Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kaikki, mitä voi tehdä lasten kanssa, on hauskempaa ilman lapsia."

Vierailija
26.02.2015 |

Pitääkö otsikon väite paikkaansa? Onko vastaesimerkkejä? Näkemyksiä suuntaan tai toiseen?

t. lasten hankintaa harkitseva

Kommentit (292)

Vierailija
101/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa hauskempaa.

Kaikki Juhlapyhät, tuskin tulisi ilman heitä koristeltua kotia jouluna ja pääsiäisenä, Ja se jännitys ja odotus ja riemu mitkä loistavat lasten silmistä :) en vaihtaisi noita pois. Myös vappu ja uusivuosi ja juhannus, nämä perinteiset ryyppyjuhlat, vietän paljon mielummin pereheen kanssa juhlien kun kavereiden sekoiluja katsoen sekä ravintola ja taksijonossa seisten.

Huvipuisto käynnit: En mä jaksa enää reikkua kaikissa laitteissa niinkuin nuorena. Mulle sopii kuopuksen kanssa kot-kot ja possujuna, isommat saavat riemuita siitä mistä mä riemuitsin nuorena itse.

Matkustelu, tästä täytyy sanoa että nautin sekä lasten kanssa että ilman matkustamisesta. Se on asennekysymys. Jos lapset on mukana niin loma on erilainen mutta ei todellakaan huonompi.

Vierailija
102/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:37"]

Pitääkö otsikon väite paikkaansa? Onko vastaesimerkkejä? Näkemyksiä suuntaan tai toiseen?

t. lasten hankintaa harkitseva

[/quote]

No yksi esimerkki: oltiin lasten kanssa sellaisessa talvipuistossa (mielettömiä pulkkamäkiä) laskettiin muutama miehen kanssa kaksin, mutta hauskempaa oli kun oli lapsetkin samassa pulkassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voi tehdä kumpaakin; pitää hauskaa omien lasten kanssa ja ilman lapsia. Elämä on juuri sellaista kuin olen sen halunnutkin olevan.

Vierailija
104/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:42"]

Toisaalta taas lasten kanssa ei mennäkään ilta-aikaan sinne sushiravintolaan vaan päiväaikaan johonkin lapsiystävällisempään paikkaan.

[/quote]

"Jee."

Eiköhän tämä vastannut tähän kysymykseen.

[/quote]

Riippuu lapsista. Meidän muksut rakastaa sushia (wasabilla!) ja syövät keskittyneeti, muita häiritsemättä sushinsa. 

[/quote]

sama täällä, miksi lasten kanssa ei voisi mennä ilta-aikaan sushille? Mikä sen estää? Ja meillä ainakin oli ihan tosi mukavaa viimeeksi.

Vierailija
105/292 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, no en tiedä. On olemassa paljon veemäisiä tylsiä juttuja, joista voi luistaa kokonaan, jos on lapseton. Näihin kuuluu hiekkalaatikkojutut, leikkipuistot, hoplopit, huvipuistot, jatkuva ruoanlaitto, enemmän kotitöitä...

Toisaalta kaikki, mistä muutenkin nauttii, on (omien) lasten kanssa vielä hauskempaa, eli ravintoloissa käyminen, kaupungilla shoppailu, juhlapyhät kuten joulu ja pääsiäinen...

Lapsettomana omatunto olisi hyvä, koska voisi antaa työnantajalle kaiken.

Lapsettomana en olisi ehkä oppinut itsestäni ja elämästä yhtä paljon, enkä poistunut yhtä paljon mukavuusrajojen ulkopuolelle enkä olisi ehkä niin viisas kuin olen nyt.

Vierailija
106/292 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:43"]

Todellakin pitää paikkaansa. Elämä muuttuu niin paljon että sitä ei edes uskoisi. Voit sanoa hyvästit ylimääräiselle rahalle tai äkkinäisille lomamatkoille ja reissuille!

[/quote]

Emme me ole ainakaan sanoneet.

Vierailija
107/292 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun otsikon aiemmin ja jäin miettimään sitä pitkäksi aikaa. Yritin tosissani miettiä asiaa, joka olisi kivempaa tehdä lasten kanssa kuin yksin tai aikuisporukassa. Lopulta keksin yhden asian. Ketjussa mainituista kaksi sopii myös minuun (vaipan vaihto ja joulunvietto).

Se minulle mieleen tuleva asia on soittaminen. Elämäni ihanimpia hetkiä (joita on lähes päivittäin) on oman lapsen kanssa soittaminen. Kun tajuaa että soittimet soivat täydellisesti yhteen ja tuntuu kun voisi lukea toisen ajatukset täydellisesti. Oman lapsen kanssa se kemia on upea ja samalla tunnen hirvittävää ylepeyttä että se on minun lapseni joka osaa soittaa noin upeasti. Omaa lastaan ei tarvitse myöskään jännittää eikä hänen edessään tarvitse päteä. Itselläni ei ole ketään aikuista, jonka kanssa pääsisin samaan fiilikseen soittaessa.

Vierailija
108/292 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa, mutta sehän riippuu tietysti ihmisestä. Mä nautin esimerkiksi luonnosta, tulien sytyttelystä, retkistä, pulkkamäestä, hiihtelystä, pyöräilystä juuri lasten kanssa. Pienistä asioista, eläinten hoitamisesta, leipomisesta, askartelusta, hulluttelusta. Lasten ilo ja tunteet on aitoja ja niiden seurassa voi olla oma itsensä, saada ja antaa odottamattomia hellyydenilmauksia ja halauksia. Ne kaikki pienet hetket kun oppii jotain uutta. Matkustelu on tottakai vaivalloisempaa mutta ei varmaan olisi tullut käytyä esim.joissain museoissa, eläintarhoissa, huvipuistoissa ilman lapsia. Aikuisten jutut ja kahdenkeskiset asiat on sitten luku sinänsä, harvinaisempia, mutta sitäkin arvokkaampia. En voisi kuvitella muunlaista elämää, kun koko aikuisikäni olen tätä elänyt.

Vierailija
109/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen omassa elämässä myös laskeskellut. Lisäisin vielä, että hauskimpia juttuja ei voi tehdä lasten kanssa lainkaan.

Vierailija
110/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut ihan samaa! Kohta pitäisi päättää, mutta tuntuu, että vain siksi, kun lapsia "pitää hankkia". Kaikki asiat tuntuvat ärsyttäviltä jos mukana lapsia. Huoh.

Vierailija
111/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan semmoista rakkauden määrää et tule koskaan kokemaan jos ei sulla ole lapsia. Vaikka kuinka rakastaisit miestäsi. Se on niin erilaista rakkautta.

Vierailija
112/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tuolla tarkalleen ottaen tarkoitetaan? Reissaamista, huvipuistossa käyntiä, pulkkamäkeä? Leipomista, ruuanlaittoa, siivoamista, leffan katsomista? Todella vaikeaa on verrata noiden tekemistä aikuisten kesken/lasten kanssa. Lasten kanssa kun mennään aina lasten ehdoilla. Minä väitän, että moni noista asioista on paljon hauskempaa lasten kanssa ja joistakin sitten nauttii enemmän aikuisten seurassa, esim. ravintolassa syöminen. Toisaalta taas lasten kanssa ei mennäkään ilta-aikaan sinne sushiravintolaan vaan päiväaikaan johonkin lapsiystävällisempään paikkaan.

Vierailija
113/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pitää paikkaansa. Elämä muuttuu niin paljon että sitä ei edes uskoisi. Voit sanoa hyvästit ylimääräiselle rahalle tai äkkinäisille lomamatkoille ja reissuille!

Vierailija
114/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:38"]

Näin olen omassa elämässä myös laskeskellut. Lisäisin vielä, että hauskimpia juttuja ei voi tehdä lasten kanssa lainkaan.

[/quote]

Täysin samaa mieltä.

Huvipuistot -hauskempaa ilman lapsia

Laskettelu -hauskempaa ilman lapsia

Seikkailuradat -aikuisille suunnatut parhaimpia

Askartelu - kivaa joskus näperrellä yksin

Matkustaminen kotimaassa tai ulkomailla -hauskempaa ilman lapsia.

Sitten hauskaa on sekstailla, lukea kirjaa keskeytyksettä, vetää päiväkännit, käydä kylpylähoidoissa tai pelaamassa tennistä ilman lapsia. 

En keksi miksi kaipaisin lasta, olen oikein onnellinen ilman :)

Vierailija
115/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Monesti aikuisporukalla tehdyt retket olisi ollut mukavia, jos oltais otettu lapset mukaan. Monet ei vaan niitä lapsia halua mukaan, koska haluaa viettää reissu-illat ryypäten. :(

Vierailija
116/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan semmoista rakkauden määrää et tule koskaan kokemaan jos ei sulla ole lapsia. Vaikka kuinka rakastaisit miestäsi. Se on niin erilaista rakkautta.

[/quote]

Minä en ole ainakaan niin kovasti räiskyvien tunnekokemusten perään, etteivätkö kaikki muut rakkauden lajit riittäisi minulle aivan hyvin.

Vierailija
117/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää tuollaista miettiä niin tuskin mitään äitiainesta oletkaan. Parempi kun et tee lapsia ja pilaa heidän elämäänsä itsekkyydelläsi.

Vierailija
118/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tuolla tarkalleen ottaen tarkoitetaan? Reissaamista, huvipuistossa käyntiä, pulkkamäkeä? Leipomista, ruuanlaittoa, siivoamista, leffan katsomista?

[/quote]

Näistä kaikki ovat ainakin minusta hitosti hauskempia aikuisten kesken kuin lasten kanssa. (Etenkin huvipuistossa käynnit. Voi luoja sitä säätöä, jos mukana on muksuja.)

Vierailija
119/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vastaus riippuu täysin siitä, miten asiat arvottaa. Nyt kun itsellä on lapsi, ne harvat kerrat kun lapsi on yön yli hoidossa ja on miehen kanssa kaksin kotona, on todella vaikeaa edes keksiä tekemistä! Elämän muutoksiin sopeutuu (yleensä) niin hyvin, jopa liian hyvin :)

Vierailija
120/292 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta taas lasten kanssa ei mennäkään ilta-aikaan sinne sushiravintolaan vaan päiväaikaan johonkin lapsiystävällisempään paikkaan.

[/quote]

"Jee."

Eiköhän tämä vastannut tähän kysymykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan