Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdottakaa jotakin tosi halpaa ruokaa, jolla ruokitaan 20 murkkua?!

Vierailija
01.02.2015 |

Lapseni koulun jälkeisessä kerhossa on 20 15-18v lasta ja he kokoontuvat koulun jälkeen ja viikonloppuisin yhden projektin rakantamisen merkeissä, 4-6 tuntia kerralaan.

Kun meillä oli asiasta eka palaveri vanhempien kanssa, siellä moni innokkaasti kehuio tuovansa syömistä ja laittoivat nimensäkin listaan. Osan lapset ei koskaan jaksaneet tulla kerhoon ja osa vaan jätti tuomasta ruokaa.

Olen nyt koettanut mahdollisimman halvalla saada noille murkuille ruokaa aikaiseksi. Ihan sama vaikkei ravintoarvot ole kohdallaan, kunhan ei ole nälkä.

Vein heille leivänpaahtimen ja siihen leipää ja päälle voita, hilloa ja maapähkinävoita. Olen tehnyt köyhän version spagettia ja kastiketta ja kuskannut sinne koululle (luokkahuone), juomisina halvinta mehutiivistettä jne.

Kun vanhemmille on laitettu muistutusviestejä ruoan tuomisesta, sinne on joku tuonut perunalastuja.

Auttakaa nyt minua, en halua laittaa tähän ihan hirveästi rahaa, mutta ei ne lapset voi olla ilman ruokaakaan!!??

Vinkkejä mitä voin tehdä HALVALLA!!

Kiitos!

Kommentit (420)

Vierailija
261/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:56"]

Voi elämän kevät.... Aavee ei koskaan petä. Muutama on vaivautunut oikeasti vastaamaab kysymykseen, mutta iso osa vittuilee ja yrittää "paljastaa provoa" ja keskittyy haukkumaan muiden ehdotuksia,kun ei itsellään ole mitään rakentavaa ehdotusta antaa.

Ap, älä välitä. Keskiverto aavee-mamma on typerä kusipää, jolla ei riitä empatiaa kuin korkeintaan omille lapsille, ja niillekin niukasti. Tsemppiä sinulle, ei sinun tarvitse täällä tilittää yksityiskohtia. Toivottavasti sait edes jotain ideoita.

[/quote]

Kiitos, toki tiedän miten tää av toimii, onneksi joukossa on aina ihan helmiä. Kyllä täältä aina jotain uusia ajatuksia saa.

ap.

Vierailija
262/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:46"]

Kerhossa rakennetaa isoa liikkuvaa robottia. Vetäjä on kiittänyt kumarrelleen lastani ja ollut erityisen kiitollinen ruasta, lapseni sen sinne vie kantajien kanssa, itse toimitan sen vain koulun oven eteen. Lapset laittavat sen tarjolle ja siivoavat jälkensä, en mene koskaan itse koulun sisälle. Vaikuttaa todellakin siltä, että ruoka kelpaa, kukaan ei ole kyseenalaistanut sitä, ihan päinvastoin!

En ala kyselemään siitä, kuinka asian voi hoitaa toisin, alkup. suunnitelman mukaan se ei kuitenkaan toiminut syystä tai toisesta. 

Elkää nyt huolehtiko siitä, miksi tämän teen tai riittääkö rahani, olen budjetoinut tämän kuluiksi, siksi kyselen neuvoja HALPAA, NOPEAA JA HELPPOA 20:lle.

ap.

[/quote]

Jos kerran olet ottanut tuon homman osaksesi, niin miksi pihtailet budjetin kanssa? Tai oman aikasi kanssa? Ihan naurettavaa, että leikit jotain pyhimystä ruokkimalla lapset, mutta sitten kuitenkin asetat reuna-ehtoja, että ei saisi maksaa paljon paskaakaan ja pitäisi olla helppoa ja nopeaa. Mikset tee kunnon sapuskaa, kun olet hommaan ryhtynyt?

[/quote]

WOWOWOWOW!! Tämä onkin hienoin aivopieru aikoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 15-18v ei osaa hoitaa itselleen sapuskaa nälän iskiessä, niin kuolkoot nälkään. Ellei kyseessä ole älyllisesti kehitysvammainen, silloin toki vastuu on vanhempien. Mutta kamaan, aikuisia jo... ainakin melkein. Mä asuin 17v jo omillani ja väänsin omat nakkikastikkeeni ja keitinperunani ihan silloin kun sattui nälättämään...

Vierailija
264/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap:llä olla suurempi tarve esittää marttyyriä kuin löytää tilanteeseen järkevä ja toimiva ratkaisu.

Vierailija
265/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:01"]

Taitaa ap:llä olla suurempi tarve esittää marttyyriä kuin löytää tilanteeseen järkevä ja toimiva ratkaisu.

[/quote]

Voi kun nyt en ollenkaan tajua, miten olen marttyyri? Haluan auttaa ja ruokkia lapset. Miten se tekee minusta marttyyrin? Kerro ihmeessä? Miksi sinua ärsyttää se, mitä teen? Minun rahat, minun aika ja lapset kiittää?

ap.

Vierailija
266/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:46"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:07"]

Laita lapset kokkaamaan itse. Tai paistakaan vohveliraudalla vohveleita. Nam.

[/quote]

Leivänpaahdinkin on jo melkein kielletty, koulun paloturvallisuus uhattuna. Ei kukaan ala valvomaan niitä lapsia vohvelinpaiston aikana. Koululle ei saa viedä mitään "kiellettyä".

Joku ehdotti pientä keittolevyä, ei onnisty, koulu palaa.

ap.

[/quote]

Oikeesti... Onko tää joku erikoisluokka, kun lähes aikuiset/aikuiset eivät osaa edes leivänpaahdinta käyttää? Joo ymmärrän koulun säännöt, mutta aika yksinkertainen ja tynnyrissä kasvanut saa olla, jos onnistuu tuon ikäisenä saamaan vahinkoa tavallisilla kodinkoneilla. Onhan auttaminen kaunis ajatus, mutta mitä hemmettiä noi pennut tekee tulevaisuudessa, kun et ole kokkaamassa niille jotain munakasta...

[/quote]

Koulun säännöt joihin en voi vaikuttaa, ei kannata alkaa niitä vastaan taistelemaan.

ap.

[/quote]

Sitä suuremmalla syyllä ihmettelen. Kyllä meillä ammattikoulussa/lukiossa oli joissain luookissa kahvinkeittimet, ja saatiin itse keittää sumppimme ennen oppitunnin alkua. Kuinka monta leivänpaahdinturmaa tossa koulussa on tapahtunut? Ja sitten on jo huonoa tuuria, jos joku lipsauttaa kuumat vedet syliinsä. Niin voi tapahtua ihan missän vain.

Onneksi omassa koulussani ei ollut noin vaikeaa pari vuotta sitten. Ja jokainen osasi ihan itse tehdä ruokaa/hakea sitä lähikaupasta ja lämmittää mikrossa.

[/quote]

no kouluissa ei saa olla keittolevyjä tai leivänpaahtimia käytössä ilman aikuisen valvontaa, paloturvallisuusasia, ei mikään koulun oman keksintö.

Leivänpaahdin vähän savuaa -> palohälytys. Kouluhälytyksissä palokunta tulee isolla joukolla paikalla ja turha hälytys maksaa - ne nuoretko siis sen maksavat?

Jos 15-18v nuoret eivät kestä muutamaa tuntia ilman lämmintä syötävää, niin jotain on pahasti vialla. Tulevatko he perheistä, joissa ei huolehdita nuorten syömisestä? Onko tuo kerhosyöminen nuorten ainoa mahdollisuus saada jotain lämmintä syötävää? Jos perhe syö normaalisti, niin tuollaiseen riittää loistavasti kylmät eväät. Meillä teinien kestosuosikki eväissä on reissumies, jonka välissä on juustoa, salaattia, tomaattia.

[/quote]

Mistä lähtien 18-vuotias ollaan luokiteltu ei-aikuiseksi?

Vierailija
267/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, oikeasti en ymmärrä tätä! 15-18 vuotiaita ja pitää ruoka työntää suuhun? Asuuhan tuon ikäisiä jo yksin, osaavat ostaa ruokansa ja huolehtia eväänsä. Ja kyllä, huoneenlämmössä säilyviä eväitä on olemassa!

Ei tämä ole niin vaikea asia, ilmoitus jakoon siitä, että on siirrytty omiin eväisiin, koska muuten nuoret ovat nälissään. Ja laitat omalle lapsellesi eväät mukaan, jos ei itse ymmärrä ottaa.

Vierailija
268/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikonloppuna nakit ja muusi, sinappi + ketsuppi.

Seuraavana juustomakaroni isossa kattilassa.

ap.

Vierailija
269/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapiirakat on halpaa ja täyttävää ruokaa.

Vierailija
270/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos jotkut päivät ovat tosiaan 8-19 ja lounas tarjoillaan n. 12.00 maissa, niin kyllä saa olla aikamoinen persoona, että jaksaa loput 7 tuntia olemaan syömättä ajatusta vaativat prosessin aikana. Ja tosiaan meillä oli tietyissä luokissa kahvinkeitin ja mikro, jossa sai lämmittää ruuan/ keittää sumpit. Kummankaan laitteen äyttö ei vaadi mitään korkean turvallisuuden sääntöjä, tai pelkoa kärystä, olettaen, että koulun ja laitteiden sähköpuoli on kunnossa.

Vierailija
271/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:05"]

En ymmärrä, oikeasti en ymmärrä tätä! 15-18 vuotiaita ja pitää ruoka työntää suuhun? Asuuhan tuon ikäisiä jo yksin, osaavat ostaa ruokansa ja huolehtia eväänsä. Ja kyllä, huoneenlämmössä säilyviä eväitä on olemassa!

Ei tämä ole niin vaikea asia, ilmoitus jakoon siitä, että on siirrytty omiin eväisiin, koska muuten nuoret ovat nälissään. Ja laitat omalle lapsellesi eväät mukaan, jos ei itse ymmärrä ottaa.

[/quote]

Kyse on enemmän siitä, että yhteinen ruokailu on  kerhossa ihan kivaa ja katkaisee sen muun ohjelman. Jos jokaisella on omat eväät, se ei ole minusta sama asia, mutta se on vain minun mielipide. 

ap.

Vierailija
272/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen ap:n motiiviksi sen, että hän jostain syystä haluaa lapsensa harrastavan tuota harrastusta ja pelkää, että muut lopettavat nälän takia ja harrastus loppuu.

Vierailija
273/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:11"]

Ja jos jotkut päivät ovat tosiaan 8-19 ja lounas tarjoillaan n. 12.00 maissa, niin kyllä saa olla aikamoinen persoona, että jaksaa loput 7 tuntia olemaan syömättä ajatusta vaativat prosessin aikana. Ja tosiaan meillä oli tietyissä luokissa kahvinkeitin ja mikro, jossa sai lämmittää ruuan/ keittää sumpit. Kummankaan laitteen äyttö ei vaadi mitään korkean turvallisuuden sääntöjä, tai pelkoa kärystä, olettaen, että koulun ja laitteiden sähköpuoli on kunnossa.

[/quote]

Kuten olen jo kertonut, luokkaan ei saa viedä esim. mikroa tai keittolevyä. Onko se nyt sitten väärin, että vien sen yhden lämpimän ruan, että autan edes hieman?

Jos aamulla on syönyt kunnon aamupalan ja päivällä saa lämpimän ruoan, ehkä sinne kotiin sitten jotenkuten jaksaa selvitä mamman valmistaman monipuolisen kunnon aterian ääreen? Niitä voileipiä voi aina paahtaa jos alkaa kuolla nälkään ennen sitä.

ap.

Vierailija
274/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:04"]

[/quote]

Voi kun nyt en ollenkaan tajua, miten olen marttyyri? Haluan auttaa ja ruokkia lapset. Miten se tekee minusta marttyyrin? Kerro ihmeessä? Miksi sinua ärsyttää se, mitä teen? Minun rahat, minun aika ja lapset kiittää?

ap.

[/quote]18v ei ole lapsi. Vaan aikuinen. Saa äänestää, mutta ei osaa ottaa omia eväitään mukaan? XD

Vierailija
275/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:12"]

Arvelen ap:n motiiviksi sen, että hän jostain syystä haluaa lapsensa harrastavan tuota harrastusta ja pelkää, että muut lopettavat nälän takia ja harrastus loppuu.

[/quote]

No voi ihme sentään LOL (c:)

ap.

Vierailija
276/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:16"]

[/quote]

ap.

[/quote]18v ei ole lapsi. Vaan aikuinen. Saa äänestää, mutta ei osaa ottaa omia eväitään mukaan? XD

[/quote]

Olen edelleen vanhempieni lapsi.

ap.

Vierailija
277/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun ap. olisi viemässä viinaa sinne kouluun alaikäisille lapsille, senverran outoja kommentteja tulee mammoilta.

Vierailija
278/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap.

[/quote]

Oletko juuri saavuttanut aikuisuuden?

Vierailija
279/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssikeitto, ei mee kauaa ja on edullinen. Ja helppo kuljetella ja pitää nälkää. Iso risotto, paljon riisiä ja mausteita, vähän halvinta jauhelihaa. Kanankoivet joskus tarjouksessa, mutta onpahan temppu paistaa 20 kpl kerralla... Riisipuuro.

Näkkäripaketti ja margariini ois mun ratkaisu.

(Ja nyt kun olen kysymykseen vastaamalla ostanut oikeuden kommentoida, niin sen teen. Kysyin omilta tuon ikäisiltä, että kuinka hoitaisivat tai haluaisivat hoidettavan vastaavan tilanteen kohdallaan. Omat eväät tuli kuin yhdestä suusta. Kun kysyin, että entä lämmin ruoka, niin katsoivat kuin idioottia, että ne eväät hei, syötäs kotona sit. Mutta, kiva ap että huolehtii, nouki tästä ketjusta ne harvat hyvät ideat.)

Vierailija
280/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:17"]

[/quote]

ap.

[/quote]

Olen edelleen vanhempieni lapsi.

ap.

[/quote]

Noh, mutta ainakin keittolevyjen ja paahtimien käyttö pitäisi onnistua, jos paikalla on 18v (eli aikuisia). Jos siis koulun säännöt tosiaan kielsi niiden käytön ilman aikuisen valvontaa.