Tasoitatko itse pitkien hiustesi latvoja?
Onnistuuko? Olen lopun kyllästynyt maksamaan hunajaa siitä että pyydän tasoittamaan 3 cm ja aina kuitenkin lähtee 13 cm!
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
En ole käynyt kampaajalla sitten vuoden 2020.
Onko vinkkejä? Tekoäly suosittelee että hiukset ponnarille leuan alle ja siitä sitten nipsaisee...
Ap
Kyllä.
Taustapeili, peilikaapin kääntyvät ovet ja terävät sakset.
Viimeks 2015 olen käynyt kampaajalla.Osaan leikata ja ihan ok.
Pitkää ei ole, mutta polkkatukka. Leikkaan n 4 kk välein ja vaalennan. Olen säästänyt paljon 9 vuoden aikana.
Olen leikannut jo ainakin 15 vuoden ajan, otsatukka sekä latvat hieman rikotulla tasauksella. Aikaa menee n. 7 minuuttia siivouksineen.
Olen leikannut omat hiukset ainakin viimeiset 15 vuotta.
Nykyään leikkaan polkkahiukset, apuna vain hiuslenkki ja ohennussakset.
Siinä menee 5 minuuttia, eikä maksa mitään.
Pitäis opetella kun nykyisellä paikkakunnalla ei oo mahdollisuutta 15€ pitkien hiusten tasoitukseen niinkun edellisellä oli
Mistä saatte hankittua laadukkaita hyvin leikkaavia saksia?
Ammattilainen huomaa välittömästi jos itse tekee korjauksia. Ja ne korjaukset huomaa kyllä muutkin.
Kannattaa tutustua ennemminkin siihen, että ketkä ovat kaupungit parhaat ammattilaiset hinta/laatu-suhteeltaan. Suurissa kaupungeissa nämä erot ovat nimittäin järkyttävät. En viitsi kertoa kuka on paras kaupungissani. Haluan rauhaa asiointiini.
Olen huomannut, että hiuksia pitkiä ei tarvitse oikeastaan leikata. Kun niihin ei kosketa saksilla, hiuksen latvan rakenne ei rikkoudu. Silloin ei tule kaksihaaraisiakaan, varsinkaan jos ei myöskään värjää. Toki hiukset kasvavat aina vähän epätasaisesti ja monen pituista hiusta päästä löytyy. Mielestäni näyttää kyllä vaan luonnolliselta ja naiselliselta, kun on sellaiset "keijukaislatvat".
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavalliset marketin sakset. Leikkaan aina eteen päin pitenevän polkan. Minulla kyllä menee aikaa siihen tunti.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että hiuksia pitkiä ei tarvitse oikeastaan leikata. Kun niihin ei kosketa saksilla, hiuksen latvan rakenne ei rikkoudu. Silloin ei tule kaksihaaraisiakaan, varsinkaan jos ei myöskään värjää. Toki hiukset kasvavat aina vähän epätasaisesti ja monen pituista hiusta päästä löytyy. Mielestäni näyttää kyllä vaan luonnolliselta ja naiselliselta, kun on sellaiset "keijukaislatvat".
Mulla takkuuntuu ne latvat helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavalliset marketin sakset. Leikkaan aina eteen päin pitenevän polkan. Minulla kyllä menee aikaa siihen tunti.
Fiskarsin hiussakset vai mitkä? Eivätkö liu'u leikatessa? Siis hiukset pakene alta? Hienoa jos toimivat!
Vierailija kirjoitti:
Ammattilainen huomaa välittömästi jos itse tekee korjauksia. Ja ne korjaukset huomaa kyllä muutkin.
Kannattaa tutustua ennemminkin siihen, että ketkä ovat kaupungit parhaat ammattilaiset hinta/laatu-suhteeltaan. Suurissa kaupungeissa nämä erot ovat nimittäin järkyttävät. En viitsi kertoa kuka on paras kaupungissani. Haluan rauhaa asiointiini.
Ehkä on aika lopettaa sen miettiminen, että kuka huomaa. Jos ei käy kampaajalla, ei ole väliä huomaisiko se, ja jos itse kertoo tutuille, että leikkaa itse, niin mitä väliä?
Ei se ole mikään nolo asia.
En, vaan ajalen hiukseni millin sängeksi neljän viikon välein. M67
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla takkuuntuu ne latvat helposti.
Kyllähän ne takkuuntuvat minullakin, kun on sellainen ohut hiuslaatu ja hiuksia melko paljon. Takkuuntuivat lyhyempänäkin. Täytyy vaan välillä selvitellä viisipiikkisellä ja käyttää vaihtelevasti erilaisia suojaavia helppoja laittotyylejä. Muuten kyllä ovat helpoimmat hiukset. Viimeksi kävin kampaajalla v. 2013. Silloin tehtiin puolipitkien hiusten leikkaus ja raidoitus. Olin käynyt säännöllisesti vähintään 6 vuodessa. Sen jälkeen täysin naturellina. Nyt tuntuisi erittäin vieraalta esim. värjäyttää hiuksia. Pientä leikkaamista olen harkinnut...:)
Olen noin 15 vuotta leikannut hiukseni itse.
Kyllä.
En ole käynyt kampaajalla sitten vuoden 2020.