Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä, ristiäismenu??

Vierailija
01.03.2009 |

Salaatti 1:

- jääsalaatti

- lollorosso

- rucola

- kurkku

- kirsikkatomaatti

- cantaloupe-melooni

- viinirypäle

- juusto (emmental tai feta) Chevre olis mieleisin, mutta ei monen mieleen

Salaatti 2

- keitetty peruna

- punasipuli

- suolakurkku

- kapris

- aurinkokuivattu tomaatti

- öljy, pippuri, suola yms.

- paahtopaisti (itse tehty)

- graavi- tai kylmäsavulohi (itse tehty)

- patonki, ruisleipä

- levite

- vesi, maito, mehu

..........................................

- täytekakku (vetopohja, marjainen+kerma)

- korvapuustit

- keksit

- kahvi/tee

........................................

Mielipiteitä?? Äitini piti liian pröystäilevänä, jota ihmettelen suuresti. Menuhan on todella simppeli. Mieheni on kokki, emmekä halua mitään perinteistä voileipäkakkulinjaa. Mietinnässä on vielä kolmas salaatti, ehkä pastapohjainen, mutta taitaa riittää nuokin.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vauva-arjen kohtaamista ei kannata tehdä suureellisia suunnitelmia. Voi olla että puhtia on enemmän kuin ennen tai voimat loppuvat täysin valvomiseen ja aika menee tissittelyyn.

Minä minimoisin kaiken ylimääräisen tekemisen ensimmäiseltä neljältä kuukaudelta. Jo vauvan nuha ja siitä seuraava valvominen puristaa mehut aika tarkasti pihalle eikä ole mitenkään ennakoitavissa.

Kaverini piti iso ristiäiset koska olivat menneet maistraatissa naimisiin ja juhlat jäivät silloin pitämättä. Vieraita liki 80. Se oli sitten koko perheen juhla, niin lapsen kuin vanhempien. Tosin itse pitäisin maksimi vierasmääränä noin 20hkl, jottei juhlista tulisi liian stressaavia vauvalle.

Vierailija
22/54 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala menuu, jos itselläkin on ihan pieni lapsi. Mieluummin jotain naposteltavaa, sormilla syötävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukahan tulis loihtimaan meillekkin tollaset tarjottavat. Ens lauantaina risiäiset ja tarjolla kakkua, sekä pasteijoita. Tietty piparia jne, mutta muuta en ole koksaan osannu tarjota. Jotenki meillä vieraat niin kiireisiä, etteivät edes kahvitella kerkeä:(

Vierailija
24/54 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka klo 13 tma niin hölmöä laittaa lounaan jälkeen ruokatarjoulua.

Vierailija
25/54 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että menu olisi meidän näköinen. Ristiäisiin tulee n. 10 henkilöä ja vain kaksi lasta, jotka molemmat jo kouluikäisiä.

Meidän mielestämme pääsemme todella paljon helmpommalla tällä kokonaisuudella kuin väsäämällä voileipäkakkuja ja monia erilaisia leivonnaisia. Osa vieraista tulee pitemmän matkan ja juhlat ovat puolenpäivän jälkeen, joten ajattelimme että kevyt purtava buffet tyyliin olisi hyvä.

Vetopohjakakku on siis kakku joka tehdään ns. kääretorttulevyistä. Teen yhden ison kääretorttulevyn, leikkaan kolmeen tai useampaan kerrokseen, täytän ja koristelen. Todella helppoa!

Terv. ap

Vierailija
26/54 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vauva-arjen kohtaamista ei kannata tehdä suureellisia suunnitelmia. Voi olla että puhtia on enemmän kuin ennen tai voimat loppuvat täysin valvomiseen ja aika menee tissittelyyn.

Minä minimoisin kaiken ylimääräisen tekemisen ensimmäiseltä neljältä kuukaudelta. Jo vauvan nuha ja siitä seuraava valvominen puristaa mehut aika tarkasti pihalle eikä ole mitenkään ennakoitavissa.

Kaverini piti iso ristiäiset koska olivat menneet maistraatissa naimisiin ja juhlat jäivät silloin pitämättä. Vieraita liki 80. Se oli sitten koko perheen juhla, niin lapsen kuin vanhempien. Tosin itse pitäisin maksimi vierasmääränä noin 20hkl, jottei juhlista tulisi liian stressaavia vauvalle.

Vierailija
27/54 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse en siihen lähtisi pienen lapsen kanssa. Vauva-ajan saavat vieraat syödä ostettuja herkkuja, leivon sitten taas kun lapset ovat isompia ja voimat palaavat...

Vierailija
28/54 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

....siis ristiäisiin tulee yli 10 henkilöä, noin 15 joten pienet on.

Vierailija
29/54 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttipullolla?

Vierailija
30/54 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ihana menu, juuri tuollaisissa ristiäisissä haluaisin olla vieraana. Ei aina niitä sipsejä ja pakastepasteijoita. Hyvä ap!

Vierailija
31/54 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattitaitoisesti eikä edes kysele apuja.

Ilmeisesti täytekakun tekee ap itse ja se on todella helppo nakki.

En ymmärrä miksi äiti ei pystyisi itsekin ristiäistarjottavia tekemään, minä ainakin pystyin ja kun olen ammattilainen mitä ruokaan ja leivonnaisiin tulee se oli ihan kunnia-asia.

Uusavuttomille voi olla vaikeaa tai suorastaan ylivoimaista mutta me ammattilaiset olemme eri sarjassa.

Vierailija
32/54 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ristiäisissä vain me vanhemmat ja isovanhemmat sekä kummit. Eli yhteensä 8 henkeä. Tietysti omat lapset.

Jos joku tekis mulle noi kaikki , niin kyllä kelpais. Mutta itse en jaksaisi ryhtyä kun unta saa muutenkin yössä pari tuntia vauvan kaa.

En nyt voisi muuten sanoa, että olen uusavuton. Olen myös ammatiltani kokki, mutta ei sitä yksinkertaisesti jaska isoja ja paljon tarjottavaa vaativia juhlia järjestää ainakaan kotona vauvan ollessa näin pieni.

Vierailija
33/54 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvä isä osallistuu lapsen hoitoon ja väsyy varmasti itsekin. Riippuu täysin lapsesta ja alusta miten vanhemmat jaksavat ristiäisten tienoilla. Siksi ei ole mielestäni järkevää tehdä rajuja suunnitelmia ennen kuin alku on nähty. Itsekin aioin leipoa moninaiset kakut mutta voimat jäivät tehovuoteen äärelle. Synnytys ja siitä seuraavat viikot eivät välttämättä aina mene niinkuin ennakolta kuvitteli.

Eikä se välttämättä ole uusavuttomuutta että käyttää voimansa lapseen eikä pätemiseen..

Vierailija
34/54 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetopohja oli mulle ihan uusi sana!

Vierailija
35/54 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot töissä vissiin jossain Mäkkärissä pihvin paistajana ja mies oikein Amicalla vääntää hernerokkaa.

Vierailija
36/54 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeita ei kannata montaa lajia laittaakaan, meneepähän kakkua enemmän ja ei jää kaikkea niin paljon.

Minusta tuo nyt ei ollut mitenkään pröystäilevää, itse kyllä tykkäisin vieraana tuommoisista tarjoiluista. Eivät nuo nyt kovin vaativat ole valmistaa, noin pienelle porukalle vielä.

Kyllä minä olen omien lasteni ristiäisiin aika monenlaiset tarjoilut laittanut, enkä muista että se olis erityisen rasittavaa ollut. Enemmän vituttaa se siivoaminen.

Vierailija
37/54 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

makean nälkään :-) sekä ainakin kahdenlaisia mielellään täytettyjä pikkuleipiä voisi laittaa tarjolle....

Tuota perunasalaattia mietin,että meneeköhän hyvin "kaupaksi"?

Ei kuulosta kovin herkulliselta..mutta varmasti oikein täyttävää.

Vierailija
38/54 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokana naudanpaistia ja perunat

makaroonisalaattia

tuoreita vihanneksia

leipää

Kahvin kanssa täyte- ja hyytelökakkua

unelmatorttua

kuorrutettua kuivakakkua

lusikkaleipiä

marmeladi pikkuleipiä(en muista nimeä)

Vieraita oli parikymmentä henkeä ja tarjottavaa oli riittävästi.

Kohta tulossa taas ristiäiset ja taaskin laitan lämpimän ruoan ennemmin,entä alan vääntämään joitain suolaisia piirakoita,pasteijoita tai niitä iänikuisia karjalanpiirakoita :D voileipäkakuista puhumattakaan....

Vierailija
39/54 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkaan itsekin salaateista, ja myos siita perunasellaisesta! Itsekin aion tehda salaattia/salaatteja poikamme ristiaisiin. Jos valttamatta haluat, niin ehkavoisit tehda jonkin makean herkun lisaksi, mutta ei ole todellakaan valttamaton. Itsella ainakin tulee aina syotya enemman tuota suolasenpuolta kuin makeaa, tulee huono olo liiasta makeasta (joka helposti syntyy jos on liian monenlaista tarjolla, ja jokaista on 'pakko' maistaa :) ).

En ymmarra kun talla palstalla saa aiheesta kuin aiheesta aina asiatonta palautetta!!! :(

Vierailija
40/54 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei ole kyse mistään brassailusta tai siitä missä mieheni tai minä olemme töissä. Kyse on ristiäismenusta, johon kaipasin vinkkejä ja jos sinulla ei ole minulle mitään olenaista asiaa, pidä leipäläpesi kiinni. Kiitos!

Mietin tosiaan, että onko makean puoli liian niukka, mutta tulin siihen tulokseen, että yleensähän suolanen uppoaa kuitenkin paremmin. Voisi kuitenkin olla paikallaan vielä jonkinlainen kuivakakku tai muu vastaava.

T:ap