Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdottakaa jotakin tosi halpaa ruokaa, jolla ruokitaan 20 murkkua?!

Vierailija
01.02.2015 |

Lapseni koulun jälkeisessä kerhossa on 20 15-18v lasta ja he kokoontuvat koulun jälkeen ja viikonloppuisin yhden projektin rakantamisen merkeissä, 4-6 tuntia kerralaan.

Kun meillä oli asiasta eka palaveri vanhempien kanssa, siellä moni innokkaasti kehuio tuovansa syömistä ja laittoivat nimensäkin listaan. Osan lapset ei koskaan jaksaneet tulla kerhoon ja osa vaan jätti tuomasta ruokaa.

Olen nyt koettanut mahdollisimman halvalla saada noille murkuille ruokaa aikaiseksi. Ihan sama vaikkei ravintoarvot ole kohdallaan, kunhan ei ole nälkä.

Vein heille leivänpaahtimen ja siihen leipää ja päälle voita, hilloa ja maapähkinävoita. Olen tehnyt köyhän version spagettia ja kastiketta ja kuskannut sinne koululle (luokkahuone), juomisina halvinta mehutiivistettä jne.

Kun vanhemmille on laitettu muistutusviestejä ruoan tuomisesta, sinne on joku tuonut perunalastuja.

Auttakaa nyt minua, en halua laittaa tähän ihan hirveästi rahaa, mutta ei ne lapset voi olla ilman ruokaakaan!!??

Vinkkejä mitä voin tehdä HALVALLA!!

Kiitos!

Kommentit (420)

Vierailija
281/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:11"]

Ja jos jotkut päivät ovat tosiaan 8-19 ja lounas tarjoillaan n. 12.00 maissa, niin kyllä saa olla aikamoinen persoona, että jaksaa loput 7 tuntia olemaan syömättä ajatusta vaativat prosessin aikana. Ja tosiaan meillä oli tietyissä luokissa kahvinkeitin ja mikro, jossa sai lämmittää ruuan/ keittää sumpit. Kummankaan laitteen äyttö ei vaadi mitään korkean turvallisuuden sääntöjä, tai pelkoa kärystä, olettaen, että koulun ja laitteiden sähköpuoli on kunnossa.

[/quote]

Kuten olen jo kertonut, luokkaan ei saa viedä esim. mikroa tai keittolevyä. Onko se nyt sitten väärin, että vien sen yhden lämpimän ruan, että autan edes hieman?

Jos aamulla on syönyt kunnon aamupalan ja päivällä saa lämpimän ruoan, ehkä sinne kotiin sitten jotenkuten jaksaa selvitä mamman valmistaman monipuolisen kunnon aterian ääreen? Niitä voileipiä voi aina paahtaa jos alkaa kuolla nälkään ennen sitä.

ap.

[/quote]

Ei ole väärin ei. Kunhan vain ihmettelen, että mihin säännöt perustuu, kun ei ole perusteita. Ja juurihan aikaisemmin kirjoitit, että kysyt esim. siitä kahvinkeittimestä. Mistä nyt tiedätkin yks kaks, että ei saa viedä?

Onko tämä oiminto pakollista vai vapaahetoista? Kenen puolelta projetkin aloittaminen lähti? Miten koulu liittyy tähän projektiin? Saako sen suorittamisesta ylimääräisiä kursseja? Jos tehdään 11 tunnin kulupäiviä, niin kyllä silloin koulun pitää tulla vastaan ruokajärjestelyissä. Tai en tiedä pitääkö, meillä tultiin.

Vierailija
282/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on trolli. Ei kenenkään tarvitse 18v:n eväistä huolehtia. Mä olisin suuttunut jos mutsi olisi pakannut mulle juustovoileipää laukkuun. Tosin en edes asunut enää edes kotona 18v vaan poikakaverini kanssa ensimmäisessä omassa vuokrakämpässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:22"]

Ja jos jotkut päivät ovat tosiaan 8-19 ja lounas tarjoillaan n. 12.00 maissa, niin kyllä saa olla aikamoinen persoona, että jaksaa loput 7 tuntia olemaan syömättä ajatusta vaativat prosessin aikana. Ja tosiaan meillä oli tietyissä luokissa kahvinkeitin ja mikro, jossa sai lämmittää ruuan/ keittää sumpit. Kummankaan laitteen äyttö ei vaadi mitään korkean turvallisuuden sääntöjä, tai pelkoa kärystä, olettaen, että koulun ja laitteiden sähköpuoli on kunnossa.

[/quote]

Kuten olen jo kertonut, luokkaan ei saa viedä esim. mikroa tai keittolevyä. Onko se nyt sitten väärin, että vien sen yhden lämpimän ruan, että autan edes hieman?

Jos aamulla on syönyt kunnon aamupalan ja päivällä saa lämpimän ruoan, ehkä sinne kotiin sitten jotenkuten jaksaa selvitä mamman valmistaman monipuolisen kunnon aterian ääreen? Niitä voileipiä voi aina paahtaa jos alkaa kuolla nälkään ennen sitä.

ap.

[/quote]

Ei ole väärin ei. Kunhan vain ihmettelen, että mihin säännöt perustuu, kun ei ole perusteita. Ja juurihan aikaisemmin kirjoitit, että kysyt esim. siitä kahvinkeittimestä. Mistä nyt tiedätkin yks kaks, että ei saa viedä?

Onko tämä oiminto pakollista vai vapaahetoista? Kenen puolelta projetkin aloittaminen lähti? Miten koulu liittyy tähän projektiin? Saako sen suorittamisesta ylimääräisiä kursseja? Jos tehdään 11 tunnin kulupäiviä, niin kyllä silloin koulun pitää tulla vastaan ruokajärjestelyissä. Tai en tiedä pitääkö, meillä tultiin.

[/quote]

Miksi olet noin hemmetin utelias? Vastaisit vaan nyt ap:n kysymykseen.

Keitttolevy on muuten eri asia kuin kahvinkeitin. Se on paljon kuumempi...

ohis

Vierailija
284/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:01"]

Taitaa ap:llä olla suurempi tarve esittää marttyyriä kuin löytää tilanteeseen järkevä ja toimiva ratkaisu.

[/quote]

Voi kun nyt en ollenkaan tajua, miten olen marttyyri? Haluan auttaa ja ruokkia lapset. Miten se tekee minusta marttyyrin? Kerro ihmeessä? Miksi sinua ärsyttää se, mitä teen? Minun rahat, minun aika ja lapset kiittää?

ap.

[/quote]18v ei ole lapsi. Vaan aikuinen. Saa äänestää, mutta ei osaa ottaa omia eväitään mukaan? XD

[/quote]

Oletko juuri saavuttanut aikuisuuden?

[/quote]En. Miksi?

Vierailija
285/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap.

[/quote]

[/quote]

Kahvinkeitin on eri asia kuin mikro tai keittolevy, ne olen jo selvittänyt, niitä ei luokkaan saa viedä. En ole laatinut sääntöjä, uskon kun minulle sanotaan jotain.

Kerho on koulun järjestämä, mutta tietysti vapaaehtoinen. Sen toimintaa varten on sponsoreilta kerätty jo 2000 e, ei ole koulu avustanut, tarjoaa vain luokan j avapaaehtoisvoimilla toimivan opettajan!! Ylimääräistä kurssia ei siitä kukaan saa, kokemusta ja oppia kylläkin ja voi laittaa sen vaikka CV:hen kun hakee alan töitä.

Vierailija
286/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

191 oli sitten ap.

ap.

Vierailija
287/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muut vanhemmat ottaa ton vastaan? Mietin tilannetta omalla kohdallani.. Jos lapsi olisi jossain vastaavassa jutussa ja mä muistuttelisin eväistä ja sit lapsi sanoisi, että en mä ota eväitä, siellä saa ruokaa. Ma olisin varmaan vaan, että no hyvä enkä sitä sen enempää miettisi, ajattelisin ehkä että se on koulun tarjoamaa. Sitten jos keväällä paljastusi, että se onkin Niko-Lassin äiti, joka on koko kevään ruokkinut lastani eikä koulu niin kyllä mua nolottaisi ja paljon. Ottaisin yhteyttä Niko-Lassin äitiin ja tarjoaisin vähintään satasta kattamaan lapseni ruokakuluja. Samlla kyllä miettisin, että miksi se Niko-Lassin äiti ei ole mitään tästä puhunut ja että olisihan mullakin ollut aikaa auttaa yms jos vaan olisin tietänyt asiasta..

Jos olisin itse Niko-Lassin äiti niin ennenkuin ryhtyisin keittäjämuoriksi kysysin muilta vanhemmilta, että mitä mieltä he ovat. Itse äitinä varmaan vastaisin, että hieno juttu, tarvitsetko apua. Mutta voi tietty olla, että oma lapseni sanoiis, että mä otan kyllä mielummin otan omat eväät mukaan mielummin kun syön siitä Niko-Lassin äidin ruokia...

Vierailija
288/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:28"]

[/quote]

ap.

[/quote]

[/quote]

Miksi olet noin hemmetin utelias? Vastaisit vaan nyt ap:n kysymykseen.

Keitttolevy on muuten eri asia kuin kahvinkeitin. Se on paljon kuumempi...

ohis

[/quote]

Mä en ole mistään eittolevyistä missään vaiheessa puhunutkaan. Alunperin ehdotin vain vedenkeitintä. Myöhemmin keksin mikron käytön.

Ja olen utelias siksi, että ärsyttää ihmiset, jotka kuuntelevat nöyrinä virkamiehiä joistain säännöistä, joihin ei ole oikeita perusteita. Ja jos on perusteet ja säännöt, niin nekin voidaan hoitaa. Esimerkiksi se, että ilman aikuisten valvontaa sähkölaitteita ei saa käyttää. No mikä se 18-vuotias on ellei aikuinen? Ja saa olla aika fakiiri, jos onnistuu 15-18 -vuotiaana rikkomaan mikron väärinkäytöllä. Nykyajan lapsethan elävät pääasiassa mikroruuilla. Vähintään eiliset tähteet lämmitetään sillä.

Ihmettelen myös sitä, että kuka on antanut luvan projektin tekoon ja kuka on vastuussa, jos vaikka rakenteilla oleva robotti räjähtää sähkövian takia. Tämänkin takia on erittäin kumma, ettei kuitenkaan voi luokkaan hankkia sellaisia kodinkoneita, jotka ovat kuitenkin eu-direktiivihyväksyttyjä ja ammattilaisten valmistamia.

Minun puolestani ap saa tehdä 20 ihmiselle ruokaa vaikka koko loppuelämänsä. Kuitenkin ap:n tekstistä tulee sellainen fiilis, että hän tekisi asiat oikeasti helpoimman kautta jos voisi. Siksi minä täällä utelen, kun ei kaikki palaset loksahda paikoilleen.

Vierailija
289/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei sais maksaa, itse ei voi kokata, kaksikymmentä suuta pitäis ruokkia. Aika mahdoton yhtälö. Turhaan kyselet vinkkejä, niitä ei ole.

Vierailija
290/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siellä on vapaaehtoinen opettajakin luokassa? No onkos koulun opettajat alle 18-vuotiaita, vai miksi he eivät sovellu valvomaan vaikkapa kahvinkeittimen räjähdysherkkyyttä?

Vierailija
291/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

193, minusta ap kylläkertoi, että asiasta oli puhuttu ja vanhempia patistettu toimittamaan ruokaa, mutta muut eivät olleet viitsineet. 

Ei sillä, minäkin vielä ap:na laittaisin viestin, että nyt nuoret eivät saa ruokaa, mutta sopiiiko, jos minä tekisin näin, olisiko joku halukas ottamaan vastuulleen vaikka tiistait? Päivät voisi jakaa, niin ei olisi kohtuuton homma.

Vierailija
292/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin vähän ihmetyttää, että elektroniikkaa rakennellaan ja kokeillaan juttuja, mutta mikroaaltouuni on saatanasta. Pitäiskö kysäistä siltä reksiltä uudestaan asiasta?

Vierailija
293/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyttipannu

Vierailija
294/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro

Vierailija
295/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 14v partiolainen, joka viettää miltei kaikki viikonloput metsäretkillä. Eipä ole tullut mieleenikään puuttua heidän syömisjuttuihinsa... Hyvin ovat saaneet itsensä ruokittua!

Vierailija
296/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:39"]

Mites muut vanhemmat ottaa ton vastaan? Mietin tilannetta omalla kohdallani.. Jos lapsi olisi jossain vastaavassa jutussa ja mä muistuttelisin eväistä ja sit lapsi sanoisi, että en mä ota eväitä, siellä saa ruokaa. Ma olisin varmaan vaan, että no hyvä enkä sitä sen enempää miettisi, ajattelisin ehkä että se on koulun tarjoamaa. Sitten jos keväällä paljastusi, että se onkin Niko-Lassin äiti, joka on koko kevään ruokkinut lastani eikä koulu niin kyllä mua nolottaisi ja paljon. Ottaisin yhteyttä Niko-Lassin äitiin ja tarjoaisin vähintään satasta kattamaan lapseni ruokakuluja. Samlla kyllä miettisin, että miksi se Niko-Lassin äiti ei ole mitään tästä puhunut ja että olisihan mullakin ollut aikaa auttaa yms jos vaan olisin tietänyt asiasta..

Jos olisin itse Niko-Lassin äiti niin ennenkuin ryhtyisin keittäjämuoriksi kysysin muilta vanhemmilta, että mitä mieltä he ovat. Itse äitinä varmaan vastaisin, että hieno juttu, tarvitsetko apua. Mutta voi tietty olla, että oma lapseni sanoiis, että mä otan kyllä mielummin otan omat eväät mukaan mielummin kun syön siitä Niko-Lassin äidin ruokia...

[/quote]

Kerho alkoi kevätlukukauden alussa. Jos nyt olen sitten vienyt sinne ruokaa vasta tänä lukukautena, olen olettanut, että homma ei ole toiminut, eväitä tai muuta sinne ei ole ilmestynyt. Se miksi aloin sinne kuskata sapuskaa on se, että lapseni  kertoi, ettei oppilailla ole omia eväitä ja ne "kuolee nälkään". Omallani oli aina eväät mukana, mutta muilla ei.

En ala kyselemään miksei niillä ole eväitä, vien ruoan ja sillä hyvä. Meillä ollaan aina ruokittu lasten kaverit kotonakin, ongelma ei ole siinä. Jos ne minun pöperöt auttaa lapsia, se on hyvä. Jos se minun ruoka ei kelpaa, kukaan ei pakota lautasta puhtaaksi nuolemaan.

ap.

Vierailija
297/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ruoka muurahaisille
on hyönteismyrkky.

Vierailija
298/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:44"]

Minuakin vähän ihmetyttää, että elektroniikkaa rakennellaan ja kokeillaan juttuja, mutta mikroaaltouuni on saatanasta. Pitäiskö kysäistä siltä reksiltä uudestaan asiasta?

[/quote]

Olet oikeassa, sen vuoksi sen leivänpaahtimen sinne sai viedä, muihin luokkiin ei saa, siitä oli juttua. Olen kuitenkin jo kysynyt tuon mikron ja keittolevyn, niitä sinne ei saa viedä. Luokassa on kaikenmaailman koneita joilla saa pahaa jälkeä aikaiseksi, jos asiat menee pieleen, mutta se ei ole minun ongelmani.

ap.

Vierailija
299/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, ihmettelen kyllä kovasti että ap vääntää safkaa joillekin teineille? Omalla kustanmnuksellaan vielä? miksi?? Ei tuosta jeesustelusta mitalia ainakaan tule. Jos muksut on nälissään, menkööt himaan syömään. mikä ihme marttyyrin kruunu nyt on haussa? 

Vierailija
300/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:39"]

[/quote]

Kerho alkoi kevätlukukauden alussa. Jos nyt olen sitten vienyt sinne ruokaa vasta tänä lukukautena, olen olettanut, että homma ei ole toiminut, eväitä tai muuta sinne ei ole ilmestynyt. Se miksi aloin sinne kuskata sapuskaa on se, että lapseni  kertoi, ettei oppilailla ole omia eväitä ja ne "kuolee nälkään". Omallani oli aina eväät mukana, mutta muilla ei.

En ala kyselemään miksei niillä ole eväitä, vien ruoan ja sillä hyvä. Meillä ollaan aina ruokittu lasten kaverit kotonakin, ongelma ei ole siinä. Jos ne minun pöperöt auttaa lapsia, se on hyvä. Jos se minun ruoka ei kelpaa, kukaan ei pakota lautasta puhtaaksi nuolemaan.

ap.

[/quote]

Ok, olet siis maailman pelastaja -tyyppiä. Fine. Silti infoisin asiasta muita vanhempia. Voi olla, että jossain perheessä vaikka yritetään vastuuttaa lasta hoitamaan omia asioitaan ja nyt kersat pääsee kuin koira veräjästä.

Ja jos joku on kuolemassa nälkään joka kerta niin ehkä ennen kevättä tälläkin nörtillä syttyisi joku lamppu päässä, että pitäisiköhän ottaa eväät mukaan kun on niin nälkä joka kerta...!