"Kaikki, mitä voi tehdä lasten kanssa, on hauskempaa ilman lapsia."
Pitääkö otsikon väite paikkaansa? Onko vastaesimerkkejä? Näkemyksiä suuntaan tai toiseen?
t. lasten hankintaa harkitseva
Kommentit (292)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:38"]
Ohis, mutta pikkulapsiaika ei mene nopeasti ohi. Tai kai jonkun mielestä kolmen vuoden vankeustuomiokin menee nopeasti ohi. Tai komennus Muukalaislegioonassa.
[/quote]
Kuule kyllä se menee, oikeesti.
[/quote]
En tiedä, mitä "pikkulapsiajalla" tarkoitetaan, mutta kyllä 4-7 vuotta mitä tahansa todella epämiellyttävää elämäntilannetta tuntuu aika helvetin pitkältä ajalta. Olin kaksi vuotta jumissa painajaismaisessa työpaikassa, ja tuokin aika tuntui vanhentavan minua ainakin kymmenellä vuodella, ja jälkeenpäin ajatellenkin se oli ikuisuus. Yksikin vuosi pikkulapsiaikaa on liikaa, jos se on hyvin vastenmielistä.
Otsikko pitää mielestäni paikkaansa. Parasta omissa lapsissa onkin, kun niistä kasvaa aika nopeasti aikuisia. On hyvin todennäköistä, että jos lapsilla on omat geenisi ja he ovat olleet sinun kasvatuksesi piirissä ikänsä, niin sinua yhdistää heihin muukin kuin äidinrakkaus. Omat lapset ovat usein mielettömiä tyyppejä, sellaisia, joiden kanssa ystävystyisi varmasti, vaikkei perhesidettä olisi. Itse odotan jo kovasti ensi kesää ja purjehdusretkiä aikuisten poikieni kanssa, samaten grillailu- ja kaljoitteluiltoja. Rakastinhan minä heitä jo pienenä, mutta ajanvietto oli erilaista. Nykytilanne tuntuu mahtavalta ja keskinäiset ihmissuhteemme ovat syvemmät ja monipuolisemmat, aikuisemmat. Toivottavasti saan nauttia poikieni huikeasta seurasta vielä vuosikymmeniä.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:38"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:26"]Elämäni ilman lapsia ei ole aina ihanaa. Mutta se on valtavasti ihanampaa kuin se olisi, jos minulla olisi lapsia. [/quote] Noin minäkin luulin. Ns. yllätysraskauden seurauksena syntynyt esikoinen kuitenkin muutti maailmani. Nyt lapsia on jo kolme (enempää ei tule ikäni takia). En väitä, että jokaiselle kävisi näin, mutta OMALLA kohdallani äitiys oli jotain aivan muuta kuin mitä olin kuvitellut/pelännyt. Sitä en tietenkään voinut tietää etukäteen. Omat lapset ovat jotain ihan muuta kuin jotkut geneeriset "ärsyttävät ipanat". Sitä paitsi, lapsista tulee aivan mainioita tyyppejä, kun heidät sellaisiksi kasvattaa. Vaatii toki vähän vaivannäköäkin, sitä en kiistä. t. Kolmen koululaisen äiti, ex-vela
[/quote]
En tiedä, miksi ajattelet kokemuksesi olevan relevantti. Olet kuitenkin lapsia halunnut, kun olet kerran jättänyt raskauden keskeyttämättä ja vielä pitänyt lapsen synnytyksen jälkeen. Ei noin toimi kukaan, joka oikeasti uskoo elämänsä menevän oleellisesti huonompaan suuntaan lapsen saamisen myötä.
[/quote]
Aika keskeytykseen oli jo varattu, mutta en vain kyennyt sitä tekemään. Ihmiselämän lopettaminen tuntui liian pahalta ja olisi ollut vastoin arvojani. Olin kyllä ihan sekaisin siinä tilanteessa, eikä mikään ratkaisu tuntunut oikealta.
Mutta pahoittelut nyt näin kauhean irrelevanteista kokemuksistani tässä muuten niin asiallisessa keskustelussa.
Vahinkolasten mammat vauhdissa,on niin kivaa!
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:38"]
Näin olen omassa elämässä myös laskeskellut. Lisäisin vielä, että hauskimpia juttuja ei voi tehdä lasten kanssa lainkaan.
[/quote]
Täysin samaa mieltä.
Huvipuistot -hauskempaa ilman lapsia, MITÄ IHMETTÄ TEKISIN HUVIPUISTOSSA ILMAN LAPSIA? LAITTEISIIN EN MENE, MENISINKÖ KALLIISEEN RAVINTOLAAN HUVIKSENI?
Laskettelu -hauskempaa ilman lapsia, EN OLE KOSKAAN LASKETELLUT, ENKÄ LASKETTELE, TYHMÄÄ TOUHUA. JA MULLA ON KORKEANPAIKANKAMMO.
Seikkailuradat -aikuisille suunnatut parhaimpia, MITKÄ HELVETIN SEIKKAILURADAT?????? VIELÄPÄ AIKUISILLE? TODELLA TYPERÄÄ TOUHUA
Askartelu - kivaa joskus näperrellä yksin, JOO, VOI ASKARRELLA YKSINKIN, RIIPPUU ASKARTELUSTA, JOSKUS LAPSET ASKARTELEE OMIAAN, JOSKUS MINÄ.
Matkustaminen kotimaassa tai ulkomailla -hauskempaa ilman lapsia. ULKOMAILLA EN MATKUSTELE, JOS PUUTARHAMATKALLE JOSKUS OLISI VARAA LÄHTEÄ, NIIN SINNE EN OTTAISI LAPSIA, ENKÄ MIESTÄ MUKAAN, MUTTA KYLLÄ MEILLÄ ON PERHEEN PARASTA AIKAA AINA KESÄLOMAREISUT KOTIMAASSA. JUURI MIHINKÄÄN KOHTEESEEN EI MENTÄISI ILMAN LAPSIA, JOS OLTAISIIN MIEHEN KANSSA KAHDESTAAN VOITAISIIN MENNÄ JOHONKIN HOTELLIIN YÖKSI JA KÄYDÄ SYÖMÄSSÄ JA EHKÄ KATSOMASSA JOTAIN KIRKKOA TAI MUSEOTA, MUTTA NIITÄ SAA LASTENKIN KANSSA KATSOTTUA TASAN YHTÄ HYVIN.
Sitten hauskaa on sekstailla, lukea kirjaa keskeytyksettä, vetää päiväkännit, käydä kylpylähoidoissa tai pelaamassa tennistä ilman lapsia. MIKSI IHMEESSÄ VETÄISIN PÄIVÄKÄNNIT???? EN VEDÄ KOSKAAN MITÄÄN KÄNNEJÄ, TÄYSIN TYPERÄÄ TOUHUA, SIITÄ EI TULE KUIN PAHA OLO, JOUTUU VIELÄ OKSENTAMAAN, HYI HELVETTI! JOO JA TENNIKSEN PELUU ON TYPERÄÄ. KIRJAA SAA LUETTUA KYLLÄ VAIKKA JOKU KESKEYTTÄISI VÄLILLÄ, MINÄ OSAAN KYLLÄ JATKAA LUKEMISTA SIITÄ MIHIN JÄIN. OIKEESTAAN AINOA ASIA ON JUURI SEKSI JOHON LAPSET EI KUULU, JOTEN JOO LÖYTYIHÄN JOKU ASIA JOSTA SAMAA MIELTÄ.
En keksi miksi kaipaisin lasta, olen oikein onnellinen ilman :) EN TIEDÄ, MUTTA MINÄ EN OLISI ONNELLINEN ILMAN LAPSIA.
[/quote]
[/quote]
Vittu sä olet hullu akka. CAPSLOCK TUSKIN OLI TARPEEN????????
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 09:46"]
[/quote]
Niinpä! Suurin osa mammoista ei ole suunnittelut raskautta, vaan se on vain "kuulunut asiaan"... Ja sitten täällä ivaillaan fiksuille lapsettomille naisille, jotka ovat tehneet tietoisen valinnan elämänsä suhteen.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 10:01"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 09:46"]
[/quote]
Niinpä! Suurin osa mammoista ei ole suunnittelut raskautta, vaan se on vain "kuulunut asiaan"... Ja sitten täällä ivaillaan fiksuille lapsettomille naisille, jotka ovat tehneet tietoisen valinnan elämänsä suhteen.
[/quote]
minäkin olen vauhdissa täällä. En tehnyt lapsia yleisen mielipiteen vuoksi, vaan koska mies halusi. Jos mies olisi toisenlainen, nikn en olisi tehnyt lapsia.
nyt minulla on uusi mies, joka on samaa mieltä kanssani. Mutta tehnyt neljä lasta... En tajua...
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:44"]
Näin olen omassa elämässä myös laskeskellut. Lisäisin vielä, että hauskimpia juttuja ei voi tehdä lasten kanssa lainkaan.
[/quote]
Täysin samaa mieltä.
Huvipuistot -hauskempaa ilman lapsia
Laskettelu -hauskempaa ilman lapsia
Seikkailuradat -aikuisille suunnatut parhaimpia
Askartelu - kivaa joskus näperrellä yksin
Matkustaminen kotimaassa tai ulkomailla -hauskempaa ilman lapsia.
Sitten hauskaa on sekstailla, lukea kirjaa keskeytyksettä, vetää päiväkännit, käydä kylpylähoidoissa tai pelaamassa tennistä ilman lapsia.
En keksi miksi kaipaisin lasta, olen oikein onnellinen ilman :)
[/quote]
Mitenkäs sitten se normaaliarki? Nämähän on lähinnä vapaapäivien/lomien aktiviteetteja, joita varmaan voi edelleen toteuttaa aikuisten kesken, jos lapset saa siksi aikaa vaikkapa isovanhemmille hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:44"]
[/quote]
Täysin samaa mieltä.
Huvipuistot -hauskempaa ilman lapsia
Laskettelu -hauskempaa ilman lapsia
Seikkailuradat -aikuisille suunnatut parhaimpia
Askartelu - kivaa joskus näperrellä yksin
Matkustaminen kotimaassa tai ulkomailla -hauskempaa ilman lapsia.
Sitten hauskaa on sekstailla, lukea kirjaa keskeytyksettä, vetää päiväkännit, käydä kylpylähoidoissa tai pelaamassa tennistä ilman lapsia.
En keksi miksi kaipaisin lasta, olen oikein onnellinen ilman :)
[/quote]
Mitenkäs sitten se normaaliarki? Nämähän on lähinnä vapaapäivien/lomien aktiviteetteja, joita varmaan voi edelleen toteuttaa aikuisten kesken, jos lapset saa siksi aikaa vaikkapa isovanhemmille hoitoon.
[/quote]
Mitä normaaliarjesta?
Totta kai se on parempaa ilman lapsia! Ei kitinää, ei melua, ei pakollista ruuanlaittoa, ei taistelua nukkumaanmenosta, ei kiukkuaamuja eikä haisevia paskavaippoja ympäri asuntoa. Ei murrosikäisiä, vittusaatanaa hokevua murjottajia, ei taskurahan kinuamista tai bileitä, ei pakko yhteydenpitoa kerhojen, koulujen tai harrastuseurojen väen kanssa, ei kilpailua vanhemmuudesta jne.
Aina jaksaa hämmentää, miten tällaiset ketjut saavat sankoin joukoin liikkeelle ihmisiä, joilla ei oikeasti ole mitään vertailulpohjaa ja sitten vielä kinastellaan asiasta. Jos vihaa/inhoaa lapsia, ei takuulla nauti yhdestäkään puuhasta lasten kanssa. Jos taas on hankkinut lapsia, olisi erittäin toivottavaa, ettei niitä vihaisia ja että nauttisi edes hiukan lasten kanssa olemisesta.
Minä en aikuisporukassa lähde laskemaan mäkeä tai leikkimään huvipuistoihin. Teimme sitä joskus nuorina aikuisina mutta nyt kun kaikilla on lapsia, ei ketään kiinnosta viettää aikaa lasten jutuissa ilman lapsia vaan jotenkin korostuu kaikki ne mahdollisuudet, joita ei voi tehdä lasten kanssa. Porukkamme lapsettomatkin saavat riittävästi annosta "lastenjutuista" tulemalla mukaan kun käymme lasten kanssa näitä puuhaamassa ja aikuisten kesken halutaan ihan tieten tahtoen eroon niistä jutuista, joita tehdään lasten kanssa. Jos kuitenkin porukkaa koostuu pääasiassa lapsettomista, on varmasti ihan luonnollista, että huvipuistoihin ja pulkkamäkiin riittää intoa, kun niissä ei muuten käy.
En osaa sanoa, nauttisinko lapsettomana näistä huveista enemmän kuin nyt, kun sitä kokemusta ei enää ole. Lapsettomana nuorena aikuisena jaksoin vielä intoutua esim. huvipuistoista mutta jo 10 vuotta ennen lasten saantia meiltä jäi nämä huvit vähiin. En tiedä miksi. Keskityimme enemmän illanviettoihin, matkoihin ja kulttuurikohteisiin. Toki näitä käymme nyt läpi koululaisten kanssa, ja ihan yhtä kivaa on kuin aikuistenkin kanssa, koska viihdyn lasteni kanssa. Eivät he nyt koululaisina kitise, vingu tai sikaile vaan ovat fiksuja ja innokkaita lapsia. Nyt taas aikuisten kanssa harrastetaan yhdessä, käydään viikonloppureissuilla ja elokuvailloissa. Tekemisetkin muuttuvat vuosien varrella. Ehkä taas intouduttaisiin pulkkamäestä, kun yhä harvemman lapsi on siinä iässä että haluaa sinne aikusiia mukaan. Täytyypä kysyä.
Pidän lasteni seurasta, joten nautin myös tekemisistä heidän kanssaan. En siis ole väittämän kannalla, mutta haluan korostaa, että on luonnollista haluta tehdä myös asioita ilman lapsia. Ei siinä ole mitään väärää.
Ap, jos rakastaa lapsiaan, nauttii myös heidän seurastaan. Silloin ne juhlapyhät tai huvipuistoreissut ovat ihania, koska lasten riemua on ihana seurata. Esim. minä olen nauttinut aina kulttuurimatkoista enkä ole oikein ymmärtänyt ihmisiä, jotka matkustavat rannalle ottamaan aurinkoa. Mieheni taas on viettänyt lapsuutensa lomat rannalla löhöämällä ja halusi välttämättä, että lapsemmekin saisivat saman kokemuksen kiireettömyydestä, lämmöstä ja vedestä. Etukäteen oletin kuolevani tylsyyteen, mutta yllätyin, miten hyvillä mielin katselin lasten riemua vedessä, miten esikoinen oppi uimaan tuon loman aikana ja kokeili ensimmäiset sanat paikallisella kielellä ja kuinka ihania muistoja jäi kyseisestä matkasta. Seuraava matka tehtiinkin Roomaan minun tavallani mutta en voi sanoa että yhtään huonompia muistoja olisi jäänyt tästä löhölomasta ja lapsille kokemus oli upea.
Vanhempana sitä riemuitsee lasten riemusta ja sopeutuu, koska tietää, että lapset kasvavat ja muuttuvat niin nopeasti. Kohta sitä saa taas tehdä asioita yksin tai miehen kanssa kaksin ja veikkaan, että melkoisella haikeudella muistellaan lasten riemua ja intoa asioihin.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:50"]
Lasten kanssa on hauska tehdä lasten juttuja. Ilman lapsia se on vain kummallista.... ;)
[/quote]
Mutta kun ne lasten jututkin ovat minusta hauskempia ilman lapsia. :D Piirtäminen, lehtikokoelman kerääminen metsässä, liukumäessä liukuminen, huvipuistot, mielikuvituksen käyttäminen... En tarvitse lapsia nauttiakseni mistään tälllaisesta.
[/quote] oletko tätä mieltä myös silloin kun olet vanhus?
[/quote]
Lasten saaminen ei tarkoita että he pysyvät elämässäsi.
N59, kaksi perheellistä lasta. Silti joka joulu yksin
Itse en halua lapsia, ei kiinnosta lasten hankinta
268, nimenomaan normaaliarki on paljon parempaa ilman lapsia. Kyllähän nyt jossain lastenteatterissa käynti lapsen kanssa menee ihan hyvin, kun on vähän erikoisempi tilaisuus, on ohjelmaa ja kaikki oletettavasti hyvällä tuulella. Suurin osa elämästä on kuitenkin ihan tavallista arkea, joka ei millään tavalla parane siitä, että sen joutuu jakamaan lapsen kanssa.
Oikein hauskat jutut täytyy tehdä ilman lapsia ts sinkkuna tai parisuhteessa. Lapsen kanssa voi tehdä paljonkin jos haluaa. Itse aikanaan peruin paljon menoja koska halusin olla lapseni kanssa. Lapsuus on lyhyt aika. Nyt lapsen ollessa täysi-ikäinen voi taas elää omien toiveitten mukaan.
Ei tämä maailma niin toimi että kaikki ajattelee vain itseään ja omaa napaansa, eikä kukaan tekisi lapsia.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 15:47"]
Onpas rajoittunutta sakkia. Onneksi itse osaan nauttia tekemisistä sekä lapsi- että aikuisseurassa.
[/quote]
Sama täällä. Tosin olen sitä mieltä, että kaikki on silt hauskempaa aikuisten kesken.
[/quote]
Ei ole. Esimerkiksi lapsen vaipanvaito on paljon hauskempaa kuin aikuisen vaipan vaihto.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 10:36"]Ei tämä maailma niin toimi että kaikki ajattelee vain itseään ja omaa napaansa, eikä kukaan tekisi lapsia.
[/quote]
No tuskin ihmiset jotka haluavat lapsia tekevät sen jotta ihmiskunta ei kuolisi sukupuuttoon tai jotta suomeen tulisi lisää veronmaksajia
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 10:29"]
268, nimenomaan normaaliarki on paljon parempaa ilman lapsia. Kyllähän nyt jossain lastenteatterissa käynti lapsen kanssa menee ihan hyvin, kun on vähän erikoisempi tilaisuus, on ohjelmaa ja kaikki oletettavasti hyvällä tuulella. Suurin osa elämästä on kuitenkin ihan tavallista arkea, joka ei millään tavalla parane siitä, että sen joutuu jakamaan lapsen kanssa.
[/quote]
Niin, just sitä mäkin ajattelin, että suurin osa elämästä on sitä tasasta arkea tai ainakin jotain muuta kun huvipuistoilua ja reissaamista.
Mun arki (työt, eläimet, ruuanlaitto, siivous, talvella puun kanto ja lämmitys, kesällä kasvimaa) on varmaan monen muun arkeen verrattuna niin tylsää, etten usko että lasten myötä olis ku kiireisempi tahti.
Jos ap mietit tollaista, niin älä tee lapsia. Ole iloinen sinkku tahi dinkku! Paljon siistimpää. T. Kolmen lapsen äiti, jonka elämä alkoi tuntua elämältä vasta lasten myötä (mutta siis kukin tyylillään)
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:41"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:17"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:17"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:44"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:38"] Näin olen omassa elämässä myös laskeskellut. Lisäisin vielä, että hauskimpia juttuja ei voi tehdä lasten kanssa lainkaan. [/quote] Täysin samaa mieltä. Huvipuistot -hauskempaa ilman lapsia, MITÄ IHMETTÄ TEKISIN HUVIPUISTOSSA ILMAN LAPSIA? LAITTEISIIN EN MENE, MENISINKÖ KALLIISEEN RAVINTOLAAN HUVIKSENI? Laskettelu -hauskempaa ilman lapsia, EN OLE KOSKAAN LASKETELLUT, ENKÄ LASKETTELE, TYHMÄÄ TOUHUA. JA MULLA ON KORKEANPAIKANKAMMO. Seikkailuradat -aikuisille suunnatut parhaimpia, MITKÄ HELVETIN SEIKKAILURADAT?????? VIELÄPÄ AIKUISILLE? TODELLA TYPERÄÄ TOUHUA Askartelu - kivaa joskus näperrellä yksin, JOO, VOI ASKARRELLA YKSINKIN, RIIPPUU ASKARTELUSTA, JOSKUS LAPSET ASKARTELEE OMIAAN, JOSKUS MINÄ. Matkustaminen kotimaassa tai ulkomailla -hauskempaa ilman lapsia. ULKOMAILLA EN MATKUSTELE, JOS PUUTARHAMATKALLE JOSKUS OLISI VARAA LÄHTEÄ, NIIN SINNE EN OTTAISI LAPSIA, ENKÄ MIESTÄ MUKAAN, MUTTA KYLLÄ MEILLÄ ON PERHEEN PARASTA AIKAA AINA KESÄLOMAREISUT KOTIMAASSA. JUURI MIHINKÄÄN KOHTEESEEN EI MENTÄISI ILMAN LAPSIA, JOS OLTAISIIN MIEHEN KANSSA KAHDESTAAN VOITAISIIN MENNÄ JOHONKIN HOTELLIIN YÖKSI JA KÄYDÄ SYÖMÄSSÄ JA EHKÄ KATSOMASSA JOTAIN KIRKKOA TAI MUSEOTA, MUTTA NIITÄ SAA LASTENKIN KANSSA KATSOTTUA TASAN YHTÄ HYVIN. Sitten hauskaa on sekstailla, lukea kirjaa keskeytyksettä, vetää päiväkännit, käydä kylpylähoidoissa tai pelaamassa tennistä ilman lapsia. MIKSI IHMEESSÄ VETÄISIN PÄIVÄKÄNNIT???? EN VEDÄ KOSKAAN MITÄÄN KÄNNEJÄ, TÄYSIN TYPERÄÄ TOUHUA, SIITÄ EI TULE KUIN PAHA OLO, JOUTUU VIELÄ OKSENTAMAAN, HYI HELVETTI! JOO JA TENNIKSEN PELUU ON TYPERÄÄ. KIRJAA SAA LUETTUA KYLLÄ VAIKKA JOKU KESKEYTTÄISI VÄLILLÄ, MINÄ OSAAN KYLLÄ JATKAA LUKEMISTA SIITÄ MIHIN JÄIN. OIKEESTAAN AINOA ASIA ON JUURI SEKSI JOHON LAPSET EI KUULU, JOTEN JOO LÖYTYIHÄN JOKU ASIA JOSTA SAMAA MIELTÄ. En keksi miksi kaipaisin lasta, olen oikein onnellinen ilman :) EN TIEDÄ, MUTTA MINÄ EN OLISI ONNELLINEN ILMAN LAPSIA. [/quote] [/quote] :::D mitä vauhkoat? Esitetyt mielipiteet olivat kirjoittajan omia, älä ota niistä itseesi. Se on vähän...... lapsellista ;) [/quote] En minä mitään vaukoakaan, vaan kyseenalaistan näitä "mahtavia" asioita joita muka pitäisi tehdä ilman lapsia... [/quote] Et vauhkoa? MIKSI SITTEN KIRJOITTAA KAIKEN ISOLLA? NETISSÄ SE TARKOITTAA HUUTAMISTA. T.OHIS
[/quote]
Siksi koska muuten mun kirjoittamat eivät erottuisi alkuperäisestä tekstistä... Ei se aina tarkoita huutamista, miksi huutaisin kaikki asiat? Ymmärrätkö että se on vain korostus, kuten vaikka alleviivaus tai lihavointi?
[/quote]
Et MITÄÄN muuta tapaa keksiny? Fiksumpiakin on. Kyllä se on huutamista.