Ehdottakaa jotakin tosi halpaa ruokaa, jolla ruokitaan 20 murkkua?!
Lapseni koulun jälkeisessä kerhossa on 20 15-18v lasta ja he kokoontuvat koulun jälkeen ja viikonloppuisin yhden projektin rakantamisen merkeissä, 4-6 tuntia kerralaan.
Kun meillä oli asiasta eka palaveri vanhempien kanssa, siellä moni innokkaasti kehuio tuovansa syömistä ja laittoivat nimensäkin listaan. Osan lapset ei koskaan jaksaneet tulla kerhoon ja osa vaan jätti tuomasta ruokaa.
Olen nyt koettanut mahdollisimman halvalla saada noille murkuille ruokaa aikaiseksi. Ihan sama vaikkei ravintoarvot ole kohdallaan, kunhan ei ole nälkä.
Vein heille leivänpaahtimen ja siihen leipää ja päälle voita, hilloa ja maapähkinävoita. Olen tehnyt köyhän version spagettia ja kastiketta ja kuskannut sinne koululle (luokkahuone), juomisina halvinta mehutiivistettä jne.
Kun vanhemmille on laitettu muistutusviestejä ruoan tuomisesta, sinne on joku tuonut perunalastuja.
Auttakaa nyt minua, en halua laittaa tähän ihan hirveästi rahaa, mutta ei ne lapset voi olla ilman ruokaakaan!!??
Vinkkejä mitä voin tehdä HALVALLA!!
Kiitos!
Kommentit (420)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:28"]
Mun ostoslista olisi tässä:
Ostoslista hedelmät ja vihannekset 1 kpl Porkkanapussi 2 kg, Rainbow 1.75 € tuoreet leipomotuotteet 2 kpl Reissumies 12 Kpl, Oululainen 1.09 € munat 2 kot Kananmunat 10 Kpl, yht 2 kg Kotimaista 1.49 € keltaiset rasvat 1 ras Margariini 60%, Rainbow 0.65 € kuivat elintarvikkeet 1 pkt Kaurahiutale, Elovena 1.38 € 1 pkt Koulunäkki Maukas, Vaasan 1.79 €
Yhteensä: 10.73€
Kustannus/lapsi 54 senttiä ja jokaiselle näkkileipä ja ruisleipä, levite, porkkana, kananmuna ja puuroa. Ei mitään ihmeellistä, mutta niiltä kyllä nälkä lähtee, jotka haluavat.
[/quote]
Ihan kiva, mutta mitä tuo puuro siellä tekee? Miekuummin vaikka lasi maitoa ja se noiden leipien kanssa. Viljaa on jo tarpeeksi.
En ole ap.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 20:15"]
Kyselet aivan idiootteja, lopeta. Tarjoa niille mielikuvitusteineillesi vaikka lasinpesunestettä. Tai käske pölliä käsidesiä koulusta niin ei maksa sitäkään. Olet vajaa.
[/quote]
Palstan vakitrolli, addiktoitunut kiusaamiseen ja paskanjauhamiseen, lähti kävelylle.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 20:15"]
Kyselet aivan idiootteja, lopeta. Tarjoa niille mielikuvitusteineillesi vaikka lasinpesunestettä. Tai käske pölliä käsidesiä koulusta niin ei maksa sitäkään. Olet vajaa.
[/quote]
Palstan vakitrolli, addiktoitunut kiusaamiseen ja paskanjauhamiseen, lähti kävelylle.
[/quote]
siis ap ei nyt juuri ehdi vastata, ehkä puolen tunnin päästä. Peesaan muuteen tuota lasinpesunestekirjoittajaa.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:36"]
Ostoslista hedelmät ja vihannekset 1 kpl Porkkanapussi 2 kg, Rainbow 1.75 € tuoreet leipomotuotteet 2 kpl Reissumies 12 Kpl, Oululainen 1.09 € munat 2 kot Kananmunat 10 Kpl, yht 2 kg Kotimaista 1.49 € keltaiset rasvat 1 ras Margariini 60%, Rainbow 0.65 € kuivat elintarvikkeet 1 pkt Kaurahiutale, Elovena 1.38 € 1 pkt Koulunäkki Maukas, Vaasan 1.79 €
Kustannus/lapsi 54 senttiä ja jokaiselle näkkileipä ja ruisleipä, levite, porkkana, kananmuna ja puuroa. Ei mitään ihmeellistä, mutta niiltä kyllä nälkä lähtee, jotka haluavat.
[/quote]
Ihan kiva, mutta mitä tuo puuro siellä tekee? Miekuummin vaikka lasi maitoa ja se noiden leipien kanssa. Viljaa on jo tarpeeksi.
En ole ap.
[/quote]
No se nyt vaan on niin, että nuo nuoret tarvitsevat tuon 4-6 tunnin aikana energiaa, energiaa aivoille ja helpoimmin ja edullisimmin sitä saa hiilihydraateista.
Voithan vaihtaa tuon puuron (1 kg hiutalepaketti 1,38€) vaikka 20 kpl pikarijugurtteihin, mutta sitten budjettikin tuplaantuu.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 17:36"]
[/quote]
En ole ap.
[/quote]
No se nyt vaan on niin, että nuo nuoret tarvitsevat tuon 4-6 tunnin aikana energiaa, energiaa aivoille ja helpoimmin ja edullisimmin sitä saa hiilihydraateista.
Voithan vaihtaa tuon puuron (1 kg hiutalepaketti 1,38€) vaikka 20 kpl pikarijugurtteihin, mutta sitten budjettikin tuplaantuu.
[/quote]
Miksei se maito käy?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:28"]
En yleensä kommentoi tänne mitään, mut apua mikä idiootti oot ap. Ei kannata hyysätä liikaa melkein aikuista poikaas, koska se ei opi ikinä muuten elämässä mitään. Ite olin saman ikänen kaks vuotta sitten ja ihan ite huolehdin syömisistäni, eikä äiti auttanu tollasissa asioissa ja siitä olen todellakin kiitollinen ettei musta tullut mitään uusavutonta. Puhut 16-18 vuotiaista lapsina? Mä jo 18 vuotiaana muutin omilleni ja hoidin ja maksoin töistä saamillani rahoilla kaiken syömiseni ja asumiseni, enkä ikinä olettanu että vanhemmat auttais mua rahallisesti tai tulis tekemään mulle ruokaa. Noh, jotkut saa hyvät lähtökohdat elämässä pärjäämiseen ja jotkut taas oppivat olemaan hyysättävänä ja rakentamaan robotteja perkele
[/quote]
Mistä luit, että ap:n lapsi on poika?
No kaikilla on oma tapansa ja erilaiset vanhemmat. Itse en koskaan ole tajunnut tätä suomalaisten intoa kasvattaa lapset jo eskarissa ollessa itsenäisiksi. Minusta vanhemman tehtävä on opettaa lapsensa, mutta se tehdään yhdessä, ei niin, että potkastaan pellolle ja sanotaan että "koita pärjätä". Ei kai ap. pysty tuhoamaan noita kaikkia kerholaisia auttamalla niitä? Miksi Suomessa tuo tulkitaan hyysäämiseksi ja vahingolliseksi, muualla se on ihan luonnollista. Joku kumma meitä suomalaisia vaivaa, kun tällainenkin koetaan uhkaksi. enemmän minua huolettaa ne "itsenäiset" lapsiraukat, jotka ylpeilee sillä, ettei kukaan auta heitä, se kuulostaa kammottavalta.
En ole ap.
[/quote]
Sisäistin jotenkin väärin ton nuoren sukupuolen, kun nopeasti silmäilin keskustelua. Mutta missä vaiheessa olen sanonut että kukaan ei auta minua? Tottakai vanhempani auttavat jos apua kaipaisin. En vain oleta sitä automaattisesti, vaan koen pärjääväni itsekin. En pidä itseäni "lapsiraukkana" vaan nuorena joka pärjää elämässä ilman vanhempien hyysäämistä. Ja en ole kovan elämän koulun käynyt, vaan minulla on ollut rakastavat vanhemmat, jotka ovat olettaneet että itse 17-18 vuotiaana osasin tehdä robottikerhoihini eväät itse jääkaapin aineksista. Nyt olen 19 vuotias joka on opiskellut itsellensä ammatin ja joka on vakituisessa työssä ja pärjää elämässä normaalihyvin ( syö perus terveellisesti, urheilee, maksaa laskunsa, shoppailee vaateita, välillä hemmottelee itseään kasvohoidolla, omistaa koiran josta huolehtii aivan itse , asuu kaksiossa yksin ja seurustelee ihanan pojan kanssa) ilman äidin helmoissa olemissa tai rahan kerjäämistä. Tottakai on hienoa jos äiti haluaa auttaa lastaan, mutta se perusoletus, että nuori kavereineen ovat niin osaamattomia etteivät voi tehdä itse eväitä ja se että nostaa itseään jalustalle muiden äitien yläpuolelle on typerää. Esim toisten nuorten kodeissa vanhemmat ovat voineet sanoa että tee eväät jääkaapin ruoista, mutta nuori ei ole tehnyt, joten silloin se on nuoren oma moka josta oppii sitten seuraavalla kerralla.
AROMIPESÄ ON RATKAISU ONGELMAAN
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:28"] En yleensä kommentoi tänne mitään, mut apua mikä idiootti oot ap. Ei kannata hyysätä liikaa melkein aikuista poikaas, koska se ei opi ikinä muuten elämässä mitään. Ite olin saman ikänen kaks vuotta sitten ja ihan ite huolehdin syömisistäni, eikä äiti auttanu tollasissa asioissa ja siitä olen todellakin kiitollinen ettei musta tullut mitään uusavutonta. Puhut 16-18 vuotiaista lapsina? Mä jo 18 vuotiaana muutin omilleni ja hoidin ja maksoin töistä saamillani rahoilla kaiken syömiseni ja asumiseni, enkä ikinä olettanu että vanhemmat auttais mua rahallisesti tai tulis tekemään mulle ruokaa. Noh, jotkut saa hyvät lähtökohdat elämässä pärjäämiseen ja jotkut taas oppivat olemaan hyysättävänä ja rakentamaan robotteja perkele [/quote] Mistä luit, että ap:n lapsi on poika? No kaikilla on oma tapansa ja erilaiset vanhemmat. Itse en koskaan ole tajunnut tätä suomalaisten intoa kasvattaa lapset jo eskarissa ollessa itsenäisiksi. Minusta vanhemman tehtävä on opettaa lapsensa, mutta se tehdään yhdessä, ei niin, että potkastaan pellolle ja sanotaan että "koita pärjätä". Ei kai ap. pysty tuhoamaan noita kaikkia kerholaisia auttamalla niitä? Miksi Suomessa tuo tulkitaan hyysäämiseksi ja vahingolliseksi, muualla se on ihan luonnollista. Joku kumma meitä suomalaisia vaivaa, kun tällainenkin koetaan uhkaksi. enemmän minua huolettaa ne "itsenäiset" lapsiraukat, jotka ylpeilee sillä, ettei kukaan auta heitä, se kuulostaa kammottavalta. En ole ap. [/quote] Sisäistin jotenkin väärin ton nuoren sukupuolen, kun nopeasti silmäilin keskustelua. Mutta missä vaiheessa olen sanonut että kukaan ei auta minua? Tottakai vanhempani auttavat jos apua kaipaisin. En vain oleta sitä automaattisesti, vaan koen pärjääväni itsekin. En pidä itseäni "lapsiraukkana" vaan nuorena joka pärjää elämässä ilman vanhempien hyysäämistä. Ja en ole kovan elämän koulun käynyt, vaan minulla on ollut rakastavat vanhemmat, jotka ovat olettaneet että itse 17-18 vuotiaana osasin tehdä robottikerhoihini eväät itse jääkaapin aineksista. Nyt olen 19 vuotias joka on opiskellut itsellensä ammatin ja joka on vakituisessa työssä ja pärjää elämässä normaalihyvin ( syö perus terveellisesti, urheilee, maksaa laskunsa, shoppailee vaateita, välillä hemmottelee itseään kasvohoidolla, omistaa koiran josta huolehtii aivan itse , asuu kaksiossa yksin ja seurustelee ihanan pojan kanssa) ilman äidin helmoissa olemissa tai rahan kerjäämistä. Tottakai on hienoa jos äiti haluaa auttaa lastaan, mutta se perusoletus, että nuori kavereineen ovat niin osaamattomia etteivät voi tehdä itse eväitä ja se että nostaa itseään jalustalle muiden äitien yläpuolelle on typerää. Esim toisten nuorten kodeissa vanhemmat ovat voineet sanoa että tee eväät jääkaapin ruoista, mutta nuori ei ole tehnyt, joten silloin se on nuoren oma moka josta oppii sitten seuraavalla kerralla.
[/quote]
Itse olin kotona aina siihen asti kun ostin oman asunnon, joku 22-23v. Ei se suinkaan tarkoita sitä, etten olisi osallistunut hommiin ja osaisi itse tehdä kaiken. Miten ihmeessä aina ajatellaan, että kotona asuminen aiheuttaa osaamattomuuden. Itse olin 3-vuorotöissä ja säästin palkasta rahaa asuntolainaa varten. Maksoin kaiken tietysti itse, ei minulle vanhemmat rahaa joutuneet antamaan, osallistuin ruokamenoihinkin, vuokraa en maksanut, sen sain laittaa säästöön omaa asuntoani varten.
☻
Tee makaroonimössöä! Lidlissä pussi makaronia 17senttiä ja 700g jauhista 3,09€ loota!
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:28"] En yleensä kommentoi tänne mitään, mut apua mikä idiootti oot ap. Ei kannata hyysätä liikaa melkein aikuista poikaas, koska se ei opi ikinä muuten elämässä mitään. Ite olin saman ikänen kaks vuotta sitten ja ihan ite huolehdin syömisistäni, eikä äiti auttanu tollasissa asioissa ja siitä olen todellakin kiitollinen ettei musta tullut mitään uusavutonta. Puhut 16-18 vuotiaista lapsina? Mä jo 18 vuotiaana muutin omilleni ja hoidin ja maksoin töistä saamillani rahoilla kaiken syömiseni ja asumiseni, enkä ikinä olettanu että vanhemmat auttais mua rahallisesti tai tulis tekemään mulle ruokaa. Noh, jotkut saa hyvät lähtökohdat elämässä pärjäämiseen ja jotkut taas oppivat olemaan hyysättävänä ja rakentamaan robotteja perkele [/quote] Mistä luit, että ap:n lapsi on poika? No kaikilla on oma tapansa ja erilaiset vanhemmat. Itse en koskaan ole tajunnut tätä suomalaisten intoa kasvattaa lapset jo eskarissa ollessa itsenäisiksi. Minusta vanhemman tehtävä on opettaa lapsensa, mutta se tehdään yhdessä, ei niin, että potkastaan pellolle ja sanotaan että "koita pärjätä". Ei kai ap. pysty tuhoamaan noita kaikkia kerholaisia auttamalla niitä? Miksi Suomessa tuo tulkitaan hyysäämiseksi ja vahingolliseksi, muualla se on ihan luonnollista. Joku kumma meitä suomalaisia vaivaa, kun tällainenkin koetaan uhkaksi. enemmän minua huolettaa ne "itsenäiset" lapsiraukat, jotka ylpeilee sillä, ettei kukaan auta heitä, se kuulostaa kammottavalta. En ole ap. [/quote] Sisäistin jotenkin väärin ton nuoren sukupuolen, kun nopeasti silmäilin keskustelua. Mutta missä vaiheessa olen sanonut että kukaan ei auta minua? Tottakai vanhempani auttavat jos apua kaipaisin. En vain oleta sitä automaattisesti, vaan koen pärjääväni itsekin. En pidä itseäni "lapsiraukkana" vaan nuorena joka pärjää elämässä ilman vanhempien hyysäämistä. Ja en ole kovan elämän koulun käynyt, vaan minulla on ollut rakastavat vanhemmat, jotka ovat olettaneet että itse 17-18 vuotiaana osasin tehdä robottikerhoihini eväät itse jääkaapin aineksista. Nyt olen 19 vuotias joka on opiskellut itsellensä ammatin ja joka on vakituisessa työssä ja pärjää elämässä normaalihyvin ( syö perus terveellisesti, urheilee, maksaa laskunsa, shoppailee vaateita, välillä hemmottelee itseään kasvohoidolla, omistaa koiran josta huolehtii aivan itse , asuu kaksiossa yksin ja seurustelee ihanan pojan kanssa) ilman äidin helmoissa olemissa tai rahan kerjäämistä. Tottakai on hienoa jos äiti haluaa auttaa lastaan, mutta se perusoletus, että nuori kavereineen ovat niin osaamattomia etteivät voi tehdä itse eväitä ja se että nostaa itseään jalustalle muiden äitien yläpuolelle on typerää. Esim toisten nuorten kodeissa vanhemmat ovat voineet sanoa että tee eväät jääkaapin ruoista, mutta nuori ei ole tehnyt, joten silloin se on nuoren oma moka josta oppii sitten seuraavalla kerralla.
[/quote]
Itse olin kotona aina siihen asti kun ostin oman asunnon, joku 22-23v. Ei se suinkaan tarkoita sitä, etten olisi osallistunut hommiin ja osaisi itse tehdä kaiken. Miten ihmeessä aina ajatellaan, että kotona asuminen aiheuttaa osaamattomuuden. Itse olin 3-vuorotöissä ja säästin palkasta rahaa asuntolainaa varten. Maksoin kaiken tietysti itse, ei minulle vanhemmat rahaa joutuneet antamaan, osallistuin ruokamenoihinkin, vuokraa en maksanut, sen sain laittaa säästöön omaa asuntoani varten.
☻
[/quote]
En tarkoittanutkaan että se olisi huono että asuu vanhemmillaan. sehän on tosi hienoa että on ostanu oman asunnon noin nuorena :)
Vieläköhän se alkuperäinen äiti jaksaa ruokia nuorisolle värkätä... Alkoi ihan kiinnostaa, että mikähän on huomisen eväs robottiryhmälle.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:56"]Voi elämän kevät.... Aavee ei koskaan petä. Muutama on vaivautunut oikeasti vastaamaab kysymykseen, mutta iso osa vittuilee ja yrittää "paljastaa provoa" ja keskittyy haukkumaan muiden ehdotuksia,kun ei itsellään ole mitään rakentavaa ehdotusta antaa. Ap, älä välitä. Keskiverto aavee-mamma on typerä kusipää, jolla ei riitä empatiaa kuin korkeintaan omille lapsille, ja niillekin niukasti. Tsemppiä sinulle, ei sinun tarvitse täällä tilittää yksityiskohtia. Toivottavasti sait edes jotain ideoita. [/quote] Just ajattelin aivan samaa. [/quote] Mut olihan tää aika erikoinen aloitus. [/quote] Erikoinen tosiaan. Ap olisi ehkä saanut parempia vinkkejä jos ei olisi "taustoittanut" tota tilannetta mitenkään. Koska kyllähän toi lähtökohta oli niin outo, että siihen oli monen pakko puuttua.
[/quote]
Jos ei olisi klertonut taustoja, sitä olisi kysytty.
En jaksanut lukea kuin muutaman sivun, mutta ehdottaisin lasagnea!
Tulee edullisesti ihan älyttömän iso määrä kerralla, voi tehdä vaikka pellillisen kokoiseen vuokaan, voi jopa hieman kitsastella sen jauhelihan kanssa jos pitää olla halpaa- Lasagnelevyt on edullisia, jauheliha jostain tarjouksesta ja viipaloit valmiiksi sopiviin annospaloihin niin ei hotkita älyttömästi.
Voit laittaa vaikka ison vuuan sellaisenaan pakkaseen seuraavaa kertaa varten.
ärsyttää, kun nämä inisijät tulevat tänne valittamaan ap:sta vaikka eivät ole lukeneet ketjua läpi.
esim. koska ap ruokkii ne, niillä ei ole nälkä, eivät tuo itse eväitä, vanhemmat luulee kaiken olevan ok. jos ap ei ruokkisi, ne toisi eväät ja oppisi olemaan aikuisempia.
mutta. ap kertoi jo, että oppilaat olivat syyslukukauden nälissään. oppivatko? oliko eväät? häh?
sen kerran, kun joku pyyteettömästä koittaa auttaa lastensa tovereita, häntä mollataan ties miksi marttyyriksi.
minusta ap on esimerkillinen ihminen.
muiden vanhempien pitäisi osallistua. ehkä se kurssia vetävä opettaja voisi auttaa? massapostitusta vanhemmille tai jotain.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 00:24"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:56"]Voi elämän kevät.... Aavee ei koskaan petä. Muutama on vaivautunut oikeasti vastaamaab kysymykseen, mutta iso osa vittuilee ja yrittää "paljastaa provoa" ja keskittyy haukkumaan muiden ehdotuksia,kun ei itsellään ole mitään rakentavaa ehdotusta antaa. Ap, älä välitä. Keskiverto aavee-mamma on typerä kusipää, jolla ei riitä empatiaa kuin korkeintaan omille lapsille, ja niillekin niukasti. Tsemppiä sinulle, ei sinun tarvitse täällä tilittää yksityiskohtia. Toivottavasti sait edes jotain ideoita. [/quote] Just ajattelin aivan samaa. [/quote] Mut olihan tää aika erikoinen aloitus. [/quote] Erikoinen tosiaan. Ap olisi ehkä saanut parempia vinkkejä jos ei olisi "taustoittanut" tota tilannetta mitenkään. Koska kyllähän toi lähtökohta oli niin outo, että siihen oli monen pakko puuttua.
[/quote]
Jos ei olisi klertonut taustoja, sitä olisi kysytty.
[/quote]
Hän kertoi. Silti udeltiin lisää ja lisää ja syitä ja lisää syitä.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 07:40"]
ärsyttää, kun nämä inisijät tulevat tänne valittamaan ap:sta vaikka eivät ole lukeneet ketjua läpi.
esim. koska ap ruokkii ne, niillä ei ole nälkä, eivät tuo itse eväitä, vanhemmat luulee kaiken olevan ok. jos ap ei ruokkisi, ne toisi eväät ja oppisi olemaan aikuisempia.
mutta. ap kertoi jo, että oppilaat olivat syyslukukauden nälissään. oppivatko? oliko eväät? häh?
sen kerran, kun joku pyyteettömästä koittaa auttaa lastensa tovereita, häntä mollataan ties miksi marttyyriksi.
minusta ap on esimerkillinen ihminen.
muiden vanhempien pitäisi osallistua. ehkä se kurssia vetävä opettaja voisi auttaa? massapostitusta vanhemmille tai jotain.
[/quote]
Nälissään ap:n mielestä. Me emme edelleenkään tiedä, ovatko nälissään siksi että vanhemmat eivät välitä (mikä on osan kerholaisista kohdalla ihan normaalia ja laillista) vai siksi, että ovat laiskoja tai tahtovat säästää eväsrahat muuhun.
Ap sanoi ketjun aika loppupuolella, että pizzaa ovat tilanneet sinne niin että kyllästyttää. Niillä on siis rahaa ja taitoa hankkia ruokaa. Kuulostaa ihan laiskuudelta ja omalta valinnalta tuo nälässä olo. Ja ei kai ne nyt vastaan pistä, jos joku kantaa ilmaista ruokaa lämpimänä nenän eteen.
No mä en tarjoaisi mitään vaikka vieraanvarainen ja toisista huolehtiva olenkin. Toistan samaa kuin moni muukin että jokainen ottakoon omat eväät mukaan. Mutta jos jotain kokee pakolliseksi tarjota, näkkileipää, voita ja juustoa niin jokainen saa vähän ensiapua nälkäänsä. Syököön kotona sitten lisää.
Ap ei kertonut, miksi häntä häiritsee toisten nälkä.
Auttais mieluummin pikeasti hädänalaisia köyhiä. Niitä, jotka käy ruokajonoissa.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:35"]
Onko kyse normaaliälykkyydellä varustetuista lapsista vai esim. kehitysvammaisista tai ylineroista, jotka ei osaa huolehtia itsestään?
[/quote]
Voisin sanoa että ylineroista, mutta sekin tulkitaan kai heti oman lapseni kehumiseksi??
ap.
[/quote]
Siinä tapauksessa olisi ainakin tärkeää että oppisivat itse huolehtimaan syömisistään. Monet huippu älykkäät ei ymmärrä käytännön asioita, ja ikävä jos vanhemmat vielä passaavat ja eivätkä opeta vastuullisuutta.
Onko suurinosa ap. mammoista joutunut itsenäistymään pienenä ja nyt sitten pakko puolustella sitä, että vain sillä tavalla lapsista kasvaa kunnon aikuisia?