Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kysymys ylipainoisille!

Vierailija
02.03.2009 |

Miten olette selviytyneet raskaus ajasta jos ylipainoa on jo ennestään ollut huomattavasti? Onko ollut tukala olo, hengenahdistusta ym? Tai muita ongelmia raskausaikana tai synnytyksessä? Itsellä oli viime raskaudessa ylipainoa jonkun verran kun raskaus sai alkunsa ja minulla on vielä verenpainetauti, eikä suurempia ongelmia ollut. Nyt aloitettiin kolmannen yritys, edellisestä synnytyksestä kulunut vajaa vuosi ja siitäkin raskaudesta jäänyt tietysti ylimääräistä painoa ja mietin että onko ongelmia odotettavissa kun niitä ei ollut viimeksikään, vaan kaikki meni hyvin. Kertokaa omia kokemuksianne.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lapsen jälkeen lihoin.

Seuraavissa kahdessa raskaudessa olen laihtunut. Molemissa olin laitokselle mentäessä joko saman painoinen kuin ennen raskautta tai muutaman kilon painavampi.

Ei mitään ongelmia.

Vierailija
2/4 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudessa ei ollut mitään ongelmia, paino nousi kymmenisen kiloa, jotka olivat poistuneet jäkitarkastukseen mennessä.

Tätä kuopusta alkaessani odottamaan bmi oli jo 30 (ikäeroa lapsille tulee 9 vuotta). Nyt ollaan menossa jo reippaasti yli puolen välin, ei mitään ongelmia. Paino on muutaman kilon alle lähtöpainon. Verenpaine, sokeri, kaikki olleet kunnossa kummassakin raskaudessa. Huomaan joskus hengästyväni nopeammin nyt kuin ennen, mutta ei tuokaan mikään merkittävä ero ole ollut.

Aluksi pelkäsin että ongelmia tulisi, paino kun oli päässyt nousemaan niin korkealle. Hedelmällisyyteenkään tuo ei sitten kuitenkaan vaikuttanut, raskauduin ensikierrosta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme raskautta ja synnytystä sujuneet täysin ongelmitta. Ainut riesa oli se jokakertainen pakollinen sokerirasituskoe, ei rask.ajan diabetesta kuitenkaan

Vierailija
4/4 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ylipainoa oli huomattavasti, ilmeni raskausajan diabetes. Se pysyi kurissa ruokavaliolla ja verensokerin seurannalla eivätkä vauvat kasvaneet liian suuriksi. Tietysti loppuraskaudesta on tukala olo, varmasti tukalampi kuin hoikalla odottajalla, mutta ei mitenkään ylipääsemättömän tukala.