Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1-vuotiaalla alhainen hemoglobiini

01.03.2009 |

Meidän lapsella huomattiin neuvolassa liian alhainen hemoglobiini (95). Pituus ja pituuden ja painon suhde menivät mukavasti keskiarvokäyrän yläpuolella (+1 ja +10). Parin kuukauden aikana meillä on ollut flunssaa ja poskihampaat ovat vaivanneet. Kiinteiden syöminen ollut tällöin heikompaa, tissimaito maistunut hyvin. Arvelin, että huono hem. johtuisi tästä. Mutta jäi mietityttämään mitä muuta voi olla taustalla. Onko kokemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta passittivat lääkärille ja myös joukko muita verikokeita tytöltä otettiin. Niissä ei kuitenkaan ollut mitään ihmeellistä, eikä tyttö ollut lääkärinkään mukaan aneemisen oloinen. Itse luulen, että alhainen hemoglobiini johtui meillä pieniruokaisuudesta. Varsinkin lihaa meni niukasti. Tyttömme oli pitkä, mutta paino oli -10 käyrällä. Normaalimitat siis kuitenkin nuo. Saimme Maltofer-kuurin (nestemäinen rautalääke), mikä nosti hempan hyvin. Muistaakseni arvo kontrolloitiin muutaman kuukauden päästä ja oli jo hyvä. Tämän jälkeen hb on aina ollut normaali ja tyttö on nyt pian 4 v. Luulen, että johtui ihan vain rautavarastojen ehtymisestä.

Vierailija
2/2 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei edes vielä aloitettu mitään kuuria, kontrolli parin kuukauden päästä. Arvellaan myös vähäistä lihan syöntiä syyksi. Nyt olen työntänyt ruispuuroa, leipää ja nautaa joka välissä suuhun. Täytyy myös varmaan lopetella tuota imetystä, kun se vie niin paljon ruokahalua muulta ruualta. Mutta jos ei näillä konsteilla nouse, täytyy pyytää lisää verikokeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla