Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kaikki, mitä voi tehdä lasten kanssa, on hauskempaa ilman lapsia."

Vierailija
26.02.2015 |

Pitääkö otsikon väite paikkaansa? Onko vastaesimerkkejä? Näkemyksiä suuntaan tai toiseen?

t. lasten hankintaa harkitseva

Kommentit (292)

Vierailija
141/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:54"] Kyllä huomaa, miten paljon täällä liikkuu epäkypsää lapsetonta porukkaa. Pysykää päätöksessänne ja elkää tehkö lapsia, parempi kaikkien kannalta niin. [/quote] Eli jos pitää enemmän aikuisten kuin lasten seurasta, on epäkypsä? Millähän logiikalla? [/quote] Kyllä tuo aika epäkypsää minusta on tulla alapeukuttelemaan kaikkien kommentteja ketkä sattuu olemaan eri mieltä.

[/quote]

Mikä luulet noiden peukkujen funktion olevan, ellei tämä?

Vierailija
142/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"]Lasten kanssa on hauska tehdä lasten juttuja. Ilman lapsia se on vain kummallista.... ;)
[/quote]

Mitkä ovat lasten juttuja?
[/quote]

Kaikki jutut/tapahtumat mitkä on pääsääntöisesti tarkoitettu lapsille. Tykkään monista lapsellisista jutuista ja niitä on kiva tehdä lasten kanssa, mutta yksinäni kokisin oloni ehkä vähän tukalaksi... Esim. HoppLopp tjms (minulla ei ole omia lapsia, mutta tuttavapiirin lapsien kanssa touhuan) -15

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:38"]

Näin olen omassa elämässä myös laskeskellut. Lisäisin vielä, että hauskimpia juttuja ei voi tehdä lasten kanssa lainkaan.

[/quote]

Täysin samaa mieltä.

Huvipuistot -hauskempaa ilman lapsia, MITÄ IHMETTÄ TEKISIN HUVIPUISTOSSA ILMAN LAPSIA? LAITTEISIIN EN MENE, MENISINKÖ KALLIISEEN RAVINTOLAAN HUVIKSENI?

Laskettelu -hauskempaa ilman lapsia, EN OLE KOSKAAN LASKETELLUT, ENKÄ LASKETTELE, TYHMÄÄ TOUHUA. JA MULLA ON KORKEANPAIKANKAMMO.

Seikkailuradat -aikuisille suunnatut parhaimpia, MITKÄ HELVETIN SEIKKAILURADAT?????? VIELÄPÄ AIKUISILLE? TODELLA TYPERÄÄ TOUHUA

Askartelu - kivaa joskus näperrellä yksin, JOO, VOI ASKARRELLA YKSINKIN, RIIPPUU ASKARTELUSTA, JOSKUS LAPSET ASKARTELEE OMIAAN, JOSKUS MINÄ.

Matkustaminen kotimaassa tai ulkomailla -hauskempaa ilman lapsia. ULKOMAILLA EN MATKUSTELE, JOS PUUTARHAMATKALLE JOSKUS OLISI VARAA LÄHTEÄ, NIIN SINNE EN OTTAISI LAPSIA, ENKÄ MIESTÄ MUKAAN, MUTTA KYLLÄ MEILLÄ ON PERHEEN PARASTA AIKAA AINA KESÄLOMAREISUT KOTIMAASSA. JUURI MIHINKÄÄN KOHTEESEEN EI MENTÄISI ILMAN LAPSIA, JOS OLTAISIIN MIEHEN KANSSA KAHDESTAAN VOITAISIIN MENNÄ JOHONKIN HOTELLIIN YÖKSI JA KÄYDÄ SYÖMÄSSÄ JA EHKÄ KATSOMASSA JOTAIN KIRKKOA TAI MUSEOTA, MUTTA NIITÄ SAA LASTENKIN KANSSA KATSOTTUA TASAN YHTÄ HYVIN.

Sitten hauskaa on sekstailla, lukea kirjaa keskeytyksettä, vetää päiväkännit, käydä kylpylähoidoissa tai pelaamassa tennistä ilman lapsia. MIKSI IHMEESSÄ VETÄISIN PÄIVÄKÄNNIT???? EN VEDÄ KOSKAAN MITÄÄN KÄNNEJÄ, TÄYSIN TYPERÄÄ TOUHUA, SIITÄ EI TULE KUIN PAHA OLO, JOUTUU VIELÄ OKSENTAMAAN, HYI HELVETTI! JOO JA TENNIKSEN PELUU ON TYPERÄÄ. KIRJAA SAA LUETTUA KYLLÄ VAIKKA JOKU KESKEYTTÄISI VÄLILLÄ, MINÄ OSAAN KYLLÄ JATKAA LUKEMISTA SIITÄ MIHIN JÄIN. OIKEESTAAN AINOA ASIA ON JUURI SEKSI JOHON LAPSET EI KUULU, JOTEN JOO LÖYTYIHÄN JOKU ASIA JOSTA SAMAA MIELTÄ.

En keksi miksi kaipaisin lasta, olen oikein onnellinen ilman :) EN TIEDÄ, MUTTA MINÄ EN OLISI ONNELLINEN ILMAN LAPSIA.

[/quote]

Vierailija
144/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:44"]

Näin olen omassa elämässä myös laskeskellut. Lisäisin vielä, että hauskimpia juttuja ei voi tehdä lasten kanssa lainkaan.

[/quote]

Täysin samaa mieltä.

Huvipuistot -hauskempaa ilman lapsia

Laskettelu -hauskempaa ilman lapsia

Seikkailuradat -aikuisille suunnatut parhaimpia

Askartelu - kivaa joskus näperrellä yksin

Matkustaminen kotimaassa tai ulkomailla -hauskempaa ilman lapsia.

Sitten hauskaa on sekstailla, lukea kirjaa keskeytyksettä, vetää päiväkännit, käydä kylpylähoidoissa tai pelaamassa tennistä ilman lapsia. 

En keksi miksi kaipaisin lasta, olen oikein onnellinen ilman :)

[/quote]

Oletteko tosissanne? Huvipuistot hauskempia ilman lapsia? Askartelu? Okei, ehkä joskus, mutta jos voi kuitenkin valita molemmat, ni molempi parempi :) Matkustelu myös huippua lasten kanssa! Huomaavat niin eri asioita, kun aikuiset :)

Vierailija
145/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:54"] Kyllä huomaa, miten paljon täällä liikkuu epäkypsää lapsetonta porukkaa. Pysykää päätöksessänne ja elkää tehkö lapsia, parempi kaikkien kannalta niin. [/quote] Eli jos pitää enemmän aikuisten kuin lasten seurasta, on epäkypsä? Millähän logiikalla? [/quote] Kyllä tuo aika epäkypsää minusta on tulla alapeukuttelemaan kaikkien kommentteja ketkä sattuu olemaan eri mieltä.

[/quote]

Voisitko vastata kysymykseeni?

Vierailija
146/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:54"]

Kyllä huomaa, miten paljon täällä liikkuu epäkypsää lapsetonta porukkaa. Pysykää päätöksessänne ja elkää tehkö lapsia, parempi kaikkien kannalta niin.

[/quote]

Eli jos pitää enemmän aikuisten kuin lasten seurasta, on epäkypsä? Millähän logiikalla?
[/quote]

Kyllä tuo aika epäkypsää minusta on tulla alapeukuttelemaan kaikkien kommentteja ketkä sattuu olemaan eri mieltä.

[/quote]
Ja sitä tekee ainoastaan lapsettomat vai?

Vierailija
147/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:37"]

Pitääkö otsikon väite paikkaansa? Onko vastaesimerkkejä? Näkemyksiä suuntaan tai toiseen?

[/quote]

Ei pidä paikkaansa :) Kyllä itsellä olis jääny monet naurut nauramatta ilman höpsöjä, rakkaita lapsiani. Ja moni asia tekemättä, ei tulis mieleenkään lähteä esim pulkkamäkeen tai luistelemaan aikuisten kanssa. Tietenkin joitakin asioita teen mieluummin ilman lapsia, mutta kyllä ihan aidosti nautin lasteni seurasta myös. Koen että lapset ovat tuoneet elämääni toisenlaista sisältöä, kuin mitä siinä oli ennen lapsia. Ja edelleen pystyn halutessani tekemään mitä vaan, järjestelykysymyksiä ne on. Oman elämän ei tarvitse loppua lasten saantiin, vaikka se aika paljon muuttaakin.  

Vierailija
148/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen miksi tällaisestakin asiasta täytyy vääntää niin kuin tähän olisi jokin oikea tai väärä vastaus. Kirjoitin tuossa aiemmin miten me tykätään tehdä asioita perheenä ja miten meistä on esimerkiksi tosi mukavaa reissata lastemme kanssa. Meillä on hirveän kivat ja hauskat lapset ja toisaalta ehdittiin kymmenen vuoden aikana miehen kanssa tekemään paljon asioita ihan kahdestaan. Mutta tämä on vain meidän kokemuksemme. Ihmiset ovat erilaisia. Jos tuntuu, että lapset eivät sovi elämään ja tykkää vain aikuisseurasta, niin eihän nyt silloin tietenkään kannata lapsia hankkiakaan. Jokainen saa tehdä oman näköisiään valintoja ja yrittää rakentaa juuri sellaista elämää, josta itse ja mahdollinen kumppaninsa pitää.

Vierailija
149/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:40"]

Olen pohtinut ihan samaa! Kohta pitäisi päättää, mutta tuntuu, että vain siksi, kun lapsia "pitää hankkia". Kaikki asiat tuntuvat ärsyttäviltä jos mukana lapsia. Huoh.

[/quote]

Kuka helvetti on sanonut että lapsia pitää hankkia? On paljon ihmisiä joiden ei missään nimessä pidä/olisi pitänyt lapsia hankkia. 

Kyllä koko elämä on parempaa lasten kanssa kuin ilman. Mitä hittoa me miehen kanssa kaksistaan täälä kökittäisiin? Puhuttaisiin politiikkaa, ja siitä koska vanha anoppi heittää veivinsä?

[/quote]

No jos sinä ja miehesi olette noin tylsiä ihmisiä, niin...

[/quote]

Kyllä lapset meitä piristää aina, se on totta. Varmasti harrastukset pysyisi samana ilman lapsia, mutta koti olisi hiljainen ja tylsä.

Vierailija
150/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla saadaan kyllä riita aikaan joka ketjussa. Eiköhän kaikki sen tiedä, että ihmisiä on erilaisia. Toiset haluavat ison perheen ja toiset nauttivat omasta ja muiden aikuisten seurasta enemmän.

Vierailija
151/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

37, et kyllä kuulosta järin onnelliselta nytkään ;) Hyvä tietysti, jos lasten kanssa olet onnellisempi. Pelottaa ajatellakin, miltä kuulostaisit ilman lapsia...

Vierailija
152/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:10"]

Joulu ja Pääsiäinen olisivat aika tylsiä ilman lapsia. Myös rannalla ja luonnossa on ihanaa olla lasten kanssa. Mikään ei ole ihanampaa kuin onnelliset lapset leikkimässä rannalla tai tarkkailemassa luontoa.

[/quote]

Kuulostaa idyllisemmältä kuin onkaan. Esim. joulu lapsiperheessä on pelkkää materiaa ja tylsyyttä ("koska se pukki tulee"), koko härdelli pyörii penskojen ympärillä, koska pitäähän se joulu järjestää lapsille. Pääsiäisenä sama juttu.

Luonnossa on ihana liikkua yksin ja rauhassa eikä koko ajan ääneen kälättävien ja rasittavien penskojen kanssa. Murrosiässä eivät enää muutenkaan lähde mukaan eli se niistä juttukavereista.

Vierailija
153/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:10"]

Joulu ja Pääsiäinen olisivat aika tylsiä ilman lapsia. Myös rannalla ja luonnossa on ihanaa olla lasten kanssa. Mikään ei ole ihanampaa kuin onnelliset lapset leikkimässä rannalla tai tarkkailemassa luontoa.

[/quote]

Kun käyn rannalla, en tosiaankaan kaipaa sinne mekastavia lapsia. Ja ainakin minusta on hauskempaa tarkkailla luontoa kuin lapsia, jotka tarkkailevat luontoa. Joulun kaltaisista juhlapyhistä en viitsi avautua... Sanottakoon vain, että "lasten heleät äänet" ja "pikkujalkojen töminä" eivät ole minulle onnistuneen juhlan tuntomerkkejä.

Vissiin jotkut sitten oikeasti nauttivat lasten seurasta. No, onhan kissaihmisiäkin.

Vierailija
154/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan voi sanoa, että kaikkien mielestä olisi absoluuttisesti näin. Joku tykkää tehdä asioita lasten, joku aikuisten kanssa, joku molempien. Minä tykkään olla yksin ja voisin väittää, että kaikki, mitä voi tehdä yhdessä, on hauskempaa yksin. Se ei tarkoita, etteikö joku toinen voisi olla aivan päinvastaista mieltä.

Vierailija
155/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:37"]

[/quote]

Ei pidä paikkaansa :) Kyllä itsellä olis jääny monet naurut nauramatta ilman höpsöjä, rakkaita lapsiani. Ja moni asia tekemättä, ei tulis mieleenkään lähteä esim pulkkamäkeen tai luistelemaan aikuisten kanssa. Tietenkin joitakin asioita teen mieluummin ilman lapsia, mutta kyllä ihan aidosti nautin lasteni seurasta myös. Koen että lapset ovat tuoneet elämääni toisenlaista sisältöä, kuin mitä siinä oli ennen lapsia. Ja edelleen pystyn halutessani tekemään mitä vaan, järjestelykysymyksiä ne on. Oman elämän ei tarvitse loppua lasten saantiin, vaikka se aika paljon muuttaakin.  

[/quote]

Millainen ihminen ei voi lähteä pulkkamäkeen tai luistelemaan? :o

Vierailija
156/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:44"]

[/quote]

Täysin samaa mieltä.

Huvipuistot -hauskempaa ilman lapsia, MITÄ IHMETTÄ TEKISIN HUVIPUISTOSSA ILMAN LAPSIA? LAITTEISIIN EN MENE, MENISINKÖ KALLIISEEN RAVINTOLAAN HUVIKSENI?

Laskettelu -hauskempaa ilman lapsia, EN OLE KOSKAAN LASKETELLUT, ENKÄ LASKETTELE, TYHMÄÄ TOUHUA. JA MULLA ON KORKEANPAIKANKAMMO.

Seikkailuradat -aikuisille suunnatut parhaimpia, MITKÄ HELVETIN SEIKKAILURADAT?????? VIELÄPÄ AIKUISILLE? TODELLA TYPERÄÄ TOUHUA

Askartelu - kivaa joskus näperrellä yksin, JOO, VOI ASKARRELLA YKSINKIN, RIIPPUU ASKARTELUSTA, JOSKUS LAPSET ASKARTELEE OMIAAN, JOSKUS MINÄ.

Matkustaminen kotimaassa tai ulkomailla -hauskempaa ilman lapsia. ULKOMAILLA EN MATKUSTELE, JOS PUUTARHAMATKALLE JOSKUS OLISI VARAA LÄHTEÄ, NIIN SINNE EN OTTAISI LAPSIA, ENKÄ MIESTÄ MUKAAN, MUTTA KYLLÄ MEILLÄ ON PERHEEN PARASTA AIKAA AINA KESÄLOMAREISUT KOTIMAASSA. JUURI MIHINKÄÄN KOHTEESEEN EI MENTÄISI ILMAN LAPSIA, JOS OLTAISIIN MIEHEN KANSSA KAHDESTAAN VOITAISIIN MENNÄ JOHONKIN HOTELLIIN YÖKSI JA KÄYDÄ SYÖMÄSSÄ JA EHKÄ KATSOMASSA JOTAIN KIRKKOA TAI MUSEOTA, MUTTA NIITÄ SAA LASTENKIN KANSSA KATSOTTUA TASAN YHTÄ HYVIN.

Sitten hauskaa on sekstailla, lukea kirjaa keskeytyksettä, vetää päiväkännit, käydä kylpylähoidoissa tai pelaamassa tennistä ilman lapsia. MIKSI IHMEESSÄ VETÄISIN PÄIVÄKÄNNIT???? EN VEDÄ KOSKAAN MITÄÄN KÄNNEJÄ, TÄYSIN TYPERÄÄ TOUHUA, SIITÄ EI TULE KUIN PAHA OLO, JOUTUU VIELÄ OKSENTAMAAN, HYI HELVETTI! JOO JA TENNIKSEN PELUU ON TYPERÄÄ. KIRJAA SAA LUETTUA KYLLÄ VAIKKA JOKU KESKEYTTÄISI VÄLILLÄ, MINÄ OSAAN KYLLÄ JATKAA LUKEMISTA SIITÄ MIHIN JÄIN. OIKEESTAAN AINOA ASIA ON JUURI SEKSI JOHON LAPSET EI KUULU, JOTEN JOO LÖYTYIHÄN JOKU ASIA JOSTA SAMAA MIELTÄ.

En keksi miksi kaipaisin lasta, olen oikein onnellinen ilman :) EN TIEDÄ, MUTTA MINÄ EN OLISI ONNELLINEN ILMAN LAPSIA.

[/quote]
[/quote]

:::D mitä vauhkoat? Esitetyt mielipiteet olivat kirjoittajan omia, älä ota niistä itseesi. Se on vähän...... lapsellista ;)

Vierailija
157/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:51"]No ainakin minun elämäni on hauskempaa kun lapset kuuluvat siihen <3
[/quote]

Mikähän mahtaa olla syy alapeukkuun? Jos joku nauttii elämästään lasten kanssa niin se on varmaan teiltä lapsettomilta jotenkin pois? Hankkikaa elämä..
[/quote]

... no niin ja joku taas ilman lapsia. Miksi pitää inttää? Toiset haluaa, toiset ei. Sillä selvä, kukin tehkee kuten parhaaksi näkee.

Vierailija
158/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:14"]

[/quote]

Vahinko alapeukku. Puhut asiaa!

Vierailija
159/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu tässä keskustelussa ole järkeä.

Vierailija
160/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:13"]

Oletteko tosissanne? Huvipuistot hauskempia ilman lapsia?

[/quote]

Minua ihmetyttää, miten huvipuistot voivat olla jonkun mielestä hauskempia lasten kanssa. Kun olet ilman lapsia liikkeellä, voit valita itseäsi miellyttävät laitteet, liikkua omaan tahtiin, viipyä niin kauan tai vähän aikaa kuin haluat ja skipata kaikki kitinät, ruokkimiset, pissatukset, vahtimiset, itkupotkuraivarit, teinimurjotukset, katoamistemput ja muun hauskanpidosta pois olevat velvoitteet ja vastoinkäymiset. Silloin saa keskittyä oleelliseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän