"Kaikki, mitä voi tehdä lasten kanssa, on hauskempaa ilman lapsia."
Pitääkö otsikon väite paikkaansa? Onko vastaesimerkkejä? Näkemyksiä suuntaan tai toiseen?
t. lasten hankintaa harkitseva
Kommentit (292)
No ainakin minun elämäni on hauskempaa kun lapset kuuluvat siihen <3
Kyllä huomaa, miten paljon täällä liikkuu epäkypsää lapsetonta porukkaa. Pysykää päätöksessänne ja elkää tehkö lapsia, parempi kaikkien kannalta niin.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"]
Lasten kanssa on hauska tehdä lasten juttuja. Ilman lapsia se on vain kummallista.... ;)
[/quote]
Mutta kun ne lasten jututkin ovat minusta hauskempia ilman lapsia. :D Piirtäminen, lehtikokoelman kerääminen metsässä, liukumäessä liukuminen, huvipuistot, mielikuvituksen käyttäminen... En tarvitse lapsia nauttiakseni mistään tälllaisesta.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"]
Lasten kanssa on hauska tehdä lasten juttuja. Ilman lapsia se on vain kummallista.... ;)
[/quote]
Mitkä ovat lasten juttuja?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:51"]No ainakin minun elämäni on hauskempaa kun lapset kuuluvat siihen <3
[/quote]
Mikähän mahtaa olla syy alapeukkuun? Jos joku nauttii elämästään lasten kanssa niin se on varmaan teiltä lapsettomilta jotenkin pois? Hankkikaa elämä..
> Mikähän mahtaa olla syy alapeukkuun?
> Hankkikaa elämä..
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"]
[/quote]
Mutta kun ne lasten jututkin ovat minusta hauskempia ilman lapsia. :D Piirtäminen, lehtikokoelman kerääminen metsässä, liukumäessä liukuminen, huvipuistot, mielikuvituksen käyttäminen... En tarvitse lapsia nauttiakseni mistään tälllaisesta.
[/quote] oletko tätä mieltä myös silloin kun olet vanhus?
Minä tykkään tosi monista asioista enemmän tai vähintään yhtä paljon lasten kanssa kuin ilman lapsia. Meillä on 7- ja 8-vuotiaat lapset ja heidän kanssaan on esim. tosi mukavaa reissata. Ennen lapsia ehdittiin miehen kanssa olla yhdessä kymmenen vuotta ja matkusteltiin ja tehtiin kaikenlaista. Se oli hauskaa silloin, mutta nyt me nautitaan asioista lasten kanssa. Jotenkin sitä katsoo asioita taas ihan uusin silmin, kun lapset ihmettelevät ja ihastelevat sellaisiakin asioita, joita ei itse tule edes huomanneeksi. Pienempien lasten kanssa on haastavampaa, mutta meidän lapset ovat jo sen ikäisiä että moni asia olisi vain paljon tylsempää ilman heitä. Me harrastetaan ja tehdään isompia ja pienempiä retkiä sekä reissuja yhdessä ja on mukavaa seurata lasten iloa ja toisaalta keskustella, opettaa ja näyttää asioita, jotka meille vanhemmille ovat jo tuttuja, mutta joista lapset saavat uutuuden riemua ja ihmetystä.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"] Lasten kanssa on hauska tehdä lasten juttuja. Ilman lapsia se on vain kummallista.... ;) [/quote] Mutta kun ne lasten jututkin ovat minusta hauskempia ilman lapsia. :D Piirtäminen, lehtikokoelman kerääminen metsässä, liukumäessä liukuminen, huvipuistot, mielikuvituksen käyttäminen... En tarvitse lapsia nauttiakseni mistään tälllaisesta. [/quote] oletko tätä mieltä myös silloin kun olet vanhus?
[/quote]
Ei aavistustakaan. Sen näkee sitten. Saahan sitä lasten seuraa vaikka ryhtymällä varamummoksi, jos sellainen into iskee. Toistaiseksi ei ole iskenyt.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:40"]
Olen pohtinut ihan samaa! Kohta pitäisi päättää, mutta tuntuu, että vain siksi, kun lapsia "pitää hankkia". Kaikki asiat tuntuvat ärsyttäviltä jos mukana lapsia. Huoh.
[/quote]
Kuka helvetti on sanonut että lapsia pitää hankkia? On paljon ihmisiä joiden ei missään nimessä pidä/olisi pitänyt lapsia hankkia.
Kyllä koko elämä on parempaa lasten kanssa kuin ilman. Mitä hittoa me miehen kanssa kaksistaan täälä kökittäisiin? Puhuttaisiin politiikkaa, ja siitä koska vanha anoppi heittää veivinsä?
Miettikää miten hieno paikka olis HopLop ilman lapsia... Vähänkö menisin. :D
No itse asiassa voin sanoa että nautin viikonloppuna laskettelusta enemmän kuin olisin aikuisten kesken nauttinut: 6-vuotias pääsi ekaa kertaa mukaan "seikkailemaan" isoihin rinteisiin, ja voi sitä hehkutuksen määrää ja riemun kiljahduksia :D olin niiiin onnellinen toisen riemusta, ja ihan hyvää vahtia päästiin laskemaan joten senkin puolesta oli kivaa!
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:54"]
Kyllä huomaa, miten paljon täällä liikkuu epäkypsää lapsetonta porukkaa. Pysykää päätöksessänne ja elkää tehkö lapsia, parempi kaikkien kannalta niin.
[/quote]
Eli jos pitää enemmän aikuisten kuin lasten seurasta, on epäkypsä? Millähän logiikalla?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:40"]
Olen pohtinut ihan samaa! Kohta pitäisi päättää, mutta tuntuu, että vain siksi, kun lapsia "pitää hankkia". Kaikki asiat tuntuvat ärsyttäviltä jos mukana lapsia. Huoh.
[/quote]
Kuka helvetti on sanonut että lapsia pitää hankkia? On paljon ihmisiä joiden ei missään nimessä pidä/olisi pitänyt lapsia hankkia.
Kyllä koko elämä on parempaa lasten kanssa kuin ilman. Mitä hittoa me miehen kanssa kaksistaan täälä kökittäisiin? Puhuttaisiin politiikkaa, ja siitä koska vanha anoppi heittää veivinsä?
[/quote]
No jos sinä ja miehesi olette noin tylsiä ihmisiä, niin...
Miettikää miten hieno paikka olis HopLop ilman lapsia... Vähänkö menisin. :D
[/quote]
Yök. Jos olisi lapsia niin en veisi heitä noin kuvottaviin paikkoihin.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"] Lasten kanssa on hauska tehdä lasten juttuja. Ilman lapsia se on vain kummallista.... ;) [/quote] Mutta kun ne lasten jututkin ovat minusta hauskempia ilman lapsia. :D Piirtäminen, lehtikokoelman kerääminen metsässä, liukumäessä liukuminen, huvipuistot, mielikuvituksen käyttäminen... En tarvitse lapsia nauttiakseni mistään tälllaisesta. [/quote] oletko tätä mieltä myös silloin kun olet vanhus?
[/quote]
Johan on outo kysymys. Mistä hemmetistä sitä voi tietää? Äitikin voi vanhuksena olla riidoissa vaikka koko lapsikatraansa kanssa. Tai sitten ei muista yhtä lasta ollenkaan ja toista luulee Alma-tädiksi.
No itse asiassa voin sanoa että nautin viikonloppuna laskettelusta enemmän kuin olisin aikuisten kesken nauttinut: 6-vuotias pääsi ekaa kertaa mukaan "seikkailemaan" isoihin rinteisiin, ja voi sitä hehkutuksen määrää ja riemun kiljahduksia :D olin niiiin onnellinen toisen riemusta, ja ihan hyvää vahtia päästiin laskemaan joten senkin puolesta oli kivaa!
[/quote]
Kuulostaa uuvuttavalta. Mulle parasta on pistää kuulokkeet korviin, lempimusiikki kovalle ja viilettää vapaana pitkin rinteitä! :)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:54"]
[/quote]
Eli jos pitää enemmän aikuisten kuin lasten seurasta, on epäkypsä? Millähän logiikalla?
[/quote]
Kyllä tuo aika epäkypsää minusta on tulla alapeukuttelemaan kaikkien kommentteja ketkä sattuu olemaan eri mieltä.
Joulu ja Pääsiäinen olisivat aika tylsiä ilman lapsia. Myös rannalla ja luonnossa on ihanaa olla lasten kanssa. Mikään ei ole ihanampaa kuin onnelliset lapset leikkimässä rannalla tai tarkkailemassa luontoa.