Asumislisä tulisi lakkauttaa, samoin toimeentulotuki
Itse en ole koskaan noita tukia mihinkään tarvinnut. Laiskuutta se on, jos ei sen verran viitsi töitä tehdä, että omillaan toimeen tulisi. Ja jos ei sitten jaksa tai viitsi töitä tehdä, niin asukoon sitten vaikka pahvilaatikossa. Lapset huostaan tuollaisilta, jotka eivät jälkikasvustaan ilman tukia pysty huolehtimaan.
Kommentit (30)
vaikka 3 kk... sekin voisi olla osin niin että pitäsi maksaa takaisin kun tulot vakiintuu. En hyväksy "elinikäistä" asumis- ja toimeentulotukea
Eli täytyy toivoa, että koskaan ei yllättäen sairastu vakavasti, ja vaikeasti kehitysvammaisetkin/vammautuneetkin voidaan tämän logiikan mukaan saman tien lahdata, koska todennäköisesti asumistukea ainakin tulisivat saamaan...
Ja laitetaan pahvilaatikkoon elämään nekin eläkeläiset, jotka aikanaan ovat maatilan emäntinä ilman virallista palkkaa tpimineet, hehän saavat pienituloisina eläkkeensaajan asumistukea...
asuntolainan korkovähennyksiin? Sehän on myös asumistukea, mutta tarkoitettu niille, joilla on varaa ottaa lainaa. Entäs sijoitusasuntoa varten otetun lainan verovähennys? Lopetetaanko myös hyväosaisten tulonsiirrot vai vain köyhien? Kummassakohan lie isommasta summasta kyse?
ole vielä näin yksipuolisen kuuloista porukkaa kuin ap &co. Huostaannotto maksaisi enemmän kuin asumistuki tai toimeentulotuki. Asumistukea ja toimeentulotukea maksetaan myös työssäkäyville pienituloisille ihmisille. Suomessa kun on firmoja, jotka maksavat ihmisille niin pientä palkkaa, ettei sillä tule toimeen. Asuntolainojen korkotuen voisi kyllä lopettaa. Perusteluna sama kuin ap:lla, että en ole sitä koskaan tarvinnut ja on sitä ihmiset ennenkin asuntoja hankkineet ilman mitään tulonsiirtoja.
minä minä minä minä.. jos minä en niin miksi muut!!! VOI JEESUS MIKÄ LEHMÄ LINJOILLA!
Mikähän ääni on kellossa, jos satut sairastumaan ja tulet työkyvyttömäksi? Ehkä tapaamme joskus naapuripahvilaatikossa.
Ei muuten kansaneläkkeellä oleva noita tukia edes saa, mutta silti..
Sekin on ihan vaan laiskuutta. Ruvetaan kaikki vaan siivoojiksi ja lehdenjakajiksi, sillä tämä maa pärjää tulevaisuudessa!
No ei oikeasti tosiaan! Sain itse asumistukea, kun sain opiskeluaikana lapsen. Muuten en kyllä päässeyt opiskeluaikoina nauttimaan edes opintotuista, kun olin koko ajan töissä ja tulorajat ylittyivät... mutta en kuitenkaan ehtinyt tienaamaan siinä määrin, että äitiys- ja vanhempainpäivärahatolisivat olleet kovin hyvät - toki minimiä paljon paremmat. Myös mies oli osa-aikatyössä käyvä opiskelija. Ehkä emme olisi pahvilaatikkoon joutuneet mutta ainakaan lasta ei olisi voinut pitää kotihoidossa parivuotiaaksi asti, kun minun olisi pitänyt jatkaa taas työn tekoa opiskelun lisäksi. (Tein siis gradua jo tuossa vaiheessa.)
Mutta jos ap:n linjalle lähdetään, niin lopetetaan sitten ihan kaikki tuet ja koko Kela... ei olis hyvä linja se.
meillä mies opiskelija ja osa-aikasessa töissä, minä äitiyslomalla. Ei tulot aina riitä niin saadaan 100-200e toimeentukea. ja asumislisää.
Olen siis huono äiti koska haluan lapsia ja isä huono isä kun opiskelee nyt lisää että sais paremman työpaikan..?
Sulta kuule lapset pois kun olet ahdasmielinen ja ilkeä.
Oulusta pohjoiseenpäin asfaltoinnit ja katuvalot tulisi poistaa. Itse en ole koskaan niitä mihinkään tarvinnut.
ehdottomasti samaa mieltä!!
:D
Saadaan kaduille muitakin kerjäläisiä kuin romanialaiset, voidaan saada paljon enemmän kicksejä ohikävelystä Liisa kerjää kadulla lastensa Iidan ja Petterin kanssa.
Ihan tylsää kun vain romanialaiset kerjää, olisi tosi paljon hauskempaa lakkauttaa kaikki tuet niin saisi suomalaisia kerjäläisiä katukuvaan ryysyissään ja palelevien lasten kanssa. Kannatetaan.
Asumislisä tulisi lakkauttaa, samoin toimeentulotuki. Itse en ole koskaan noita tukia mihinkään tarvinnut.
Oulusta pohjoiseenpäin asfaltoinnit ja katuvalot tulisi poistaa. Itse en ole koskaan niitä mihinkään tarvinnut.
Eli kun ei ole koskaan tarvinnut ko tukia niin eikai niitä nyt muillekaan pidä antaa. Olishan se tosi epistä. Kasva ap aikuiseksi (ja tämä ei tarkoita fyysistä ikää vaan sitä korvien välissä olevaa) ja yritä edes nähdä sitä omaa napaa pitemmälle.
Sossussa vaan sanottiin, että koittakaa pärjätä, voi,voi. Kun oli kaikki muut paikat jo apua kysellyt. No. pankkiin piti lainaa mennä hakemaan. Onneksi sieltä sentään sai. Että näin toimii meidän hyvinvointi yhteiskunta. Tavallisia työssäkäyviä ihmisiä ei sitten auteta, kun oikeasti sitä apua tarvitsisi.
Toimeentulotuki on se viimesijainen tulonlähde. Joutuuhan opiskelijatkin nostamaan opintolainaa, ottamaan siis lainaa elämiseen, ja vasta sen jälkeen saavat toimeentulotukea, jos on tarvetta....
Teillä ilmeisesti ollut omaisuutta, tuloa tai jotain muuta sen verran, että toimeentulotukea ei ole myönnetty. Valtaosa toimeentulotuen saajista ei nimittäin edes saisi lainaa pankista elämiseen, vaikka sitä menisi pankista hakemaankin... Tai ei ole realisoitavaa omaisuutta.
Kaikki tuet pois! Lapsilisät, työttömyystuet, ilmaiset neuvolat ja koulut, eläkkeet pois, sairaanhoito- ja hammashuollolta kaikki tuet pois. Asumistuet, toimeentulotuet ym ym ym mitä niitä kaikiia elatusapuja onkaan, pois vaan! Jos ei omalla työllään pysty hankkimaan lapsiaan, elättämään niitä, hoitamaan niiden terveyttä ja koulutusta niin pahvilaatikkoon ja huostaanottoon vaan. Kaikki tyyynni!
Samoin liikenteeltä ym kaikki tuet pois, Kaikki pois vaan joka paikasta! Jos ei omalla työllään pysty kustantamaan itselleen katua jota pitkin mennä töihin niin ei kun ojaan rämpimään. Yhteiskunnan ei kuulu tukea eikä auttaa ketään missään. Omalla palkalla on pärjättävä ja jos lapsia hankkiii niin nekin on omalla palkalla pystyttävä elättämään ja kouluttamaan. Jos ei ole varaa kustantaa lapselleen koulurakennusta, opettajaa eikä muutakaan niin huostaanottoa ja pahvilaatikkoa vaan.
Sitten elämä on helppoa ja leppoisaan kuin Ceaucescun Romaniassa konsanaan. Ah, sitä auvoa!! Kyllä ap on sitten fiksu ja viisas, ihan kateeksi käy!!
Eläköön ap ja ap.n Romanian style. Hallelujah!!
Omalla palkalla on pärjättävä ja jos lapsia hankkiii niin nekin on omalla palkalla pystyttävä elättämään ja kouluttamaan.
Olen itse sitä mieltä, että jos ei ole varaa elämiseen itsekseen tai kaksistaan puolison kanssa, on hyvin itsekästä alkaa väsäämään siihen tilanteeseen lapsia idealla "valtio/kunta kustantaa lasten elämisen".
Aloitukseen kommentoin sen verran, että tukiautomaatit pitäisi purkaa. Toimeentulo- ym. avustukset pitäisi määritellä ajanjaksoiksi siten, että ihmisillä olisi motivaatiota tehdä itse asialle jotain, eikä passivoisi sohvaperunaksi joka ei "viitsi" tehdä mitään kun rahaa elämiseen saa muutenkin.
mä oon just tuollainen tyyppi kenestä ap puhuu =)
eli mulla on monta lasta, olen kotihoidontuella ja saan asumistukea. joudun myös turvautumaan sosiaalitukeen. ja arvatkaas mitä, aina joulunalla haen myös seurakunnan jouluavustuksen! paha paha minä...
haluisko joku kysyä jotain?? ap??
Aivan samaa mieltä. Tiedän ihmisiä, jotka vuosikaudet repii tukia, kun aina menee huonosti.
Sitten kun oikeasti tarvitsee apua mistään ei sitä saa. Henkilökohtaisesti juuri niin kävi, kun mies sairastui. Sossussa vaan sanottiin, että koittakaa pärjätä, voi,voi. Kun oli kaikki muut paikat jo apua kysellyt. No. pankkiin piti lainaa mennä hakemaan. Onneksi sieltä sentään sai. Että näin toimii meidän hyvinvointi yhteiskunta. Tavallisia työssäkäyviä ihmisiä ei sitten auteta, kun oikeasti sitä apua tarvitsisi.