Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kaikki, mitä voi tehdä lasten kanssa, on hauskempaa ilman lapsia."

Vierailija
26.02.2015 |

Pitääkö otsikon väite paikkaansa? Onko vastaesimerkkejä? Näkemyksiä suuntaan tai toiseen?

t. lasten hankintaa harkitseva

Kommentit (292)

Vierailija
201/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:38"]

Näin olen omassa elämässä myös laskeskellut. Lisäisin vielä, että hauskimpia juttuja ei voi tehdä lasten kanssa lainkaan.

[/quote]

Täysin samaa mieltä.

Huvipuistot -hauskempaa ilman lapsia

Laskettelu -hauskempaa ilman lapsia

Seikkailuradat -aikuisille suunnatut parhaimpia

Askartelu - kivaa joskus näperrellä yksin

Matkustaminen kotimaassa tai ulkomailla -hauskempaa ilman lapsia.

Sitten hauskaa on sekstailla, lukea kirjaa keskeytyksettä, vetää päiväkännit, käydä kylpylähoidoissa tai pelaamassa tennistä ilman lapsia. 

En keksi miksi kaipaisin lasta, olen oikein onnellinen ilman :)
[/quote]
Ja sängyn petaaminen ja petivaatteiden vaihto ilman lasta (jos sellainen ihme joskus käy) = luksusta. ;-)

Vierailija
202/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:13"]

Oletteko tosissanne? Huvipuistot hauskempia ilman lapsia?

[/quote]

Minua ihmetyttää, miten huvipuistot voivat olla jonkun mielestä hauskempia lasten kanssa. Kun olet ilman lapsia liikkeellä, voit valita itseäsi miellyttävät laitteet, liikkua omaan tahtiin, viipyä niin kauan tai vähän aikaa kuin haluat ja skipata kaikki kitinät, ruokkimiset, pissatukset, vahtimiset, itkupotkuraivarit, teinimurjotukset, katoamistemput ja muun hauskanpidosta pois olevat velvoitteet ja vastoinkäymiset. Silloin saa keskittyä oleelliseen!

[/quote]

No, ehkä mun mielestä huvipuistot ei ole niin ihmeellisiä, että jaksaisin itekseni sellaiseen mennä. Menen mielummin jonnekin muualle yksin/kavereiden kanssa.

[/quote]

Eli lasten kanssa joudut menemään paikkoihin, joista et edes itse välitä. Voi kai tuonkin jollain kierolla tavalla laskea plussapuoleksi. Voisin minäkin vastata, että ekaluokalle ilmoittautuminen voisi olla aika tukala ja outo tilanne lapsettomalle, mutta tällaista ei nyt varmaan haettu.

[/quote]

Turha mun jatkaa tätä keskustelua, kun et todella halua ymmärtää mua :) Ja kyllä, musta on ihana päästä taas kesällä lintsille lasten kanssa, en malta odottaa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"]

Lasten kanssa on hauska tehdä lasten juttuja. Ilman lapsia se on vain kummallista.... ;)

[/quote]

Mutta kun ne lasten jututkin ovat minusta hauskempia ilman lapsia. :D Piirtäminen, lehtikokoelman kerääminen metsässä, liukumäessä liukuminen, huvipuistot, mielikuvituksen käyttäminen... En tarvitse lapsia nauttiakseni mistään tälllaisesta.
[/quote]

Kypsyytesi perusteella sinulle ei selvästikään sovi ainakaan vielä lastenteko :)

Vierailija
204/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"]

Lasten kanssa on hauska tehdä lasten juttuja. Ilman lapsia se on vain kummallista.... ;)

[/quote]

Niinkuin mitä?

Mun upeaa nukkekotiani ei lapset sotke!

Mun vanhoihin ja hartaudella kerättyihin leegoihin ei lapset koske!                                            

Pulkkamäessä, huvipuistossa, metsässä, merellä, hevostalleilla on hauskempaa ilman lapsia!

Lapset ei osaa mitään kivaa, esim. hienojen majojen ja hiekka- tai lumilinnojen rakentamista, saviastioiden tekoa, tosi komean lumiukon luomista, joulukuusta ne eivät osaa koristella kauniisti ja leipominen niiden kanssa on yhtä tuskaa.

[/quote]

Tykkäät tehdä paljon ns. "lasten juttuja" mutta aikuisten standardeilla, kiinnostavaa! Osaatko itse arvioida miksi sulla on niin paljon perinteisesti lasten juttuina pidettyjä harrastuksia? Minkä ikäinen olet?

Harvoin näkee aikuisia pulkkamäessä ilman lapsiseuraa; miten suhun suhtaudutaan siellä? Miltä susta tuntuu kun melkein kaikki muut mäenlaskijat ovat niitä rasittavia lapsia?

[/quote]

:D Mua alko naurattaa ajatus yksinäisestä aikuisesta pulkkamäessä... Sorry

Vierailija
205/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksat katsella lapset näyttävät sinulle sen maailman jonka olet jo ehkä unohtanut - kauneuden pienuudessa. Mutta se ei löydy hop lopeista.

Vierailija
206/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:22"]Lapsettomat hankkii vissiin sen elämänsä sisällön täällä hehkuttamalla miten hienoa se elämä onkaan ilman lapsia. :)
[/quote]
Mitäs varten äidit sitten täällä ovat eikä siellä lastensa luona?
[/quote]

Lapset nukkuvat tähän aikaan, mutta ethän sinä lapsettomana sitä voikaan tietää.
[/quote]
Jopa minä lapsettomana tiedän että sinun väitteesi "lapset nukkuvat tähän aikaan" ei pidä paikkaansa. Kun ei kaikki nuku, valitettavasti meidän naapurissa ainakaan.

Vierailija
207/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt!! Vaipanvaihto!! Kyllä mä sen mielummin vaihdan vauvalle kun aikuiselle! Asia on loppuunkäsitelty piste.

Vierailija
208/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:42"]Mitähän tuolla tarkalleen ottaen tarkoitetaan? Reissaamista, huvipuistossa käyntiä, pulkkamäkeä? Leipomista, ruuanlaittoa, siivoamista, leffan katsomista? Todella vaikeaa on verrata noiden tekemistä aikuisten kesken/lasten kanssa. Lasten kanssa kun mennään aina lasten ehdoilla. Minä väitän, että moni noista asioista on paljon hauskempaa lasten kanssa ja joistakin sitten nauttii enemmän aikuisten seurassa, esim. ravintolassa syöminen. Toisaalta taas lasten kanssa ei mennäkään ilta-aikaan sinne sushiravintolaan vaan päiväaikaan johonkin lapsiystävällisempään paikkaan.
[/quote]
Miksi lasten kanssa ei mennä ilta-aikaan ravintolaan? Tämä on just tätä suomalaisten ajattelua ja sitten mietitään, miksi lapset eivät osaa käyttäytyä ihmisten ilmoilla. Meillä ainakin ollaan käyty erilaisissa ravintoloissa eri aikoihin siitä lähtien, kun lapset ovat olleet pieniä.

Vierailija
209/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:52"]No nyt!! Vaipanvaihto!! Kyllä mä sen mielummin vaihdan vauvalle kun aikuiselle! Asia on loppuunkäsitelty piste.
[/quote]
:D Ei hitto, tää oli hyvä! Mut ite jätän mielelläni väliin molemmat jos valita saa.

Vierailija
210/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:38"]

Näin olen omassa elämässä myös laskeskellut. Lisäisin vielä, että hauskimpia juttuja ei voi tehdä lasten kanssa lainkaan.

[/quote]

Täysin samaa mieltä.

Huvipuistot -hauskempaa ilman lapsia

Laskettelu -hauskempaa ilman lapsia

Seikkailuradat -aikuisille suunnatut parhaimpia

Askartelu - kivaa joskus näperrellä yksin

Matkustaminen kotimaassa tai ulkomailla -hauskempaa ilman lapsia.

Sitten hauskaa on sekstailla, lukea kirjaa keskeytyksettä, vetää päiväkännit, käydä kylpylähoidoissa tai pelaamassa tennistä ilman lapsia. 

En keksi miksi kaipaisin lasta, olen oikein onnellinen ilman :)

[/quote]

Miten voit oikeastaan verrata, et mitenkään. Sullahan ei ole omia lapsia. Toisten lapsiin ei voi verrata. Päiväkännit ja sekstailu ovat ailuisten puuhia, mutta muuten nautin kyllä moninkertaisesti enemmän kaikista noista muista lasten kanssa. Ihania tyyppejä, ihana perhe :) Jos jostain syystä haluan tehdä jotain ilman lapsia, niin he suovat sen kyllä mieluusti ja ovat keskenään tai hoidossa.

Vierailija
211/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:42"]

Harvoin näkee aikuisia pulkkamäessä ilman lapsiseuraa; miten suhun suhtaudutaan siellä? Miltä susta tuntuu kun melkein kaikki muut mäenlaskijat ovat niitä rasittavia lapsia?

[/quote]

Tämän kirjoittaja ei selvästikään asu opiskelijakaupungissa. Haalariväkeä (sitä isompaa) näkyy ainakn täällä rinteillä paikoin enemmän kuin lapsia.

Vierailija
212/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"]

[/quote]

Niinkuin mitä?

Mun upeaa nukkekotiani ei lapset sotke!

Mun vanhoihin ja hartaudella kerättyihin leegoihin ei lapset koske!                                            

Pulkkamäessä, huvipuistossa, metsässä, merellä, hevostalleilla on hauskempaa ilman lapsia!

Lapset ei osaa mitään kivaa, esim. hienojen majojen ja hiekka- tai lumilinnojen rakentamista, saviastioiden tekoa, tosi komean lumiukon luomista, joulukuusta ne eivät osaa koristella kauniisti ja leipominen niiden kanssa on yhtä tuskaa.

[/quote]

Tykkäät tehdä paljon ns. "lasten juttuja" mutta aikuisten standardeilla, kiinnostavaa! Osaatko itse arvioida miksi sulla on niin paljon perinteisesti lasten juttuina pidettyjä harrastuksia? Minkä ikäinen olet?

[/quote]

:D Mua alko naurattaa ajatus yksinäisestä aikuisesta pulkkamäessä... Sorry
[/quote]
Mun tekee joskus sairaasri mieli pulkkamäkeen :D Mut sitä varten on onneks kummilapsi.

Vierailija
213/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän omituista että jotkut lakkaavat tavallaan itse elämästä ja elävät vain lastensa kautta. Vaikka hienoa varmasti sekin ja jokainen tyylillään. Mutta on se nyt kummallista sanoa toisia lapsiksi jos nauttii elämän kivoista asioista ilman lapsia, ihan itse. On täysin sallittua nimittäin aikuisen saada iloa myös vaikka elämään ei lapsia kuuluisikaan. Entäs ne jotka ei lapsia voi edes saada? Kyllä ne huvipuistot, pulkkamäet, luistelu, askartelu jne. ovat ihan aikuistenkin juttuja siinä missä lastenkin ja täysin ok ilman lapsia. Elämästä on hyvä osata nauttia vaikka ei tarvitsisikaan tehdä sitä toisten kautta. Toiset ilmeisesti osaavat pitää hauskaa vain lasten kanssa ja toiset ihan itsekin, kukin tyylillään.

Vierailija
214/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 pientä lasta. Elämä muuttuu kokonaan lasten jälkeen. Esim. joulu on lasten juhla, ja erilailla sisällöllinen nyt. Toisaalta elämään tulee valtavasti rajoituksia, koskaan ei ole vapaa tai oikeasti lomalla, kuten joku muu äiti joskus sanoi. Sukulaisia ja ystäviä lastenhoitoavuksi ei oikein ole, nyt tajuaa, miten helpompaa heillä on, joilla näin on. Ei tämä ole laiskuutta, vaan oikeaa tarvetta, ymmärtää ken on äiti/isä. Myös unen puute on jatkuva. Jotkut lapset nukkuvat tod huonosti, toiset heti hyvin ja ovat helppoja temperamentiltaan. Matkustaminen ja kaupungille meno on haastavaa ja suunnitella täytyy. Mieluummin jää kotiin tai menee yksin, niin paljon työlästä on, varsinkin jos imettää tai lapsi ei rattaissa oikein nuku.

Vierailija
215/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:52"]No nyt!! Vaipanvaihto!! Kyllä mä sen mielummin vaihdan vauvalle kun aikuiselle! Asia on loppuunkäsitelty piste.
[/quote]
:D Ei hitto, tää oli hyvä! Mut ite jätän mielelläni väliin molemmat jos valita saa.
[/quote]

Jos sinulla on aviomies tai äiti ja isä, et ehkä pysty jättämään väliin. Mutta jos sulla on lapsiakin, voit vaikka valjastaa ne tekemään mummon ja papan vaipanvaihdot. Tai yhdessä teette. Ja johan on taas kivempaa.

Vierailija
216/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:52"]

No nyt!! Vaipanvaihto!! Kyllä mä sen mielummin vaihdan vauvalle kun aikuiselle! Asia on loppuunkäsitelty piste.

[/quote]

Tämä on kyllä totta. Hyvä että löysimme edes yhden asian, joka on hauskepaa lasten kanssa.

Vierailija
217/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:22"]Lapsettomat hankkii vissiin sen elämänsä sisällön täällä hehkuttamalla miten hienoa se elämä onkaan ilman lapsia. :)
[/quote]
Mitäs varten äidit sitten täällä ovat eikä siellä lastensa luona?
[/quote]

Lapset nukkuvat tähän aikaan, mutta ethän sinä lapsettomana sitä voikaan tietää.
[/quote]
Jopa minä lapsettomana tiedän että sinun väitteesi "lapset nukkuvat tähän aikaan" ei pidä paikkaansa. Kun ei kaikki nuku, valitettavasti meidän naapurissa ainakaan.
[/quote]

Ehkä sellaisten vanhempien lapset eivät, jotka toivoisivat olevansa lapsettomia eivätkä välitä.

Vierailija
218/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja kuten joku jo mainitsikin, kirjan lukeminen lapselle on kans aika ihanaa. Oikein tunnen kuinka kehitän piltin aivotoimintaa! ;) Vähän tyhmää musta verrata sitä kirjan lukemiseen yksin rauhassa. Siis nehän on ihan eri asioita! Nautin molemmista, mutta lapselle lukiessa nykyisen kivan hetken lisäksi kehitän hänen kieltään ja teen hänestä tulevaisuuden ahkeran nautiskelevan lukijan! ;)
Ja siitä tulikin mieleeni lasten kehittymisen seuraaminen! Kun lapsi oppii lukemaan. Kun entisen vauvan kanssa voi käydä keskustelua (toisaalta haikeaa, sniff!). Jne jne.
Ja se, kun lapsi tykkää sinusta ja osoittaa sen niin välittömästi! :) Olen "X-täti", ja yhden sisarukseni lapset sanovat jopa "Minä rakastan X:ää!" Aww, johan tuossa sydän sulaa! <3 Se vaan on erilaista ja eri tavalla hellyyttävää kuin miesystävän rakkaus. Toki joku voi tästä argumentoida, että näyttäähän tuo onnistuvan täteilemälläkin, ettei tarvi omia lapsia hankkia. Mutta minut tämä "tätikokemus" on vakuuttanut halusta saada omia lapsia. :)
T. Se 9 lapsen täti

Vierailija
219/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:52"]No nyt!! Vaipanvaihto!! Kyllä mä sen mielummin vaihdan vauvalle kun aikuiselle! Asia on loppuunkäsitelty piste.
[/quote]
[/quote]

Jos sinulla on aviomies tai äiti ja isä, et ehkä pysty jättämään väliin. Mutta jos sulla on lapsiakin, voit vaikka valjastaa ne tekemään mummon ja papan vaipanvaihdot. Tai yhdessä teette. Ja johan on taas kivempaa.
[/quote]
No mä olen kyllä lapseton, en vaan omasta halustani. Ja vanhempia ei ole. Mies on mutta musta ei koskaan tule olemaan hänenkään vaippojaan vaihtamaan selän takia.

Vierailija
220/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:52"]No nyt!! Vaipanvaihto!! Kyllä mä sen mielummin vaihdan vauvalle kun aikuiselle! Asia on loppuunkäsitelty piste.
[/quote]
[/quote]

Ai, minä kun olisin niin onnellinen jos pääsisin taas vaihtamaan kakkavaippoja vauvalle :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän