Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kaikki, mitä voi tehdä lasten kanssa, on hauskempaa ilman lapsia."

Vierailija
26.02.2015 |

Pitääkö otsikon väite paikkaansa? Onko vastaesimerkkejä? Näkemyksiä suuntaan tai toiseen?

t. lasten hankintaa harkitseva

Kommentit (292)

Vierailija
61/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:14"]

Ei pidä paikkaansa. Mulla on ainakin niin hauskoja lapsia, että viihdyn heidän kanssaan. Varsinkin nyt kun ovat jo isompia niin meillä on tosi hauskoja keskusteluja ja vitsejä ja lupsakkaa yhdessäoloa. Usein kokoonnutaan iltaisin yhteen pelkästään keskustelemaan. Olisin menettänyt paljon jos en olisi saanut lapsia.

[/quote]

Sinulla ei taida olla harrastuksia tai kavereita? Siltä se ainakin vaikuttaa

Vierailija
62/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Mulla on ainakin niin hauskoja lapsia, että viihdyn heidän kanssaan. Varsinkin nyt kun ovat jo isompia niin meillä on tosi hauskoja keskusteluja ja vitsejä ja lupsakkaa yhdessäoloa. Usein kokoonnutaan iltaisin yhteen pelkästään keskustelemaan. Olisin menettänyt paljon jos en olisi saanut lapsia.

[/quote]

voi sitä lupsakkaa yhdessäoloa olla kavereidenkin kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 01:10"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 01:06"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 01:05"]

Miksi miehet eivät koskaan osallistu näihin keskusteluihin? 

[/quote]

Mistä näet kirjoittajien sukupuolet?

[/quote]

Kirjoituksen näkökulmasta :) Ei ole vaikeaa.

[/quote]

Minä olen vastannut tänne useitakin tekstejä ja olen mies. Joten et selvästikkään näe

[/quote]

Höpö höpö :)

Vierailija
64/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minä olen vastannut tänne useitakin tekstejä ja olen mies. Joten et selvästikkään näe

[/quote]

[/quote]

Nainen en ainakaan ole. Se on varma. Joten en tiedä mikä sitten olen.  Mistä tietää sitten onko mies?

Minä kun luulin että jos on penis, kivekset ja parta niin aika varmasti on mies. Kun vielä on tehnyt lapsia naisen kanssa niin asia pitäisi olla suhteellisen varma asia. Mutta olen kai sitten väärässä. 

Vierailija
65/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa joidenkin lapsettomien pakkomielle vängätä koko ajan.

Vierailija
66/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:42"]

Toisaalta taas lasten kanssa ei mennäkään ilta-aikaan sinne sushiravintolaan vaan päiväaikaan johonkin lapsiystävällisempään paikkaan.

[/quote]

"Jee."

Eiköhän tämä vastannut tähän kysymykseen.
[/quote]
Meidän lapset (4 x 8-15 v) rakastaa sushia ja käymme usein koko perheen voimin ravintolassa. Aina yhtä mukavaa!

Vierailija
67/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:25"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Nainen en ainakaan ole. Se on varma. Joten en tiedä mikä sitten olen.  Mistä tietää sitten onko mies?

Minä kun luulin että jos on penis, kivekset ja parta niin aika varmasti on mies. Kun vielä on tehnyt lapsia naisen kanssa niin asia pitäisi olla suhteellisen varma asia. Mutta olen kai sitten väärässä. 

[/quote]

No olet sitten ainoa mies koko ketjussa. Onnittelut!

Niin mikä sun kantasi on aloitukseen? :)

Vierailija
68/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä velat aina ihmettelee kuinka heitä pidetään kykenemättömiä empatiaan, itsekkäinä jne. No jos näitä kommentteja katsoo, vaikkapa sitä kuinka pitää päästä nytjusthetijokapäivä nussimaan suureen ääneen keittiön pöydälle ja kokee lapset sen esteeksi, niin enpä ihmettele muiden mielikuvia veloista.

Vierailija
69/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:17"]

[/quote]

Sinulla ei taida olla harrastuksia tai kavereita? Siltä se ainakin vaikuttaa

[/quote]

On molempia. Kah, miksi ei olisi? Jos on onnellinen lastensa kanssa niin ei voi olla muuta elämää? Ikätovereiden kanssa puhutaan vähän eri asioista ja nauretaan eri asioille kuin nuorten kanssa. Mutta lasten kanssa olo on paljon antoisampaa tietyllä tavalla sillä siinä on enemmän tunnetta ja aitoutta jotenkin. Kävin tyttöjeni kanssa muotimessuilla ja se oli ihan yhtä kivaa kuin jos olisin käynyt parhaan ystäväni kanssa.

Vierailija
70/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäenlasku on lasten kanssa hauskempaa kuin ilman lapsia :)

Vierailija
71/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on kivoja kun eivät ole omia! 

Kyllä mä voin poimia rusinat pullasta ja olla kaverin/sukulaisen penskan kanssa sen pari tuntia jossain retkellä, uimassa jne, mutta on kyllä tosi kiva päästä lopuksi eroon niistä ja sysätä ne äidilleen. 

T. En muista numeroa, mutta kirjoitin etusivulle listaa mitä on kiva tehdä ilman lapsia :)

Vierailija
72/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin leikkiminen lasten kanssa on hauskempaa kuin ilman lapsia ; ))

Mutta ihan oikeasti siis. Aikuisiinkin väsyy. Kavereihinkin. Lapset on jotakin sellaista ihan ainutlaatuista rikkautta mitä ei ikinä voi kokea kavereiden kanssa.

Vierailija
73/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:30"]

Huvittaa joidenkin lapsettomien pakkomielle vängätä koko ajan.

[/quote]

Kuka täällä vänkää. Tämä on keskustelupalsta jossa on ideana keskustella

Vierailija
74/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:49"]

Mutta ihan oikeasti siis. Aikuisiinkin väsyy. Kavereihinkin. Lapset on jotakin sellaista ihan ainutlaatuista rikkautta mitä ei ikinä voi kokea kavereiden kanssa.

[/quote]

En muuten ikinä lapsenakaan tykännyt näistä kotileikeista. Niin tylsää! Enkä koskaan esim. hoivannut nukkea tms. Lähinnä vitutti joku kalju vauvanukke. Barbit oli taas kiinnostavia. Lapsena jo kuvittelin miten tää viilettää avautolla pitkät hiukset hulmuten eikä osaa kokata :) 

T. Edellinen

Vierailija
75/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 01:16"]

Vela ei hanki lapsia, koska hän ei KYKENE ajattelemaan itseään vanhempana. Hän ei KYKENE saamaan iloa asioista, jos asiaan liittyy lapsi. Hän ei KYKENE nauttimaan elämästä, jos hän ei saa joka sekunti pitää pääfokuksena OMAA ITSEÄÄN. Mikä parasta, nämä eivät ole minun keksintöäni. Ihan on kuule velojen itsensä näppäimistöltä nähtyä. Mikä helkatti sinua riivaa, kun intät tästä aiheesta kuin joku idiootti. Et taida olla kovin sinut valintasi kanssa.

[/quote]

Tällä ihmisellä on empatiakyky huipussaan. Sääliksi käy hänen lapsiaan.

Vierailija
76/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lasten iästä. Jotkut asiat on helpompia isompien lasten kanssa/aikuisten kesken ja jotkut onnistuu vauvankin kanssa.

Vierailija
77/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:42"]

Harvoin näkee aikuisia pulkkamäessä ilman lapsiseuraa; miten suhun suhtaudutaan siellä? Miltä susta tuntuu kun melkein kaikki muut mäenlaskijat ovat niitä rasittavia lapsia?

[/quote]

Tämän kirjoittaja ei selvästikään asu opiskelijakaupungissa. Haalariväkeä (sitä isompaa) näkyy ainakn täällä rinteillä paikoin enemmän kuin lapsia.

[/quote]

Mielenkiinnosta; kiskooko ne kaljaa siinä laskemisen lomassa vai ovatko selvin päin? Ovatko tosiaan mäessä päivittäin / viikoittain kun säät sallivat? 

Vierailija
78/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:52"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:49"]

[/quote]

En muuten ikinä lapsenakaan tykännyt näistä kotileikeista. Niin tylsää! Enkä koskaan esim. hoivannut nukkea tms. Lähinnä vitutti joku kalju vauvanukke. Barbit oli taas kiinnostavia. Lapsena jo kuvittelin miten tää viilettää avautolla pitkät hiukset hulmuten eikä osaa kokata :) 

T. Edellinen

[/quote]

No, tää viilettää lasten kanssa tukka hulmuten eikä edelleenkään osaa kokata kunnolla. ; ) Mä olen välttänyt tuulipukumammalookin ja pitäytynyt ihan normaaleissa aikuisten vaatteissa ja viilettänyt lasteni kanssa missä on mieli tehnyt. Ja pakko sanoa, että päivääkään en vaihtaisi pois. Sinkkuna oli ihan jess ja pikkulapsivaihe oli älyn raskasta mutta antoisaa. Nyt aikuistuvien lasten äitinä katson iloisin mielin eteenpäin ja olen onnellinen lapsistani. Olen sitä mieltä, että monia asioita voi ihminen katua mutta ei sitä, että tuli sittenkin saaneeksi lapsia. Lapsien arvon ymmärtää ehkä paremmin vasta sitten kun koti on tyhjenemässä. Siinä hektisimmässä vaippapyykkivaiheessa se voi vaan olla uuvuttavaa ja mietii sitä, että mihin tulikaan ryhtyneeksi. Mutta tällä elämänkokemuksella sanon, että se kannattaa silti. Lapset ON lahja ja rikkaus.

Vierailija
79/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:39"]

Ohhoh! Tästä ketjusta saa sen kuvan, että lapsia hankkineet ovat ikäviä ja kuivakoita ihmisiä. Ehkä sen vuoksi tarvitsevat sitä lasta kun eivät tosiaan osaa iloita mistään vaan nauttivat ainoastaan seuratessaan toisen (heidän vallassaan täysin olevan) ihmisen reaktioita.

Siis minä lapseton yli kolmekymppinen kyllä lenkillä yli nelikymppisen mieheni kanssa tutkin luontoa. Yritämme tunnistaa lintuja, joskus on kiva pysähtyä tutkiskelemaan jonkun kasvin ihmeellisen hienoa rakennetta, joskus on kiva lähteä rämpimään metsään tai kiivetä kallion laelle katsomana kuinka kauas sieltä näkyy tai joskus juosta jonkun muistolaatan tai patsaan luo lukemaan mistä tässä nyt onkaan kyse. Huvipuistossa on kivaa, samoin on vaikkapa laiturilta tehdyt vesihypyt, sukeltelu, rannan kivien ja simpukankuorien tutkiminen...Mieluummin ratsastan itse hiukset hulmuten (no joo, oikeasti tukka on aina kiinni) kuin hytisen kentän laidalla katsomassa kun kersani virnuilee ponin selässä ja takoo sitä kantapäillään kipeästi kylkiin. Mieluummin leikin koirani kanssa ja juoksen sen kanssa "kilpaa" ja rakennan ja hypin esteitä sen kanssa kuin katselisin keittiön ikkunasta kun lapsi tekee samaa.

Lastenleffoja en katso, koska ne ovat yleensä varsin seksistisiä ja typeriä enkä leivo ja oulunkin olen yleensä töissä, jotta lapselliset pääsevät harrastamaan sitä oikeaoppista Jeesuksen syntymäjuhlan viettoa..

Mutta oikeasti, onko teidän lapsia hankkineiden elämä noin karua ja tylsää kuin kuvaatte?? Kuljette suu tiukkana viivana ettekä koskaan pysähdy vaikka seuraamaan kimalaisen lentoa? Ja parisuhdekin niin huonossa jamassa ettette keksi vaikka lähteä juoksulenkille kaatosateeseen tai Korkeasaareen ihmettelemään kuinka upeita eläimiä maailmaan mahtuukaan, vaan nökötätte kotona toisiinne v*ttuuntuneina? Kamalaa!

[/quote]

Mistä sulle tuollainen käsitys on tullut? Nimenomaan seurataan kimalaisen lentoa ja ihmetellään milloin mitäkin. Ulkoillaan kaatosateessa jos siltä tuntuu ja käydään Korkeasaaressa. Parisuhde voi hyvin kun meillä on kaiken muun lisäksi vielä ne ihanat lapset jotka tekivät meistä tämän perheen. :)

Ihan rauhassa saat olla lapseton. Minäkin olen elänyt lapsetonta elämää ja se oli kivaa, ymmärrän kyllä sinua. Nyt elän lapsiperhe-elämään ja tämäkin on minusta ihanaa! :) Elämää ennen lapsia en kaipaa ollenkaan. Se oli silloin ja nyt on nyt. Peace.

Vierailija
80/292 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 08:46"]Lapset on kivoja kun eivät ole omia! 

Kyllä mä voin poimia rusinat pullasta ja olla kaverin/sukulaisen penskan kanssa sen pari tuntia jossain retkellä, uimassa jne, mutta on kyllä tosi kiva päästä lopuksi eroon niistä ja sysätä ne äidilleen. 

T. En muista numeroa, mutta kirjoitin etusivulle listaa mitä on kiva tehdä ilman lapsia :)
[/quote]Onpa kiva kun nautit lapsen seurasta ja lapsi varmasti sinun. Mun täytyy kyllä sanoa, että en ole koskaan kiinnostunut kenenkään vieraan lapsen kanssa leikkimisestä tai mistään yhdessä tekemisestä. Mutta omien kanssa on hauskaa ja yhdessä touhutaan paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän