Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taajamat TÄYNNÄ koiran paskaa!!!!

Vierailija
27.02.2015 |

Tulinpa sitten koiran kanssa lenkiltä ja voi että miten kiva oli putsata vieraiden koirien paskoja tassuista...
Jokaisen puun vierellä se vähintään kolme paska kasaa niin kiva päästää koira sinne haistelemaan.
Ihan oikeesti mikä siinä on niin vaikeeta kerätä kaupungissa ne paskat? Teidän omatkin koirat joutuu siellä niiden seassa kävelemään! Lisäksi paskaa on myös kävelyteillä, eli itsekkin pitää katsoa minne astuu... En liiottele yhtään jos sanon, että tossa puolen tunnin lenkillä näki katsomattakin 100 kasaa...
Pliiis! Kerätkää ne! kivempi kaikille!!!

Kommentit (264)

Vierailija
221/264 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keräsin ennen kaikki koirieni tekemät kakat pois (eivät tee kaduille, eikä puistoihin), mutta kahden kalliin eläinlääkärireissun (+pitkän toipumisajan) jälkeen en ole enää viitsinyt kerätä. Esim. lasinsirut teillä/nurmikoilla on huomattavasti vaarallisempia, kuin kakka jonka takia kukaan ei joudu hoidattamaan koipiaan satojen eurojen arvosta lääkärissä.

Ninpä niin, tuskin ne muut koiranomistajat lasinsiruja luontoon heittävät. Tuolla tyylillä myös vaarannat itse muiden koirien terveyden. 

Vierailija
222/264 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on jalkaisin liikkeellä, siihen koiranpaskaan ei ole mikään pakko astua. Sen voi väistää.

Juuri tuommoisia yksinkertaisia vatipäitä koiranomistajat on. 

Ei niitä koirankakkoja hämärässä näe. Ja vesisateella/lumien sulaessa kakat leviää pitkin tietä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/264 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lihaliemi suihkaus koirankakan päälle on ehkä paras keino päästä ulosteista eroon.

Aion testata sen tässä lähiympäristössäni ja aloitan kotikatuni lähellä olevasta kokoojakadusta. 

Tämä on ainut keino opettaa koiranomistajille, miksi ulosteita ei jätetä kaduille ja hoidetuille pientareille.

Vierailija
224/264 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mitäs sinä siinä kyykit, pyörätien laidassa?

- No moikka! Mikäs tässä kyykkiessä kun aurinko paistaa.

Näyttää paistavan joo, ihan paljaalle persuukselle. Noinko vain perätuhtoa tuuletat vai tuliko köntsät housuun?

- Eikun tässä vasta köntsiä odotellessa. Otin siksi tämän eilispäiväsen Iltasanelmat kainaloon, että olis mukavampi odotella painavaa asiaa kun on jotain kevyttä lukemista, jos sattuu tulemaan pitempi istunto. Lopuksi tähän voi kätevästi pyyhkäistä, niinhän sitä sanotaan että vessapaperin arvoista koko sanelmat.

Et sinä siinä saa jöötillä kököttää, se on laissa kielletty. Ylös nyt.

- Jaa, on vai? Ei uskois kun katsoo näitä satoja läjiä tämän pyörätien varrella. Ihan luulin, että yleinen ulkohuussi tässä on tai nykytaidetta, joku Sontaraitti tai sen tapainen installaatio.

Ne on koiranpaskoja. Se on eri asia, meinaan tuo ihmisuloste.

- Samaa mieltä. Ne on koirat lihansyöjiä, minä olen täysi kasvissyöjä ollut jo vuodesta -95. Nopeammin tämä kasvispohjainen tortelliini tähän maatuu kuin rekun luusoppa. Yritän osua tuohon kahden kasan väliin, vaan melkoisesti pitää taiteilla noin kapeaan välmään.

Tienvarren lannoitus loppuu nyt! Nouset justiinsa ylös, tai ainakin housus nousevat.

- Ei mahda mitään enää, se on latinki jo putkessa. Ne on eiliset hernesopat jotka on tulossa, saattaa levitä laajemmalle. Väistys vähän kauemmas ettet ole polvias myöten rokassa kuten minä männäviikolla kun mopsinmuffiniin liukastuin omalla postilaatikolla.

Ei hyvänen aika! Ylös nyt heti!

- Oota, pyyhkäsen. No niin, valmista tuli.

Ei ole todellista... Repäise siitä Iltasanelmasta vielä yksi sivu irti ja kouhase tuo lörtsy mukaas.

- En kouhase, kun en enää tiedä mikä noista läjistä on minun. Pitäis sormella törkätä, että lämpimän löytäis. Sitäpaitsi minä en jätöksiäni korjaa niin kauan kun ei ole verovaroilla kustannettuja ja asialle nimettyjä roskiksia sadan metrin välein. Tai tiheämmin.

Paskaros...? Siis kotona sitä ruukataan jässillä istua ja itse huolehtia omista ruskeista.

- Jaa. Ei ihan näytä siltä kun ympärille vilkaisee. Minä maksan veroja kuule sen verran suolasesti saman verran kuin kaikki muutkin koiranomistajat, että enköhän minä pungerra ihan mille penkereelle huvittaa. Ja siihen jää. Ellei ole roskiksia sitä varten lähettyvillä ja mahdollisesti jää sittenkin ellei keruupusseja saa ilmaiseksi ja mahdollisesti jää sittenkin kun siihen olen tottunut.

Ryhtiä nyt! Eikö sua saa millään ymmärtämään, että ne on toiset koiranomistajat eri asia. Ne toiset saa jättää paskat mihin haluavat, et sinä, minä tai naapurin setä.

- Vetoan samaan kuin ne toiset koiranomistajat: En ymmärrä kun en halua ymmärtää. Eikä tämä voi ketään häiritä, ihan luonnollisesta ruumiintoiminnosta kyse.

Vierailija
225/264 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sarkastinen yleisönosastokirjoitus vuosien takaa.

Vierailija
226/264 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna vituttaa koiranomistajat jotka ei kerää jätöksiä pois. Pahimmillaan paskotaan pitkin katua ja siihen jää. 

Jotain peruskäytöstapoja pitäisi olla.

T. Koiranomistaja

Vierailija
227/264 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen näkee ihan koiranomistajan ulkoisesta habituksesta, että kerääkö kakat vai ei. Tällaista velttoa väkeä on erityisen paljon staffien ja sakemannien omistajissa. Meriselitykset toki löytyy joka lähtöön.

Nuo "ärjyt koirat" on juurikin näiden nistipetterien ja liimatiinojen suosiossa. Meno on samaa kuin elämänhallintakin eli pelkkää paskaa jää jälkeen missä kulkeekin.

Vierailija
228/264 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma on räjähtänyt käsiin, koska koiria on enemmän kuin ennen ja asutus on keskittynyt.

Paskaa täynnä ulkoilureittien ja kevyenliikenteenväylien penkat ja ulkoilualueet.

Vierailija
229/264 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska huumeneulat ja lasinsirut ovat isompi ongelma, saan paskattaa koirani, mihin lystää!

Niin kauan kuin on roskaajia ja narkkeja, ei ole oikeutta velvoittaa keräämään koiranjätöksiä!

Vierailija
230/264 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lihaliemi suihkaus koirankakan päälle on ehkä paras keino päästä ulosteista eroon.

Aion testata sen tässä lähiympäristössäni ja aloitan kotikatuni lähellä olevasta kokoojakadusta. 

Tämä on ainut keino opettaa koiranomistajille, miksi ulosteita ei jätetä kaduille ja hoidetuille pientareille.

Koirat voivat sontaa syödä muutenkin. Ja kieriä siinä.

Vierailija
231/264 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran hankittuani olen huomannut saman. Ärsyttää. Pilaavat meidän muidenkin maineen. Onko niin vaikeeta kerätä ne paskat pois???? Vai nolottaako se jotenkin?

Vierailija
232/264 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkiksi vielä muille koiranomistajille, että eläinkaupoissa ainakin myydään sellaisia koirankakkapussipidikkeitä, jotka saa hihnaan kiinni ja johon voi laittaa "täyden" pussin odottamaan että roskis tulee vastaan. Ei tarvii kädessä kantaa, mikä on kyllä tympeetä.

Vierailija
233/264 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkiksi vielä muille koiranomistajille, että eläinkaupoissa ainakin myydään sellaisia koirankakkapussipidikkeitä, jotka saa hihnaan kiinni ja johon voi laittaa "täyden" pussin odottamaan että roskis tulee vastaan. Ei tarvii kädessä kantaa, mikä on kyllä tympeetä.

Vierailija
234/264 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi en hanki koiraa enkä lemmikkiä. Sotkee kaikki paikat ja paskoo, ja hoidostakin joutuu jatkuvasti maksaa. Säästyy aikaa ja hermoja. Ehkä vain minä.

Vierailija
235/264 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aletaan vain kaikki paskomaan itsekin kävelyreittiennpenkoille.

Mikäs sen luonnollisempaa!

Vierailija
236/264 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiranomistajat on tyhmempiä kuin rakkinsa!

Ovat.

Vierailija
237/264 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräskin rouva paskotti fifinsä alakoulun portin pieleen!

Vierailija
238/264 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä kun jätökset tulisi kerätä talteen. Voidaan lakiin kirjoittaa. Uhkana sakko maksu esim 500e per läjä.

Vierailija
239/264 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräskin rouva paskotti fifinsä alakoulun portin pieleen!

Oksettavaa. Kannattaa mennä puhumaan suoraan heille jos tätä näkyy!

Vierailija
240/264 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna vituttaa koiranomistajat jotka ei kerää jätöksiä pois. Pahimmillaan paskotaan pitkin katua ja siihen jää. 

Jotain peruskäytöstapoja pitäisi olla.

T. Koiranomistaja

Samaa mieltä. En tajua miksi talvella ei viitsitä kerätä koiransa jätöstä pois, kun se ja ne lumien alkaessa sulaa värjäävät toden/ polkujen reunat ja se haju on pistävä, mikä kantautuu kulkijan nenään. Ei se jätös maadu lumessa eikä hei lumen alkaessa sulaa. Keräsin aina koirani jätökset ja odotan että niin pitää kaikkien ulkoiluttajien tehdä.  T entinen koiranomistaja.