Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistun käydessäni Itä-Helsingissä.

Vierailija
28.02.2009 |

Ihan kun saapuisi eri maahan. Väestö on niin erilaista.

Esimerkkinä Itäkeskus. Roskaista, likaista, maahanmuutajia, laitapuolenkulkijoita maleksimassa, epäsiistejä nuoria.

Miten siellä voi asua? Huomaatteko muut samaa? Entä itähelsinkiläiset itse? Huomaatteko että esim. kantakaupungissa on ihan toisen oloista porukkaa?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavat laumat ihan saman näköisiä espoolais-klooneja on paljon ahdistavampaa kuin muutama juoppo tai narkkari.

Vierailija
42/54 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://hommaforum.org/index.php?topic=1507.0

Järkyttävää luettavaa.

Monikulttuuri tarkoittaa samaa kuin islamisoituminen, käytännössä islam tukehduttaa muut kulttuurit ja uskonnot alleen, siksi ihmettelen näitä mokuttajia, jotka haluavat tehdä Suomestakin islamilaisen maan.

Nyt on aika herätä puolustamaan maatamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tän hommaforum pr:n täällä vauva-palstalla.. hitto. Joku oli sinne kirjoittanut halventavasti mun moraaleista, eikä edes tunne mua. ärsytti.

Vierailija
44/54 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran Espoonlahden ostarilla, kauppakeskus Lippulaiva vai mikälie se oli, rähjäinen kuin mikä, ja kaikenmaailman hamppareita sielläkin pyöri. Itä-Helsingistä sentään pääsee nopesti pois metrolla, mikä plussaksi laskettakoon.

tosin todella harvoin siellä käyn. Ja juuri se rähjäisyys, rööki huulessa rattaita työntävät äidit, alkoholistit ja huonosti käyttäytyvät nuorisojoukot siellä eniten ahdistavat.

t. espoolainen

Vierailija
45/54 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaaressa kun metrosta nousen en näe enää mitään tuttua. Astun bussiin jonka bussikuski ei edes suomea ymmärrä. Matkustajat ovat kuin jostain Jenkki leffasta asunnottomien alueelta. Vedän vaistomaisesti lapsiani lähemmäksi itseäni. Tämäkö se on lapsuuteni ihana Vuosaari.

Tuntuu kuin ulkomaille olisi tullut.

Mä asun Roihuvuoressa. Kaikki kauppareissut, bussimatkat ja Itiksessä käynnit kestää kauhean kauan, kun aina on joku tuttu jossain ja pitää höpötellä. Bussissa ei tartte koskaan istua yksin, aina saa turista jonkun tutun kanssa. Vieraatkin tulee juttusille. (Esim. tänä aamuna naapurin talon mummo, jote en ollut oikeastaan koskaan nähnyt, jutteli mulle lähes vartin huoltoyhtiön toiminnasta tossa jalkakäytävällä)

Eniten pääkaupunkiseudulla mua ahdistaa Espoon keskuksessa ja Kontulan ostarilla. Kurjempaa, sotkusempaa ja pelottavampaa paikkaa kuin Espoon keskus en ole nähnyt missään ikinä! Pari kertaa joutunut sen kauppakeskuksen läpi kävelemään ja enää ei ainakaa lasta sinne viedä. Kontulassa taas käydään pari kertaa viikossa lapsen harrastusten takia ja siellä ihmisetkin ovat jotenkin "rujompia". Ja nyt puhun nimenomaan perus-jormista ja -pirkoista. Maahanmuuttajat ovat yhtä aurinkoisia joka puolella!

Vierailija
46/54 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten tulee näitä halvalla tehtyjä neukkukuutiokyliä niin kuin Mellunmäki tai Kontula.

Metroko sen kurjuuden levittää? myös Espooseen. Että sama onni ja auvo koskettaisi useampia ihmisiä.

Vierailija
47/54 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jonkin verran maahanmuuttajia mutta myös hyvätuloisia lapsiperheitä (näkyy mm. paikallisten kauppojen liha & kalatiskien tarjonnassa). Jos olet ns. hyväosainen ja teet asioita mitä hyväosaiset yleensä eli harrastat jotain sisäliikuntalajia, ostat ruokasi kalliista kaupasta ja asut omistusasunnossa, et törmää juurikaan maahanmuuttajiin.

Itäkeskuksessa on mielestäni tosi levoton fiilis ja käynkin aina vain sillä uudella puolella, koska hermoni eivät kestä niitä muita. Juoppoja, mustalaisia, somaleita täynnä! Huhhuh...aina joku ulostamassa jonnekin ja haisee muutenkin kamalalle.

Vierailija
48/54 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hassu tuo lihatiski-vertaukseni mutta olen asunut mm. Kontulassa (joo sinne en muuta takaisin kuin äärimmäisessä pakkotilanteessa), jossa kalatiskiltä sai tasan kirjolohta ja joskus ahventa sekä siikaa.

Vierailija
49/54 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kaupungissa on ne "kauheat" lähiöt, joissa kaupan edustalla pyörii huumehörhöt ja deekut ja muut syrjäytyneet.

Helsinki on vaan iso ja siksi ongelma on niin näkyvä.

Ja joku sanoi, että miksi ei omilla nurkilla tykätä ulkommalaisista. Ihan on pikkusen eri asia Itäkeskuksen maahanmuutajan äidit lapsikatraan kanssa plus miehensä, kun joku siirtolainen.

Siirtolainen ja maahanmuutaja on todellakin eri asia. Siirtolaisella on yleensä halua ja MAHDOLLISUUS pystyä tekemään työtä uudessa maassaan. Useat maahanmuuttajat taas eivät pysty edes tekmään työtä, ei koulutusta, ei halua oppia mitään jne.

Toki poikkeuksiakin on. Minullakin on työkaverina maahanmuutaja, joka on 8 vuodessa oppinut hienosti suomen kielen ja on erittäin ahkera työntekijä. Hänellä on halu olla veroa maksava Suomen kansalainen.

Itse olen asunut Lontoossa, monessa paikassa, jopa siellä huonossa maineessa olevassa pohjois-Lontoossa. Tähän voisin lisätä, että pohjoisessa, siellä vähän paremmassa lähiössä kuitenkin, mutta ihmiset mieltää pohjois-Lontoo=kauhea asuina alue, joten turha lisätä.

Mutta Lontoon kokemuksienkin jälkeen minuakin ahdistaa Itä-Helsinki! Ei Lontoossa ole noin sotkuista, nuhruista ja epätoivoista.

Vierailija
50/54 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen oloni tosi usein vähän pelokkaaksi, kun liikenteessä on kaikenlaista arvaamatonta sakkia, joista ei tiedä mitä aineita ovat käyttäneet. Kyse on kuitenkin AINA suomalaisista ihmisistä, maahanmuuttajia en ole koskaan kokenut negatiivisena tai uhkaksi liikkuessani.

Vierailija
51/54 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu olen töissä itäkeskuksessa ja joka päivä tulee kiintiö täyteen urpoista, pultsareista, märmäteistä, manneista ja narkkareista jotka aiheuttavat minulle vaihtelevaa vitutusta. väliin mahtuu toki ihan tavanomaistakin asiakaskuntaa ja ehkä yleisurpoja, narkkareita ja densoja lukuun ottamatta myös poikkeuksia löytyy kaikista edellä mainituista tyypeistä. en tosin tiedä onko muualla sitten paljon parempaa, etutöölössä oli rasittavaa bättre folk -mummoa ja niin ikään pultsaria ja narkkaria tarjolla joka tuutista, kannelmäessä lähinnä kahta viimeksimainittua tyyppiä. siis niiden "normaalien" ihmisten lisäksi. sanotaan nyt kuitenkin näin että ennen täällä idässä työskentelyä minulla ei ollut lainkaan rasistista näkökantaa maahanmuuttajiin, mutta se porukka joka täällä päivät pitkät parveilee ja asioi on ikävä kyllä vaikuttanut mielipiteisiini rankasti, ja jokainen jonka kanssa olen asiasta keskustellut, kertoo samaa.

Vierailija
52/54 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vinkkinä, että jos ei ole varaa lähteä ulkomaille niin voi aina lähteä itikseen :).

Vierailija
53/54 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pelkään keskellä päivää. Karseeta jengiä. Metromatkakin pelotti.

Vierailija
54/54 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä rumia, riippumatta siitä onko metroa vai ei. Suomessa on aika tehokkaasti rakennettu mahdollisimman rumalla tavalla. Hyvä että Espooseen saadaan metro, ehkä espoolaiset saastuttavat sitten vähemmän yksityisautoillaan. ;)

En ymmärrä tätä maahanmuuttajavalitusta. Itse asun aika räkäisessä peruslähiössä. Minua eivät häiritse somalit tai muut, vaan suomalaiset kaljoittelijat. Hyi helvetti mitä juntteja. Ja sitten he ovat näitä jotka mölisevät että islam valloittaa maailman ja maahanmuuttajat kotiin eikä enää pakolaisia Suomeen. Huhhuh...