bailata rauhassa aamuun asti Viki Rostin tahdissa!!! Tästä tapauksesta tulee varmasti legenda meidän reissuhistoriassa!!!

Hei, ja onnea Zeldatar pienen pojan syntymän johdosta!!! Tiedän ite kuinka nopeaa vauva voi pukata pihalle, kun lapsivesi tulee; meidän prinsessa syntyi ihan muutamassa minuutissa sen jälkeen, kun lääkäri oli avannut kalvon ja lapsivesi loiskahti pihalle...aika rytinää!!! Nyt vähän jänniittääkin, kun matkaa meiltä synnärille on n. 45. min , että jotta mitäs sitten tehdään, jos ihan samaan malliin alkaa puskemaan pihalle?! Kahdesta edellisestä kun lapsivedet tuli ihan luonnollisesti, mutta aikaa meni hieman kauemmin avautumiseen, toisesta jo nopeammin...

Torstaina olisi sitten eka terkkarikäynti, saa nähdä, kuuluuko jo pikku sydämen pampatusta......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil on ollu tohinaa koko viikko: keskimmäisen 5v neuvola sekä Tampereen yliopiston tutkimus jossa keskimmäinen on mukana. Ylihuomenna tyttö täyttää 5 ja sillon on kaverisynttärit eli touhua riittää viikonlopulleki. Tänään illalla oli kotona ihmeen hiljasta ku vanhin tyttö on yökylässä pikkuserkullaan. Oottelen koko ajan et jos puhelin soiki ja tyttö ei uskallakaan jäädä sinne yöks. Tunti sit soiteltiin ja nukkumaan oli menossa joten eiköhän pikkunen nuku jo siellä. Tää on neidin eka yökyläily ilman vanhempia eli jännää on ;)

Keskimmäisen 5v neuvolan yhteydessä neuvolan täti kuunteli vauvan sydänääniä ja siellähän se pikkunen sydän pumputti :) Onnen ja helpotuksen kyyneleet tuli väkisin silmiin ja keskimmäinen ihmetteli et mitä äiti itkee. Onnesta vaan! Mulla oli esikoisen ja keskimmäisen tytön välissä keskenmeno/tuulimuna ja se huomattiin vasta np-ultrassa viikolla 14. Sen jälkeen on ollu aina oksettava ja pelottava olo mennä ultraan. Ens tiistaina onki sit taas ällö jännitys ku on toi np-ultra. Ihana sinne on mennä mut täytyy vaan toivoo et vauvalla on masussa kaikki hyvin!

Väsy on taas ihan megaluokkaa joten kohta on pakko painuu nukkumaan...

Mukavaa ja toivottavasti aurinkoista viikonloppua kaikille!

Tarald kera tyttötrion ja pikkusen masussa viikolla 11

24/29 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä laiska-liisa yöpaidassa petissä läppäri sylissä viettää lauantaipäivää... Mökki on ku hävityksen kaupunki, ja asiaan tuo lisäpontta meillä ilmeisesti majaileva "lemmikki" eli yön aikana oli jätesäkin kulmaa käyty järsimässä... Mä inhoon kaikkia siimahäntiä yli kaiken! Isäntäkin lähti torstaina työkeikalle, tulee onneks tänään, et täällä ollaan "rottahyökkäyksen" kohteena ihan turvattomana :-( Mut nyt paneudun teidän kuulumisiin.

Zeldattarelle todellakin onnittelut ja kiitos ihanasta synnytyskertomuksesta! Kyllä niitä apiloita peltoon putkahtelee, ja alkaa päivä päivältä muuttua todellisemmaks tämä odotus :-) Toivottavasti oikeasti kaikki malttaisivat tulla tänne kertomaan niitä vauvauutisia,kun on nin ihana katsoa tuota listaa, josta nimi kerrallaan porukkaa putoaa vauvautuneisiin. Jossain vaiheessa siinä toivottavasti se oma nimi on ylinnä...

Tervehdys Helinälle ja tule vaan tänne turisemaan ja kertomaan kuulumisia. Sullahan H-hetki onkin jo heti kesän alkumetreillä eli lähenee...Ihanaa kun kevään merkit on jo niin selvästi näkyvissä, ja koko ajan kesä lähenee. Lapset ei taatusti ole mielissään, kun tämä äiti toivois kesän menevän nopsaan, hih!

Pioni taitaakin paraillaan olla reissussa, ihanaa varmaan päästä arjesta irti hetkeksi. Mä en kyllä ole kuullut, että 4D-ultrassa olis virheitä tullu, rakenneultrassa ennemminkin. Itsekin olen miettinyt tota ultraa, kun näin sellasen DVD:n, ja oli se vaan aika liikuttava. Luulen, että jos sukupuoli jää epäselväks r-ultrassa, varaan siihen ajan, koska olen nyt päättänyt sen etukäteen selvittää.

Mahalla on joo kokoa, jos sitä on muutenkin! Ainoa mikä vähän lohduttaa on se, että painoa on tullut tähän mennessä lisää 600 grammaa... Äitiysvaatteita en ole hankkinut, enkä hanki. Kolme olen osannut kantaa ilmankin, mitä nyt äiti osti esikoiselle kirpparilta yhdet housut. Löysin Tokmannilta kivat mustat housut, jotka venyy ja paukkuu, joten ostin niitä samantien kahdet (huima kahdenkympin sijoitus!) ja isoja paitoja on kyllä. Kesällähän sitä ei sit paljon vaatetta tarvii...

Sokerirasituksesta luulin jo selvinneeni alkuraskauden osalta (olen viidesti ollut kaikkiaan aiemmilla kerroilla, eikä koskaan mitään huomauttamista arvoissa), mutta kuinka ollakaan, se muija oli jostain kaivanu jonkun lapun, jonka perusteella se työntää mut siihen sit ens viikolla (BMI yli 35). Kyllä tympii. Mä joudun kuitenkin ne työstä poissa olotunnit tekemään takasin ja muutenkin se on ihan kökkötutkimus. Ihana asia tässä on vielä se, että se ilmeisesti aikoo työntää mut siihen sit vielä uudestaan, ja vaan muutaman viikon välillä! Olen kyllä ajatellu, että nyt jos niissä arvoissa ei taaskaan ole mitään, en mene kyllä toista kertaa! Ne on ne muut kriteerit ton BMI:n lisäks se, että jos on aiemmissa raskauksissa ollu sokeriongelmia/diabetes tai jos lähisuvussa esiintyy diabetesta.

Lähetän välillä ettei tule ylläreitä...

25/29 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanilla oli rakenneultra mennyt hyvin, onpa kiva juttu! Te sitten ette kurki pakettia etukäteen, vaikka mainitsitkin, että tuskin muuttuu. Meillä tuo olotila kolmosen kohdalla tarkoitti juuri sitä muutosta, mutta toisaalta kolmen "samanmerkkisen" jälkeen voisi se muutoskin olla aika "shokki" :-) Mä olen kyllä ihan sitä mieltä, että ei sillä ole oikeasti mitään merkitystä, molemmissa on puolensa, kuitenkin. Huojentavaa, että tuo myomakin vaikuttaa ihan vaarattomalta. Mulla oli esikoiselta aikanaan todella kivuliaita kystia, jotka kaiken lisäks vaan kasvo alkuraskaudesta. Tuo jätkä sit vissiin puhkoi kaikki tullessaan, kun mitään jäänteitäkään ei sit enää löydetty.

Nelkun matkamuistelot tuo itsellekin mieleen viime syksyisen Portugalin... Voi kun voiskin lähteä, vaikka samaan paikkaankin, oli aivan ihana matka! Kyllä mä kuitenkin seuraavalle reissulle (jos se joskus tässä kroonisessa rahapulassa olis mahdollista) ottaisin nuo kiljupallerot mukaan. Itse olin ekaa kertaa etelässä kun pääsin ylioppilaaks, ja olis se muutenkin ihana antaa noille sellanen elämys, ja vaan nauttia omalla perheellä olosta!

Missäs muuten luuraat nelkku? Malttamattomana odotamme ultrakuulumisia ja näkykö jalkovälissä mitä vai ei mitään :-)? Mä lupaan kyllä tulla juoruamaan heti teille tulokset, jos sinne 7.4 asti tässä porskutellaan...

Mites Kipan neuvola meni? Toivottavasti teidänkin sakki on jo taudeista tointunut, ei todellakaan ole kivaa, varsinkin jos iskee koko porukkaan kerralla niin, että itse olet kipeä. Mistään ei tule silloin kyllä mitään, ja todella jos mieskin on kipeä, niin meillä se sitten on KIPEÄ. Ei pysty muuta kuin nukkumaan, ja itse saat sitten touhuta entiseen malliin, vaikka pää kainalossa:-)

Meilläkin on ollut laivareissusta puhetta. Nuorimmainen ei ole koskaan ollut, ja nyt kun telkkarista tulee se plussamainos, missä on niitä palloja, niin pojat on alkaneet hehkuttamaan pallomerta. Kun tuo ilma vielä lämpenee, niin vois sitten nauttia auringosta kannella...ja joo, syödä ittesä kipeeks buffetissa of course!

Taraldillekin morot ja jaksuja väsymykseen! Tohinaa tuntuu joo riittävän, mutta itse olen tyytyväinen, koska aika tuntuu menevän paljon nopeemmin, kun on tapahtumia. Se on oikeastaan ainoa syy, miks toivon, että jaksais siellä töissä olla vielä... Synttäreitä tuntuu vähän joka puolella olevan tähän aikaan vuodesta paljon, mutta eikös se keskikesä ja sen valoisat yöt ole suosituinta vauvan puuhailuaikaa ;-D

taas välilähetys...

26/29 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huojennus Tarald, että ne pompotukset sieltä kuulu. Eiköhän siellä kaveri sulle tiistaina vilkuttele, että älä äiti murehdi, täällä ollaan! Tosta yökyläilystä on meillä hiukka erilaisia kokemuksia... Kaikki kolme on oikeita "kyläluutia", eikä äitiä paljon kaipailla. Kaikki on olleet yötä pois kotoa alle vuoden vanhana (mummoilla) ja kummeillakin jo ihan muutaman vuoden vanhana. Jopa meidän erikoislapsi oli 5-vuotiaana kummitädillä viikon, ja se oli kyllä aika saavutus! Ja tosiaan viime syksynä oltiin viikko ukon kanssa reissussa ja hyvin meni. Totta kai lapsia ikävöi ite, ja ne ikävöi, varsinkin jos soittelisin niille jatkuvasti noiden pidempien erojen yhteydessä, mutta kertaakaan ei ole käynyt edes mielessä, että lähtisin ketään kotiin hakemaan. On meilläkin vierailleilla sukulaislapsilla iltaitkuja tullut, mutta niistä on selvitty juttelemalla. Mutta hienosti teilläkin on mennyt, ja siitä se sitten lähtee.

No sitten ON: Maanantaina oli neuvola ja kaikki ihan ok, paineet 116/67 ja tosiaan kokonaispainonnousu 0,6 kg. Syke saatiin lopulta kuulumaan, liikkeet kyllä tuntu koko ajan, mutta kai noi makkarat/istukka sit vaimentaa sitä niin hyvin. Liikkeetkin kun tuntuu aina tuolla sivuilla :-) Ja se paperisade senkus jatku, oli veriryhmätodistusta ja rokotuskyselyä, ja sit reilun kuukauden päästä saan raskaustodistuksen ja ja ja.... Sen verran vihreä minäkin olen, että tota saastetta ei kyllä mielestäni tarviis yhtään ainakaan lisää. Jännä, ettei niitä asioita voi netin kautta siirtää, kun nykyään tekniikka menee koko vaan ajan eteenpäin.

Torstaina saatiin sitten yt-neuvottelut päätökseen ja mulle lyötiin irtisanomisilmoitus käteen eli esimiestehtävistä olen virallisesti irtisanottu. Tavan työntekijän paikkaa tarjottiin ja lupasin ens viikolla asiasta ilmoittaa. Enhän mä tietenkään niin tyhmä ole, että tässä vaiheessa jäisin pois. Mä otan työn vastaan, ja olen edelleen yhteydessä työsuojelupiiriin. Katsotaan sitten kun äitiysloma alkaa, jos ovat edelleen sitä mieltä, että on laiton irtisanominen, niin sitten jättäis selvityspyynnön. Ei enää kauheasti harmita, varmistuipahan vaan lopullisesti se, että alan suunnitella uusia kuvioita...

Mut hei nyt ihan todella vetäydyn, edes hetkeksi, olette jo varmaan ihan käpynä! Pakko laittaa päälle, se ukkeli on jo matkalla...

rakkauvella: maalaisomppu + pieni-sieni 18+4

Vierailija
27/29 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mnä se en malta kokonaan täältä poistua vieläkään! Eli tulin moikkaamaan vaikka huomenna tulee jo 10 viikkoa synnytyksestä - mihin ihmeeseen se aika oikein katoaa!!!

Meillä oli ristiäisetkin pari viikkoa sitten ja muutamaa tuntia ennen tilaisuutta pistin papille viestiä, että nimi on sitten Matti Viljami... Vieläkin vähän vääntöä, kun minä haluan tuotnViljamin kutsumanimeksi ja mies Matin.

Ja....... meikä hullu on jo pahasti sairastumassa vauvakuumeeseen taas kerran - mikä ihme tässä oikein on, kun juuri yksi tuhisee vieressä ja jo vitosta mietin....

Katjalah & 4terroristia

Vierailija
28/29 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin sit kertomaan niitä ultra kuulumisia, elikkäs kaikki oli hyvin päästä varpaisiin=)ja pikku prinsessa on tulossa ihan niin kuin toivoinkin=)

ainut oli tuossa 4d ultrassa se video joka, piti saada niin se epäonnistui mutta eipä sekään haittaa kun lääkäri soitti sieltä terveystalolta äsken ja sanoi että pääsen uudelleen ultraan=)ensi maanantaina ja saan sen videon. maksua ei tietenkään mene uudestaan että jotain hyvää siinä levyn pilaantumisessa=)

en hirveästi lukenut noita muitten kommentoin sit myöhemmin=) olin koko vkolopun helmikorukurssilla ja nyt oon ihan täysin innostunut noista helmijutuista! ihanaa ajankulua ja saa oman näköisiä koruja.

palataan!

nelkku rv 20+6

Vierailija
29/29 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis np-ultra johon menoa jännitin taas kaameesti. Onneks kaikki oli vauvalla hyvin ja siellä se pikkunen jumppaili masussa :) Tulipas ihana tunne! La ois 17.10 ku en sitä oo tainnu ennen täällä ilmottaakaan. Ja viikkoja siis nyt 11+3.

Kaivoin tänään jo mammavaatteita esiin ja huomasin et mulla ei oo ku parit housut (tuli kolmannen jälkeen heitettyy parit huonokuntoset pois) ja nää jäljellä olevat parit menee vasta vähän myöhemmin. Täytyy varmaan käydä ostamas yhet jotka sopis jo nyt ja menis myöhemminki. Tai ehkä kattelen löytyskö käytettynä. Viimekski ostin ihanan kesäpaketin käytettynä ja nythän ne samat vaatteet menee kesällä taas ;)

Ja väsy painaa taas silmiä joten ei ku nukkumaan

Tarald rv 11+3 kera nukkuvan tyttötrion