G: Millaisia POSITIIVISIA kommentteja olet saanut ventovierailta?
Avaan tasapainon nimissä vastagallupin tuolle ikävien kommenttien ketjulle - niitä kun tuntuu olevan paljon. Onneksi silloin tällöin on (toivottavasti) myös toisin päin.
Siispä: millaisia mukavia kommentteja tai huomautuksia olette saaneet vierailta ihmisiltä kaupungilla tms. liikkuessanne? Tai miten tuntematon on huomioinut sinua positiivisesti siten, että mielesi on tosiaan ilahtunut tai päiväsi suorastaan pelastunut?
Sanokaa, että näitäkin kokemuksia on... :)
Voin itse aloittaa:
- Useamman kerran vaatetustani on kehaistu kaupungilla. Minulla on kaksi kaunista takkia, joista olen itsekin tosi onnellinen - kerran eräs nuori äiti lastenvaunuineen ihan juoksi minut kiinni sanoakseen, että takkini on kaunis ja kysyäkseen, mistä sellaisia saa. Tulipa hämmentynyt olo ja samalla hyvä mieli! Toisella kertaa tuntematon täti ratikkapysäkillä ihaili toista takeistani.
- Kerran mieheni kanssa halasimme toisiamme ratikkaa odottaessamme. Vanhempi setä vierestä sitten kommentoi, jotta "on ne sitten niin söpöjä - muistakaa nyt nauttia tuosta ajasta!" tai jotain vastaavaa. Alkuosa ehkä oli sarkasmia, mutta jälkimmäinen osuus tuli kyllä vanhemman ihmisen painokkaalla elämänkokemuksella ja vaikutti ihan vilpittömältä. Otimme tämän siis positiivisesti. :)
Kommentit (30)
Olen luonteeltani melko iloinen ja sosiaalinen, niin jotenkin tuli puheeksi, mistä olen kotoisin. Taisi asiakkaani kysyä. Hän sanoi lopuksi: "Minä ajattelinkin, että et sinä täältä ole kotoisin, kun olet noin iloinen!" Kyllä jäi hyvä mieli! :D
Esikoinen oli vinkumistuulella ja sain vähän väliä sanoa että ei nyt osteta sitä tai tätä ja tulepas nyt yms. Vauvakin oli kärttyinen ja häntä piti vähän väliä sylitellä ostosten lomassa. Eräs nainen teki ostosreissua samaa tahtia meidän kanssa ja katsoi välillä pitkään. Ajattelin jo että ajattelee meistä jotain negatiivista tyyliin että ei tarvitsisi tuoda lapsia ollenkaan kauppaan. Ostosten pakkaamisen jälkeen nainenpa tulikin sanomaan että hän vaan ihaillen katsoi kuinka hienosti ja rauhallisesti hoidin kauppareissun. Että hän muistaa kyllä kuinka vaikeaa joskus oli pienten lasten kanssa kaupassa. Tuli tosi hyvä mieli.
Olen kyllä saanut paljonkin kehuja kauneudesta.
Mutta mieltähivelevin on varmasti se, kun kävelin kesällä marketissa todella kauniin missityyppisen ystäväni kanssa. Joku keski-ikäinen nainen koputti olkapäähän ja sanoi, että mulla on mielettömän upeet sääret! Mulla on jonkinasteinen trauma ollut aina lihaksikkaista ja paksuista pohkeista, joten tämä kehu hiveli itsetuntoa. ;) ...Niin pinnallista... ;D
- Mulla jäi hyvä mieli, kun joskus päiväaikaan olimme ravintolassa tyttöporukalla syömässä, kun joku siististi pukeutunut vanhempi mies pysäytti mut jollain vessareissulla tms. ja sanoi, että "Susta näkee, että ole valovoimainen persoona, siitä miten puhut tuolla teidän pöydässä, kuuntelet ja liikut. Tulet vielä menestymään elämässäsi!"
- Useamman kerran on joku vieras, usein vanhempi nainen tullut kommentoimaan julki-imettämistäni (siis pienen vauvan on tullut esim. kesken kauppareissun nälkä ja imetän siististi rintaa isommin vilauttelematta nälkäistä tuhisijaa), että onpas mukava kun imetät, ja että maitoa riittää, ja että jatka samaan malliin. Näinkin joskus! :-)
Mietitäämpäs, onko itsellä mitään vastaavaa...
... No tässä jotain mitä tulee mieleen:
* Viimeksi neuvolan odotushuoneessa (aikuisneuvola samassa) vanha mummo kommentoi, että "onpa sinulla kauniit lapset". Ja siinä vielä puettiin ulkovaatteita ja ohjeistin esikoista 4v keräämään leluja, lähtiessä mummo vielä sanoi, että "onpa ne lapset kilttejäkin" tms.
* Reilu vuosi sitten työpaikan juhlissa (n.500 juhlijaa) katseltiin jotain esitystä. Huomasin, että vieras, suurin piirten ikäiseni mies katseli minua. Esityksen jälkeen hän kävi sanomassa, että "mikä tahansa esitys näyttää varmasti TOSI hyvältä kun katsoo noilla silmillä" :) Vähän kesti tajuta mitä tyyppi oikein sanoi, joten taisin olla vähän hämmentynyt....
Viime aikoina ei olekaan tainnut kauheasti tulla mitään komentteja tuntemattomilta. Muutenkin parhaat kommentit on tainnut tulla ainakin jollain lailla tutuilta ihmisiltä.
todella hyvännäköisen ystävättäreni kanssa. Olen siis tottunut lähinnä siihen että miehet tulevat tätä kaunista blondia liehittelemään... Niis sellainen tosi "söötti" siis mukavan oloinen, raskaasti tatuoitu ponnaripäinen vanhempi mies pysähtyi kohdallani, katsoi vain minua ja totesi "kaunis olento" =)
vauva nukkui ja 2v könötti penkissä kuin tatti.
Vieressämme istunut tiukan näköinen bisnesrouva, sanoin matkan päätteeksi helpottuneen oloisesti onpa sinulla matkustamiseen tottuneet lapset.
Mulle on jäänyt mieleen, kun baarissa naistenvessassa meikatessani vieressäni peilaava nainen sanoi, että en tarvitsisi ollenkaan meikkiä, kun olen niin kaunis luonnostaan...hassua tässä on se, etten omasta mielestäni ole edes mitenkään erityisen kaunis. Aika lyhyt ja vähän pyöreähkö ja ko. tapauksen aikoihin jotain 35 v.
Lisäksi baarissa joku tuntematon nainen kehui vaatteitani ja sanoi, että tyyli sopii minulle tosi hyvin. Tuli tosi hyvä mieli!
huusi kerran metsien mies puskasta kävelylenkillä, että onpa kiva nähdä poika ja äiti. Ja sanoi oikein kivasti pojalleni että muistathan olla kiitollinen äidistäsi. Sitten jatkoi sanoen, että hän oli jäänyt jo pienenä orvoksi.
Kävelin kaupungilla ja vastaan tuli mies. Menimme toistemme ohi ja äkkiä mies pyyhälsi ohitseni ja pysäytti minut. Säikähdin aivan kamalasti. Mies kertoi halunneensa nähdä uudestaan maailman kauneimmat silmät. Tilanne oli todella hämmentävä, se mies oikeasti katsoi silmiini syvälle pitkän aikaa. Tämä tapahtui vielä muistaakseni aamutuimaan arkena. Mies lopuksi vain hymähti ja nyökkäsi, todella suloisesti ja jatkoi matkaansa.
Miehestä jäi hyvä fiilis, ihan tavallisen oloinen alle kolmekymminen oli. Ei edes juoppo =)