Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kaikki, mitä voi tehdä lasten kanssa, on hauskempaa ilman lapsia."

Vierailija
26.02.2015 |

Pitääkö otsikon väite paikkaansa? Onko vastaesimerkkejä? Näkemyksiä suuntaan tai toiseen?

t. lasten hankintaa harkitseva

Kommentit (292)

Vierailija
161/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat hankkii vissiin sen elämänsä sisällön täällä hehkuttamalla miten hienoa se elämä onkaan ilman lapsia. :)

Vierailija
162/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"]

Lasten kanssa on hauska tehdä lasten juttuja. Ilman lapsia se on vain kummallista.... ;)

[/quote]

Mutta kun ne lasten jututkin ovat minusta hauskempia ilman lapsia. :D Piirtäminen, lehtikokoelman kerääminen metsässä, liukumäessä liukuminen, huvipuistot, mielikuvituksen käyttäminen... En tarvitse lapsia nauttiakseni mistään tälllaisesta.

[/quote]

No sun ei sit kannata hankkia lapsia. :)

Minä nautin paljon lasten kanssa puuhailusta; uimahallireissuista ja vesileikeistä, pulkkamäestä, kävelylenkeistä, telkkarin katsomisesta ja vierekkäin nukkumisesta. Näihin saa uudenlaisen kulman lasten kanssa, se on kivaa ja kiinnostavaa. Lasten ilo ja innostus tarttuu ja saa mut itsenikin hyvälle tuulelle. :) Ja keskustelut laasten kanssa - heillä on ihania oivalluksia ja ajatuksia maailmasta, kun lapsia vaan malttaa kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:10"]Joulu ja Pääsiäinen olisivat aika tylsiä ilman lapsia. Myös rannalla ja luonnossa on ihanaa olla lasten kanssa. Mikään ei ole ihanampaa kuin onnelliset lapset leikkimässä rannalla tai tarkkailemassa luontoa.
[/quote]

Heh ja kiljumassa hotellin altaalla niin saatanasti, että kuulo menee. Marisemassa joka asiasta, sotkemassa jne. Sellaistakin olen nähnyt. T.kahden lapsen äiti ja yhden mummi, onnellinen olen heistä.

Vierailija
164/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:51"]No ainakin minun elämäni on hauskempaa kun lapset kuuluvat siihen <3 [/quote] Mikähän mahtaa olla syy alapeukkuun? Jos joku nauttii elämästään lasten kanssa niin se on varmaan teiltä lapsettomilta jotenkin pois? Hankkikaa elämä.. [/quote] ... no niin ja joku taas ilman lapsia. Miksi pitää inttää? Toiset haluaa, toiset ei. Sillä selvä, kukin tehkee kuten parhaaksi näkee.

[/quote]

Mä luulin, että tässä ketjussa asia riidellään selväksi, ja sitten kaikkien täytyy toimia voittaneen kannan mukaan. Eikö tämä palsta sitä varten ole?

Vierailija
165/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:22"]

Lapsettomat hankkii vissiin sen elämänsä sisällön täällä hehkuttamalla miten hienoa se elämä onkaan ilman lapsia. :)

[/quote]

Vastasin kun kysyttiin. 

Vierailija
166/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:22"]

[/quote]

Ei se niin hienoa aina ole. Mutta ainakin se on paljon parempaa kuin tilanteessa, jossa olisi vielä lapsiakin riesana!

Vierailija
167/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"]

Lasten kanssa on hauska tehdä lasten juttuja. Ilman lapsia se on vain kummallista.... ;)

[/quote]

Mutta kun ne lasten jututkin ovat minusta hauskempia ilman lapsia. :D Piirtäminen, lehtikokoelman kerääminen metsässä, liukumäessä liukuminen, huvipuistot, mielikuvituksen käyttäminen... En tarvitse lapsia nauttiakseni mistään tälllaisesta.
[/quote] Tää kertoo vaan siitä, että olet itsekin vielä aika lapsi. Eikä siinä mitään, ihan vapaasti vaan. On kuitenkin niin, että on ihmisiä (todennäköisesti suuri osa, koska niin moni lapsia hankkii) jotka nauttivat tekemisestä lapsiensa kanssa jopa enemmän, kuin ilman. Kertoo jotain esimerkiksi tuo huvipuisto. Tykkään kyllä laitteista, mutta kun menen lasteni kanssa ja näen sen riemun heidän kasvoillaan... ei sitä pysty selittämään :) Oman lapsensa riemua voi katsoa tekemättä itse mitään. Oman lapsen nauru, kasvaminen, oppiminen... Tätä kaikkea vaan seuraa lumoutuneena. Mikäli tietää tai vahvasti arvelee, ettei ole tämän tyyppinen, on todellakin palvelus syntymättömälle lapselle olla edes hankkimatta. Lapsi ansaitsee tuntea itsensä ihanaksi ja ainutlaatuiseksi.

Vierailija
168/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:22"]Lapsettomat hankkii vissiin sen elämänsä sisällön täällä hehkuttamalla miten hienoa se elämä onkaan ilman lapsia. :)
[/quote]

Ja lapselliset todistelemalla (hampaita kiristellen) kuin ihanaa elämä lasten kanssa AINA on.

Vierailija
169/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:22"]

[/quote]

Vastasin kun kysyttiin. 
[/quote]

Ja lyttäät eriävää mielipidettä?

Vierailija
170/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:22"]Lapsettomat hankkii vissiin sen elämänsä sisällön täällä hehkuttamalla miten hienoa se elämä onkaan ilman lapsia. :)
[/quote]
Mitäs varten äidit sitten täällä ovat eikä siellä lastensa luona?

Vierailija
171/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä joitakin: Kirjan lukeminen ääneen (kiva seurata pienen hymyä ja reaktioita), jutustelu päivän tapahtumista (lapselle jää pieniä asioita mieleen, niitä ei aikuiset huomaa), leipominen (ihana ohjata lasta, ja toisen innostus tarttuu), ulkoilu (ei sitä itsekseen löydä hauskuutta pihan leikeistä), ravintolassa käynti (ihanaa kun ihmiset hymyillen katselevat meitä), häät/ hautajaiset yms. juhlat (lapsi rikkoo jään ja on helpompi rupatella niitä näitä kaikkien kanssa), kuperkeikkojen teko yms. pelleily (lapsen nauru tarttuu), joulunvietto (joulu on lasten juhla).

Siinä joitakin. Elämä on ihanaa! Ja vielä lopuksi lisään, että tulevaisuudelta odotan lasten aikuistumista; mahtavaa kun on sitten nuorta väkeä lähipiirissä. :)

Vierailija
172/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ihan noin sanoisi. Toki pikkulapsiaika on välillä rankkaa (eikä kaikilla ole välttämättä silloinkaan), mutta kyllä musta leffassa käyminen esimerkiksi on paljon hauskempaa lapsen kanssa. Ehkä nautin nimenomaan siitä lapsen mukana elämisestä kun saa kokea lapsuutta vähän uudestaan. Saa nähdä sen innostuksen kaikkeen. Lelukaupassa käyminen on musta erityisen mukavaa lapsen kanssa. 

Pidän sitäpaitsi enemmän lasten kun aikuisten seurasta. Aikuiset osaa olla kieroja ja ilkeitä. Pieni lapsi ei vielä osaa. Toki se kahdenkeskinen aika miehen kanssa ja tyttöjenilta on myös sellaista mitä elämässä haluan ja kaipaan, mutta en voisi kuvitella elämää lapsettomana. Toki siinäkin olisi puolensa, mutta mulla kai äidinvaistot ajaa tähän suuntaan. 

Kerron vielä:..Lapset riehusivat, hermot kireällä ja lapset lähti hoitoon mummolaan. Olin helpottunut, puoleen vuoteen en ollut lapsista kunnolla erossa ollut.

...mutta kun lapset lähti...olo oli tyhjä. En osannut olla. Illalla itkin ikävästä nuorempaa lastani. Miltä hänestä tuntuu kun minäkään osaa hänestä olla erossa. Aamulla heräsin, mies nukkui...yyksin keittelin kahvia. Kaipasin lapsia. Jos joku tulisi kanssani aamiaispöytään ja kertoisi mitä unta näki. Pienempi kävelisi hassusti taapertaen ja tulisi syliin istumaan. Ei, olin yksin ja näinhän minä halusin...tajusin kuinka paljon lapsiani rakastankaan ja kuinka tyhjältä elämä tuntuisi ilman. Kaipasin sitä kaaosta ja elämää ympärilleni.

Vierailija
173/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:46"]

Jos pitää tuollaista miettiä niin tuskin mitään äitiainesta oletkaan. Parempi kun et tee lapsia ja pilaa heidän elämäänsä itsekkyydelläsi.

[/quote]

Joo kun sehän tekee äideistä hyviä, että todella todella halusivat tuoda lapsia tähän maailmaan. Se Eerikan äitipuolikin varmaan todella halusi lapsen, siksi olikin loistava äiti ja äitiainesta.

Surkastuttaako raskaus ihan oikeasti aivot?

Vierailija
174/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"] Lasten kanssa on hauska tehdä lasten juttuja. Ilman lapsia se on vain kummallista.... ;) [/quote] Mutta kun ne lasten jututkin ovat minusta hauskempia ilman lapsia. :D Piirtäminen, lehtikokoelman kerääminen metsässä, liukumäessä liukuminen, huvipuistot, mielikuvituksen käyttäminen... En tarvitse lapsia nauttiakseni mistään tälllaisesta. [/quote] Tää kertoo vaan siitä, että olet itsekin vielä aika lapsi. Eikä siinä mitään, ihan vapaasti vaan. On kuitenkin niin, että on ihmisiä (todennäköisesti suuri osa, koska niin moni lapsia hankkii) jotka nauttivat tekemisestä lapsiensa kanssa jopa enemmän, kuin ilman. Kertoo jotain esimerkiksi tuo huvipuisto. Tykkään kyllä laitteista, mutta kun menen lasteni kanssa ja näen sen riemun heidän kasvoillaan... ei sitä pysty selittämään :) Oman lapsensa riemua voi katsoa tekemättä itse mitään. Oman lapsen nauru, kasvaminen, oppiminen... Tätä kaikkea vaan seuraa lumoutuneena. Mikäli tietää tai vahvasti arvelee, ettei ole tämän tyyppinen, on todellakin palvelus syntymättömälle lapselle olla edes hankkimatta. Lapsi ansaitsee tuntea itsensä ihanaksi ja ainutlaatuiseksi.

[/quote]

Aika surullista, jos sinusta nuo mainitut asiat ovat jotenkin ristiriidassa aikuisuuden kanssa. Kyllä ainakin minun aikuisuuteeni mahtuu paljon leikillisyyttä, mielikuvitusta, ihmettelyä ja hulluttelua kaiken vastuullisen työnteon ja velvoitteiden lisäksi.

Vierailija
175/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:22"]Lapsettomat hankkii vissiin sen elämänsä sisällön täällä hehkuttamalla miten hienoa se elämä onkaan ilman lapsia. :)
[/quote]
[/quote]
Lapset nukkuvat yleensä tähän aikaan..

Vierailija
176/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:22"]Lapsettomat hankkii vissiin sen elämänsä sisällön täällä hehkuttamalla miten hienoa se elämä onkaan ilman lapsia. :)
[/quote]

Ja lapselliset todistelemalla (hampaita kiristellen) kuin ihanaa elämä lasten kanssa AINA on.
[/quote]

Kukaan tuskin on sanonut että elämä lasten kanssa on AINA ihanaa ja helppoa? Vaan lähinnä sitä että kaikki on sen vaivan ja huolen arvoista, eikä kadu sitä että lapsia on hankkinut. Lapset antavat kuitenkin elämään niin paljon. :) sitä kun ei lapseton voi tietää.

Vierailija
177/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"]

[/quote]

Niinkuin mitä?

Mun upeaa nukkekotiani ei lapset sotke!

Mun vanhoihin ja hartaudella kerättyihin leegoihin ei lapset koske!                                            

Pulkkamäessä, huvipuistossa, metsässä, merellä, hevostalleilla on hauskempaa ilman lapsia!

Lapset ei osaa mitään kivaa, esim. hienojen majojen ja hiekka- tai lumilinnojen rakentamista, saviastioiden tekoa, tosi komean lumiukon luomista, joulukuusta ne eivät osaa koristella kauniisti ja leipominen niiden kanssa on yhtä tuskaa.

Vierailija
178/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, kyllä minä nautin erittäin paljon monista asioista joita teen lasten kanssa. Mutta täytyy sanoa että vasta kouluikäisten kanssa on hauskaa esim. kylpylässä tai huvipuistossa. Ei tarvitse enää vahtia eikä rajoittaa omia tekemisiään lasten takia. Olen onnellinen ettei mulla ole enää pieniä lapsia eikä enää tule olemaan. Aikansa kutakin. En ymmärrä miten lestadiolaisäidit jaksavat aloittaa aina alusta uuden vauvan synnyttyä.

Vierailija
179/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:22"]Lapsettomat hankkii vissiin sen elämänsä sisällön täällä hehkuttamalla miten hienoa se elämä onkaan ilman lapsia. :)
[/quote]
[/quote]
Lapset nukkuvat yleensä tähän aikaan..
[/quote]
Hmm. Ihan noin jos yleisesti kun tässä tuskin kukaan on ihan tästä hetkestä just puhunu..

Vierailija
180/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:24"]

Oman lapsensa riemua voi katsoa tekemättä itse mitään. Oman lapsen nauru, kasvaminen, oppiminen... Tätä kaikkea vaan seuraa lumoutuneena. Mikäli tietää tai vahvasti arvelee, ettei ole tämän tyyppinen, on todellakin palvelus syntymättömälle lapselle olla edes hankkimatta.

[/quote]

Tuo on täysin itsestäänselvää jokaiselle, joka on päättänyt olla hankkimatta lapsia. Tuskinpa ottaisit asiaksesi vakuutella ihmiselle, joka ei välitä koirista, että ei tosiaan kannata hankkia koiraa. No shit, Sherlock?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi