Mistä voi ostaa muovitettua froteeta ja montako vauva tarvitsee?
.
Kommentit (11)
Yksi käytössä, yksi pesussa ja yksi puhtaana odottamassa.
Vaatteita ja puklurättejä tietysti enemmän... mutta lakanoita, pyyhkeitä jne.
ja hoitoalustan päällä olen myös pitänyt. Meillä 8 klp ja hyvin ovat riittäneet. Jokaisesta puklusta olen kyllä vaihtanut, kun en tykkää haisevasta sängystä/hoitopisteestä. Pissavuotoja ollut ihan muutaman kerran, mutta hoitoalustalla niitäkin on piisannut..
Osta vaikka kolme sängyn mittaista palaa. Ei ollut mielestäni yhtään "hassu" kysymys.
pienelläkin vauvalla, joten ei käytetty. Ihme kyllä meillä vaippa fuskasi yöllä tosi harvoin (ihan ekojen kuukausien aikana vaihdettiin yölläkin, kun kakkasi, mutta kun lopetti yökakat n. 3 kk iässä, oli sama pissavaippa läpi yön).
Itse käytin hoitoalustan päällä harsovaippaa, vauva kun kakkasi usein, kun vaipan otti pois.
Muovifroteeta meillä käytettiin lähinnä matkahoitoalustana ja metritavarana saa kangaskaupoista. Yksi pala taitaa tulla äitiyspakkauksessa.
Itse olen ostanut JYSK:stä metritavarana. Kolme kappaletta on meillä ainakin riittänyt hyvin. Vauva-aikana en ole kokenut tarvetta muovitetulle froteelle, mutta noin vuoden iässä otettu käyttöön.
lakanan ja patjan väliin! 4llä vauvalla ollut, eikä yhtäkään hiostanut.. ja muovipuoli siis alaspäin käytettiin meillä. En ihmettele että hiostaa, jos laittaa väärinpäin.. :)
Toisella keralla lanoloin (siis lanoliinikäsittely) vanhan vauvan villahuovan ja laitoin sen lakanan alle. Jos tuli vahinko riitti kun sitä vähän tuuletti. Tosin muutama kuukausi syntymän jälkeen hankimme ruskovillan lampaankarvan ja sillä "vauva" (melkein kolme vuotta) nukkuu vieläkin.
Sitä saa esimerkiksi kangaskaupoista. Ostin pari metriä ja pätkin sopiviksi paloiksi.